1-15 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Noushis, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi meiden, zo hier mezelf even achter de laptop gekregen, ben behoorlijk moe en misselijk. Gisteren op mijn werk had ik even helemaal geen klachten meer pff was helemaal zenuwachtig ervan.. had echt het idee dit gaat weer niet goed afgelopen. Maar eenmaal thuis was ik zó moe en daarna ook weer kotsmisselijk, toen besefte ik me dat het scheelde dat ik gister goed had gegeten en de afgelopen dagen veel had gerust en dat scheelt echt enorm. Nu alle klachten weer volop aanwezig.. gelukkig morgen eindelijk 7 weken, binnenkort ga ik de doppler maar weer uit de kast trekken! Mijn dochter haar hartje kon ik rond de 8 weken al horen dat was zo fijn.. hebben jullie ook een doppler?

@ Anoniemass, en ben je weer thuis? Hoop dat 't weer wat beter gaat met je!

@ Blinky, aahh wat is dat leuk he als ze even lief willen knuffelen :D hier wurmt hij zich dan gauw uit mijn armen maar als hij moe is dan laat hij zijn hoofd ook op mijn schouder rusten zo lief :).

@ Chantal, hoop dat je volgende keer een mooi hartje ziet kloppen! Hopelijk slinkt die cyste in je eierstok!

@ Cvo, mooie test hoor, en heb jij last van klachtjes??

@ Didi, misschien lage bloeddruk of laag HB dat je draaierig werd? Uh NNB is NogNietBekend (qua datum..)

@ Frommel, hier precies hetzelfde met drinken ik vind niks meer lekker! Alleen thee en water ook en een enkele keer melk.. Ik vind het ook wel moeilijk dat ik mijn zoontje wat minder kan geven nu maar hij redt zich wel en denk jouw dochter ook wel. Als ze echt wat willen laten ze het ook wel weten toch? Mooie echo super dat jullie een hartje hebben gezien..

@ Katie, mijn teststreep is ook lang niet zo donker als die van Lara, maar had ook maar waterige urine gebruikt de laatste keer.. maar hij is hier niet lichter geworden gewoon hetzelfde gebleven. Het hoeft niets te betekenen omdat je zoveel hcg aanmaakt en de test soms moeilijk zo donker kan worden. Hoop voor je dat je morgen een mooie echo hebt! Hoe oud is je stiefzoon eigenlijk? Fijn voor hem dat jij er wel voor hem bent, op zijn biologische moeder hoeft hij niet te rekenen zo te lezen. Af en toe een aanvaring hoort erbij he. Probeer dat los te laten meid.. :) denk dat je een supermoeder bent hoor.

@ Lara, waar woon jij ergens in de randstad?? Ik kom daar oorspronkelijk vandaan :p maar naar 't noorden verhuisd..
    Heb je al zo lang niet meer dan 4 uur per nacht geslapen?? :$ Hier bij zoonlief 11 maanden lang een nachtvoeding gegeven en daarna toch weer lange nachten gelukkig..

@ Lein, hier duurde het dik een week voor die mvm vrouw een keer belde, daarna was het weer afspraak verzetten zucht.. had me vlak na de 5 weken aangemeld en doe nu dus nog niet mee ;) heb nu zoiets van laat maar eigenlijk.

@ Linda, nog even volhouden tot de echo dus, en is wel zo dat ze dan al meer kunnen zien.. snap dat het moeilijk is, lig er ook mee te worstelen! Hier nog 2 weken wachten en stiknerveus om de nieren :). Wel leuk dat jullie de auto al krijgen nu! Welke is 't?

@ MH1113, wat naar dat je wat bloed bent verloren, blijft het doorgaan of is het nu gestopt? Hopelijk zie je volgende week gewoon een mooi hartje en betekent het niks! Trek je maar niks aan van die huisarts, heb zelf geen hoge pet op van huisartsen, van bepaalde dingen weten ze alleen wat ze 40 jaar geleden hebben geleerd ;)!

@ Sandana, hier ook spannende weken, gisteren waren mijn klachten ook weg en vandaag weer driedubbel terug. Had een MK met 7 weken en dat ben ik morgen dus daarom zenuwen en verder vanwege de aanleg van de nieren die nu nog gaande is wat mis ging bij mijn dochter*.. we moeten ons er even doorbijten.. maar 't hoeft niks te betekenen, mijn borsten doen ook geen pijn trouwens.

@ SVW, welkom hier en gefeliciteerd, hoeveelste kindje is dit voor jou?

@ Wondertjenr2, vervelend dat je al last krijgt van je bekken.. toen ik zwanger was van mijn zoontje kreeg ik het ook zo vroeg, heb ook nog een jaar lang na de bevalling last gehouden ervan.. zo vervelend en pijnlijk! Nu gelukkig niet maar het scheelt hier enorm als ik ook gewoon rustig aan doe. Heb toen trouwens ook bij een fysio gelopen maar ga ik nu niet meer doen, ivm andere verzekering.

@ Zoe, wat super! Wat betreft die berekeningen nu zou ik niks van aantrekken, het is nog moeilijk te meten. Ik kreeg 3 jaar geleden toen ik zwanger was van mijn zoon een echo met 6w3d en toen schatte de gyn me ook 5w5d.. klopte dus niets van ben later weer op dezelfde termijn teruggezet.

2. Waarom teveel info gehad, wat is er allemaal?? Heb je volgende week nu pas een echo?

3. Katie04

Katie04 Actief lid

7 feb 2011
    121
    0
    0
    Huishoudelijk medewerkster
    Zeeland
    Nou het was dus een intake bij de verloskundige, ik heb ooit eens een longembolie gehad, vorig jaar voor de miskraam zei de gyn dat medicatie niet nodig had. Maar de vk twijfeld daar nu dus aan dat gaat ze uitzoeken. Daarbij moest ze ook zoveel weten dat m'n hoofd wel een beetje op hol sloeg...
    Daarbij de tegenvaller dat ik geen echo kreeg vandaag maakte dat alles een beetje langs me heen ging...:x

En ja volgende week dus pas een echo, want eerder kon ze toch niks zien zei ze...

4. Katie04

Katie04 Actief lid

7 feb 2011
    121
    0
    0
    Huishoudelijk medewerkster
    Zeeland

5. Zeker een teleurstelling Katie hopelijk is het gauw volgende week dinsdag.. op een echo kan je van alles al zien nu maar hier zeggen ze ook altijd dat ze voor de 8 weken niks kunnen zien. Gewoon minder goede apparatuur vandaar..

Pff lekkere moeder zeg.. maar goed dat hij bij jullie woont! En 11 jaar is een moeilijke leeftijd soms, pre-pubertale fase he.. en snap dat het moeilijk is om te zien dat hij het moeilijk vindt, maar je kan niks anders doen dan er voor hem zijn en dat is denk ik toch ook al fijn voor hem.

6. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    He wat jammer dat je alleen een intake had, en je zelf had voorbereid op een echo! Misschien hebben ze alleen een abdominale echo en geen vaginale... dan kunnen ze idd bij 7wk nog vaak niet zoveel zien.

Maar kan me heel goed je teleurstelling voorstellen omdat je toch ging met de hoop en spanning op een echo!

7. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    @Babyengel ik wens je veel sterkte met je moeheid en misselijkheid. Ik hoop dat het snel maar beter mag gaan en probeer je idd niet zo druk te maken en kleine beetjes blijven eten, dan gaat het vaak nog wel. Voor jou ook een spannende tijd ivm miskraam met 7 wkn. Die termijn blijft dan in je hoofd zitten he? Sterkte meid!En wanneer krijg jij je eerste echo?
    Ik heb trouwens geen doppler, maar als ik jou zo hoor lijkt het mij wel heel erg leuk, om gewoon af en toe eens te luisteren naar het hartje (dat vond ik vaak het leukste aan het controlebezoek aan de HA) Waar koop je zo´n doppler?

@Katie jammer dat je geen echo kreeg! ik kan me indenken dat je je daar nou juist op verheugd had. Wachten dan maar weer :(

@hier net de HA gebeld, maar ik moet dus eerst met 10-11 weken voor een termijnecho bij een andere dr. daarna pas de 1e controle.
    dus ik heb nog geen datum! Blehh afwachten dan maar weer..:D

@Blinky ik meen dat jij het was die zei dat je nu veel misselijker bent dan bij je zoontje.... kan zo maar zijn dat je zwanger bent van een meisje, bij mijn 2 meiden was ik ook veeeel misselijker dan bij mijn zoon. dus wie weet ;)

8. patriesss

patriesss Actief lid

30 mrt 2012
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    @katie ik kan me je teleursteling voorstellen. Ik moet volgende week vrijdag naar gyn. Ik ga er eigenlijk ook vanuit dat ik dan een echo krijg...maar dat is niet tegen me gezegd..na jou bericht zal ik in mijn achterhoofd houden, dat het mogelijk is dat ik nog langer moet wachten.
    Ik ben dan 8,2 weken (volgens mijn eigen berekening dan haha, kan ook nog verkeerd zijn). Als ik van mijn eerste ongi dag vorige keer uit ga en normale cyclus van 28 dagen dan ben ik 2 dagen verder..maar ik heb meestal een cyclus van 30 dagen, vandaar dat ik denk dat 40 weken op 5 dec. Valt.
    Vandaag functioneringsgesprek gehad. En ze waren zeer tevreden! Ik helemaal blij natuurlijk. Ik heb nog niet verteld van mijn zwangerschap.. Maar ik heb afgelopen winter medicatie geprobeerd, tegen zenuwprikkels en flitsen..gabapentine(zwaar medicijn en valt onder anti epileptica medicatie) ik had veel bijwerkingen en ben op hele lage dosering uiteindelijk uitgekomen. Dit wist mijn werkgever omdat je van die medicatie in het begin concentratieverlies kan hebben en ik het wel handig vond dat ze dat wisten. Nu was ik gestopt met medicatie i.v.m. Onze zwangerschapswens. Vroeg mijn werkgever hoe het ging met medicatie..toen maar aangegeven dat we een kinderwens hebben en ik het daarom (een periode) niet gebruik...is hij tenminste al wat voorbereid haha.
    Verder ben ik aan het einde van de dag erg moe. Verder gaat het wel goed. Tijdens mijn vorige zwangerschap vond ik de tijd langzamer gaan. Misschien omdat ik het nu drukker heb of omdat toen ik al zoveel teleurstellingen had gehad ten aanzien van zwanger worden..ik het vertrouwen in mijn lijf was kwijt geraakt. En nu het 1 keer goed is gegaan geeft dat me vertrouwen. Daarbij heb ik natuurlijk nu een kindje..wat me super gelukkig maakt(ik hoop niet dat ik iemand kwets hiermee) het verlies zal daarom niet minder pijnlijk zijn..

@huisarts haha babyengel pas op wat je zegt over huisartsen hè..straks kwets je rian en die mag niet weg gaan hoor..die is veel te gezellig op het forum

9. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Hihi, nou zo makkelijk kom je niet van me af hoor! En zelfs onder huisartsen zijn horken!

10. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Oh Katie bat balen zeg dat je geen echo hebt gehad. Gelukkig kun wel snel terecht.

11. Kinderwens2012

Kinderwens2012 Bekend lid

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    @Wondertjenr2;
    Ik ken het aftellen, gelukkig nog maar 2 nachtjes!

@Lein79;
    Ik was helemaal uitgerust. Net een intensieve werkdag gehad, dus nu ff rusten. Straks koken en dan nog even sporten, eens kijken hoe me dat afgaat.
    Heb een beetje last van de onderrug! Daarna lekker met mijn mannetje uitrusten.

@Didi2502,
    Fijn om te horen dat de pijn weg is, kun je nu (een beetje) genieten!

@frommel;
    het zit je ff niet mee he... neem even je rust en hopelijk kun je er dan weel met volle moed tegenaan!

@SVW;
    welkom en gefeliciteerd!

@Zoe1;
    Super zeg, zo vroeg al een hartje gezien, geweldig! En over 2 weken weer een echo....
    Geniet ervan meis, ben benieuwd naar de foto!

@Blinky;
    Ja 's avonds gewoon ff lezen, nu nog een goed boek halen.

@Katie04;
    Wat naar voor je, inderdaad balen... vreemd dat ze dat niet kunnen.

Poeh, ben nu erg moe... kan niet eens goed lezen, moet me echt concentreren.
    Maar goed, zo maar beginnen met koken en dan lekker (rustig aan) fitnessen.
    Wou eigenlijk BodyPump, maar denk niet dat ik daar op dit moment voldoende energie voor heb.

12. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ didi: ja dat is echt heerlijk zo knuffelen. net weer toen ik hem om 16.30 op bed ging leggen. even allebei zijn armpjes om me heen en hij zat door mijn haar te wrijven. echt te schattig. het is ook echt een heerlijke kroelkont

@ lara: he bah dunne poepluiers. daar moet ik nu ook echt niet aan denken. gelukkig is een paar weken geleden nog een kies doorgekomen, dus nu hopen dat de dunne luiers even wegblijven. toen ik net 1 dag wist dat ik zwager was had ik een afspraak bij de tandarts. zij weigerde ook iets te doen, met of zonder verdoving. ik mocht alleen tussen de 5,5 en 7 maanden komen voor behandeling of als ik veel pijn zou hebben. nou gaat het gelukkig om 2 vullingen die ze moet vervangen, waar ik eigenlijk nauwelijks last van heb. als het goed is hoef ik dus pas 27 augustus voor de eerste keer terug

@ katie: zo dat is flink balen zeg. moet je nog een hele week wachten. hoe is het nu met je? wat vreselijk is dat toch als kinderen niet van tel zijn bij hun ouders. dat kun je je toch niet voorstellen dat de interesses van je kind je koud laten?

@ mh1113: hoe is het nu? heb je nog meer bloed verloren of is het gestopt?

@ anoniemass: ben je al thuis?

@ anneco: ja wie zal het zeggen, mss idd wel een meisje. ik zou met allebei superblij zijn. een jongen heb ik al en ik weet hoe leuk het is om daar lekker mee te kunnen stoeien en we hebben dan al lekker veel in huis. een meisje zou juist leuk zijn om het allebei te mogen meemaken. lijkt me toch ook weer alles zo'n klein meisje.

@ patriesss: heb ik ook hoor dat het nu veel sneller gaat en ook dat ik me minder gestressed voel. komt ws idd doordat er een kleintje rondloopt waar je druk mee bent en ook denk ik door de positieve uitkomst van de vorige keer

wat een pokkeweer zeg. en koud!!!!!!
    ik ben al de hele middag rond de wc aan het hobbelen, oh wat voel ik me beroerd. ik hoop niet dat mijn schoonmoeder vanavond bami op tafel zet. dat kan ze echt heel lekker maken (ze kan fantastisch koken) maar ze doet er altijd zoveel knoflook in en bij de gedachte ga ik al kokhalzen. vanmiddag met veel proppen en slikken 1 boterham binnengekregen. met denny samen een banaan gedeeld: dat hielp wel 10 minuten. daarna geprobeerd met cup-a-soup. en dat ging er zomaar goed in. nu een uur later: weer misselijk pfffff

13. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    hier ook zoooo koud! brrrrrr

@blinky hopelijk overleef je het eten bij je schoonouders ;)
    weten ze trouwens al dat je zwanger bent?? anders moet je je ook nog groot houden. had ik zondag bij mijn schoonouders, normaal neem ik altijd koffie, maar nu even geen zin... bleh... nu maar hopen dat ze niks gemerkt hebben. Als ik zwanger ben lust ik nl. geen koffie.
    Ik kon me trouwens na m´n zoontje niet voorstellen dat we een meisje zouden krijgen, was dus errug verbaasd dat het een meisje was! Wel erg leuk. Maar jongens zijn net zo leuk, mijn zoon is veel knuffeliger dan mijn meiden, dat vind ik zo leuk aan hem.

@patries fijn! een positief functioneringsgesprek! doet je altijd goed! de tijd gaat hier ook veel sneller voorbij, vooral met 3 kids.

14. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Nou net een echo gehad.. Niks op te zien, alleen zwarte vlekjes wat waarschijnlijk bloed of baarmoederslijm is..

Het kan zijn omdat het nog vroeg is ( vandaag 5.6 weken ) dat we daarom niks zagen of dat het wel mis is.

Als het door blijft bloeden moet ik weer bellen en krijg 2 mei ( die al vast stond ) nog een echo om dan te kijken of me baarmoeder schoon is.
    Het is dus weer afwachten maar ook de vk dacht dat het waarschijnlijk niet goed gaat.

Ik ga maandag sowieso nog naar de dokter omdat ik daar ook een echo krijg. Dan zien we waarschijnlijk al iets meer. Maar ga er niet meer vanuit.

15. Kinderwens2012

Kinderwens2012 Bekend lid

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    @MH1113;
    Ow wat erg voor je! Ik hoop dat ze het mis hebben, maar het klinkt inderdaad niet goed!
    Veel sterkte de komende dagen, dikke knuffel van ons!

16. Neeejj ik weet zeker dat Rian een goede huisarts wordt daarom baal ik dat Limburg zo ver weg is :p

17. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ anneco: ja hoor mijn ouders en schoonouders weten het al vanaf 4w 2d. dat konden we niet voor ons houden. mijn broer en zus ook. vorige week aan 2 vriendinnen verteld en mijn peettante weet het. je hoort dat idd wel vaker dat jongens knuffeliger zijn dan meisjes.
    @ MH1113: he nee wat erg. ik hoop nog steeds dat het gewoon te vroeg was, maar kan me voorstellen dat de moed je in de schoenen zakt. heel veel sterkte met wachten op je volgende echo

ik krijg mijn man niet te pakken per telefoon. heeft ie weer eens uit staan. handig want hij denkt dat ik bij zijn moeder ben, maar door het slechte weer ging ik toch echt niet lopen. hij vergeet nogal eens dat ik geen auto meer heb haha. straks komt ie daar aan, kan ie weer terug om ons te komen halen. zal hem leren zijn tel aan te zetten hihi

18. Didi2502

Didi2502 Actief lid

2 mrt 2012
    313
    0
    0
    Werkloos
    Arnhem
    @mh1113, wat een vreselijk nieuws. Heel veel sterkte.

19. Rossi85

Rossi85 Actief lid

25 jul 2011
    216
    0
    0
    Omgeving Rotterdam
    Neej eigenlijk niet hahaha maar ooit op een dag....

20. Rossi85

Rossi85 Actief lid

25 jul 2011
    216
    0
    0
    Omgeving Rotterdam

OOOh wat klote hee :( ik ga heel hard voor je duimen hoor!!

Deel Deze Pagina