1-15 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Noushis, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kinderwens2012

Kinderwens2012 Bekend lid

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    @Lein79
    Ik ben de laatste week zelfst afgevallen, 0,4 kg.
    Ik zit nu op 61 kg, ben wel een beetje bang om veel aan te komen!

@Didi
    Afvallen kan zeker, alles wat in je lichaam gebeurt vergt energie, ook de veranderingen.
    Je mag alleen niet meer dan 5% van je begin gewicht afvallen.

@sport
    Ik doe fitness, TRX en BodyShake, af en toe CXWORX en BodyPump, maar daar ben ik nu een beetje huiverig voor.
    Afgelopen weekend 2 x Basix gedaan, maar van sommige oefeningen kreeg ik buikpijn.
    Met spinning en hardlopen ben ik gestopt toen ik mijn MK heb gehad en er ook niet meer mee begonnen.
    Sport nu 3-4 x per week en wandel elke dag een groot stuk met mijn hond, dus beweging genoeg!

@Rian84
    Ow meid, wat erg voor je! Damn... veel sterkte hiermee! Woorden schieten te kort.
    Rust maar even goed uit en praat er goed over, het is/blijft moeilijk!

@Chantal;
    Super, prachtig gedicht, pff ff slikken en de tranen rollen over mijn wangen!
    Ons vlinderkindje zal waker over deze baby en hem/haar gaan leiden door het leven!

Morgen hebben we de echo, zo spannend! 19.20 uur... ik hoop zo dat alles goed is!
    Ben wel erg moe, maar verder weinig klachten, af en toe een beetje misselijk of steken in de onderbuik.

2. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ doppler: wij hebben ook een angelsound. gekregen van mijn vriendin toen ik de eerste keer zwanger was. wij konden het hartje ook voor het eerst horen tussen 10 en 11 weken. was idd heel lang zoeken en steeds was ik het kwijt, maar wel heel bijzonder
    @ babyengel: eten gisteren was goed te doen. het was spagheroni en er zat volgens mij geen knoflook in. wel jammer dat ik dan na 1 grote opscheplepel weer propvol zit
    @ rossi: haha ik lees het nu pas. had ie niet erg gevonden hoor. hoe was je echo?
    @ frommel: ja echt heftig die koffielucht. ik heb vandaag voor het eerst geen koffie meer gedronken en ik kon het vanmorgen wel echt merken. ik ben vandaag nog wel behoorlijk ziek geweest, maar toch duidelijk minder dan na koffie. wat jammer dat je moeder haar mond niet kon houden. ik zou het toch wel even zeggen tegen haar, dat ze in eht vervolg niets meer mag zeggen tot jullie het zelf vertellen. gele afscheiding heb ik zo af en toe eens een dag. lijkt me geen reden om te bellen hoor.
    @ anoniemass: wat een ellende dat je zo ziek bent. ik hoop dat ze je kunnen helpen zonder dat je weer naar het ziekenhuis terug moet
    @ flashyfly: goed dat je een vruchtzakje hebt gezien. hopelijk over 10 dagen een mooi kleintje erin te zien.
    @ fenyalara: welkom en gefeliciteerd
    @ lara: dat is dan even spannend wbt de waterpokken. hopelijk heb je ze vroeger al gehad en ik hoop dat je dochter er niet teveel last van krijgt
    @ lein: alsnog gefeliciteerd met de 2e verjaardag van je dochter
    @ kinderwens: nee doppler is niet gevaarlijk. denny werd er wel wat beweeglijker van. toen hij groter werd kreeg ik regelmatig een trap of stomp tegen het aparaat.ik sport niet, dans wel. iedere donderdag avond 2 uurtjes. blijf ik gewoon doen tot het niet meer prettig voelt
    @ rian: oh wat erg meid. heel veel sterkte. dikke knuffel. neem idd even de tijd
    @ aankomen: nog niet, maar ik denk wel dat ik deze zwangerschap veel meer ga aankomen dan de vorige keer. toen had ik een enorme toter, maar ben toch maar 3,5 kilo zwaarder geworden. ik bleef in het begin afvallen, waarschijnlijk doordat ik net met verschillende medicijnen gestopt was
    @ extra slapen: ik zou de hele dag wel willen slapen, maar ik geloof niet dat denny dat leuk vindt. vanmorgen voor het eerst niet met manlief tegelijk uit bed. doe ik normaal wel om 7.15. gosteravond was ik zo moe. ik besloot vanmorgen maar eens lekker te blijven liggen tot denny wakker zou worden. wat denk je? slaapt ie uit tot 9.30. ik schrok me rot haha

3. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ evelynw: veel succes met de rest van je zwangerschap

4. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Lieve allemaal,

heel erg bedankt voor al jullie lieve berichtjes. Dat doet me heel goed. Ik ben samen met manlief al om 8 uur naar bed gegaan omdat ik helemaal moe was van emoties en alles. Ik heb gelukkig veel steun aan hem.

Ben nu natuurlijk al weer klaar wakker en wil graag dankjewel zeggen voor al jullie lieve berichtjes.

x rianne

5. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    @Rian85: Wat verschrikkelijk, heel veel sterkte!!!

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik wil nog even een stukje tekst delen wat na mijn vmk erg belangrijk voor me is geworden. Het komt uit de songtsket van "Stilte voor de storm" van Marco Borsato.

Het zal wel overal te vinden en te beluisteren zijn. Ik zet het er neer in dik schuingedrukt en zal er in gewone tekst tussen () wat dingen van mijzelf achter zetten. Ik kan bijna elke keer wel janken als ik het hoor. Ik heb het op cd staan en word nu in de auto grijs gedraaid.

Ik open mijn ogen
    En zoek om me heen naar iets dat ik herken (dan denk ik aan de templijst, op zoek naar tekenen van ovulatie en later zwangerschap)
    Ik herinner me niets van hoe ik hier ben gekomen
    Of waar ik ben (de verwardheid en emoties na een mk)

Voor me een afgrond
    Achter me wat lijkt op een weg terug (zou ik een maand pauze inlassen?)
    Maar iets in het landschap
    Dat zich hier ontvouwt
    Het laat mij niet meer los
    De belofte aan jou (richting eisprong wilde ik er toch weer voor gaan, wachten was geen optie meer... geen weg terug)

Diep is het water
    Je ogen waarin ik verdrinken zal
    Hoog zijn de golven
    En wild is de zee
    Waarin ik zeker zinken zal
    Ik kijk over de rand naar beneden
    De oneindige diepte in (wellicht gaat de weg naar zwangerschap niet makkelijk zijn en duurt het een tijd)

Maar ik ben al m'n rijm en mijn redenen kwijt
    En ik weet het is enkel een kwestie van tijd
    Tot ik spring
    En ik val
    Eindeloos diep met mijn hart voor jou
    Hier in mijn handen
    Laat ik het los
    In de hoop dat jij het vangt (een kwetsie van tijd tot je weer zwanger wordt)

Mijn principes opzij
    Al mijn angst aan de kant
    Doe ik wat ik nooit heb gedurfd
    Ik vergeet wat ik jaren lang dacht dat ik wist
    Dus ik hoop dat jij ziet door de mist
    Dat ik val hier voor jou(ik wilde vroege nooit kinderen, reageerde er een tijd zelf vaginistisch door ivm angst om zwanger te worden en mijn 'normale leven' te verliezen. Maar nu ga ik ervoor!)

Luid zijn de stemmen
    Die me willen gebieden om terug te gaan (soms twijfelde ik nog)
    Genadeloos hard is de regen van woorden
    Die me dwingt om stil te staan
    Fel is de bliksem die mij af wil leiden
    Maar ik zie haar niet (maar deze twijfel werd steeds minder tot het er niets meer is)

Maar mijn hoofd is de teugels
    Van mijn hart al lang kwijt(wederom... als je al eens van de zwangerschap hebt mogen proeven wil je niets anders meer. Gevoel gaat boven het verstand van een maandje pauze)
    En ik weet het is enkel een kwestie van tijd
    Tot ik spring
    En ik val
    Hier in mijn handen
    Laat ik het los
    In de hoop dat jij het vangt

Mijn principes opzij
    Alles wat ik nooit heb gedurfd
    Ik vergeet wat ik jaren lang dacht dat ik wist
    Dus ik hoop dat jij ziet door de mist
    Dat ik val hier voor jou

En voor even
    Blijf ik zweven
    In de stilte voor de storm
    Blijf ik hangen
    In de leegte (na de MK stond mijn leven enkele dagen echt op pauze, voordat ik weer wakker werd. De storm is mijn nieuwe zwangerschap)

Ogen gefocust op een punt in de verte
    Mijn adem in
    Zet ik me af en begin ik te rennen
    Steeds harder en harder
    Tot ik de grond niet meer voel (ik ga ervoor... geen maand pauze, we gaan er deze maand al voor)

En ik spring
    En ik val
    Hier in mijn handen
    Laat ik het los
    In de hoop dat jij het vangt

Mijn principes opzij
    Alles wat ik nooit heb gedurfd

Dus laat het maar stormen
    En laat het maar waaien (ik accepteer alle onzekerheid en alle kwaaltjes die een zwangerschap met zich mee brengt. Liever kotsmisselijk... als het deze keer maar goed gaat.)
    Al vaar ik dit schip vannacht nog naar de haaien (het schip staat eigenlijk rondom alles betreffende ons huis... veel gedoe gehad, rechtszaak eromheen en zo)
    Het kan me niet boeien, nee
    Niets kan me schelen
    Het enige dat nu nog telt is

Ik val voor jou (het enige belangrijke voor mij is ons kindje in wording)

7. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    goedemorgen ladies,

hoe is het hier?

Rian al een beetje over de schrik heen? je moest vandaag toch naar de VK? veel sterkte... ik moet steeds aan je denken meid!

Sandana wat een mooie tekst, vooral als je het zo leest dan is het nog veel mooier dan als je het vluchtig hoort. Ik hoop dat voor jou ook alles goed mag gaan

voor de dames die vandaag de intake en evt. echo hebben veel succes en hopen op een mooi plaatje!

8. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    @AnneCo, ik hoef er niet naartoe, verloskundige belt vandaag om te horen hoe het is gegaan gisteren avond en vannacht. Als het heel typisch verloopt hoef ik geen echo, lijkt me ook niet nodig.

Het lijkt echter wat minder typisch te verlopen, vanmorgen gedouched en sindsdien eigenlijk geen bloed meer gehad. Ik ben bang dat er een rest gaat achterblijven als ik niet flink doorbloed. Ik weet niet of dat een reeele angst is. Dus ik ga wel overleggen of zij het verstandig acht dat we toch een echo maken om te zien of die "waterval" van gisteren ook echt de hele zwangerschap was. Zodat ik niet straks over 5 weken erachter kom dat er nog iets is achtergebleven en ik dan nog een curretage moet krijgen oid.

Ik ben wel een beetje over de schrik heen. Voel me verslagen, beetje lam, zo'n lusteloos Blah gevoel. Het intens verdrietige van gisteren wordt zeker al minder, toen was het ook vooral de schrik. Nu probeer ik langzaam te accepteren dat we het opnieuw moeten gaan proberen.

Het is wel heel fijn dat we meteen ronde 1 raak hadden omdat het zeker wel hoop geeft voor de toekomst. Als we jaren op deze zwangerschap hadden moeten wachten was de klap natuurlijk een stuk groter.

9. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Ik vind het gedicht erg mooi, zowel manlief als ik zaten met tranen op de wangen het te lezen.

Ook het liedje is erg mooi, ik zal het zo eens opzoeken op youtube

10. cvo1986

cvo1986 Bekend lid

30 aug 2011
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    heel veel sterkte rian85! dikke knufff

11. JustMe31

JustMe31 Actief lid

12 okt 2011
    183
    0
    0
    regio zuid holland
    Ik slikte geen bloedverdunners meer ik heb dit gehad toen ik 18 was (ben nu 31)
    Bij elke zwangerschap moet ik deze medicatie nemen dus ik vind het een beetje raar dat ze niet aan de injectie zetten want dit is echt noodzakelijk!Ik gebruik fraxiparine 0,3 voorgevulde spuitjes.
    Als ik jou was zal ik hier op aandringen hoor want het is van levensbelang!

12. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Jeetje Rian dat was niet het bericht dat ik hier hoopte te lezen, wat ontzettend k*t voor jou en je man, heel veel sterkte meid.
    Bah ik zit er gewoon bijna van te janken. Ik merk dat m'n emoties echt van het ene uiterste naar het andere kunnen vliegen binnen een minuut. Best vermoeiend af en toe.

Hier gaat het nog steeds goed, heb eigenlijk steeds niet zoveel te melden omdat alles hetzelfde blijft. Weinig klachten, nog steeds vermoeidheid en heel vaak heel erg koud, vooral 's avonds, lig dan echt te rillen in bed!!

We zijn wel weer een dagje verder! Nog 5 nachtjes slapen tot mijn eerste echo, spannend!!

13. Didi2502

Didi2502 Actief lid

2 mrt 2012
    313
    0
    0
    Werkloos
    Arnhem
    Vanochtend is MvM geweest. De teststreep was echt super dik. Was best zenuwachtig, maar gelukkig was het goed.

14. JustMe31

JustMe31 Actief lid

12 okt 2011
    183
    0
    0
    regio zuid holland
    vanavond komt ook mvm bij mij:D
    alleen was ik vergeten een ochtendplasje te bewaren toen ik even wakker was vanmorgen ben daarna weer na bed gegaan en heb toen ik weer wakker werd een plasje in potje gedaan(2eplas dus)
    is dat erg?

15. Didi2502

Didi2502 Actief lid

2 mrt 2012
    313
    0
    0
    Werkloos
    Arnhem
    Nee hoor, in elke plas zit de stof hcg. Je kunt namelijk ook de hele dag door je urine in de potten doen. Kan alleen zijn dat de test iets minder uitslaat.

16. Katie04

Katie04 Actief lid

7 feb 2011
    121
    0
    0
    Huishoudelijk medewerkster
    Zeeland
    Ja zie!! Godver! (sorry)

Ik denk dat het mis is gegaan vorige keer omdat ik dat niet heb gehad, en nu worden m'n testen weer steeds lichter, ik maak me zo'n zorgen...Ik denk dat ik m'n ha maar eens ga bellen..

17. Lein79

Lein79 Actief lid

1 mei 2009
    232
    0
    16
    Rotterdam
    Bij mij komt MvM volgende week Vrijdag ben ook wel benieuwd hoor, hoop ook op een vette streep!
    Vandaag voor het eerst dat ik me echt misselijk aan het voelen ben, en dan zijn ze op mijn werk tosties aan het bakken die geur trek het hele pand door bleh! Zijn er nog dames die een echo krijgen vandaag??

18. JustMe31

JustMe31 Actief lid

12 okt 2011
    183
    0
    0
    regio zuid holland
    heb je een vk in het zh of een gwne?
    en ja bel je ha mssn dat die je kan helpen en ook de vk bellen mssn?
    blijkbaar weet de gyn waar je bent geweest van niks :$ ze zijn toch afgestudeerd of hebben ze een loi cursus gevolgd ofzo:(:$

19. JustMe31

JustMe31 Actief lid

12 okt 2011
    183
    0
    0
    regio zuid holland
    Dat dacht ik al:D
    maar ik verwacht niet dat ie minder uitslaat want had toen ik wist dat ik zwanger ben had ik nog 2 testjes gedaan en dat was met middagplasje waarbij ik al liters vocht naar binnen heb zitten werken;)en die knalde heel goed roze;):D
    We zullen het zien vnvnd:D best spannend:D
    Mag je trouwens die test houden of nemen ze die mee?
    En wat voor vragen kan ik verwachten?

20. Katie04

Katie04 Actief lid

7 feb 2011
    121
    0
    0
    Huishoudelijk medewerkster
    Zeeland
    Mijn gyn zei vorig jaar dat het niet nodig was, ik heb er toen zelf nog om gevraagd omdat m'n longarts dat toen de tijd gezegd had.
    Heb net eerst de vk gebeld, die heeft me doorgestuurd naar de ha, die heb ik net gebeld en kan zo om 14.50 komen...

Deel Deze Pagina