1-15 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Noushis, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JustMe31

JustMe31 Actief lid

12 okt 2011
    183
    0
    0
    regio zuid holland
    Ik neem aan dat je ha op de hoogte is van de longembolie die je hebt gehad?En als je ha hier niet mee eens is dan zal ik als ik jou was de longarts bellen en deze het laten bespreken met je ha/vk.
    En zo ie zo moet je onder controle gaan bij de vk in het ziekenhuis want dit is medische.
    Ik moest ook gelijk komen toen ik opbelde dat ik zwanger ben.
    Hoop dat je gehoord word!
    Sterkte en hou me op de hoogte..

2. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    #1642 Rian85, 19 apr 2012
    Laatst bewerkt: 19 apr 2012
    Hoi Dames, even een update.

De verloskundige heeft net gebeld om te horen hoe het gegaan is. Ik heb verteld dat het allemaal heel erg meevalt op het moment en dat ik er "meer van had verwacht" en dan bedoel ik krampen, veel bloed, en weefsel verlies. Ook mijn angst uitgesproken dat er een rest achterblijft. Ze zei dat het best kan als mijn zwangerschap al vroeg gestopt is dat dit het is, er er geen grote hoeveelheid bloed etc hoeft te komen.... Maar wilt morgen om 2 uur een echo voor me maken voor de zekerheid. Als er dan nog twijfel is zou ze me door kunnen sturen naar de gynaecoloog. Dus ik ben benieuwd wat er op de echo te zien is. Ik hoop dat mijn 'waterval' ook echt alles was en dat mij de krampen en weefsel verlies bespaard blijft.

3. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ sandana: mooi gedicht
    @ rian: dan is het zeker toch een aanrader om een echo te laten maken voor de zekerheid, veel succes morgen
    @ didi: gefeliciteerd met je goeie MvM test
    @ katie: worden je testen nog steeds lichter? heb je al nieuws van de ha?. wat raar dan dat jij geen medicijnen krijgt van de gyn terwijl het zo belangrijk is
    @ hier: mijn buik is echt al flink aan het groeien. naar aanleiding van de vraag van gisteren toch nog even mezelf gewogen, maar ik weeg nog steeds hetzelfde. ik kan nu alleen nog joggingbroeken en mijn oude positiebroek aan. alle andere broeken doen me pijn. ik ben zo moe vandaag, echt een enomre dip. ik heb ook helemaal geen zin om te dansen, maard enk dat ik toch maar ff ga anders ga ik zo inkakken

4. Kinderwens2012

Kinderwens2012 Bekend lid

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    @Sandana;
    Erg mooi, zo zie je dat iedereen een liedje koppelt aan het gevoel.

@Rian85;
    Fijn dat je toch een controle echo krijgt! Veel sterkte voor jou en je man!

@Justme31;
    Je mag de test houden en je krijg een vragenlijst, standaard vragen! Succes.

Vandaag bij de osteopaat geweest, mijn bekken staan scheef, ze gaat me nu vaker behandelen om te zorgen dat ik daar tijdens de zwangerschap geen klachten van krijg.

Vanavond de 1e echo... zo spannend!

5. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Spannend de eerste echo! Hopelijk een mooi beginnend mensje met een hartje! Laat maar foto's hier zien want ik ben erg benieuwd!

6. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    hopelijk kan de osteopaat je goed helpen. fijn dat je daar zo vroeg in de zwangerschap al achter komt. veel succes vanavind met je echo, ik duim voor een knippertje

7. Katie04

Katie04 Actief lid

7 feb 2011
    121
    0
    0
    Huishoudelijk medewerkster
    Zeeland
    Nou na een complete inzinking hierzo kon ik dus bij de huisarts terecht, m'n testen worden inderdaad nog steeds lichter, daar maak ik me zorgen om, en natuurlijk om die medicatie die ik naar mijn idee toch zou moeten krijgen..

Nou de huisarts wist niet precies van die medicatie af, heeft nog wel even geluisterd naar m'n longen, en zei dat hij het uit ging zoeken hoe dat nou zit met die medicatie, verder moest ik me maar niet al teveel zorgen maken, dat een test lichter wordt kan meerdere oorzaken hebben, inderdaad misschien dat het misgaat, maar zoals iemand hier ook al zei kan het aan de test liggen of ik ben misschien zelfs wel langer zwanger..
    Met andere woorden ik kon naar huis, manlief was dusdanig geschrokken dat toen ik bij de dokter de deur uit stapte hij daar ook stond, hij werkt hier 3 kwartier vandaan..Wel heel lief natuurlijk..

De dokter heeft inmiddels ook gebeld, en ik zou er inderdaad voor kunnen kiezen om medicatie te krijgen, dus hij gaat me nu naar de gyn doorsturen om daar eens een gesprekje te houden..

De vk belde ook nog terug (ik was vanmiddag echt even panisch:)) en ze dacht laat ik nog maar even terugbellen..Toen stelde ze voor om evt de echo te vervroegen, maar toen ik zei ja als de kans dan groot is dat we nog niks zien laat hem dan maar staan voor a.s. dinsdag. Dus dat hebben we dan ook maar even gedaan...

Ik ben wel heel bang, maar moet het dus gewoon even afwachten allemaal. Vind het wel vervelend dat ze me niet even voor een bloedtest hebben laten gaan, maar goed. Het is niet anders...Dinsdag is al heel snel..

8. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    gelukkig heeft de ha er meteen werk van gemaakt. idd mss wel verstandig om even te wachten tot dinsdag met de echo. dan is er toch al meer te zien. veel succes met wachten.

9. JustMe31

JustMe31 Actief lid

12 okt 2011
    183
    0
    0
    regio zuid holland
    Ik hoop dat je bij de gyn wat wijzer word..en anders toch echt je longarts benaderen...want ik snap niet zo wrm je ha zegt je kunt er voor kunt kiezen:(ik kon er niet voor kiezen ik MOET!
    Al is het 13jr geleden dat ik dat heb gehad...

10. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Gelukkig Katie dat er nu werk van wordt gemaakt. En een bloedtest laten doen door de ha is gewoon heel duur daarom doen ze dat liever niet.

Blinky hier ook alleen jogin broek, als maandag de echo goed is dan ga ik wel een andere broek aanschaffen dit is ook niks zo

Trouwens heb vanochtend de bekkentherapeut gebeld en volgende week donderdag mag ik komen. De pijn aan de linkerkant bij mijn bil is soms al ondragelijk.

11. Kinderwens2012

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    @Linda;
    Ik had dat inderdaad ook, last van de bil.
    Maar ook in de lies en onderrug. Komt allemaal van de scheve bekken af.

12. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    @ kinderwens, spannend, eerste echo, hoe ver ben je vandaag? Heel veel succes!!

Hier verschrikkelijk veel gedaan in huis, bed geverfd, kamers allemaal verbouwd, nu al kamer die babykamer moet worden een beetje leeggeruimd. Heb geloof ik nu al last van nesteldrang, wil alles in huis perfect hebben hihi.

Hoe zijn jullie mannen tegenover jullie en de zwangerschap? Mijne zegt of doet er niks mee eigenlijk. Hij lijkt zelfs mijn klachtjes niet zo serieus te nemen. Hij zei eerlijk al dat het voor hem nog niet echt leeft omdat hij het niet voelt en het raar vind om van een zwangerschap uit te gaan alleen door die testjes. Hij wil heel graag bij de arts zien/horen dat het echt zo is! Ik vind het nu wel jammer, het lijkt soms net of ik verzin dat ik zwanger ben..

Ik ga nu maar eens koken, heerlijk macaroni maken!

13. Kinderwens2012

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    @Lilotje;
    Theoretisch ben ik nu 7 weken en 5 dagen, maar kan ook goed dat ik korter ben, 6 wk en 3 dg. ik zit ergens ertussen in. Vanavond weten we het zeker.
    Mijn man was er eerst ook heel nuchter over, maar sinds dit weekend is hij er ook veel meer mee bezig. Ik denk na de echo nog meer!

14. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    @lilotje nu al nesteldrang? haha dan zullen we nog wat beleven met jou ;) hier is manlief d´r ook nog niet zo mee bezig, voor een man is het vaak nogal onwerkelijk. zodra ze het gezien hebben op de echo en je begint te groeien dan trekken ze wel bij.

@kinderwens succes met de echo ik duim voor een knipperlichtje

@rian fijn dat jemorgen toch nog een echo krijgt, dan ben je toch ff wat zekerder

@katie ik hoop dat alles goed blijft gaan bij jou, ik vind het nogal een vreemd verhaal, dat de ene gelijk medicatie krijgt en de ander niet! hopen op een mooie echo as dinsdag

@linda en kinderwens jammer dat jullie nu al last van je bekken hebben, hopelijk kan de therapeut iets voor jullie doen

@hier nog weinig klachten, vind ik heel vreemd eigenlijk

15. Didi2502

Didi2502 Actief lid

2 mrt 2012
    313
    0
    0
    Werkloos
    Arnhem
    Mijn man is er ook niet zo mee bezig. Hij vond het zelfs onzin dat ik gisteren met mijn moeder bij prenatal ging kijken.
    Wel vond ie het leuk dat mijn moeder ons het boek 'jouw zwangersschapbijbel'. Is een erg leuk boek. Staat veel informatie in.

16. Kinderwens2012

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    Dames... ik zag het hartje!! Geweldig....
    Alles zag er goed uit... Ze kon het niet precies meten, maar ik ben 6 weken en 3-6 dagen. Uitgerekende datum 7-10 december.
    1 mei krijg ik nog een echo en dan kunnen ze het precies meten!

Wat een heerlijk gevoel!

Hier de echo's:

17. Kinderwens2012

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    en nog eentje:

18. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Wauw kinderwens wat een super goed nieuws! Gefeliciteerd

19. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Wow kinderwens wat mooi! Echt super! Niet te geloven he dat dat vlekje jouw kindje is! Echt fijn meid, gefeliciteerd! Ik hoop volgende week ook zo'n mooie echo te hebben!! Nu slaap je vast lekker vanavond!!! :D

20. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    @kinderwens: zo mooi om te zien!! Gefeliciteerd!!
    &ook hier kan m'n vriend het amper geloven maar trots dat hij is!
    Ik krijg 10 mei 2x een echo heb sochtends m'n intake bij de verloskundige en smiddags controle echo bij de gyn. Had t liever verspreid gehad mja 2x op 1 dag je wondertje bekijken is ook wel leuk denk ik. Ben 10 mei rond de 9 weken dus ben benieuwd wat we dan zien/horen.
    & kwaaltjes: heb heel erg last van haar uitval, normaal al best erg maar nu zitten heel m'n handen onder! En stond net op de weegschaal ben al 2 kg aangekomen!! Nu ben ik wel gestopt met roken sinds ik weet dat ik zwanger ben maar door de misselijkheid eet ik veel minder als normaal dus schrok wel btje van het resultaat.

Liefs Mariahh

Deel Deze Pagina