1-15 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Noushis, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Didi de eerste 12 weken mag je niet in bad he

2. Didi2502

Didi2502 Actief lid

2 mrt 2012
    313
    0
    0
    Werkloos
    Arnhem
    Niet? Ik dacht van wel, mits het water niet te warm is.

3. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Volgens mij mag je gewoon in bad mits het water niet te warm is. Vanwege hartkloppingen en misselijk worden.

4. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Nee de eerste 12 weken mag het sowieso niet. Staat ook in boeken maar mijn gyn heeft het ook echt afgewezen. Dit omdat er ook nog bacterien bij de baarmoeder mond kunnen komen en dat temperatuurswisselingen gevaarlijk kunnen zijn ook als is het water 37 graden

Een keertje is vast niet erg maar ik zo advieseren om het voorlopig niet meer te doen. Ik snak ook naar een bad maar het mag van mijn gyn echt niet eerder dan 13 weken

5. Katie04

Katie04 Actief lid

7 feb 2011
    121
    0
    0
    Huishoudelijk medewerkster
    Zeeland
    Geldt dat dan ook onder de douche dat het niet te warm mag zijn?? Ik had het namelijk vanmorgen, dat ik echt hartkloppingen kreeg en duizelig werd, moest er gelijk van onder, en ben even op bed gaan liggen tot het weer wegtrok...

Weet niet meer wie het vroeg, volgens mij babyengel, maar het gaat hier wel! Na m'n paniekaanval donderdag ben ik wel wat rustiger en heb nu ook weer helemaal het gevoel dat het wel goed zit...:)Hormonen???:)
    Heb nog niet hoeven spugen, maar soms denk ik dat dat niet lang meer kan duren..
    Net trouwens boodschappen gedaan, en we hebben best veel gehaald, maar ik weet nu al dat alles waar ik nu zin in heb ik straks 1 ding neem en niet meer hoef...:p
    M'n stiefzoon is vandaag en morgen naar z'n moeder, en moet even eerlijk bekennen dat ik dat nu wel even lekker vind..Even saampjes met manlief...

6. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Mijn verloskundige zei ook dat ik gewoon in bad mocht en dat warme kruiken op mijn buik mocht leggen...

7. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    hey dames .. ik hoor hier niet maar zie hier de discussie over in bad gaan.. je mag gewoon in bad hoor aangezien je kindje goed beschermd is...
    hartkloppingen enz enz en duizeligheid kan je idd krijgen door de warmte maar even ontspannen in bad kan geen kwaad ( mits het niet TE heet is )
    Sauna word wel afgeraden

8. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Thnx dat had ik ook zo begrepen. Bedankt voor je imput en gefeliciteerd met je zwangerschap! Een november mama to be?

9. muisje123

muisje123 Nieuw lid

18 apr 2012
    2
    0
    0
    Ik ben 10dec uitgeteld! :)

10. babs84

babs84 Lid

30 jun 2011
    16
    0
    0
    NULL
    amsterdam
    Baden

Zwangeren mogen zonder restrictie een bad nemen of gaan zwemmen tijdens een normale zwangerschap.
    Sauna?

Zwanger en naar de sauna?
    Vaak wordt saunabezoek afgeraden aan zwangere vrouwen, vooral tijdens de eerste 14 weken van de zwangerschap. In deze periode is de gevoeligheid van de zich ontwikkelende vrucht voor invloeden van buitenaf het sterkst. Hoge temperaturen zouden meer risico geven op een miskraam en op cardiale of neurologische afwijkingen (zoals open rug) bij de foetus.
    Deze bewering is echter gebaseerd op beperkt experimenteel onderzoek bij dieren. Recent hebben verschillende epidemiologische en klinische onderzoeken bij mensen geen verhoogd risico op miskraam of aangeboren misvormingen kunnen aantonen. Bij een normale zwangerschap blijkt sauna geen enkele negatieve invloed te hebben op moeder of kind, en bestaat er dus geen enkele reden om sauna af te raden voor zwangere vrouwen. Alleen bij zwangeren met een verhoogd risico op pre-eclampsie, zou de blootstelling aan de hitte wel tot complicaties kunnen leiden en moet saunagebruik worden afgeraden.
    Op het einde van de zwangerschap (de laatste 4 à 6 weken) is enige voorzichtigheid bij het nemen van een dompel- of dubbelbad aan te raden, omdat er al enige ontsluiting kan zijn en de kans op infectie zou kunnen toenemen.

Borstvoeding is geen bezwaar tegen sauna. Je verliest er wel veel vocht. Drink dus genoeg. Neem je voorzorgen tegen 'lekkende' borsten.

11. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Ik schrik me dood met de discussie over in bad gaan hier. Jeetje ik ga wel 3 tot 4 keer per week ik bad en heb dat afgelopen weken ook gewoon gedaan. Nog nooit gehoord of aan gedacht dat dat niet zou mogen? Soms ook best wel heet, maar meestal niet heel erg heet. Jeetje nu ben ik bang dat ik het helemaal verkeerd heb gedaan. Ben sowieso al bang dat het bloeden mijn eigen schuld is. Pfff.. wat een onzekerheid.

Bloeden is niet erger geworden, juist weer wat afgenomen. Het is ook niet echt bloed te noemen maar meer wat bruin/rood achtige afscheiding. Ik heb echt momenten dat ik me heel erg druk maak, en andere momenten weer zoiets van ik zie wel, ik wacht het gewoon af. Nog 3 nachtjes slapen tot de echo!

12. Didi2502

Didi2502 Actief lid

2 mrt 2012
    313
    0
    0
    Werkloos
    Arnhem
    Ik heb op internet gezocht of het erg is om in bad te gaan, is het niet, zolang het badwater niet hoger is dan 40 graden. Dit staat ook in het boek 'de zwangersschapbijbel'.
    Ik ga wel het badgebruik minderen, omdat ik toch geen risico wilt nemen.

13. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Meiden ik wilde geen discussie in de lucht roepen en ook geen onzekerheid. Ik heb alleen verteld wat mijn gyn van het UMC vertelde.
    Een kruik is anders omdat het uitwendig is en ook nog een extra laag om heen zit zei mijn gyn

Meiden volg gewoon je hart

14. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Ik hou ook altijd van een erg warm lang bad. Lekker boekje lezen en heerlijk ontspannen. Ben afgelopen week in bad geweest maar niet zo lang en helemaal niet warm, het voelde toch niet zo prettig. Waarom weet ik niet. Ik heb het er nog niet met mijn gyn over gehad maar wel van te voren op internet gezocht. Blijkbaar zijn de meningen verdeeld.
    Als het een groot risico is zou het wel duidelijk zijn dat het niet goed is. Zoals met rauw vlees. Wat Linda al zegt, doe gewoon wat goed voelt.

15. Ik kan me wel voorstellen dat ze in bad gaan afraden vanwege de bacteriën maar wat dat betreft kan ik me niet voorstellen waarom het alleen de eerste 12/13 weken is? Dat zou dan toch de hele zwangerschap zijn? Of is je bmm dan in andere conditie? (zou zeggen van niet)

Temperatuur lijkt me persoonlijk geen probleem als je niet te warm gaat uiteraard.

Maar iedereen zijn eigen mening en gevoel erover :) vraag me dat alleen af met je bmm!!

16. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Van het bad wist ik ook niet! Gelukkig nog niet gedaan, word al beroerd onder de douch de laatste dagen:(

17. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Het niet in bad mogen heeft volgens mij niets met bacteriën te maken, want een lauw bad mag wel(max. 37 graden geloof ik). Het heeft te maken met je basale lichaamstemperatuur (die wordt door plaatselijk een kruik niet perse beinvloedt, maar door in een warm bad te gaan liggen wel.) Al een kleine schommeling kan schade / ernstige afwijkingen brengen aan de vrucht.

Ik vind een warme douche nu al niet lekker, moet er niet aan denken om in bad te gaan liggen. Of in een sauna te gaan..

Zou me niet druk maken over een warm bad wat je gehad hebt.. dat kun je (net als bij mijn halfrauwe vlees) niet meer terugdraaien.

Maar hele warme baden laat ik lekker aan me voorbijgaan.
    En natuurlijk beslis je zelf welke leefregels je wel of niet volgt..

18. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Dat is goed omschreven Frommel. Ik laat de baden ook maar aan me voorbij gaan, hoe ontspannend ik het ook vind. Maar zonder zeker te weten dat het geen kwaad kan is het toch niet zo ontspannend...

Waar halen jullie eigenlijk alle informatie over zwangerschap vandaag? Op internet, vk of lezen jullie ook boeken of tijdschriften? Zo ja, welke kun je aanbevelen?

19. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Helaas, het is weg..

Vanmiddag opeens een groot stuk slijm in de wc pot, wat waarschijnlijk het vruchtzakje was..

Even later toen ik de vuilnis naar buiten bracht, voelde ik er iets uitkomen.. Snel naar de wc en daar lag het al in me maandverband, het was groter als ik me voor gesteld had..

De pijn was ook opeens weg..

Dus ik meld me hier af.. Veel geluk dames en hopelijk krijgen jullie allemaal gezonde baby's!

20. Sterkte meid met het verlies, erg naar dat het mis is gegaan :(

Deel Deze Pagina