1-15 december 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mer, 22 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Ben nog geen 14 dagen na mijn ei dus dan doen ze toch niets en zomaar naar spoed gaat niet want mijn man moet gaan werken en mijn kinderen met smoes wegdoen naar mijn ouders die geen ? hebben...

2. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Nimme...shittt... wat een onzekerheid!! Het ergste is idd dat afwachten...je kan nog helemaal niks zo vroeg :(. Ik DUIM heeeeeeel erg hard voor je meid.
    @Lotte; :(:(...wat vreselijk K*t.....met een hoofdletter, en dat is dan nog een understatement. Sterkte meis.

Ik heb gisteravond ook even een schrikmomentje gehad...er zaten 2 druppeltjes slijmerig roze/bruin/oranjeachtig (heel weining maar toch) in mn onderbroek. Ik schrok me kapot. Vrijdag wel een knaltest, zit nu op de 4 weken en 4 dagen. Verder geen krampen, nergens last van (behalve af en toe wat lichte ongi-krampjes maar die schijnen erbij te horen). Ik hoor van meerdere dat dit nog ' innesteling' kan zijn, maar dat kan toch bijna niet meer bij bijna 5wkn zwanger? Overigens vannacht en vanmorgen niks meer. Ik wordt hier wel een beetje onzeker van hoor!!! Is dat 'normaal' ??
    Mn echo duurt nog 3 weken...ppppffffffffffffffff !!!!
    Overigens heb ik zeer weinig klachten..niet misselijk of dat soort dingen. Indd wel moe, hoewel dat gisteravond ook wel meeviel...en een beetje gespannen borsten.

3. Bernou

Bernou Bekend lid

12 jun 2012
    548
    0
    16
    he meiden wat een onzekerheid allemaal!! Ik hoop dat alles goed blijft gaan maar ik weet ook uit ervaring dat we allemaal nog heel kort zwanger zijn en er gewoon een aantal meiden gaan afvallen...want ik deze korte tijd komt het zo vaak voor! Ik hoop echt dat het allemaal niks voorstelt en we met zijn allen in december gaan bevallen!

Inderdaad als je zo vroeg bent doen ze niks, op een echo is niks te zien, en als het fout gaat, kunnen ze daar niks aan veranderen...

Heel veel sterkte allemaal en blijf positief!!

4. Tientje1986

Tientje1986 Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.046
    231
    63
    Vrouw
    ZZP-er
    Ik heb dat ook af en toe hoor een veegje of iets ook roze/oranje maar maak me er niet meer druk om. Wel als het rood gaat worden. Schijnt erbij te horen in het begin. Ben ook niet misselijk hoor

5. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Kan me niet herinneren dat ik zo erg ongeduldig was met mijn eerste dochter.. toen zat ik dan wel niet zo actief te proberen om zwanger te raken.. toen was ik het omdat ik een week overtijd was..

Nu zat ik hier in het begin echt met testdrang, en nu denk ik zo; x aantal weken tot hartje x aantal weken tot echo x aantal weken tot ik evt eerder een vroege pretecho kan doen..

Zucht.

Ondertussen kan ik mijn onderbroek maar blijven verschonen van de afscheiding..

Dat sommige het durven om nu al bekend te maken, wauw zeg, ik ben nog veels te bang dat er iets fout zal gaan.. lekker even wachten tot de eerste echo denk ik, en pas daarna misschien gaan kijken wat ik wil kopen.. (alhoewel ik denk wel dat ik al een aantal dingen weet

Met mijn dochter wist ik al vrij snel wat ze werd (15) weken, hoop stiekem op een jongetje.. maar een meisje is ook wel leuk..

6. Tientje1986

Tientje1986 Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.046
    231
    63
    Vrouw
    ZZP-er

Ik vertel het ook pas na de 1e echo het liefste wat later Maarja schoonvader jarig en op een verjaardag wordt daar flink gerookt dus moe wel

7. Mer

Mer Actief lid

25 mei 2011
    390
    394
    63
    Vrouw
    Hier ook wat bruinroze verlies sinds een week maar sinds gisteravond niet meer. Kan van alles zijn van gesprongen adertje, oud bloed dat los komt tot bloed van innesteling. Zo lang het niet veel is, niet helder rood en je geen buikkrampen hebt hoef je je geen zorgen te maken, probeer ik ook niet te doen.

Echo maken heeft nu toch nog totaal geen zin? Een kloppend hartje zie je pas rond 7 weken.
    Wij hebben het tot nu toe alleen aan onze ouders verteld. Rest krijgt het pas na het eerste trimester te horen.

Bij onze zoon wisten we met 19 weken het geslacht en bij onze dochter met 17 weken.

8. Tientje1986

Tientje1986 Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.046
    231
    63
    Vrouw
    ZZP-er
    Mensttuatiekrampen mag wel haha heb ik verspreid over de dag. Vandaag 1x gehad dus wordt iets minder hihi
    Mijn echo is met 8 weken dus daar wacht ik op

9. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Ik had het niet over nu een echo maken hoor, x aantal weken tot mogelijke echo, x aantal weken tot mogelijke pretecho ;).

Ik had met mijn dochter met 6,5 weken een kloppend hartje, toen ben ik 4 weken erna nog 5 dagen teruggezet...

Dus het kan wel degelijk, denk dat ik het deze zwangerschap misschien ook wel doe met 7 weken, is hier iets van 30 euro dus duur is het niet..

10. Tientje1986

Tientje1986 Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.046
    231
    63
    Vrouw
    ZZP-er
    Dus eerder dan de 8 weken voor een echo en dan 12 weken weer ofzo?? Had verkeerd begrepen ;)

11. Tientje1986

Tientje1986 Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.046
    231
    63
    Vrouw
    ZZP-er
    Ik heb trouwens een ontzettend leuke app gedownload moest er €1,79 voor betalen maar wel leuk!!

12. Tientje1986

Tientje1986 Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.046
    231
    63
    Vrouw
    ZZP-er
    Ik heb trouwens een ontzettend leuke app! Kostte €1,79 wel leuk! Had dit bericht perongeluk als nieuw onderwerp gestart, oeps!

13. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Nja ik bel dinsdag voor een echo en de praktijk hier doet pas rond 10-12 weken de eerste echo. Dan zou ik nog 6 weken-8 weken moeten wachten.

Of ik kan 3-4 weken wachten voor een pretecho.. Dus rond 7-8 ja.

Las ergens dat ze in Alkmaar pretechos doen maar voor de 10 weken inwendig, dus misschien kan dat ook wat zijn.. wel wat duurder

Welke app heb je Tientje? Ben wel nieuwsgierig!

14. Tientje1986

Tientje1986 Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.046
    231
    63
    Vrouw
    ZZP-er
    O raar? Hier 8 en 12 want week 8 is intake echo en bloedonderzoek. Of het goed is ingenesteld enzo. Verschilt wel he hoor ik van meer mensen althans lees hihi. Twijfel nog of ik een pretecho wil laten doen hihi

De app heb ik gezocht in de AppStore onder zwanger. App heet zwanger.nl

15. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    nou heb mijn werkdagje overleefd en dat met een uurt eerder opstaan. me college vond dat ik er moe uit zag ik ja dat ben ik ook ben verrot haha en dat al om 10.00. nu zit ik me te vervelen pfff wilde naar de camping ff kijken daar maar manlief heeft geen zin grrrrrrr

@liz das toevallig hoop dat je het geslacht wel goed hebt hihi.

16. Tientje1986

Tientje1986 Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.046
    231
    63
    Vrouw
    ZZP-er
    Verder nog wel plannen vandaag of niet??

17. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Weet wel al zeker dat als ik wat verder in de zwangerschap ben dat ik dan naar drechsteden wil om daar een echo apperaat te huren. Dat lijkt me zo ontzettend cool.

Lijkt me niks leuker om mijn zwangerschap zo bekend te maken: Kijk, ik ben zwanger. Prijs valt ook mee, 50 euro voor een dag huren en voor 5 dagen (losse dagen) was het 150 dacht ik..

Ik heb ook een vriendin van me die zwanger is dus misschien kunnen we zo wel de kosten delen ^^

Als je even kijkt dat een 2d echo prijs alsnog snel 50 euro is voor een halfuurtje is de prijs om hem een dag te huren echt helemaal niks..

Ik ga zo even de app kijken, heb nu pregnancy lite maar daar ben ik nog niet helemaal 100% over.

18. Tientje1986

Tientje1986 Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.046
    231
    63
    Vrouw
    ZZP-er
    Uitgebreid is hier 82 ofzo maar met film en uitgebreid onderzoek ik krijg dan 10% korting maar vind denk wel iets te gek haha

Pregnancy lite is die Engelse he

19. Bernou

Bernou Bekend lid

12 jun 2012
    548
    0
    16
    he meiden,
    Bij drechtsteden ben ik vorige zwangerschap geweest voor een echo met 6,5 week, week erna weer geweest omdat we met 6,5 week nog geen hartje zagen kloppen. Met 7,5 week toen wel een hartje maar meette die vrouw evengroot als de week ervoor. Toen wist ik al dat het niet goed zat. Zo'n echo apparaat huren is wel erg cool! Heb op de groupon hier ook een keer een aanbieding voor gezien.

Zo mijn vriend en ik zijn net wezen paasbrunchen bij een eetcafe, super lekker zit nu helemaal vol!

Mijn zus en ik zijn samen bezig om zwanger te worden, ze heeft vd week al twee keer gevraagd of ik al ongesteld ben...ben bang dat ik het haar wel snel moet vertellen. Zij gaat zelf met ivf beginnen omdat het niet lukt. Ik wil mijn moeder het ook wel vertellen, mocht het dan fout gaan dan wil ik graag steun van hun.

Voor de rest vertel ik nog niemand iets, mijn vriend wil het pas met 12 weken vertellen maar ik heb wel steun aan mijn ouders en zus. Dus zijn familie vertellen we het pas later. En voordat ik het op facebook ga zetten duurt helemaal nog wel even ;)

We hebben wel al 2 namen voor zowel een jongen als een meisje ;)

Ik ga verder ook niks kopen, alles wat ik al had gekocht voor mijn eerste zwangerschap staat op zolder en de kleertjes liggen in een doos. Ik ben wel bezig met een ledikantje opknappen en een commode heb ik al gedaan, die staat in de logeerkamer. Wat trouwens straks de babykamer wordt ;)

20. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Dames ik wens jullie een prachtige decemberbaby toe en hoop dat alles goed mag gaan voor iedereen !!!

Hier is het helaas toch gedaan x

Deel Deze Pagina