1-15 december 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mer, 22 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Voor op de lijst, ik zag nog wat vraagtekens.
    Yossie, 30 jaar, 2e kindje
    afspraak verloskundige (denk met echo) 18-04!

Ff de rommel in de keuken opruimen en dan ga ik ff alles teruglezen;)

2. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Gefeliciteerd Daniëlle, welkom hier!
    Ik heb een week na mijn eerste positieve test VK en mvm gebeld.

3. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

21 aug 2012
    840
    0
    0
    Hey danielle, welkom hier.
    Ik heb gisteren positief getest, vanochtend de vk gebeld voor een eerste afspraak.

4. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Mamsieeeee wowieee wat n buikkie al!!! Zo bol.issie nog nie bij mij hoor hihi :D! Wel leukk!! Eindelijk heeft Moeders voor Moeders gebeld. Komen maandag langs voor intake :)

5. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    #345 yossie, 2 apr 2013
    Laatst bewerkt: 2 apr 2013
    Allereerst iedereen gefeliciteerd!!! Lekker genieten!!! Ik geloof dat ik dat nog niet gedaan had:).

Pff, wat hebben jullie al veel geschreven in korte tijd, heb niet alles gelezen.

@lisette, ik vind nu ik je steepje zie het streepje niet eens zo heel veel lichter hoor... Spannend, ik duim voor je!

@testen, ik zie al echte knallers voorbij komen! Die van mvm van (sorry naam ff niet onthouden) was echt een knaller, bij de 1e had ik die met 6,5 week, maar was echt niet zo'n knaller!!
    Hebben jullie trouwens ervaring met de digitale van CB (zwanger/niet zwanger). Heb ze nu alle 3 opgemaakt (tja anders moet ik ze weggooien) en het steepje loopt mooi op. Maar als ze opdrogen worden beide steepjes een stuk lichter??? Hierdoor niet zo goed te vergelijken.

@Eerdere miskramen, ik vind het al spannend, voor jullie moet het helemaal slopend zijn.... Succes!

@Vertellen, ben er nog niet over ut, denk dat ik het mijn ouders en beste vriendin toch ga vertellen. Ook als het mis gaat dan kunnen ze me steunen. Hoop alleen dat mijn moeder het voor zich wil/kan houden. Bij de 1e vertelde ik het na de echo met 7 weken ongeveer, toen werd ik zo ongeveer gedwongen het meteen tegen iedereen te vertellen, want mama had de volgende dag een afspraak met haar vriendinnen en kon het echt niet voor zich houden:D. Maar goed toen werd ze voor de 1e keer oma en nu de 2e keer.

@kopen, ik wacht hier eerst af (zeg ik nu:)) wat het geslacht is, bij een jongen heb ik hier alles al. Wel ga ik `los` op de kamertjes, want zoonlief krijgt een nieuwe peuterkamer en de babykamer mag ik helemaal gaan aankleden, naar gelang het geslacht.

Ik heb ff wat tips nodig... 20 april ga ik met mijn werk (zonder aanhang) een weekend naar de ardenne. Ik val zeker door de mand, ik sta al (vrijwel) wekelijks onder vuur, omdat de 1e al 1,5 is. Dus als ik niet drink en de spannende activiteiten oversla valt dit op. Ik ben echt slecht in liegen/ excuusjes verzinnen dus dat gaat niet lukken. Ze weten dan al 99% zeker als het geen 100% zeker is dat ik zwanger ben. Op 18-04 heb ik mijn 1e afpsraak met vk (normaal met echo iig bij de 1e en ik ga er zeker een vragen), op donderdagmiddag. Is mijn vrije middag, en vrijdag ben ik ook vrij. Als de echo goed is, zou ik terug naar mijn werk kunnen rijden en het mijn collega's kunnen vertellen (ben dan 7 weken, maar was bij de 1e ook). Ik moet dan wel vast mijn leidinggevende inlichten, bijvoorbeeld die donderdag ochtend, als het mis gaat zal ik het hem uiteindelijk ook vertellen omdat ik dan natuurlijk niet meteen weer aan de slag kan. Dat leidinggevende vertellen is ook zo'n rot/spannend moment, want waarom zou ik die even apart willen spreken. Dus, wat zouden jullie doen? Als ik 18-4 toch geen echo krijg wordt het weer een ander verhaal. Maar dan ook. Wat zouden jullie doen? Tips zijn welkom.

6. lisettevers

lisettevers Actief lid

26 mrt 2013
    409
    2
    18
    breda
    Het wordt echt al druk hier! Leuk hoor..

Ik denk dat MvM inderdaad past belt als je ver genoeg bent. Maar inderdaad vreemd dat ze niet even bevestigen dat ze je aanvraag gehad hebben..

Hier komen zometeen 2 vrienden langs, even vieren dat we het voorlopig koopcontract getekend hebben. Mijn vriend heeft besloten het dan maar meteen tegen ze te zeggen dat ik zwanger ben.. Spannend. Ik vind het namelijk nog wel heel pril, maar hij ziet het bijna als familie. Toch is het een hechte vriendengroep, wat betekend dat we het de andere (5) ook moeten gaan vertellen.
    waarvan ook de 2 vrienden die ons met pasen vertelde dat ze zwanger was. Spannend dus. Hoop dat ze positief reageren (mijn vriend en ik zijn namelijk nog niet zo lang bij elkaar (2 jaar pas) maar als iets goed voelt, dan is het prima, toch?

Fijne avond.

7. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik ben ook net gebeld door mvm! Ze komen as donderdag al!!

8. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    @Lisette, gefeliciteerd met jullie huisje! Wat leuk! En jullie vrienden zullen vast leuk reageren toch, als het goed voelt, voelt het goed. En hoe ouder je wordt hoe langer 2 jaar samen is;).

9. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    @Mvm, doe net als bij de vorige weer mee, maar ik heb direct na inschrijving een bevestiging van inschrijving in de mail gehad.

10. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Goed zeg, al die meiden die meedoen met mvm!

Hier een zak chips aan het wegwerken. Tijdens het eten weer enorm misselijk dus niet veel gegeten. Nu weer honger;)

11. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ♥ ZWANGERSCHAPSLIJST 1-15 December 2013 mama's♥

28 november
    - MamsieM (30), 2e kindje (j), verrassing

1 december
    - Mer (30), 3e kindje (jm)
    - Lisette (25), 1e kindje

2 december
    - Lotte30 (32), 2e kindje (m)
    - MamaLara (27), 1e kindje
    - liz0104 (24), 4e kindje (mm,j*)

3 December
    - tweety(32), 3e kindje(JJ)

4 december
    - Duus (38), 2e kindje (m)
    - Water27 (27), 1e kindje
    - Pline (28), 1e kindje
    - sweetheart86 (27), 1e kindje
    - yossie (30), 2e kindje(?)
    - schaapje1977 (35), 2e kindje (m)

5 december
    - Minimee (25), 1e kindje
    - Weegbree (30), 1e kindje
    - justxme (?), 1e kindje
    - Daniellexxx (28), 3e kindje (mj)

6 december
    - Purified (20), 1e kindje
    - Momof2 (30), 3e kindje (mj)
    - beertje86 (30), 1e kindje
    - renoa (19), 1e kindje

8 december
    - Bernou (29), 1e kindje
    - tientje1986 (26), 1e kindje
    - mij1(?), 1e kindje

11 December

12 December

13 December

14 December

15 December

(0) Meisjes (0) Jongens (1) Verrassing/Geheim!

Afspraken

April
    2 MamsieM: intake MvM
    9 Tweety: intake MvM
    15 MamsieM: vk, 1e echo
    15 liz0104: 1e afspraak + 1e echo
    15 mer 1e echo gyn
    15 Bernou 1e echo gyn om 8.40
    17 Tweety: 1e echo om 9.40
    17 sweatheart86 : intake
    18 Weegbree: 1e echo
    18 yossie: 1e afspraak vk met echo
    22 Minimee: 1e echo
    22 lisettevers: 1e echo
    23 schaapje1977 1e intake vk
    23 water27 1e echo
    26 mamalara: 1e echo

mei
    7 sweetheart86 1e echo
    8 Purified intake vk en 1e echo

★ ★ ★ Sterrenhemel ★ ★ ★

1 sterretje helaas tot nu toe :(

@renoa heb je vast op 19 gezet is dat goed? geode instelling heb je hoor meid. komt vast goed.

@mamsie je buikje gaat al beginnen leuk hoor.

12. VDV

VDV Niet meer actief

Ha meiden,

Ik kom me hier ook melden. Afgelopen vrijdag positief getest, erg spannend, wordt ons 3e kindje. Erg bijzonder om weer zwanger te zijn. Ik ben 30 jaar, we hebben een dochter van 4 en een zoon van bijna 3. Omdat de vorige zwangerschappen wel even op zich lieten wachten waren we nu stom verbaasd dat het in ronde 2 al zo ver is.

Ik ga even uit van 1 december, maar dit zal wellicht iets opschuiven omdat ik vrij laat positief teste. Ik heb normaal gesproken een cyclus van 26-29 dagen, 24 februari voor het laatst ongesteld geweest, dus uitgaande van 28 dagen is 1 december.

13. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    @Renoa, Ik was 18 toen ik zwanger was van mijn eerste, 19 toen ik beviel. Sommige mensen kijken misschien wat raar op maar gewoon raar terug kijken.. :)

@Daan Ik heb gisteren MvM aangemeld op de website, en volgensmij vanochtend gebeld voor de verloskundige.. (of was dat alweer gisteren?)

14. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Ben ook gebeld door mvm, maar vm ingesproken was te laat.

Gaan jullie allemaal meedoen?

15. Mer

Mer Actief lid

25 mei 2011
    390
    394
    63
    Vrouw
    Ik heb me gisteren aangemeld voor mvm en vandaag belde ze al. Ze kende me nog van de vorige keer dus dat was wel leuk.

Volgende week woensdag (de 10e) komt ze hierheen.

Welkom nieuwen!

Renoa, herkenbaar verhaal. Mijn eerste kwam ook door de pil heen terwijl ik die correct slikte.

16. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

21 aug 2012
    840
    0
    0
    Mogge meiden,

@mvm, ik denk er nog over na. Ik vind t zeker goed om te doen, maar zie er een beetje tegen op om iedere keer m'n urine op te vangen enzo. Zeker omdat 9 van de 10 x dat ik thuis naar t toilet ga, er een klein peutermeisje naast me staat te kijken wat ik allemaal aan t doen ben:D.

@vertellen, nu mog ff niet. Mijn allerbeste vriendin weet t, want die wist ook dat ik opeens een hele korte cyclus had en een uitstrijkje had laten maken enzo. Ik denk dat ik t rond een week of 7 of 8 aan m'n ouders en schoonouders vertel. De rest van de familie en vrienden pas daarna. Op me werk kan ik t nog wel ff geheim houden.

@vandaag, pfff vanochtend toch serieus misselijk bij het opstaan. Ml en dochter lagen in ons bed te stoeien en te kroelen, en ik ben eruit gegaan om wat te eten;) haha, daarna ging t wel.

17. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

21 aug 2012
    840
    0
    0
    @yossie, als je het niet wil vertellen werkt de smoes van een blaasontsteking toch echt wel goed hoor. Je bent dan niet helemaal fit, dus kan niet met alles meedoen, en je mag niet drinken met antibiotica.

Als je niet wil liegen zou ik het toch gewoon vertellen. Maar waarom niet als je al op t weekendje weg bent? Das toch een leuk moment om het te vertellen. En ik vind niet dat je per sé eerst je leidinggevende in hoeft te lichten. Die hoort het ook wel op dat weekendje, of anders daarna.

18. Bernou

Bernou Bekend lid

12 jun 2012
    548
    0
    16
    Schaapje de smoes van antibiotica werkt tegenwoordig niet meer..tegenwoordig mag je met antibiotica gewoon drinken ivm andere samenstelling..

Ik zou het ook gewoon vertellen als je het weekend weg bent. En pas als de eerste vraag komt bijvoorbeeld, dan zeggen dat je niet mag drinken omdat je zwanger bent :D

19. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

21 aug 2012
    840
    0
    0
    Echt waar?? Ik heb 2 maanden terug nog een blaasontsteking gehad, en kreeg ab waar je niet bij mocht drinken. Zal er volgende keer eens om vragen (haha,over een jaar ofzo, want voorlopig drink ik geen druppel)

20. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Ik weet ook niet of ik zon zin heb ik dat urine opvangen, op mn werk kanndat sowieso niet!!

Wij gaan het op moederda.g, dan ben ik 10,5 week uit mn hoofd gezegd, aan de hele schoonfam vertellen. Tantes ooms neven nichten. We hebben dan een brunc.h, super leuk, laten we prosecco komen met roze en bkauwe lintjes met een kaartje eraan met. De uitgerekende datum en onze initialen eronder.
    Hiehh zo spannend! Haha verheug ik me nu al op.

Deel Deze Pagina