@kwaaltjes: Niet echt veel kwaaltjes, af en toe misselijk.. Verder wel erg moe.. @paasplannen: Wij hebben bij ons in het dorp altijd een festival met pasen Dat is dus best balen.. Kan nu dus niks drinken en normaal lust ik ze best graag.. Dus even een kuurtje verzinnen @duus: zag dat jouw dochter in mrt2012 geboren is. Ik heb een dochtertje van apr2012.. Ik zat toen in het meiforum.. maar mijn dochtertje hebben ze met 37 weken gehaald dus was 3 weken te vroeg. was eigenlijk 10 mei uitgeteld toen.. Dus misschien gebeurd dat weer. Moet in ieder geval vanaf de 36 weken naar de gyn ivm keizersnede vorige keer..
Hoi meiden, Heb nog niet alles gelezen, maar als alles goed gaat dan zal ik ook een decembermama worden! Heb gisterochtend positief getest, twee dagen overtijd. Waren me onze dochter aan het rondreizen en vertrokken maandagavond pas weer naar Nederland. Vandaar dat ik niet eerder heb getest (heb normaal geen geduld haha). Onze dochter is van oktober 2011. Super spannend weer allemaal. Gefeliciteerd iedereen!
Hey! Mag ik er ook bij? Als alles goed gaat ben ik 2 december uitgerekend. Ik wist helemaal niet dat dit forum bestond, ik hing nog rond in het NOD forum, haha. Voelt wel goed, om me hier aan te sluiten. Wat minder eenzaam. Ik ben 27 en zwanger van ons eerste kindje Ik vind het mega spannend allemaal en kan het eigenlijk nog niet bevatten. Ik moet zeggen dat ik er verbaasd over ben dat ik zo onzeker ben. Ben best bang dat het misgaat en als ik al die berichten over mk's zie heb ik het gevoel dat de kans dan het mis gaat meer dan 50% is! Dus ik moet nog leren om relaxed te worden. Ik zou bijna vergeten te genieten Morgen ga ik naar de huisarts. Weet dat dat niet moet, maar ik vond het zelf wel fijn. Morgenavond vertellen we het mijn ouders, met pasen mijn schoonouders en mijn broers (en schoonzus die 17 weken zwanger is van de 2e ) Omdat wij volop in een verbouwing zitten en mijn vriend er lange tijd niet klaar voor was (ik wilde al heel lang!) verwacht niemand het. Mijn ouders weten wel dat we ervoor wilden gaan, maar mijn broers vallen van hun stoel denk ik, haha. We hebben een hele goede band, dus ze zullen heel blij zijn denk ik. Nou, dat was zo'n beetje mijn introductie. Op naar een mooie 8 aanstaande maanden voor ons allemaal! X Lara
Welkom mamaLara en Daantje 2011.. Het wordt nog eens druk hier. Leuk dat er zoveel mensen in hetzelfde schuitje zitten! Vandaag heeft de verloskundige gebeld, ik mag 22 april voor de eerste echo komen! Spannend! Fijne avond allemaal
Is een van jullie bij de huisarts geweest? Wat doet die eigenlijk, ik heb geen idee, haha. Alles is nog zo nieuw. Bloed prikken ofzo? Ik vind het wel spannend
Hallo allemaal, Mag ik er ook bij? We weten sinds maandag dat we zwanger zijn van ons eerste wondertje... Ik ben 28 jaar en ben eind oktober met de pil gestopt. Ik denk uitgerekend te zijn voor 4-5 december. Ik kan het nog niet geloven... Voorlopig ben ik gewoon héél moe, en af en toe een raar gevoel in de maag en wat gevoelige boobs. We hebben het dinsdag aan mijn ouders gezegd en gisteren aan mijn schoonfamilie. Hoe gaan jullie om met de kans op een MK? Ik voel me daar best wel angstig over... Vandaag had ik het bijvoorbeeld koud omdat de plek waar we geluncht hadden niet warm was, en toen ik thuis kwam was mijn temperatuur 36.4... Paniek. Maar gelukkig is het nu terug gestegen... Pline
He Pline, Welkom. Ik weet ook niet hoe ik daarmee om moet gaan. Onder andere door dus morgen naar HA te gaan en me daar nog eens te laten informeren. Ik wil eigenlijk helemaal niet bezig zijn met de kans op mk, maar op de een of andere manier lukt me dat niet... x
@mamaLara, Ik ben vandaag bij de huisarts geweest, Deze heeft bloed geprikt, om me te testen op een aantal seksueel overdraagbare aandoeningen (syfilis, hiv en Hepatitis) verder kijken ze naar de HB waarde in je bloed en of je zwangerschapssuiker hebt. Allemaal standaart onderzoekjes. Dit kan ook de verloskundige doen blijkbaar. Het is maar net waar je als eerste komt. Verder vroegen ze nog om wat geschiedenis en of ik nog vragen had. Niets bijzonders dus.
Goedemorgen zwangere dames! Hoe is het met iedereen? Goed geslapen? Hier weer met lange tanden mijn ontbijt weg aan het werken Over die angst: moet zeggen dat ik er nu nog niet veel last van heb. Het ging bij osn tussen de eerste en tweede echo fout dus die periode zal spannend worden. Ik heb ook al een zoon dus hier ervaring met allebei. Gelukkig gaan er veel meer zwangerschappen goed, daar moeten we maar aan vasthouden!
Heel voorzichtig meld ik me ook hier om gezellig mee te kletsen. In december was de prikpil uitgewerkt, dus nog vrij kort. Geluk !. Had snel een regelmatige cyclus van 30 dagen een eisprong.. Ik ben 20, tweede kindje. Ik heb al een dochter van Maart 2011. Als alles goed is beval ik op 6 december. Nog zo bang met iedere buikpijn dat het toch misschien mijn menstruatie is haha, maar nu met 3 positieve zwangerschapstest (ook al 2 van predictor.) Het liefst wil ik het nu al van de daken schreeuwen.. en nu komt het rest van het wachten.. over paar dagen digitale test doen en dan bellen voor een afspraak bij de verloskundige denk ik.. Vandaag ben ik dan nog wel even in een WAUW mode.
♥ ZWANGERSCHAPSLIJST ♥ 28 november - MamsieM (30 jaar), tweede kindje 1 december - Mer (30 jaar) derde kindje - Lisette (25 jaar) eerste kindje 2 december - Lotte30 (32 Jaar) tweede kindje - MamaLara (27) eerste kindje 4 december - Duus (38 jaar), tweede kindje - Water27 (27 jaar), eerste kindje - Pline (28), eerste kindje 5 december - Minimee (25 jaar), eerste kindje - Weegbree (30 jaar), eerste kindje 6 december - Purified (20 jaar), tweede kindje 8 december - Bernou (29 jaar), eerste kindje Afspraken 02-04 MamsieM: intake MvM 15-04 MamsieM: vk, eerste echo 18-04 Weegbree: eerste echo 22-04 Minimee: eerste echo Volgensmij is hij zo bijgewerkt..
♥ ZWANGERSCHAPSLIJST ♥ 28 november - MamsieM (30 jaar), tweede kindje 1 december - Mer (30 jaar) derde kindje - Lisette (25 jaar) eerste kindje 2 december - Lotte30 (32 Jaar) tweede kindje - MamaLara (27) eerste kindje 4 december - Duus (38 jaar), tweede kindje - Water27 (27 jaar), eerste kindje - Pline (28), eerste kindje 5 december - Minimee (25 jaar), eerste kindje - Weegbree (30 jaar), eerste kindje 6 december - Purified (20 jaar), tweede kindje 8 december - Bernou (29 jaar), eerste kindje Afspraken 02-04 MamsieM: intake MvM 15-04 MamsieM: vk, eerste echo 18-04 Weegbree: eerste echo 22-04 Minimee: eerste echo 22-04 lisettevers: eerste Echo Goede morgen allemaal! Leuk om te zien dat er nog een paar bij komen! Hoop dat jullie je allemaal nog fit voelen, goed geslapen hebben en weer vol geheimen deze dag aan mogen gaan Gister bij vrienden gezeten, onderwerp ging over kinderen. Vriend van ons moest er niet aan denken dat er bij ons in de vriendengroep (hechte vriendengroep) een kleine zou bijkomen, dan zouden alle gesprekken alleen maar over de baby's gaan! Hem maar even verzekerd dat dat niet zo is (zonder te vertellen dat ik degene ben die zwanger is) Doen jullie eigenlijk een sport? En hoe lang denken jullie dat vol te kunnen houden? En het is wat MamsieM zegt, er gaat meer goed dan fout, dus vergeet niet te genieten dames! Liefs
Goede morgen dames, Hier redelijk geslapen, af en toe wakker en dan ontzettend misselijk. Verder vanmorgen last van ongikrampen.. En ontzettende lage rugpijn
goedemorgen dames, ik mag me bij jullie aansluiten. als het goed is zijn we op 3 December uitgerekend van ons 3e kindje. het zal voor ons ook een spannende tijd worden ivm een aangeboren slokdarmafwijking van ons 2e zoontje. de bevalling zal ook waarschijnlijk in November worden. we krijgen een geplande keizersnee weten we al na de laatste bevalling. ik zal me zo op de lijst gaan zetten. misschien ook leuk om wat kleur in de lijst te zetten voor het overzicht.
Welkom Tweety! Een spannende zwangerschap dus! Is de afwijking van je zoontje erfelijk? Lotte, het kan ook de bm zijn die groeit meid. Maar ik snap dat je je zorgen maakt.