Dat is ook zo, de kans dat het goed gaat is en blijft ook hoger. Die cijfers zijn ook van alle leeftijden etc. etc. Er zijn natuurlijk vele vrouwen met meerdere miskramen (vaak hebben die MK ook een andere oorzaak), en die rekenen zo ook mee. Ik dacht ook idd na een kloppend hartje 2-3% maar de VK vertelde gister tussen de 10 en 20%, dus ik schrok wel een beetje aangezien ik het eigenlijk wilde vertellen die weekend...
Morgen lekker survivallen in de Ardenne met mijn werk, zin in!!! En gelukkig mag ik alles gewoon mee doen omdat tot de 12 weken alles nog veilig achter het schaambot zit. Ow ja, gister mijn andere beste vriendin ingelicht, en zij adviseerde me toch een antibiotica excuus te gebruiken. Dus dat ga ik maar doen! Ik denk dat ik het dan toch pas met na de 12 weken echo vertel, die heb ik 16 mei, met 11 wk. Gelukkig is dat nog best betrouwbaar, want ik heb een oorontsteking, hoewel deze nu zo goed als over is, maar dat hoeven mijn collega's natuurlijk niet te weten Pixel, fijn een goede echo!!! Ze nemen daar zeker wel echt de tijd voor je, ik was bij de VK zo weer weg, was ook niet veel te zien, apparatuur daar is niet hyper modern. Bij de pretecho is die toch vaak beter. En ik vind het ook heerlijk dat al best veel mensen het weten, iig de mensen die ik het toch ook vertel mocht het mis gaan!
♥ ZWANGERSCHAPSLIJST 1-15 December 2013 mama's♥ 28 november - MamsieM (30), 2e kindje (j), verrassing 1 december - Mer (30), 3e kindje (jm) - Lisette (25), 1e kindje - vdv(30), 3e kindje (jm) 2 december - MamaLara (27), 1e kindje - liz0104 (24), 4e kindje (mm,j*) 3 December - tweety(32), 3e kindje (JJ) 4 december - Duus (38), 2e kindje (m) - Water27 (27), 1e kindje - Pline (28), 1e kindje - sweetheart86 (27), 1e kindje - yossie (30), 2e kindje(J) - schaapje1977 (35), 2e kindje (m) - bopach(34), 2e kindje (m) 5 december - Minimee (25), 1e kindje - Weegbree (30), 1e kindje - justxme (?), 1e kindje - Daniellexxx (28), 3e kindje (mj) - eiland83(29), 1e kindje 6 december - Momof2 (30), 3e kindje (mj) - beertje86 (30), 1e kindje - renoa (19), 1e kindje - tientje1986 (26), 1e kindje 8 december - Bernou (29), 1e kindje - mij1(28), 1e kindje 9 December - sjalou(30), 1e kindje 10 December - bloem24(27), 2e kindje (J) 11 December - Pixel27 (28), 3e kindje - zonnetje007, 2e kindje 12 December 13 December - Merel123(22), 1e kindje - Lotje1986(27), 1e kindje 14 December -mameki 15 December - flo72(40), 1e kindje - N80(?), 2ekindje(j) 17 December - andastra(?), 2e kindje(m) - fleurr82(30), 1e kindje (32) mama's to be (0) Meisjes (0) Jongens (1) Verrassing/Geheim! Afspraken April 22 zonnetje007: echo 22 tweety: intake gyn 11.00 18 Weegbree: 1e echo 18 yossie: 1e afspraak vk met echo 19 eiland83: intake gyn 22 Minimee: 1e echo 22 lisettevers: 1e echo 23 schaapje1977: 1e intake vk 23 water27: 1e echo 24 pixel27: intake gyn en 1e echo. 24 tientje: kennismaking, intactheidsecho en bloedafname 13.10 24 zonnetje007: intake gyn 9.30 25 beertje82: afspraak gyn 26 mamalara: 1e echo 26 flo72: intake gyn en 1e echo 29 duus: 2e echo 29 Bernou: 2e echo 9.00 29 bloem24: 1e echo mei 1 daniellexxx intake 10.30 1 mamsiem 2e echo 8.45 1 weegbree 2e echo 3 mameki 1e echo 6 sjalou intake vk 6 Lotje1986 intake vk 7 mameki intake vk 7 sweetheart86 1e echo 7 merel123 1e echo 7 bopach 1e echo 8 pline intake 13 Bernou: 3e echo 17 N80 1e echo 19 tweety 2e echo ★ ★ ★ Sterrenhemel ★ ★ ★ 5 sterretje helaas tot nu toe als je gegevens op de lijst aangepast wil hebben zet dan gekleurd in je post en wordt de lijst aangepast!!!!!!
hier vandaag dikke paniek. aan het eind v mijn werk dag een grote veeg bloed. zh gebeld en kon gelukkig komen. echo gemaakt en gelukkig klopte het hartje nog. ze zag niks bijzonders waar het bloed vandaan kon komen. iig zei ze dat we het indegaten gaan houden ook ivm mijn bloedgroep die is O neg en dan kan je een resusfactor ofzo opbouwen. ook heft ze even gevoeld aan mijn buik en mijn bm komt al omhoog achter mijn schaambeen vandaan.
Mogge meiden, @tweety, oy, dat is schrikken zeg. Gelukkig dat alles er goed uitiet, en dt ze je nu goed in de gten houden. @miskraam, pfff, heftige verhalen zeg. Mijn zus heeft 2 x een miskraam gehag, heel verdietig. Nu heeft ze 2 kids rondrennen. Ik ben er redelijk nuchter in. Ga er maar gewoon vanuit dat mij dat niet overkomt (is dat nuchter, of je kop in het zand steken ). Duurt alleen nog wel even tot mn eerste echo. Dinsdag intake bij de vk, daarna pas afspraak maken voor een echo. Vorige keer eerste echo bij 10 weken. Dus dat zal nu wel weer zo zijn. Ik maak me wel een beetje zorgen. Onze kleine meid is geboren met een open gehemelte (schisis). Ondanks dat we nu wel weten hoe we daarmee om moeten gaan, hoop ik toch echt dat deze frummel dat niet heeft. Het is niet erfelijk, maar een 2e kindje heeft wel meer kans om het ook te hebben. @vertellen, we hebben het gisteren aan onze kleine meid verteld. Ml zei; "mama heeft een baby in haar buik". Keek ze mij aan en zei "nee yoh, dat kan toch helemaal niet". Haha, toen we vertelden dat het echt waar was zei ze dat het dan wel een zusje zou zijn. Maar een broertje was ook wel goed. Dit weekend gaan we het aan m'n schoonouders vertellen, en maandag aan mijn ouders. En volgende week op me werk. Vindt t wel fijn om het te kunnen vertellen, krijg al best wel een buikje dus kan het toch niet veel langer verborgen houden. Zo best lang verhaal geworden. Allemaal een heel fijn weekend!!
Wow dat is schrikken Tweety! Gelukkig heb je een mooi hartje gezien. Mijn bloedgroep is ook negatief, maar dat is toch iets voor latere zorg? Wat een leuke reactie van je dochter Schaapje! Leuk om het straks te gaan vertellen aan de toekomstige opa's en oma's. Mijn schoonouders weten het nog niet, alleen mijn zus en mijn ouders weten het. Ik heb besloten om as woensdag ook een echo te laten maken in Papendrecht, ben hier vorige zw ook geweest voor een vroege echo. Ik betaal dan 27,50 en mag even spieken. Vorige keer groeide het vruchtje net in deze twee weken niet meer dus ik moet gewoon even weten of het goed gegroeid is. Als het dat is, dan kan ik eindelijk genieten. Woensdagochtend om 9u ga ik dus nog een echo doen, en dan die week erop op maandag bij de gyn weer. Gelukkig moet ik tm dinsdag werken dus heb ik genoeg afleiding Zonnetje heb je al wat meer klachtjes? Ik hoop zo dat je echo maandag goed is!!
Spannend bernou, maar voor je t weet is t woensdag. Waar doe je dat in papendrecht?(ik woon in dordt). Ga ik misschien ook wel ff spieken. Bloedgroep en negatief is pas belangrijk bij een 2 e kindje. Ik heb a- negatief. Mijn dochter is positief. Als er bij de bevalling een beetje bloed van mijn dochter met mijn bloed in aanraking is gekomen dan gaat je lichaam afweerstoffen maken. Als je 2e kindje dan ook positief is, worden die afweerstoffen actief en stoten het vruchtje af. Daarom krijg je bij een 1e zs ergens aan het eind van je zs een injectie (met iets, uhm, weet niet meer wat ). Als dan uit de hielprik blijkt dat je kindje positief is, krijg je er nog 1, zodat bij een 2e zs het vruchtje niet afgestoten wordt.
Heee dames goede morgen, Had gisteravond echt gen puf meer om te typen Tweety wat zul je geschrokken zijn... Hier heerlijk weekend!!! Zin in
ze halen direct na de geboorte bloed uit de navel streng en als dan blijkt dat je kind positief is krijg je direct een prik. ik heb bij bijde jongens een prik gekregen na de bevalling. ivm het bloedverlies wat ik nu had houden ze het in de gaten en kunnen ze eventueel vanaf de 10e week besluiten al een prik te geven.
Ben ziek... bah! Het begon met overgeven dacht nog dat komt door de zwangerschap. Wel gaan werken. Gister bij thuiskomst koorts, 38,5 geen trek en een zwetend nachtje gehad. Vandaag gaat het wel weer aardig alleen erg last van diarree...dacht neem een diarreestopper maar ja dat mag niet als je zwanger bent of wel?
Flo beterschap! Ik heb zelf ook o negatief en toen ik 27 weken zwanger was is er bloed afgenomenom te kijken wat haar bloedgroep wss. Deze was positief en toen kreeg ik met 30 wekrn een anti d injectie en nadat ze geboren wad ook een prik. Ik kan niet reageren verder vsndaag want vl is jarig en krijgen vidite en uit eten. Vraag me af of ik wat kan eten met die misselijkheid... ee zullen zien! Dames een hele fijne dag!!
Inderdaad bopach, sinds 2012 kunnen ze de bloedgroep van het kindje uit bloedafname van moeder vaststellen. En als de bloedgroepv an het kindje positief is krijg je met 30 wkn een anti D injectie. En na de geboorte weer. Vroeger kreeg elke moeder met bloedgroep negatief een injectie. Nu hoeft dat dus niet meer.
Flo beterschap!!!! Pfff ik ben vandaag ook een beetje onpasselijk en voel me beetje apart.... Vanmorgen had VL twee heerlijke eitjes gekookt voor op brood, nou het eerste wilde wel, maar het tweede is helaas in de prullenbak beland... Werd er helemaal onpasselijk van (niet gespuugd).... VL gaat vandaag voetballen, ik haal hem na de wedstrijd op (kan ik nog ff beetje kalm aan doen kan de hele dag wel slapen). En dan ff gezellig bij schoonzus en zwagert + kids op visite... xxxx meiden fijn weekend