1-15 december 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mer, 22 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duus

Duus Actief lid

19 feb 2013
    269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel me hondsberoerd. Mn hele lijf. Lijkt wel of ik misselijk in alle porieen ben, niet alleen in maag en buik. Hele nacht ellendig gevoeld. Koud dus extra dikke deken erbij. Werd ik wakker, lag er een vijver op mn borst. Al mn porieen open gegaan en vocht eruit. Overal hele lijf. Drijfnat. En dromen ijlen dromen. Kan t niet goed thuisbrengen hoe ik me voel. Je zou denken griep, maar lijkt t toch niet echt op. Is dit van zwanger? Had dat vorige keer niet, dat intens misselijke en dat koude-rillige.

2. Tientje1986

Tientje1986 Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.046
    231
    63
    Vrouw
    ZZP-er
    Hm dat herken ik niet. Hier wisselt het soms koud en soms erg benauwd. En je temp?? Hoe is die? Wel flink balen zeg om je zo beroerd te voelen.

3. Duus

Duus Actief lid

19 feb 2013
    269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach hoort erbij. Ik blijf erbij, wordt vast jongen.

Yeeeeeey, mijn banner doet t! Ik ben vandaag 8 weken.

4. Tientje1986

Tientje1986 Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.046
    231
    63
    Vrouw
    ZZP-er
    Haha dat zou goed kunnen!
    8 weken heerlijk! Ik zal vandaag wek horen hoever ik ong ben, spannend!

5. Duus

Duus Actief lid

19 feb 2013
    269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend!!

6. pixel27

pixel27 Actief lid

30 mrt 2013
    313
    0
    0
    Om 11.30 een intake en echo bij de gyn. Toch weer zenuwachtig :D

7. Tientje1986

Tientje1986 Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.046
    231
    63
    Vrouw
    ZZP-er
    Ja echt wel haha misschien ben ik wel korter zwanger dan ik dacht geen idee haha. Zou altijd kunnen natuurlijk ;)

8. Duus

Duus Actief lid

19 feb 2013
    269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo ik heb een dubbele meisjesnaam waar ik megablij mee ben en wat een leuke betekenis heeft. Nu nog het jochie. Maar naam zo leuk dat ik nu meisje wil haha.

9. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

21 aug 2012
    840
    0
    0
    Mogge meiden,

@duus, klinkt alsof je ziek bent. Hoop dat t snel over is.

@tientje en pixel, succes met de echo's vandaag.

@hier, wij gaan het dit weekend aan m'n schoonouders vertellen, en daarna aan de rest van de wereld. Kan het nl niet zo goed meer verbergen. Krijg best al een buikje. Heeft de vk misschien toch wel gelijk, en ben ik morgen al 9 weken ipv 8.

Fijne dag allemaal!

10. Zonnetje007

Zonnetje007 Actief lid

3 dec 2012
    123
    0
    0
    Verzorger
    Amstelveen
    succes allen vandaag die voor een echo gaan of naar de gyn
    Ikzelf ga vandaag naar de gyn ben benieuwd wat zij gaat zeggen.
    Een hele leuke lieve vrouw die de keizersnede van de jongste heeft gedaan en ook de operaties wat daarop volgden.

Even een andere vraag aan jullie
    Wanneer hebben jullie allemaal zomervakantie ? En gaan jullie weg ? Zoja waarheen? Wij hebben de bouwvak , eigenlijk hebben we altijd laat vakantie maar omdat ik in dec nog zwanger was had ml de vakantie ingepland zodra ik was bevallen omdat het er al heftig uit zag met een tweeling in de toekomst. Van 1 kind naar 3 is niet niks dus ik was blij als hij 3 weken erbij was als ze pas waren geboren. Omdat ik dus nu de curretage heb gehad en de vakantie dus vast stond en niet meer gewijzigd kon worden ivm andere collega's hebben we dus nu de duurste weken vrij. Balen want het kost echt veel. Aan de andere kant denken wij , dit is de laatste keer met ons 3e dus zullen we gewoon gaan. Maar dan hebben we het dubio dat we er niet uit zijn of je wel met 20-22 weken nog zou gaan vliegen. Ik heb veel gelezen over stralingen dus dat maakt me toch wel bang. Of boek je straks zo dure reis gebeurt er iets op vakantie. Of je hebt n mooi park met glijbanen waar je alleen maar naar mag staan kijken hahahaha:D Of het eten word niet goed gaar gemaakt. Zoveel dingen die me onzeker maken. Je zou zeggen niet gaan en lekker in eigen land blijven, ook dat overweeg ik dus sterk. Dan maar volgend jaar gaan als de 2e is geboren, maar doe je dat wel? Met een kind van 7 mnd vliegen die op vakantie nog elke zoveel uur een fles nodig heeft. Ik weet het niet meer Hellupppppppp:$

11. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

21 aug 2012
    840
    0
    0
    Wij hebben de laatste week van mei en de 1e week van juni lekker vrij. We denken er nog over of we een weekje centerparcs ofzo doen, of lekker thuis blijven. We gaan in ieder geval een dagje naar de efteling met onze kleine meid.

Lastig dillemma zonnetje. Met 20 weken kan je nog goed vliegen, maar ik zou wel naar een land gaan waar de ziekenhuizen een beetje vergelijkbaar zijn met hier, voor het geval er iets gebeurd. En met het eten moet je overal oppassen, dus ik zou dat niet als probleeem zien om op vakantie te gaan.
    Volg je gevoel, als je je er niet prettig bij voelt, niet doen.

12. bopach

bopach Actief lid

1 aug 2011
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal,

Ook ik ben nog steeds lekker misselijk pff word er nu een beetje chaggie van. Ook als ik eet maakt het niets uit, ben voor Vl. Ook niet echt gezellig daardoor. Heb wel medelijden met hem haha. Ook de moeheid is flink toegeslagen, maar ja het hoort er allemaal bij.

Wij gaan eind mei op vakantie naar Portugal, we hebben vorige week geboekt, ik zal dan ong 12 à 13 weken zwanger zijn. We gaan voor het eerst met ons dochtertje vliegen, ze zal dan 11 maanden zijn. Nederland zijn we al een paar keer geweest, maar zonvakantie lijkt me ook zo leuk met de kleine. We hebben bewust gekozen voor een heel luxe hotel met super goede recensies vanwege de kleine en vanwege de zwangerschap ivm eten, het kost wel ff wat meer maar dat is niet erg. In september zouden we ook op vliegvakantie gaan, maar omdat ik dan al een maand of 6 6,5 zal zijn blijven we dan wel een weekje in Nederland.

Je moet inderdaad je gevoel volgen, dat heb ik ook gedaan en mocht er medische hulp nodig zijn dan is deze echt wel aanwezig. Als je gaat kies dan voor iets luxers..maar dat moet financieel natuurlijk ook wel haalbaar zijn..

13. pixel27

pixel27 Actief lid

30 mrt 2013
    313
    0
    0
    Wij gaan eind augustus een weekje naar Portugal...geboekt voor ik zwanger werd. Gelukkig mag ik dan nog net vliegen. Ben ook heel blij dat we een appartement hebben (normaal boeken we altijd een hotel) zodat ik zelf kan koken en zien wat ik eet.

Misselijkheid, heel vervelend ik word er ook hor en dol van en vooral chago. Vanmorgen van mijn man 2 crackers op bed gehad. Ik dacht even dat het zou helpen maar helaas. In de auto bijna moeten spugen. Gelukkig me nog in kunnen houden.

Ik ga trouwens mijn complete Koelstra kinderwagen verkopen omdat deze niet meer in mijn nieuwe auto past. Compleet met maxicosi adapters, reiswieg, regenhoes, parasolletje en buggy uiteraard. Wagen is echt super super fijn en rijdt perfect. Is te vergelijken met een Urban Jungle (die heb ik daarvoor gehad) zou iemand hier interesse hebben?

14. lisettevers

lisettevers Actief lid

26 mrt 2013
    409
    2
    18
    breda
    Ik heb helaas geen vakantie van de zomer. Ik kan pas in september vakantie opnemen. Dus een vakantie zit er voor ons iet echt in. In september misschien nog een lang weekend weg. Maar dat hangt af van hoe ik me voel. Mijn vriend moet voor een conferentie naar Australië. Ik zou eerst mee gaan. Maar om in september nog 24 uur te vliegen zie ik niet zitten. Dus nu is mijn vriend zelf 2 weken weg.

15. MamaLara

MamaLara Bekend lid

22 dec 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    @zonnetje vakantie. Ik ga in juli nog 3 weken rondreid west amerika maken. Vk zei me dat het geen probleem zou zijn. En de straling, dat is volgens mij een fabeltje. We worden bestookt met do's en dont's, ze zouden ons echt niet laten vliegen als dat niet verantwoord was. Lekker gaan dus :)

16. Lotje1986

Lotje1986 Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.633
    0
    0
    Goede morgen dames!
    @kou ja is volgens mij echt een kwaaltje ik heb het ook geregeld erg koud.

Nu wou ik jullie ff om advies vragen. Vrijdag moet ik s ochtends werken en dan komen de boodschappen en die worden geleverd in kratten... Ik moet ze controleren en op de planken/ijskast/vriezer sjouwen. Maar das best zwaar werk veel bukken vooral met de pakken melk... Ik werk in de zorg en moet sowieso veel bukken... Kan iemand mij advies geven hoe ik dit het beste kan doen? Ik wil absoluut nog niks over de zwangerschap vertellen... Of dat iemand een smoesje weet.... Alle tips zijn welkom... En niemand komt onder bukken uit toch? Lees er verschillende dingen over bukken, hurken en knielen... Let me know xxx

17. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

21 aug 2012
    840
    0
    0
    Net een afspraak gemaakt voor de termijnecho.

1 mei echo
    Volgende week al. Spannend!! Benbenieuwd hoe ver ik echt ben.

18. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

21 aug 2012
    840
    0
    0
    @lotje, tillen en bukken mag best hoor. Maar let goed op je houding. Ik ga regelmatig door m'n rug, dus moet er altijd op letten. Hou je rug recht (door je buikspieren aan te spannen), ga door je knieen om iets van de grond te tillen, en als je iets zwaars over een grote afstnd moet verplaatsen houd het dan zo dicht mogelijk tegen je lijf aan (of pak een karretje als dat voorhanden is.)

En als het echt te zwaar is met z'n 2-en oppakken.

Als je het niet wil kan je rugpijn faken en het aan je collega's vragen.

19. Lotje1986

Lotje1986 Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.633
    0
    0
    Schaap thanks... Al die kratten worden op de grond neergezet die planken zijn heel wat hoger vooral waar de melk staat elke keer door mijn knieën gaan ik hoop dat me dat lukt want moet ook uitzoeken.. Hopelijk hadden ze niet zoveel boodschappen besteld :) maar rugpijn faken lukt niet omdat ik ook gewoon de mensen douchen moet

20. bopach

bopach Actief lid

1 aug 2011
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lotje ik zit zelf met hetzelfde probleem, werk ook in de zorg en moet dus ook zware dingen doen,. Faken met rugpijn of buikpijn gaat moeilijk, kun je niet weken volhouden. Maar je mag geloof ik in het begin 10 kilo tillen, later wordt het 5 kilo, maar wanneer weer ik niet meer. Je moet goed op je buik letten, begin je pijn te voelen, hetzij bandenpijn of harde buiken, dan heb je teveel of te zwaar gedaan. Zolang je er geen last van hebt goed aan je houding denken. Met mijn eerste kreeg ik al met 7 weken pijn en was dus genoodzaakt om het te vertellen en toen hoefde ik de zware en agressieve mensen niet meer te doen, lullige was wel dat ik met 11 weken minder moest werken en met 19 weken thuis kwam te zitten met als gevolg dreigende vroeggeboorte, door veel rust is het goedgekomen. Ik wil je niet bang maken maar wees alert op jezelf!! Zodra je pijn voelt moet je het vertellen omwille van je kindje!! Deze zwangerschap heb ik geen last van mijn buik en mocht het zo zijn vertel ik het, anders wacht ik tot de termijnecho. Bij ons is het zo dat je collega's hebt die vrij weinig uitvoeren en oa ik keihard werk. Belangrijkste boodschap is dat je aan jezelf en je kindje moet denken.

Deel Deze Pagina