1-15 december 2013

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mer, 22 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaLara

MamaLara Bekend lid

22 dec 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Oh en wij gaan in dit weekend de ouders vertellen en mijn broers. Vanavond aan mijn ouders, spannend!! Ik heb kaarten gekocht en wil babysokjes (van de hema, om op te vreten!! hormonen vliegen door mn lijf hahaha) in de enveloppe erbij doen.

Verder is een goede collega/vriendin al op de hoogte omdat zij ook bezig is met zwanger worden en we partners in crime zijn :D

De rest wil ik pas rond week 11 vertellen.

2. Lotte30

Lotte30 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.110
    0
    0
    Ik werk bij moeilijke jongeren met een geestelijke
    Limburg
    Wij weten nog niet wanneer we het gaan vertellen. Wil eerst de eerste echo zowiezo afwachten:)

Lijst: ik ga flesvoeding geven en moet in het ziekenhuis bevallen, ivm eerdere keizersnede en toerenhoge bloeddruk toen..

3. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    Hoi ik voeg me ook bij als ik mag...

Heb woensdag positief getest... ben uitgerekend voor de 2e december...

Ik heb al drie kinderen.... twee dochters 4 en 3.... en een zoontje* van 2... hij is helaas vorig jaar (september) overleden... dus voel me op de moment een beetje dubbel... we wilden altijd vier kinderen, we waren het aan het proberen toen ons zoontje er nog was... maar nu voelt het toch beetje dubbel... begrijp me niet verkeerd ik ben ook hartstikke blij hoor, voor mij heeft mijn zoontje dit babytje gestuurd van bovenuit naar mij... klinkt allemaal dom... maar ja... even mijn denkwijze...

ik heb 15 april mijn eerste afspraak en echo... en ik ben 24 jaar.

4. Duus

Duus Actief lid

19 feb 2013
    269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje al gezellig druk hier!! Hallo alle nieuwe leden! Gefeliciteerd!

Zullen we fles of borst en thuis of ziekenhuis maar weglaten? Wordr zoveel info en weer van de vorige x dat t nooit zo gaat als je van te voren denkt. Maar als jullie t er persé bij willen zetten. Ik wil weer proberen bv te geven. Bij mijn dochter na twee weken moeten stoppen, vanwege mijn gezondheid en het leek niet volwaardig de voeding. Ik vond het in t begin t mooiste wat er was dat wel. Dus proberen ga ik het weer. In Duitsland beval je sowieso in het ziekenhuis (mits je dat niet haalt). Van mn dochter ben ik in nederland bevallen in t zk, dat wilde ik ook, ik dacht als t een rotervaring is, dan laat ik dat lekker daar achter. Nu had ik een super bevalling, maar toch was ik blij om daar te zijn. Heerlijk die deskundigheid en nazorg. Alles bij de hand. Kinderarts nog even kijken. Enz enz. Maar ieder voor zich en de tijd zal het leren. Voor nu hoop ik dat mn beebje blijft zitten. Ik wil eerst de 12 weken door en een goede echo hebben voor ik echte plannen maak. Ik ben behoorlijk zwanger al. Bollinkje. Grote borsten. Honger. Veel plassen. Sterke reuk. Glanzend haar. Stralende huid. Heerlijk die hormonen. Ik kan overdag slapen en ben na inspanning echt moe. Ik had gisteren buiksteken dat was minder. Ik heb wat pukkeltjes. Ik ben erg vrolijk. Als mensen me irriteren voel ik wel snel een woede opborrelen die ken ik nog van vorige keer. Aan het eind van de zwangerschap liet ik die soms los bwaha hylarische situaties. Voor nu ben ik nog de lieve versie van mezelf.

5. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ♥ ZWANGERSCHAPSLIJST 1-15 December 2013 mama's♥

28 november
    - MamsieM (30), 2e kindje

1 december
    - Mer (30), 3e kindje
    - Lisette (25), 1e kindje

2 december
    - Lotte30 (32), 2e kindje (m)
    - MamaLara (27), 1e kindje
    - liz0104 (24), 4e kindje (mm,j*)

3 December
    - tweety(32), 3e kindje (JJ)

4 december
    - Duus (38), 2e kindje (m)
    - Water27 (27), 1e kindje
    - Pline (28), 1e kindje
    - sweetheart86 (27), 1e kindje

5 december
    - Minimee (25), 1e kindje
    - Weegbree (30), 1e kindje

6 december
    - Purified (20), 1e kindje

8 december
    - Bernou (29), 1e kindje
    - tientje1986(26), 1e kindje

(0) Meisjes (0) Jongens (0) Verrassing/Geheim!

Afspraken

April
    02 MamsieM: intake MvM
    15 MamsieM: vk, eerste echo
    15 liz0104: eerste afspraak + echo
    17 Tweety: eerste echo
    18 Weegbree: eerste echo
    22 Minimee: eerste echo
    22 lisettevers: eerste echo
    26 mamalara: eerste echo

★ ★ ★ Sterrenhemel ★ ★ ★

Wil je de lijst aanpassen? Zoek dan de laatste lijst op (zoek in dit onderwerp op 'lijst'), klik op quote en haal in de tekst dan de [ quotes ] weg zodat de opmaak behouden blijft

6. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    heb de lijst weer aangepast.
    @duus heb de fv enz eruit gehaald.

7. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Liz, wat heftig zeg! Hoe is je zoontje overleden?

Mooie lijst zo trouwens!

8. Duus

Duus Actief lid

19 feb 2013
    269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeeeel mooie lijst zo.

Ja Liz, wil je je verhaal delen? Dat is verschrikkelijk droevig zeg. Logisch dat het nu dubbel is voor je. Wat hegtig.

9. Duus

Duus Actief lid

19 feb 2013
    269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heffftig. Ik tik met foon. Veel mistiks dus.

10. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    ik heb 17-4 intake en 7-5 echo!

@liz das zeker een dubbel gevoel.... wel gefeliciteerd hoor .. :)..

11. Mer

Mer Actief lid

25 mei 2011
    390
    394
    63
    Vrouw
    Liz ik ken jou nog van de aug 2009 mama's (had toen een andere gebruikersnaam). Gecondoleerd nog met je zoontje.

Ik heb een paar dagen weinig tijd gehad om mee te lezen. Heb woensdagochtend en vanochtend een paar veegjes roze-bruin op het wc papiertje gehad dus de schrik zat er even goed in. Maar net nog een testje gedaan en dat was een giga-knaltest. Teststreep is donkerder en stond er eerder dan de controlestreep. Digitale geeft ook keurig 2-3 aan dus ik ben gerustgesteld. Krijg dat bruinverlies ook alleen na extra lichamelijke inspanning (vanmorgen na hele bovenverdieping poetsen) dus ik hou me maar even kalm vandaag.

12. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38

28 november
    - MamsieM (30), 2e kindje (j) verrassing

1 december
    - Mer (30), 3e kindje

2 december

3 December
    - tweety(32), 3e kindje(JJ)

4 december
    - Pline (28), 1e kindje

5 december

6 december

8 december
    - Bernou (29), 1e kindje

(0) Meisjes (0) Jongens (0) Verrassing/Geheim!

Afspraken

April
    15 MamsieM: vk, eerste echo
    15 liz0104: eerste afspraak + echo
    17 Tweety: eerste echo
    18 Weegbree: eerste echo
    22 Minimee: eerste echo
    22 lisettevers: eerste echo
    26 mamalara: eerste echo

★ ★ ★ Sterrenhemel ★ ★ ★

13. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Lijstje even met mijn eigen gegevens aangevuld. Wij willen niet weten wat het wordt. Wisten we bij de 1e ook niet.
    Ik zou een meisje erg leuk vinden maar, hoe cliché ook, als het maar gezond is!

Mer, altijd schrikken hé maar je test is erg duidelijk gelukkig! Meer knalstreep kan haast niet.

Liz, ik vroeg hoe je zoontje overleden is maar als je het niet wilt delen, geen probleem hé. Voel je niet verplicht!

Nog even een bak koffie en dan naar de kapper!

14. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    He meiden! Phoeh jeetje..ik loop een beetje achter geloof ik :D..zoveel nieuwe leden erbij!! LEUKKK!!
    @nieuwe mama's; welkom en gefeliciteeerd!! Ons lijstje wordt steeds langer hihi :D
    @Liz; tjeemig meid...wat vreselijk. Ik heb hier geen woorden voor.. Kan me voorstellen dat je je nu wat dubbel voelt, maar ik vind het wel een héle mooie gedachte zoals je het beschrijft.. en ik geloof ook echt dat er meer is dan wij denken en je zoontje jou weer het geluk van een zwangerschap heeft geschonken. Als je je rot voelt, of van je af wil schrijven, gewoon doen he! Je kunt altijd je verhaal bij ons kwijt.

@lisetteevers; :D:D we hebben allebei onze eerste echo op 22/4:D! Leukkk!! Voor mn gevoel duurt t alleen nog 100 jaar..haha!
    @klachtjes; Ik heb inderdaad ook alleen zere borsten en 's avonds snel uitgeblust en moe. Ik zou bijna WILLEN dat ik misselijk was, iedere keer geloof ik het niet dat ik wel écht zwanger ben...heb continu de neiging om een test te doen om de bevestiging te zien dat het wel écht zo is ;)
    @Mer; mooie duidelijke test! En doe het ajb even rustig aan ;)...denk aan jezelf he! Kan me voorstellen dat je geschrokken bent!

Vinden jullie het ook zo moeilijk om niet te shoppen? Ik wordt bijna gék als ik langs een Prénatal loop :p...alleen besloten om nog maar ff mezelf in te houden tot ik op de 'heilige' 12 weken zit.

15. Mer

Mer Actief lid

25 mei 2011
    390
    394
    63
    Vrouw
    Ik hoef nauwelijks te shoppen. We hebben al een zoon en dochter dus weinig meer nodig. Ze gaan hier wel allemaal doorschuiven naar een andere kamer dus ik kan me helemaal uitleven met kamertjes inrichten!

Ik ga trouwens borstvoeding geven, mijn jongste krijgt nu nog 1x per dag bv. Bevallen wordt zeer waarschijnlijk ziekenhuis, heb bij beide actieve streptokokbacterie gehad en moest bevallen aan een ab-infuus. De gyn wil me nu ook liever gelijk in het zkh op controle hebben omdat mijn dochter een nierafwijking heeft (niks erfelijks gelukkig) maar ik ga denk ik toch lekker naar de vk. Dit weekend maar eens even de knoop doorhakken zodat ik dinsdag voor een afspraak kan bellen.

16. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Hier hopelijk ook borstvoeding. Mijn zoontje 9 maanden gevoed, vond het heerlijk om te kunnen doen.
    Ik hoop weer thuis te kunnen bevallen. De eerste bevalling ook thuis en dat vond ik heel prettig. Ziekenhuis is 10 min rijden dus te overzien.

17. Mer

Mer Actief lid

25 mei 2011
    390
    394
    63
    Vrouw
    Zoon heeft 11 maanden bv gehad en dochter krijgt nu dus al ruim 13 maanden. Wij wisten trouwens beide keren het geslacht maar deze keer zou ik het graag een verrassing laten maar mijn man wil het perse weten.

18. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht

28 november
    - MamsieM (30), 2e kindje (j), verrassing

1 december
    - Mer (30), 3e kindje

2 december

3 December
    - tweety(32), 3e kindje(JJ)

4 december
    - Pline (28), 1e kindje

5 december

6 december

8 december
    - Bernou (29), 1e kindje

(0) Meisjes (0) Jongens (1) Verrassing/Geheim!

Afspraken

April
    15 MamsieM: vk, 1e echo
    15 liz0104: 1e afspraak + 1e echo
    17 Tweety: 1e echo
    17 sweatheart86 : intake
    18 Weegbree: 1e echo
    22 Minimee: 1e echo
    22 lisettevers: 1e echo
    26 mamalara: 1e echo

mei
    7 sweetheart86 1e echo

★ ★ ★ Sterrenhemel ★ ★ ★

19. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    hoi meiden...
    ja ik wil het delen met jullie hoor... het gehele verhaal (om het zo wel eerlijk te maken) staat hier op het forum in de vlindertuin bij de vlinderkindjes... het noemt: ons engeltje Jayden* daar kunnen jullie het heeeeeele verhaal lezen...

kort gezegd: mijn zoontje is overleden aan een koolstofmonoxidevergiftiging...

20. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Liz, ik kan me het verhaal herinneren. Wat heftig zeg! Nu weer zwanger maar o zo dubbel natuurlijk....

Deel Deze Pagina