Ik denk dat het voor iedereen spannend is zo'n 20 wekenecho, maar de één zal er inderdaad wat relaxter in staan dan de ander. Zo whatsappte ik gisteren met een vriendin die morgen 20 weken zwanger is. Zij heeft donderdag de 20 wekenecho en dan kort daarop weer een controle. Dus ik zeg 'fijn zo kort op elkaar, hoef je na een goede echo niet bang te zijn dat het hartje niet meer klopt ofzo'. Vraagt zij 'hoe bedoel je dat het hartje niet meer zou kloppen?' Ik weer 'nou ik ben daar soms bang voor, dat het ineens niet meer leeft van binnen'. Komt echt puur omdat ik een miskraam heb gehad en zij nog nooit. Ik vind doordat het de vorige keer mis ging de 20 wekenecho misschien ook wel extra spannend! Hopelijk krijgt iedereen te horen dat hun kindje perfect in orde is (voor zover te zien natuurlijk) en kan iedereen gaan genieten van de laatste helft van de zwangerschap Christiea, hopelijk ben je snel wat minder vermoeid na het werken La Palma, rijbewijs al opgehaald? Puzzelstukje, leuk dat jullie uit zijn over de naam en het geboortekaartje! Hoop dat je ook snel wat aan gaat komen Succes Liefoe, La Palma en DMJ met jullie diabetestesten! Ik moet zeggen dat ik wel een beetje jaloers ben op degenen die hun kindje al voelen. Ik heb echt het idee dat Bouwjaar en ik de enigen zijn die nog niks voelen Hoop dat het bij ons ook snel komt, maakt me namelijk een beetje onzeker hoewel ik weet dat er een logische verklaring voor is...
Ik vroeg ook gisteravond aan ML wil je graag 1 naam of meedere namen buiten de roepnaam? Ben in twijfel. Lies ,ivm.gerust zijn ,ik merk wel dat ik enorm goed slaap na zo'n echo Ivm.voelen de placenta lag eerst voor en nu was die al bijna helemaal naar omhoog geschoven misschien daarom dat ik het nu beter voel. Ivm.suikertest vorige keer was die met 4 verhoogd niets ernstigs maar ze vonden het wel nodig om die lange te doen en doorverwijzing dieëtiste.De dieeëtiste kon me niks bijbrengen (ex-vk) dusja had gewoon pech en telkens 10kg + is ook niet om naar huis over te schrijven. Ben nu wel +5 kg... Net iets aan't eten ,heb al een deel spulletjes bijeen gezocht voor morgen (regenkledij ,de rugzak ,de kledij voor de 2 oudste liggen klaar als ook de kledij voor in de auto als we terug reizen (slaapkledij). Kijk ernaar uit en hoop op GEEN regen
Lies: ik kan me wel voorstellen dat als je een miskraam hebt gehad dat je er anders instaat. Ik heb nog nooit een miskraam gehad, en ben er misschien ook wat meer gerust op ofzo, ik weet het niet. Liefoe: wat leuk dat jij het ook beter voelt! Lekker toch! Bouwjaar: altijd bij de eerste keer dat je denkt zou het, dan twijfel je, tenminste dat had ik ook. Maar het wordt dan steeds duidelijker, wacht maar af1
Oh zie nu pas de reactie van Bouwjaar tussendoor dat zij denkt het kindje wel al gevoeld te hebben Moet zeggen dat ik heeeeeeeel soms iets voel waarvan ik denk 'zou het?', maar ik denk dat het dan toch niks is of gewoon mijn darmen. Als het goed is komt het vanzelf, maar geduld hebben is niet mijn beste eigenschap
Lies: bij mij was t wel allebei de keren in de zwangerschap dat ik dacht, heh, is dit het nou of zijn t mijn darmen... Maar uiteindelijk was het wel het kindje. En nu blijft ze maar bezig, mijn god, weer zo'n druk kindje haha.
Hai Dames! Ik ben weer in het land der levende heb me ff beroerd gevoeld door de wortelkanaalbehandeling maar voel me weer goed en alles was ook weer goed met het beebje! @baby voelen ik heb hem ook nog niet gevoeld wel af en toe het gevoel gehad van zou het? maar uiteindelijk bleken het toch me darmen volgens mij vk komt het na de 20ste week wel goed. @Suikertest he bah dames ik duim op alleen maar goede uitslagen. Hier ook aan mijn vaders kant waaronder mijn vader familie met diabetes. Ik ben tot nu toe al 8kgs aangekomen ( helaas!) dus denk dat ik daar ook wel voor opgeroepen word. @la palma heb je je rijbewijs al opgehaald?
@lies, ik weet t ook niet zeker hoor. Maar als ik kindje nog stuit ligt zou t kunnen. Als die inmiddels gedraaid is, is t wat anders geweest. T was laag boven mn scheenbeen en bedenk net dat als t goed is daar geen darmen zitten. Nouja ik merk t vanzelf. Vlgs mij al eerder gezegd, dus vk maakt zich niet druk als je voor de 24 weken nog niets voelt. Ik hoop dat ik in de vakantie t duidelijk kan voelen. Geen diabetes in mijn fam, dus hier geen verhoogd risico denk ik.
Meiden maak je niet druk mijn zoon voelde ik pas met 20/21 weken. En nu wordt ik vaak al gek 'savonds van mijn zoon in mijn buik. Lekker trappen en bewegen. Mijn dochter daar in tegen voel ik eigenlijk niet.
@Bouwjaar: ah gaaf!! Hopelijk voel je het binnenkort nog eens!! @puzzelstukje: oh wow geboortekaartje al uitgezocht?! Wel leuk hoor om dat soort dingetjes al duidelijk te hebben. Misschien moet ik ook maar eens gaan rondneuzen De weken gaan tenslotte meestal sneller dan we denken! @FirstTimer: fijn dat je je weer wat beter voelt.. pijn aan je tanden etc is echt een vervelende soort pijn! Had ook al in een ander topic verteld maar zal hier ook mijn kleine grote nieuws nog even melden: Ik heb eindelijk te horen gekregen dat ik een tijdelijk contract aangeboden ga krijgen! Poeh wat heeft dat lang geduurd.. als je na gaat dat ik al in juni op deze baan had gesolliciteerd. Enig puntje is wel nog dat ik hen nog niet in kennis heb gesteld van mijn zwangerschap.. Niet heel netjes, maar zij hebben het zooooo lang laten hangen dat ik eigenlijk ook al de hoop had opgegeven (laatste gesprekken zijn midden juli geweest.. tot aan nu was er doodse stilte van hun kant). Denk niet de ze heel blij zullen zijn als ik het eenmaal zeg.. maar ja. Ik sta er alleen voor en ik kan een inkomen heeeeeeel hard gebruiken dus ik vind dat ik momenteel eventjes egoïstisch mag zijn. Neemt overigens niet weg dat ik toch een beetje een dubbel gevoel heb hierover, maar ik moet de kleine voorop stellen.. hij gaat straks nog zoveel nodig hebben, alle beetjes salaris zijn meegenomen. Zou alsnog heel goed kunnen dat ze zodra ik mijn zwangerschap bekend maak als ik 6 maanden ben de arbeidsovereenkomst gelijk beëindigen, dus daar denk ik ook wel over na...
@la tot hoe lang loopt je contract? Want tijdelijk of niet ze mogen het niet zomaar ontbinden. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik het wel of niet zou zeggen, ik denk van wel wellicht dat ze je eerlijkheid waarderen en alsnog na je verlof terug laten komen? @puzzelstukje waar heb je je kaart gehaald? Jij bent er ook snel bij!! Wij wachten nog ff tot 3 sept met de 20 w echo om verder dingen te regelen.
Ik maak me ook niet druk, maar het maakt t wel meer concreet voor mij als ik t voel. Ik zweef nou niet bepaald op een roze wolk, dus het zal voor mij een stukje extra vertrouwen geven @LA nou als ze zo lang niks hebben laten horen had ik ook gedacht dat t niks zou worden en dus ook neit van de zwangerschap verteld. Mochten ze daar iets over zeggen zou ik dat ook zeker als tegenreactie geven. Maar relaxed dat je iig tijdelijk een baan hebt! En als je een contract hebt voor bepaalde tijd, mogen ze die niet om die reden zomaar voortijdig eindigen. @geboortekaartje een tijdje terug naar gekeken maar nu helemaal niet meer mee bezig. Eerst maar es tt kamertje op orde. veel belangrijker.
@LA fijn dat je een contract aangeboden krijgt. Goed zeg. Weet je al voor hoe lang? Misschien dat ze wel helemaal niet ontslaan hoor. Als zwangere krijg je namelijk een WAZO uitkering via het UWV straks. Je werkgever vraagt die aan zodra ze weten wanneer je met bevallingsverlof gaat. Hier op de universiteit, waar ik werk, is het zo dat zij de uitkering ontvangen van het UWV en zij mij gewoon elke maand mijn loon overmaken. Maar dat is per werkgever verschillend en is wel iets om even na te vragen. @Bouwjaar, misschien kan ik je geruststellen wat betreft iets voelen. Ik voel deze kleine een heel stuk minder dan bij mijn 2 jongens in dezelfde periode. Die trappelden er al flink op los. en alle drie de keren de placenta aan de voorkant. Nu voel ik af en toe een plopje en meer wat gedraai. In ene wordt een deel van mijn bm hard en als ik mijn hand erop leg nog harder. je kan bijv wel is op je rug gaan liggen (helemaal plat, ook geen kussen onder je hoofd) en leg je hand op je buik. Druk dan heel zachtjes een beetje op je baarmoeder. Als het goed is wordt je kleine dan wakker en zal naar je hand toe zwemmen. Je voelt het dan harder worden. En wat de anderen zeggen het komt echt, heb vertrouwen in je kleine en je zelf. @FirstTimer...brrrrr wortelkanaal behandeling....blij dat het weer beter gaat met je. @Liefoe veel plezier bij de efteling (was vandaag toch?) @geboortekaartjes nog niet mee bezig geweest, maar net als de vorige keren wordt het weer een zelfgemaakte. Gisteren vertelde mijn vriendin/collegaatje dat haar man een nieuwe baan heeft gevonden ....in Australie Hij begint op 1 januari en ze vetrekken dus al eind December. Het is ook direct een vaste baan. Zij had net verlenging gekregen bij ons in de afdeling en zijn contract loopt in November af en zou niet meer verlengd worden. Voor haar liggen daar ook kansen omdat er veel onderzoek in haar onderzoeksgebied gedaan wordt. Maar eerst wil ze een paar maanden dan daar thuis blijven met hun zoontje om te settelen. Het is een geweldige kans natuurlijk en mijn man zei ook al: ik zou hem ook pakken. Maar ik ga haar vreselijk missen.
♥ Uitgerekend 1 -15 januari 2014 ♥ December 2013 28. LA85, 27jr, 1e kindje en 1* bevalling TH en BV. Krijgt een Zoon Januari 2014 1. Sweetangell, 29jr, 1e kindje 2* Bevalling ZH en BV. Krijgt een Dochter 5. Liesje1975, 38 jr, 3e kindje en 2*, Bevalling ZH en (poging) BV Bouwjaar, 33 jr, 1e kindje en 1*bevalling ZKH/TH en BV Verrassing Liefoe, 32 jr BE, 4e kindje en 8*, bevalling ZH en BV Dochter 7. Dmj, 25 jr, 2e kindje bevalling ZH en FV/BV beide. Krijgt een Zoon Christiea, 39 jr, 3e kindje, bevalling ZH en FV 8. Puzzelstukje, 28 jr, 2e kindje bevalling ZH en FV Dochter 9. La Palma, 29 jr, 2e kindje bevalling ZH/TH en FV/BV 10. Linda99, 29 jr, 3e en 4e kindje, 2*-kindjes en 2*, bevalling ZH, en BV Dochter & Zoon Minou, 34 jr 1e kindje bevalling bevalling ZH/BV Zoon 11. Lies1988, 24 jr, 1e kindje en 1* bevalling TH en BV. Krijgt een Dochter Lau83, 29 jr, 2e kindje bevalling TH en BV ????? Vrouwtje72, 40 jr, 2e kindje en 6*, bevalling ZH en BV Dochter 12. Babywens2011, 23 jr, 2e kindje bevalling TH en BV 13. Blackbird, 28 jr, 2e kindje, bevalling TH en BV FirstTimer, 26 jr, 1e kindje Kraamhotel en bv Zoon 18. Chantal6790 22 jaar, 2de kindje, ZH en BV Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Linda27 Jeniyah Kunikos Penoza94 ♥ Afspraken ♥ Augustus 12 Liefoe echo om 14 uur Linda99, kleine echo en controle 14 Lies1988, controle vk 15 Dmj, 20 weken echo 10:50 16 La Palmla 20 wken echo 8:15 uur 19 Puzzelstukje afspraak vk 20 Bouwjaar GUO 21 Sweetangell 23 weken echo Zkh Puzzelstukje 20 weken echo echobureau 18:00 uur 22 Christiea, 20 weken echo om 13.30 uur 26 Linda99, 11.00 uur GUO + controle Lau83 20wk echo Minou 20 wk echo 29 Lies1988, 20 weken echo Blackbird, 20 weken echo Vrouwtje72, 20 weken echo Bouwjaar controle vk September 3 LA85, controle vk 5 Christiea, controle vk 12 Minou, controle vk BV= Borstvoeding FV= Flesvoeding ZKH = Ziekenhuisbevalling TH=Thuisbevalling Wil je de lijst aanpassen, zoek dan de laatste lijst op en haal de quotes weg zodat de opmaak behouden blijft (+ geef de aanpassing even aan)
@ Lies en Firstimer, ik voel ook niks. Eergisteren was ik bij de verloskundige en zij vertelde dat het heel goed mogelijk is dat je nu de baby voelt maar dat in veel gevallen je pas na 20 weken de baby voelt. En vriendlief kan de baby dan vaak rond 24 weken voelen. Aan dit verhaal hou ik me vast en maak me dus geen zorgen dat ik nog niks voel. Firstimer, kun je goed mee omgaan met de gewichtstoename? Ik inmiddels 6 kg en vind het soms wel moeilijk om te accepteren. Bijvoorbeeld als ik foto's zie van even lange zwangerschappen met een buik die heel licht opbolt. Of mijn collega die zelfs langer zwanger is dan ik ben maar een kleinere buik heeft. Maar meestal ben ik ben ik gewoon trots op mijn buik! Ik ben me aan het oriënteren op de geboortekaartjes, leuk om uit te zoeken! Christiea, dat is altijd verdrietig he? Lieve mensen hou je het liefst dichtbij je....
@christea dat is idd een hele gave kans die zou ik ook pakken wel jammer natuurlijk dat ze jullie achterlaat maar met skype etc moet dat wel goedkomen toch? @Minou aangezien ik een mini buikje heb baal ik er ontzettend van want ik snap niet echt waarom ik zoveel moet aankomen vooral als ik het vergelijk met andere zwangeren. Daarnaast ben ik voordat ik zwanger werd ontzettend veel afgevallen en ik baal dat het er weer aankomt. Deels is ook ander eten, ik at geen brood/aardappelen/rijst etc maar veel groente fruit zuivel havermout en zoete aardappelen of quinoa als vervanging. EN nu ik zwanger ben heb ik daar veel meer moeite mee ik heb niet meer de kracht op de fiets naar de markt te gaan en in te slaan en heb ook gewoon behoefte aan brood en varkensvlees ipv alleen kip en af en toe rund. Ook water klok ik met tegenzin weg drink liever cranberry of appelsap. Ik sporte 6x in de week insanity dat gaat nu ook niet meer dus het is echt even aanpassen en dat heb ik niet gevonden maar aan de andere kant er groeit een wonder in me dus mag niet teveel klagen
hee meiden hier gaat alles nog steeds goed. ben lekker aan het genieten, het is zo anders dan de eerste zwangerschap. Toen lag ik met 24 weken in het ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging en daarvoor ook allerlei klachten. nu nog steeds naast wat hoofdpijn helemaal geen klachten. We hebben sinds vrijdag een pupje erbij dus lekker druk naast een dochtertje van 2 hihi. 3 september heb ik de 20 weken echo. Nu hoorde ik ze dan ook de datum weer aan kunnen passen? heeft iemand daar ervaring mee? vindhet een beetje raar hoe kunnen ze nu nog de datum gaan veranderen overal moet je de vermoedelijke datum opgeven?
firsttimer: ik kan me voorstellen dat je eraan moet wennen dat je lichaam weer wat meer kilo's draagt. Straks maar weer goed gaan sporten enzo... Minou: gelukt met kaartjes, al een idee wat jullie willen? Geen zorgen maken inderdaad, straks ga je het kindje vanzelf wel voelen. Christiea: ik kan me voorstellen dat je haar enorm gaat missen, zeker in de tijd dat die kleine geboren wordt en dat je haar misschien juist ff nodig hebt. LA: ja, moeilijk, ik ben zelf ook meer van openheid... Maar hebben ze je niet gezien dan? Want ze kunnen het toch aan je zien?? Maar aan de andere kant is een vast contract natuurlijk wel heel fijn. Hoe ga je dat straks doen met het kindje, hoeveel dagen ga je werken enzo? Hier vandaag t kamertje gedaan, was behangen, meubels op zn plek, alles schoon gemaakt, nu spullen aan t wassen. T is dat het nog zo lang duurt... Maar wij zijn er bijna al klaar voor hihi.