1-15 Januari 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefoe, 26 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    jammer dat ze hier net zoals fb geen like button hebben ...
    groot gelijk dames!

Linda sterkte!

@ziek zijn

zijn hier ook meerdere dames die ook de ''last'' van de buikgriep hebben die zo rond gaat?
    paar dagen geleden doodziek geweest met ontzettend veel pijn in de buik , zo erg zelfs dat ik dacht dat het mis was met de uk!?
    had bijna het ziekenhuis gebeld echter was het gister dus stukken minder alleen nu begint die ellende weer weet niet hoe ik moet zitten/liggen werkelijk alles wat ik doe is zeer pijnlijk , ben blij dat ik morgen naar de vk mag ook om even te overleggen of ik voor die pijn etc iets mag hebben
    en zeker te zijn dat er niets met de uk is , hij is gelukkig wel erg bewegelijk

en Sorry voor mijn gejammer :)

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    DMJ: wat vervelend, hoop dat het snel beter gaat! Eng als je denkt dat het met uk niet goed gaat. Maar die kids kunnen denk ik wel heel wat aan.

Fijn dat iedereen even klaagt juist, voel ik me niet de enige;) Doe gerust, zwanger zijn is niet altijd even leuk (Voor mij helemaal niet leuk)

3. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    DMJ geen buikgriep wel een soort van andere griep. Verkouden, pijnlijke ogen en hoofd en een scheermesje in mijn keel. Gisteren was ik bijna de hele dag heel erg duizelig met zweetaanvallen erbij. Beterschap voor jou.

Meiden nogmaals bedankt voor de support. Ja dat "moeten" genieten, mensen proberen je te helpen maar soms is niks zeggen beter. Ik zeg dan altijd: "ik geniet op mijn eigen manier op mijn eigen tijd"

Zometeen naar het ziekenhuis voor controle even naar de kleintjes spieken

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Linda, veel plezier met naar de kindjes kijken!:)

Ja, weet je waar ik ook zo'n hekel aan heb, mensen die tegen me zeggen wat helpt tegen de misselijkheid. Eet een crackertje voordat je opstaat... Ja, alsof ik niet al alles geprobeerd heb!:( Lekker laten gaan...

5. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    Dankjewel!

met dat genieten heb je helemaal gelijk meid! toen deylano geboren was zei ook iedereen van geniet van je kraamtijd , moet heel eerlijk zijn ik heb daar apsoluut niet van genoten! komt misschien ook omdat ik helemaal geen kraamzorg heb gehad en alles zelf moest doen terwijl ik zelf ook lopend patient was ivm keizersnede

Succes zometeen in het ziekenhuis!
    ik mag vanmiddag om half 4

6. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Caelis, welkom! Even een hele omschakeling als het geslacht ineens anders lijkt te zijn dan waar je je al op had ingesteld.

Linda, precies wat Bouwjaar zegt. Mensen moeten overal een mening over hebben en je moet maar genieten. Zij kunnen zich niet voorstellen hoeveel angst jij moet hebben en dat je dus niet zo kunt genieten als sommige andere vrouwen dat wel kunnen.
    Ik kan me ook niet helemaal voorstellen wat jij moet voelen, maar ik kan me wel inleven in je gevoel. Zelf ben ik na de miskraam ook erg onzeker geworden en genieten doe ik ook anders dan bijvoorbeeld een vriendin van me die ook zwanger is.
    Lekker komen praten hier en ik wens je veel sterkte toe met je lichamelijke klachten.
    Succes op je controle en veel plezier met naar je kindjes spieken!

Puzzelstukje, haha cracker eten voordat je opstaat. Advies heb ik ook al meerdere keren gekregen maar helpt hier ook niet. Bij mij valt de misselijkheid natuurlijk wel mee, maar ik denk dat mensen zich ook gewoon niet kunnen indenken hoe zwaar jij het moet hebben en dat er gewoon niets tegen te doen is.
    Ik snap ook dat jij echt de weken aftelt en dat genieten van een zwangerschap er voor jou niet in zit.

Liefoe en Bouwjaar, sorry reageer bijna niet op jullie omdat ik dat al in een ander topic doe.

Dmj, nog geen last van griep of iets. Ik voel nu wel mijn buik rommelen, doet ook pijn en ik heb koude rillingen. Daarbij heb ik het gevoel als ik steeds moet overgeven. Je hebt me niet aangestoken toch:p?

Ik voel me steeds beter:D Nu al 5 dagen niet meer overgegeven. Naast bovenstaande dingen die ik nu even voel heb ik echt het idee dat het steeds beter gaat. Hopelijk blijft het zo:)

Hoe is het met de rest?

7. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    zo begon het bij mij idd ook rommelig in de buik, koud etc ,, en ja denk stuur ook jou kant het op .. eerlijk zullen we alles delen toch hahaha geintje:p

8. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Zo weer terug uit het ziekenhuis en helemaal kapot. Ga zo lekker even slapen. Wil jullie alleen even vertellen dat met mij en Jip en Janneke alles goed is. Zo leuk te zien hoe ze in twee weken weer gegroeid zijn.

Over twee weken weer GUO + controle

9. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Omgeving Utrecht
    Linda, toen ik las dat je helemaal kapot was schrok ik even! Dacht kapot van verdriet, maar gelukkig alleen kapot in de zin van moe. Fijn dat alles met Jip en Janneke goed gaat en met jou ook natuurlijk:D Toch fijn dat je ze nu zo vaak kunt zien.

Dmj, nou mijn klachten zijn weer over:p Ik ben niet zo van het eerlijk delen haha;)
    Succes vanmiddag met je controle!

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    dmj ik wil ook niet eerlijk delen!! dan kont t niet goed bij mij hihi.
    succes straks in t zhuis.

linda fijn dat t allemaal goed was!!

11. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    hier controle weer achter de rug , hij was erg bewegelijk en heeft nog even lopen zwaaien Deylano helemaal blij gelijk terug zwaaien
    moet wel over twee wee terug komen , hij blijkt alsnog te klein te zijn dus dat kwam even behoorlijk rauw weer op onze dak ivm dat we dat ook hebben mee gemaakt met Deylano

en ja gedeeltelijk mijn eigen fout (roken) probeer met alle macht er mee te stoppen maar ja makkelijker gezegt dan gedaan

12. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    oei dmj kan me voorstellen dat dat niet fijn was om te horen. misschien helpt t je wel om nu te stoppen met roken?

13. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Dmj fijn dat je jullie kleintje weer hebt gezien. Maar vervelend dat jullie kleintje te klein is. Ik kan een heel epistel gaan houden waarom je moet stoppen met roken maar dat weet je zelf ook wel.
    Mag ik wel vragen op hoeveel sigaretjes je nu zit?
    Ik ben ook een zware roker, en heb het geluk dat als ik weet dat ik zwanger ben ik de laatste uit kan maken en geen last ondervind. Tot na de bevalling dan rook ik weer hihih

Mijn man is vorige week maandag gestopt met roken. Naar maanden afbouwen zit hij nu op 0 maar hij heeft het er ongelofelijk moeilijk mee. Misschien is het ook een idee om per 2 á 3 dagen af te bouwen.

14. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Omgeving Utrecht
    #2294 Lies1988, 9 sep 2013
    Laatst bewerkt: 9 sep 2013
    Dmj, fijn dat jullie kleine zo bewegelijk is en dat Deylano zo lief terug zwaaide:) Wel vervelend dat de kleine zo klein is, kan me voorstellen dat je daar van schrikt.
    Hoop dat hij over 2 weken toch goed gegroeid is. Ik ga ook geen preek schrijven waarom je moet stoppen met roken, ik weet van mijn vader hoe moeilijk dat is.

Linda, knap dat je zo ineens kan stoppen met roken. Vind je het niet heeeeeel zonde om na de bevalling weer te gaan roken? Zo te horen heb je niet veel moeite om niet te roken en ik vind zelf de combi roken en baby's niet echt geweldig. Sorry als ik nu belerend over kom, dat is niet mijn bedoeling:)
    Knap ook van je man, hopelijk weet hij het vol te houden!

15. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Lies: als het je inderdaad zo 'makkelijk' afgaat, waarom begin je dan weer? Dat vraag ik me ook af!:)

16. Pietel

Pietel Actief lid

21 mrt 2013
    385
    31
    28
    Die laatste zin...daar zit het probleem...gewoon stoppen...jezelf niet voor houden dat het moeilijk is...jij kan hét!
    Ik ben altijd een meelezer geweest, maar hier moest ik effe op reageren...:D

17. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    i know meiden , het zit compleet tussen de oren ,maar moet eerlijk zijn heeft me nu nog meer wakker geschud ,
    ook al meerdere malen overlegt met vk ivm de problemen rondom ons huis hier (de buren) liever zien ze uiteraard dat je stopt ,
    ik zit nu op 5 a 6 per dag ( normaal buiten zwschap rookte ik vele malen meer )
    en mag niet klagen tot nu toe heb sinds 2 uur vanmiddag nog geen sigaret weer gehad! het is niet zon grote wonder maar voor me eigen doen voeld het heel wat dus nu lekker volhouden! en om mezelf er nog meer van te weerhouden , heb ik me shag wat ik nog had afgegeven aan me ouders zodat ik niet meer de verleiding heb om überhaupt nog iets te kunnen pakken en manlief heeft nu de pinpassen en kleingeld etc in beheer zodat ik niet snel bij de winkel weer een pakje kan halen

18. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Goed zo DMJ! Nu volhouden, het is voor je kindje!

19. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Goed zo DMJ. Je kunt het

Even over waarom ik weer ben begonnen. Als je kindje is overleden heb je zo ontzettend veel stress etc. Dat roken het enige moment is dat je even je hersenen stil kan zetten.

Over nu, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt als alles goed gaat om weer te beginnen met roken

20. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    linda dat snap ik wel ja. lijkt me vreselijk moeilijk. wel goed dat je er nu niet neer aan wil beginnen.

Deel Deze Pagina