Linda, ik dacht dat je bedoelde dat je nu na de bevalling ook weer zou beginnen. Heel begrijpelijk dat je de vorige keer/keren wel weer begonnen bent met roken hoor! Je moet toch op een bepaalde manier met alle stress en het verdriet om gaan. Wel echt super dat je nu ook niet meer wilt beginnen, heb daar echt respect voor Dmj, ik vind het toch al heel knap als je een hele middag niet gerookt hebt hoor Super ook dat je het echt probeert met alle acties die je hebt genomen en ik begrijp ook wel dat stress echt een boosdoener is. Hoop dat je kan volhouden in het minderen en dat je uiteindelijk misschien wel helemaal kunt stoppen Mijn moeder is een jaar voordat ze zwanger wilde worden gestopt met roken. Ze heeft van haar 13e tot 26e gerookt. Ondanks dat ze dus al lang niet meer rookte toen ze zwanger was van mij, was één van de navelstrengaders helemaal afgestorven en was ik een kleine baby. De verloskundige/gynaecoloog zei nog dat ze aan de navelstreng wel kon zien dat mijn moeder een zware roker was Viel bij mijn moeder niet zo heel goed omdat ze nooit een zware roker was geweest en omdat ze al lang gestopt was. Kun je nagaan hoe lang dat nog effect kan hebben
ik blijf me best doen , valt wel ff tegen maar ja even door de zure appel heen bijten.. bij deylano rookte ik ook , na de keizersnede hebben ze placenta en navelstreng gecontroleerd en dat was helemaal perfect dus kun je na gaan dat het per persoon erg verschillend kan zijn , maar ja we weten allemaal dat het niet goed is om te roken ,,,
@puzzelstukje daar komt je buikje aan mooi hoor. @DMJ goed dat je gestopt bent met roken. Weet niet hoe dat is, heb nog nooit in mijn leven een sigaret aangeraakt. Ik vond het als kind zo vies dat mijn ouders rookten en heb toen altijd gezegd dat ik het nooit zelf zou doen. @Linda goed om te lezen dat de controle van je twee kleintjes weer helemaal goed was Hier verder alles wel ok. Erg verkouden op het moment, maar ja Mees niest ook al 2 weken in mijn gezicht dus moest er een keer van komen Vorige week controle gehad en bloeddruk was goed maar kreeg wel op mijn kop van de vk want ze vond de baby wat aan de kleine kant voor het termijn, wat kleiner dan gemiddeld Baarmoeder ligt op schema maar de kleine man niet. dus moet meer rust nemen. Nu is het de laatste weken ook wel extreem druk geweest hoor. Op mijn werk, kids weer naar school. Ze willen hier spelen, dan daar spelen, bij ons spelen, zwemles. Ik liep echt op mijn tenen vorige week. Volgende week dus een paar daagjes vrij (lang weekend vanaf dinsdagmiddag) en mijn moeder komt me nu elke week helpen met de zwemles van de jongens en blijft dan ook eten. Manlief doet nu elke avond de jongens naar bed.
Ben ook een dikke 2,5 week onderuit geweest niet leuk dus het is ook geen jammer ! Hoe voel je je nu ondertussen ??
Hoe groot is je kleintje nu dan? Stoppen zal idd.moeilijk zijn ,geen ervaring in maar lijkt me wel zo!
Is niet erg hoor dat je hier niet zoveel reageerd Idd.roken is niet niks is pure gifstof wat je inademt ,mij niet gezien.
Hoi dames , Waar moet ik beginnen hier is ook weer zoveel gebeurd : Onze kater deed gek ,had pijn aan zijn heup of achterkant en dat was zondag dus maandag asap een afspraak gemaakt want hij moest toch zijn herhaalinenting krijgen. Ze vonden niks maar hij heeft wel een pijnspuit ,cortisonespuit gekregen en dan voor een week medicatie waar hij dan ook letterlijk van loopt te spugen ,lekker op de morgen zo je woonkamer binnen te komen! (werkt in op de maag). Dan hier druk met de kids hun huiswerk ,de therapieën ,voor mezelf van alles om te regelen. Al zitten zoeken naar de doopsuikers ,ontwerp kaartje ,.... Ik heb nu zoiets van geraak ik wel klaar want mijn huishouden doe ik in stukjes het gaat gewoon niet meer als ervoor (snel buitenadem ,moe ,buik spant op)... Ik ben naar de diabetes vk geweest gisteren een hele uitleg wat en hoe en is me duidelijk .Mijn eigen insuline heeft het te moeilijk om mijn eigen stoffen af te breken dus dit wordt nu 2 daags per week zelf te kiezen door mij gemonitord (prikken en opmeten)is het dan te slecht ga ik moeten inspuiten van insuline tot het einde van de zwangerschap. Vandaag geprikt nuchter op de morgen 109 (niet goed < 95 zijn) maar na ontbijt 123 (wel ok < 140 zijn). Morgen ik naar de kapper yeahhhh heb er zin in en was hoooooog nodig en s'avonds hopelijk de laatste x naar de blaasdokter met onze dochter (afhandeling want alles loopt perfect nu). Liefs x
hij loopt een week achter vandaar dat ze over 2 week weer willen kijken of hij dan wel (goed) gegroeid is ze zeiden ook is nog geen reden tot paniek maar ben allang blij dat ze me nu vaker willen zien zodat zij ook niets over het hoofd zien hij is gelukkig wel erg levendig dus daar ben ik wel blij om (hij houd me zelfs snachts wakker hihi)
ons meisje laat me ook vaak niet met rust , love it Seffens waffels bakken , heb er zin in en dan zal het lekker ruiken in huis !
Oh gelukkig om te lezen dat er nog meer nachtbrakers zijn. Ik word zelfs 's nachts wakker van het getrappel in mijn buik
hoord er helaas bij ,,,ik slaap liever ook snachts door maar ja , gelukkig heb ik sowieso dat Deylano smiddags nog plat gaat meestal kan ik dan uurtje a anderhalf ook even rusten
Christiea, vervelend dat jullie kleintje ook achter loopt qua groei. Rustig aan doen en hopelijk krijgt de kleine nog een groeispurt Dmj, voor jou idem natuurlijk Puzzelstukje, mooie buik! Liefoe, kun je geen wafel mijn kant opsturen? Linda, ik ben altijd al een nachtbraker geweest helaas. Moet er nu vaker 's nachts uit om te plassen. Vast wel herkenbaar voor meerdere vrouwen hier denk ik. Ik word nog niet wakker 's nachts van getrappel in mijn buik. Lijkt me erg leuk om dat wel te hebben, aan de andere kant niet bevordelijk voor je nachtrust Gisteravond controle gehad. Verloskundige vindt dat ik een mooie smalle buik naar voren heb en vindt me er stralend uit zien Ik ben maar een kilo aangekomen sinds de vorige controle, nu in totaal bijna 5 kilo aangekomen. Hartje klopte luid en duidelijk Als klap op de vuurpijl heeft mijn man gisteravond in bed onze kleine ook voelen schoppen Zo speciaal!
Wat heerlijk voor je Lies!! Het geluk straalt van je bericht af. Wij zijn donderdag bij de verloskundige geweest en we hebben drie boekjes over bevallen meegekregen. Daar was ik nog helemaal niet mee bezig. Zal er nu eens in gaan duiken.
Dames dames, ik ben er nog. Ik lees wel gewoon mee maar heb de puf niet gehad te reageren. Ik heb last van slapeloosheid.. weet niet wat het is. Ik slaap gewoon echt bijna niks. 2-3 uurtjes per nacht en dan is het weer draaien draaien draaien. Ik heb al extra kussens enzo in bed liggen die ik kan schuiven om meer comfortabel te liggen (ik dacht misschien word ik vaak wakker omdat ik niet zo lekker lig) maar zelfs dat lijkt niet echt te helpen. Verder: morgen eerste werkdag, schaam me dat ik het zeg, ik zou superblij moeten zijn maar ben zoooo moe dat ik er eigenlijk een beetje tegen op zie. Baal van mezelf want eigenlijk heb ik geen reden tot klagen.. geen misselijkheid, nauwelijks maagzuur, geen kuitkrampen etc, maar dat niet slapen breekt me op.. poeh! Zo nu ben ik klaar met klagen hihi Oh en nog leuk nieuws: heb een flatje gevonden!! Op de begane grond. Is klein maar fijn (hoop ik) Het is pas beschikbaar per 1 oktober, en dan moet ik nog klussen maar ik heb er nu al zin in. Ik heb al alles min of meer uitgezocht voor het kamertje van de kleine (is maar heel klein, maar toch) en nu wil ik alles eigenlijk ook zo snel mogelijk klaar en in orde hebben
Wauw La wat fijn dat je een woning hebt gevonden. Ik hoop dat je daar samen met je kleine spruit heel gelukkig mag worden. En ook jij mag klagen hoor, van niet slapen kan een mens behoorlijk uit zijn doen raken. Dus het is echt niet vreemd dat je het werken eigenlijk niet ziet zitten. Toch wens ik je een hele fijne eerste werkdag toe
Zo dames, terug van vakantie dus ik stap hier maar even in. @la balen dat je zo slecht slaapt. Veel succes morgen bij je eerste werkdage en super dat je een flatje gevonden hebt!!