1-15 Januari 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefoe, 26 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Chantal ,veel plezier !!!

die angst had in ineens gisteravond ook mede ik echt deze maand de doopsuikers in orde wilde maken maar omdat de schuur volledig in orde moet komen moet dat eerst...hoop maar zo dat er dan niets mis zal lopen met de bestelling (minstens 3 maanden opvoorhand normaliter).

Nog minder dan 100 dagen te gaan !!!
    En dan zijn we met zen 6sen :D
    Yess ,ik dacht ben gedoemd vanmorgen met de 1e glucoseprik maar heb toch netjes 91 geprikt !!! hopelijk morgen ook zo :D
    Indien het hoger dan 95 nog altijd was moest ik insuline gaan inspuiten.

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    fluistermodus: wat is het stil hier

3. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

ja we kunnen moeilijk tegen mekaar enkel kletsen e bouwjaar ;)

4. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Misschien is iedereen rustig aan t zwanger zijn.
    NOuja morgen Lies voor 20wk echo deel 2 hopelijk komt ze meteen ven vertellen

5. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Sorry voor mijn afwezigheid! Beetje veel aan mijn hoofd helaas. Ik reageer hopelijk vanavond uitgebreider op iedereen:)
    Morgen inderdaad deel 2 van de 20 wekenecho. Heb de echo om half 4, kom morgenmiddag dan laten weten hoe het was.

Hoop dat alles goed gaat met iedereen.

6. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Is toch niet erg de ene dag is drukker dan de andere ,
    ben al blij als het goed gaat met iedereen !

Succes en veel plezier Lies !!!

7. chantal6790

chantal6790 Actief lid

13 mei 2013
    368
    10
    18
    Het word van zelf wel drukker hier denk ik hoor meiden. Straks gaan de werkende mams met zwangerschapsverlof en is er wat meer tijd. Ik weet ook niet echt veel te kletsen de zwangerschap gaat tot nu vlekkeloos op af en toe wat bekkenpijn en hoofdpijn en een aanhoudende verkoudheid haha

8. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Nou de placenta ligt niet voor de uitgang en ons ukje is (nu overduidelijk) nog steeds een meisje:D

Verder heb ik ook niet veel te melden eigenlijk;)

9. Fijn dat het allemaal goed was Lies :)

Ik meld me straks nog wel even, ga zo naar de vk voor de APK! :)

Morgen ga ik voor de tweede keer naar de bekkentherapeut. Ze denkt dat ik maar een paar sessies nodig heb, ben er op tijd bij. Maar wil het wel over levenswijze nu hebben en zorgen dat het stabiliseert ipv dat het erger wordt. Anders val ik misschien wel uit voor mijn verlof.

10. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    succes zo bij de vk!
    laat je even weten hoe het morgen is gegaan ??bij de bekkentherapeut?
    ik ga maandag met vk erover hebben aangezien de laatste paar dagen het erger is geworden met mijn bekken ,, kan soms niet eens meer lopen /zitten etc
    straks bellen voor hoog/laag bed aangezien ons waterbed geen optie voor me is meer met slapen

en dan om 11 uur intake kraamzorg ! denk dat haar oren erg gaan flapperen als ze hier is haha , heb heel wat eisen ivm dat ik bij zoonlief nooit kraamzorg heb gehad! terwijl ik ksnede heb gehad

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @lies elders al gemeld maar fijn dat alles goed is :)

@christea fijn dat je er op tijd bij bent, hopelijk wordt t niet erger

@dmj mag ik vragen wat voor een eisen je dan hebt?

12. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    #2412 dmj, 3 okt 2013
    Laatst bewerkt: 3 okt 2013
    tuurlijk mag dat!
    nou sowieso dat wij wel kraamzorg krijgen en de volledige aantal uur met aftrek natuurlijk van het aantal dagen dat ik daar in het ziekenhuis nog lig (ga ervan uit van 3 dagen) wat mij vorige keer niet verteld is dat kraamzorg hoe dan ook bij je moet komen ondanks dat de kleine nog niet thuis is ivm huishoudelijke taken vorige zwschap heb ik dat zelf allemaal moeten doen en dat viel smerig tegen en wat eigenlijks helemaal niet mocht en ja weet me partner was er ook nog maar die was toen niet in staat om het huishouden te doen ivm hij vlak voor de bevalling zelf ook plotseling een operatie moest ondergaan en zelf ook nog herstellende was.
    evenals met huren van de borstkolf had erachter aan gebeld dat ik met enige spoed hem nodig was hij zou toen sávonds om 8 uur gebracht worden maar dat werd uiteindelijk pas 1 uur snachts! met het gevolg dus dat mijn boobs op springen stonden ....en ze hadden niet eens even gebeld van goh we komen iets later .....
    en de reden dat ik met bepaalde dingen echt ga lopen eisen is ivm dat de wijkverpleegkundige me op het hart heeft gedrukt dat het bij de 2e wel anders moet ,,, dus wel kraamzorg etc en uiteraard wat ik nu heb gedaan is kraamzorg afnemen bij een andere instelling (wil natuurlijk niet zeggen dat het daar veel anders is dat weet je nooit )

sorry voor het lange verhaal had nog wel meer punten heb het opgeschreven ....maar goed

kortom wil gewoon zeker zijn van een aantal zaken en niet dat ik weer voor verassingen kom te staan

het is echt dat ik zo veel eisend ben aangezien het toen me 1e kind was , nou ja je weet niet van hoe en wat ondanks dat ze je in het ziekenhuis wel iets op weg helpen , thuis is toch anders
    en ben vooral boos om het feit mijn buurmeisje toen die tijd was 2 dagen eerder bevallen en heeft toen ook vanaf de dag dat haar 2e is geboren alle hulp gehad dan vraag ik me af van waarom ik niet ( ben in die zin in het hoogste pakket verzekerd etc ) dat heb ik al sinds ik me kan heugen dus dat was het probleem ook niet en wat ik toen te horen kreeg kon wel extra dagen krijgen maar dat moest ik dan zelf betalen was iets van 170 euro of meer per dag!terwijl die 9 dagen waar je recht op hebt niet eens waren verstreken op de 4e dag was ik toen alweer thuis...

13. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    sorry meiden beetje warrig aan het typen geweest ....

14. Controle was goed.
    Verwijsbrief is gestuurd naar het ziekenhuis voor mijn gesprek op de 29e met de gyn.
    groeiecho staat gepland voor de dag ervoor, die kan dan ook mee.

Baby lag nu in stuit en draaide weer steeds weg bij het luisteren naar het hartje. Over 3 weken bloedprikken en misschien 2 keer op een dag om mijn suiker te controleren (omdat Mees zo groot was bij de bevalling)
    Nu gaan de controles naar om de 3 weken.

@dmj als je nu al zoveel last hebt dan zou ik de bekkentherapeut direct al bellen. en bel je vk om het door te geven. Je moet er niet te lang mee doorlopen. Bij Mees heb ik er nooit wat aan laten doen en dacht dat het er bij hoorde. Ik heb er nog heel lang last van gehad.
    Raar ook van de kraamzorg de vorige keer. Mees was ook een ks en heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ik heb gewoon kraamzorg gehad erna en er is toen ook direct verlenging aangevraagd door de kraamzorg en de vk.

15. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    heb net vk gebeld die gaat nu direct er werk van maken... en morgen heb ik gelukkig me hoog/laag bed al in huis
    en idd raar van kraamzorg dus ben erg benieuwd wat eruit komt straks

16. fijn :) hopen dat je snel op intake kan komen. Ik ben ook blij dat ik dinsdag tijdens de zwangerfit naar haar toe ben gegaan en direct geholpen kon worden.
    De therapeut zei wel als je nu niets doet val je straks misschien wel helemeaal uit.

17. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @dmj owh vandaar t was de vorige keer allemaal niet goed verlopen.
    Het wat raar dat je de uren hulp verder niet gekregen heb? Er gaat toch 6 uur kraamhulp af per dag ziekenhuis dacht ik ergens gelezen te hebben. Dan had je idd nog een uur nog ong (49-(3*6)) 31 uur moeten krijgen.
    En oef dat je die borstkolf zo laat kreeg :( Auw.
    Collega was met zijn vriendin mee naar de bv-avond geweest en daar had hij een filmpje gezien dat je ook handmatig kan kolven, maar haha dat lijkt me echt niets.

Ik hoop dat nu dan alles mee valt voor je :)

18. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Dames ik ben er nog, moet morgen even tijd maken om goed bij te lezen.
    Hier net de 3e week op het werk om.. nog even en dan zit mijn proeftijd erop ;) Het is best vermoeiend maar ben anderzijds ook blij om bezig te zijn en weer geld in het laatje te krijgen :)
    Met de kleine gaat alles goed, afgelopen week controle gehad bij de vk. Die maakte zich wel zorgen over mijn harde buiken en adviseerde me minder te gaan werken.. ahum.. heb haar even uitgelegd dat dat op dit moment nog niet kan. Heb een papier mee gekregen met wanneer ik hen echt moet bellen.
    Mijn bloeddruk is nog verder omlaag, (85/45), dus nog steeds wat last van duizelingen etc maar de vk zei dat de kleine er geen last van heeft dus dan is het ook niet zo erg. Zolang het met de kleine goed gaat vind ik alles prima :D
    In mijn flatje is de schilder inmiddels begonnen dus er zit schot in de zaak.. binnenkort vertel ik meer.

Zwaai naar iedereen!!

19. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Morgen ,

Hoe is het met iedereen ??

Christea ,fijn dat alles goed gaat en extra opvolging hier ook :)

dmj , is alles in orde gekomen?

LA ,ook heel druk bij jullie en doe maar rustig aan met je Bd.!

Chantal ,hoe is het met je puppy?

De jongste heeft niet meer moeten spugen (gisteravond ineens zo ziek),maar gegeten had hij niet tot voor nu.
    Ben dan ook ineens met hem het materiaal voor de afwerking gaan bestellen voor langs het huis.
    Zijn oogjes hadden de kost met al die vrachtwagens ,traktors die voorbij kwamen gereden ;)
    We gaan seffens bruchen ,kan hij wat spelen met nog 2 kindjes en als het morgen in orde is mag hij naar school (was aan't huilen toen ik broer en zus afzette aan de schoolpoort).

Liefs x

20. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    alles is geregelt voor de therapeut mag deze week nog heen
    vanmorgen echo gehad de kleine is qua groei helemaal bijgetrokken hij is ongeveer nu 1 kilo en 32 cm :D dus uiteraard superblij :D

Deel Deze Pagina