Erg he die bekkenklachten. Ik zit ook bij de fysio voor mijn bekken. Het zit mij vooral in mijn si-gewricht, zak gewoon echt door mijn benen als ik teveel gedaan heb en na het rusten weer op wil staan.
Ik ben weer thuis, met voorgeschreven rust. Buik is rustig als ik me rustig hou. Maar zodra ik wat dan ook doe, krijg ik meteen een harde buik. Vandaag 32 weken voor het ziekenhuis echt een magische grens. Hopelijk blijven Jip en Janneke nog eventjes lekker bij mama. Ze hebben het in ieder geval erg naar hun zin bij mij. Mijn buik danst op en neer. Echt heel bijzonder om het zo te voelen. En de twee ook afscheidelijk van elkaar te voelen.
@linda fijn dat je weer thuis bent. Lukt het om niks te doen? J&J moeten nog 5 weekjes blijven zitten. spreek ze maar goed toe.
@ kleinesam wat fijn dat hij niet meer voor je baarmoedermond ligt, ik heb over 2 weken de echo dus ben benieuwd. @ linda jeetje laat ze nog maar even lekker zitten... hier woensdag ook een heftig dagje gehad pff, ik had dinsdagmiddag urine ingeleverd omdat ik dacht een blaasontsteking t hebben. nou er kwamen idd afwijkingen uit maar niet voor blaasontsteking meer wilde ze nog niet vertellen. ze gingen het op kweek zetten en ik mocht dan woensdag terug bellen ook moest ik woensdagochtend de verloskundige bellen van de dokter terwijl ik donderdag een afspraak had. maar daar mocht ik niet op wachten.. oh oke. uiteindelijk heel gedoe woensdag weer urine inleveren bij de vk en bloeddruk meten dat was gelukkig allemaal goed. smiddag naar de dokter gebeld voor de uitslag en toen ging ze opeens allemaal vragen stellen over mn hoofdpijn en buikpijn enz. dus ik alles beantwoord, moest ze met de dokter overleggen en dan zou ze terug bellen. werd ik gebeld dat de dokter met de gynaecoloog in het zh wilde overleggen en dat ik daarna terug gebeld zou worden. maar ondertussen had nog niemand mij verteld wat er nou aan de hand was. half 6 werd ik terug gebeld dat ik gelijk naar het zh moest en dat de gynaecoloog mij daar verwachtte. dus wij gelijk naar het zh werd aan de ctg gelegd, moest weer urine inleveren, er werd bloed geprikt en kreeg nog een echo. ondertussen had ik m'n vk al gebeld want die had ook overleg gehad met de huisarts. bleek dat ze 2 stofjes in m'n urine hadden gevonden, 1 dat wees op mogelijk uitdroging en 1 die kon wijzen op ZW vergiftiging. nou uiteindelijk mocht ik na 3 uur weer naar huis en waren alle uitslagen gelukkig voor nu goed. moest nog wel urine inleveren voor ik wegging. dat hebben ze nu op kweek gezet en daar krijgen we dan volgende week de uitslag van maar man man wat een gedoe
nou ja pheline! ze kunnen toch gewoon gelijk ff zeggen wat ze denken dat t is! ik hoop dat t allemaal mee valt achteraf! Super dat je weer thuis bent Linda! de mini's moeten idd nog even blijven zitten hoor! jeetje 34 weken is ook wel vroeg kleinesam! maar dan wel 5 pond! jeemig ee! hopen idd dat kleine zus langer binnen blijft.. maar hoe groot zal die wel niet zijn! Mijn mini man woog 2880 bij de geboorte.. 38.3 weken.. Vandaag even heel actief! ik heb weer even bergen energie! dus lekker lang met de honden gewandeld.. ratten weer allemaal schoon en fris in de kooien heerlijk! Maar nu wel weer even pauze want wil nog wel door kunnen tot vanavond haha!
hey meiden! hoe is het hier?? hier moe en rugklachten.... net ff morgentje thuis geweest , vanmiddag weer naar nieuwe huis.... bewijst maar weer hoe graag we hier weg willen vrouw van 2 huizen verderop haar vriend is net met ambulance mee genomen waarschijnlijk heeft ie een raam bij der ingeslagen.... dus gaat goed....( zij drinken allebei erg veel) en gelukkig schiet het nieuwe huis nu op de slaapkamers zijn gesaust, de woonkamer ,,, ml is nu bezig met de keuken en dan morgen de 1e gedeelte van in huis overbrengen
@pheline pfff wat een gehannes @blackbird lekker als je je actief voelt De avdon nog goed doorgekomen? @dmj ja kan me wel voorstellen dat je moe bent. Zwanger zijn, kindje hebben en dan ook nog in een rap tempo over naar t nieuwe huis. Hopelijk heb je als jullie daar eenmaal zitten meer rust.
komt vast wel goed denk ik ,, komen nu ineens mensen helpen uit onverwachte hoek , aangezien we afgelopen week de verhuisbus niet konden huren die wij normaal eigenlijk huren bijv als we iets groots moesten halen dus zaten echt even met de handen in het haar aangezien we op dit moment ook geen auto hebben met trekhaak ,,, begin de week kwam me oom ineens aanzetten die heeft 3 aanhangers met de tuin spullen etc heen gebracht en nu komen andere met een grote aanhanger die de laatste gedeelte van zolder mee nemen en de kelder en evt nog wat dingen van de slaapkamers .... gelukkig scheeld ons dat weer aankomende zaterdag sorry voor me lang verhaal
DMJ: doe je ook wel rustig aan? Je moet wel je rust pakken hoor! Wel heerlijk, hulp uit onverwachte hoek. Scheelt toch altijd weer. Linda: wat fijn dat je weer thuis bent. Nu ook hier proberen zo min mogelijk te doen, hoewel ik weet hoe moeilijk dat is... Jip en Janneke moeten nog wel even blijven zitten. Maar jij bent wel een van (zoniet DE eerste) die bevalt van ons denk ik Spannend! Pheline: meid, wat een verhaal. Ik vind het maar slordig dat ze je niet zeggen waar ze aan denken. Het is jouw lichaam toch! Geeft alleen maar meer stress als je in het ongewisse wordt gelaten. Blackbird: heerlijk die energie, gebruik het maar lekker! Kan je bergen verzetten. Kleinesam: met 34 weken!? Wow, das echt vroeg. Ben benieuwd deze keer. Misschien kom jij wel na Linda. Daarna mag ik hoop ik!!
lijkt me heerlijk om daar dan weg te kunnen DJM! fijn dat mensen ook even komen helpen! Hier is t vandaag weer wat minder met energie ach je kan niet alles hebben.. weer een uur wakker gelegen vannacht (o wat haat ik dat) wel even de kamer gedaan en nu aan t relaxen en genieten van mijn 2 mannen die samen de tuin winterproof aan het maken zijn Geweldig om die kleine man van bijna 2 te zien helpen om bijvoorbeeld de container te verplaatsen enzo! hij voelt zichzelf dan zo'n kerel
hey dames ja zeker pak ik mijn rust!! me lichaam geeft het ook gelukkig wel aan ... verder hier vandaag heel wat over gebracht aankomende week is alleen het ''grote'' spul nog zoals wasmachine , bedden etc .... dus weer een pak van ons hart
En zo lag ik vandaag aan de Ctg in het ziekenhuis. Ik ad regelmatige harde buiken (iedere 5 minuten) en ze waren een beetje pijnlijk meteen inwendig onderzoek maar down under was het nog potdicht gelukkig! Daarna inwendige echo om de lengte van de baarmoedermond te bepalen, deze was 35 mm en dat is netjes. Daarna nog een echo op de buik. Zus was compleet gedraaid ten opzichte van dinsdag. Ze ligt nu met haar hoofd naar beneden, ze kan nog wel terugdraaien. Ze denken nu dat haar gedraai, dit heb ik ook goed gevoeld, de harde buiken heeft veroorzaakt. Gezien m'n eerdere te vroege bevalling mocht ik alleen naar huis als ik het echt heel rustig aan zou doen. Dus per direct stoppen met werken nu dus op de bank en m'n rust pakken. We doen ons best om zus zolang mogelijk binnen te houden
@sam nou toch ff schrikken gelukkig alles ok. Beetje jammer dat je per direct moet stoppen met werken, maar goed dat is wel weer te overzien.
hey dames hier net echo gehad kleine doet het goed is nu rond de 1900 gr ... kreeg wel te horen dat het niet een al te grote baby word maar dat ze wel tevreden waren hoe hij op zijn eigen tempo groeit
DMJ: goed toch dat hij op zijn eigen tempo groeit! Gemiddeldes zijn ook maar gemiddeldes. Vanochtend bij de gyn geweest in het ziekenhuis. Ik heb eindelijk iets tegen de maagzuur die steeds mijn keel terug instroomt. Verder moet ik een bevalplan maken voor volgende week en word ik over 4 weken ingeleid!!!!!!! Met 37 weken gaan ze het kindje halen want mijn lichaam is echt helemaal op. Verder krijg ik waarschijnlijk antidepressiva voorgeschreven omdat ik me nu al zo somber voel door dit alles. Ik hoef niet meer terug naar die stomme vk. Ik mag lekker bij die lieve gyn blijven en zij doet de bevalling Ik ben blij!!
oei! schrikken kleinesam! maar goed, beter nu stoppen met werken dan weer een vroeggeboren kindje! ik hoop dat deze nog even blijft zitten! fijn puzzelstukje! je bevalling doen met iemand waar je je goed bij voelt scheelt toch al heel veel! Ik zou eens moeten vragen of de vk iets kan zeggen over de grootte van de baby eigenlijk vorige keer met 34 weken nog een echo gehad omdat meneer zo klein leek.. en dat was ie ook. ben benieuwd of dat nu wel of niet zo is.. Hier is mevrouw keurig gedraaid vanuit stuit naar vibi! haha die ging er maar meteen voor. Ingedaald en vast in bekken. Dus helemaal klaar voor de start. Nu moet ze nog wel minimaal 5 weken zo wachten maar goed.. ik was er blij mee!
Ik had vandaag nog een groeiecho ivm met t kleine hoofd op 20 en 30 weken, maar t hoofd is nu bijgetrokken en zit nu iets odner gemiddeld, apart toch en dat in 3 wk. Buik en gewicht (2273 gr) gemiddeld en benen bovengemiddeld lang. Prima nieuws dus. Hoofd lag weer onder (al draait ie vlgs mij nog alle kanten op) met de rug naar achteren
vibi is vast in bekken ingedaald. Kan eventueel ook met de billen zijn.. maar hier gelukkig met t bolletje fijn bouwjaar!
hoi meiden ben ik weer... @ puzzelstukje: fijn dat je bij de gyneacoloog mag blijven, stelt je weer wat meer gerust. @ kleinesam lekker rustig aan doen dan voor alle andere meiden hier nog ff de laatste loodjes...!!! hier ook weer lekker in de weer geweest, maandag had ik opeens een hele heftige bloeding, dus ben meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis waar ik moest blijven. mijn placenta ligt nog steeds tegen mn baarmoedermond dus het wordt in ieder geval nu dus zeker een keizersnede en normaal doen ze die rond de 39 weken maar bij mij zie ze dat het tussen 37 en 38 weken zal zijn ivm dat ik nu dus bloedingen krijg. gelukkig mocht ik dinsdag eind van de middag naar huis met heeeeel strikte regels, die ik toch ga proberen na te leven want de volgende keer dat ik bloed kom ik dus het ziekenhuis niet meer uit. en gaan ze ws beginnen met longrijping prikken enz en dat wil ik dus wel echt voorkomen. rustig aan doen dus en afwachten, ben nu volledig overgedragen aan de gynaecoloog dus ik hoef ook niet meer naar mn vk. vind het wel een beetje gek want ik zou volgende week donderdag weer naar de vk moeten en dat gaat nu dus niet door. maar je hebt helemaal geen afscheid kunnen nemen ofzo.. beetje gek idee. maandag moet ik terug naar de gynaecoloog en denk dat ik dan meer hoor over de ks enz. even spannend allemaal en eerst de 34 weken maar halen zei de gynaecoloog dus daar gaan we voor. zo ben ik bij de eerste met 40+4 zelf bevallen en zo moet je bij de 2e de 34 weken zien te halen... heel gek