1-15 Januari 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefoe, 26 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Linda, van harte gefeliciteerd met jullie zoon en dochter! Wat fijn dat Jasmijn al thuis is en dat het goed gaat, maar wat traumatisch hoe Bram ter wereld is gekomen:( Gelukkig maakt hij grote sprongen vooruit en ik hoop dat hij ook snel naar huis mag.
    Geniet van jullie gezin!

FirstTimer, even nieuwsgierig: hoe merk je dat je stukjes van de slijmprop aan het verliezen bent? Ik verlies de laatste tijd ook wel veel afscheiding/slijm, maar ik vermoed dat dat niet de slijmprop is.

Hihi Minou, ga je op vakantie;)? Ik heb alleen een pyjama en nachtjapon ingepakt, 2 onderbroeken en 2 voedingsbh's, makkelijke kleding om het ziekenhuis te verlaten en toiletartikelen. Ik wil graaf thuis bevallen en als ik al in het ziekenhuis beval hoop ik er snel weg te kunnen. Anders kan mijn man extra spullen halen, we wonen op 5 minuten van het ziekenhuis.

2. Puzzel. Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter :)

Linda..wat fijn dat alles goed is met jou en jullie zoontje en dochtertje. Van harte gefeliciteerd. Duimen dat Bram ook snel naar huis mag

3. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Allereerst gefeliciteerd Linda! Wat een heftige bevalling heb jij gehad! Ik hoop dat kleine Bram snel mee naar huis mag. Het is zo niet leuk om al naar huis te moeten terwijl je kindje nog niet mag :(

Ik heb een aantal sweatpants in mijn koffer zitten en berg shirtjes zonder mouwen en wat vesten. Verder 2 voedingsbh's en een berg hele grote zwarte onderbroeken, die zitten het lekkerst na een keizersneden. Ik moet natuurlijk min. 3 dagen blijven, dus dan heb je ook wat meer nodig ;)

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    linda gefeliciteerd met je kindjes! denk aan jezelf en laat het forum maar even lekker achter je. ik hoop dat bram ook snel naar huis komt.

gisteravond kreeg ik gel in. dat zorgde vanochtend voor twee cm. ze hebben toen eerst eeb ruggenprik gezet ipv eerst vliezen breken. dit ivm de snelheid van vorige keer. omdat ik al een heel lage bloeddruk heb en de ruggenprik ook zorgt dat je bloeddruk daalt viel ik steeds weg. bloeddruk was elke keer 60/30. wat een naar gevoel zeg!

na een uur ging het beter en mocht ik weer terug naar de verloskamer. om twaalf uur werden mijn vliezen gebroken en ik heb lachend de tijd uitgezeten tot drie uur. toen voelde ik dat ik haar bijna kon pakken. ik drukte op de bel ze kwamen en drie keer persen en ik heb haar zelf opgevangen. dat was echt bijzonder. sorry voor het warrige lange verhaal. lig nog in het ziekenhuis omdat j.enthe zich nog niet goed warm kan houden en erg misselijk is.

5. Latte

Latte Lid

1 dec 2013
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Puzzelstukje, gefeliciteerd met je dochter!
    Linda, gefeliciteerd met je zoon en dochter! Hopelijk komt je zoontje ook snel naar huis.

6. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    linda en puzzelstukje van harte gefeliciteerd!!!

7. FirstTimer

FirstTimer Actief lid

18 mei 2013
    355
    81
    28
    rotterdam
    wauw puzzelstukje wat klinkt dat als een mooie bevalling! Mag wel zo na een lange tijd niet goed voelen

@lies foto van gemaakt en naar de vk gestuurd haha.en op google images gekeken en je ziet het zelf ook wel het zijn wit/gelige propjes beetje elastisch weet niet goed hoe ik het moet uitleggen mijn vriend zag het ook zitten met de perineum massage

8. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @puzzel Gefeliciteerd met de geboorte van Jenthe!
    Het klinkt alsof je een goede bevlling hebt gehad. Fijn hoor. Succes verder.

@linda Hartelijk gefeliciteerd met Bram en Jasmijn
    Jeetje wat een bevalling zeg!! Dat is heftig. Gelukkig gaat t goed met je kindjes. Hopelijk kun jij alles een beetje verwerken en van je moppies genieten! Ik hoop dat jullie snel naar huis mogen

@minou jeeeemig wat zit er allemaal in je tas??
    Ik heb een klein tasje omdat ik er vanuit ga dat als ik wel in het zh beval er maar kort in lig:
    Voor mij: pyama, warme sokken, sloffen, slippers (ivm douchen), 1 onderbroek, 1 voedingsbh, 1 paar gewone sokken, 1 huispak, tandenborstel+pasta, deo.
    Voor baby: 1 complete set kleding, jasje, mutsje, wikkeldeken
    Ik heb alleen nog geen shirt om in te bevallen.
    Verder als ik meer nodig heb dan kan vl of mn familie dat wel doen.

Hier idem dito.

Nou hier na 2 redelijke nachten, nu weer een mindere. Maar omdat ik Frummel wat minder (heftig) gevoeld had vond ik wel weer prettig om wat te voelen. Deed wel pijn op sommige momenten en ik vraag me af of zn voeten nu links liggen. Maar hij was als ingedaald, wel met nog wat speling, dus ik weet niet of dat kan.

Gister dus naar s-zus geweest. Behoorlijk wat kleertjes mee (mt 50/56/62) en dan zijn dit enkel nog de onzijdige. De doos met j of m-kleding komt na de geboorte mee. Gisteravond even geteld. Ik heb er nu 40 rompers bij (mt 50, 50/56, 56), dus Frummel kan zich een slag in de rondte bevuilen. Jasjes en pakjes, boxmobiel, babyfoon, speelgoed (denk dat we nu al genoeg speelgoed hebben ook van zwager nog gehad). Oja en ze had ook nog wieg-lakens/dekentje te leen. Dat had ik niet allemaal van vriendin mee.
    Zit alleen ff te peinzen of ik nu alle ga wassen, s-zus heeft alles gewassen, maar t ligt als wel weer ong 2 jaar in een doos.

9. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    puzzel: Gefeliciteerd met de geboorte van J.enthe! jammer dat ze nog niet mee naar huis mag, maar het klinkt als een prima bevalling! genieten nu:D

Linda: oef wat lijkt me dat eng die bevalling van jou, gelukkig is alles goed gekomen! Gefeliciteerd met jullie prachtige 2ling!:D

Hier nog amper wat in de tas maar goed, de bedoeling is dat ik het ziekenhuis niet eens van binnen zie.. laat staan daar ga overnachten..;)

Over de slijmprop.. dat is echt een flinke slijmklodder met bloed erin. Ik verlies hier ook de laatste dagen ineens veel meer slijm maar niet echt een prop.. ik vind dat ook zo'n vaag teken want het hoeft niet echt iets te betekenen.

Ik heb trouwens me totaal niet druk gemaakt om de bank ivm vliezen breken.. dat gebeurd toch maar vrij zelden geloof ik dat ze ineens zo *plons* breken.. en de bank is hier toch al zo oud.. (inclusief gat erin wat de hond gegraven heeft en ik opgevuld heb met vulling.. hehe) dus ach dan halen we wel een nieuwe:p

Hier wel hele slechte nachten, veel moe en misselijk.. duidelijk de laatste lootjes beginnen nu wel te komen!

10. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    Uitgerekend 1-15 januari

December 2013
    28.
    la85, 27jr, 1e kindje en 1* bevalling th en bv. krijgt een zoon

Januari 2014

5.
    bouwjaar, 33 jr, 1e kindje en 1*bevalling zkh/th en bv verrassing
    liefoe, 32 jr be, 4e kindje en 8*, bevalling zh en bv dochter
    Latte, ?? jr, 2e kindje bevalling zh/th en fv/bv geslacht??

7.
    dmj, 25 jr, 2e kindje bevalling zh en fv/bv beide. Krijgt een zoon
    christiea, 39 jr, 3e kindje, bevalling zh en fv zoon

9.
    la palma, 29 jr, 2e kindje bevalling zh/th en fv/bv zoon

10.
    minou, 35 jr 1e kindje bevalling bevalling zh/bv zoon
    kleinesam, 32 jr, 2e kindje en 2*, bevalling zh en bv dochter

11.
    lies1988, 25 jr, 1e kindje en 1* bevalling th en bv. Krijgt een dochter
    vrouwtje72, 40 jr, 2e kindje en 6*, bevalling zh en bv dochter

13.
    blackbird, 28 jr, 2e kindje, bevalling th en bv dochter
    firsttimer, 27 jr, 1e kindje kraamhotel en bv zoon
    caelis, 34 jr, 2e kindje zh en bv zoon

15.
    Pheline, 24jr, 2e kindje, zh en bv

18.
    chantal6790 22 jaar, 2de kindje, zh en bv

Bevallingslijst:
    11-12-13 sweetangell - J.aeley, 2375 gram, 45cm
    14-12-13 Linda99 - J.asmijn,2590gr, 44cm - B.ram,2630gram,46cm
    19-12-13 Puzzelstukje - J.enthe

vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
    linda27 :(
    jeniyah :(
    kunikos :(
    penoza94 :(

♥ afspraken ♥

December
    6 Liefoe ,gyne controle 9u20
    9 Linda99, controle gyn 11.00 uur
    10 puzzelstukje, gyn 10.40
    13 Christiea, gyn en afspraak bij de POS
    16 Dmj, controle vk
    Linda99, controle gyn + laatste groeiecho
    Bouwjaar, controle vk
    19 Liefoe , controle endocrienoloog
    20 Liefo ,Gynecoloog

Januari 2014
    2 Christiea, geplande ks

bv= borstvoeding fv= flesvoeding zkh = ziekenhuisbevalling th=thuisbevalling

Wil je de lijst aanpassen, zoek dan de laatste lijst op en haal de quotes weg zodat de opmaak behouden blijft (+ geef de aanpassing even aan)

bevallinglijst aangepast

11. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    hey dames!
    spannend hoor vooral dat je nu krijgt dat dames stuk voor stuk bevallen ....
    hier onrustige avond en nacht achter de rug ,,, veel pijn in bekken en rug , wat eigenlijk aanhoud en niet weg gaat ...

12. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Toch wel spannend DMJ. Hier nog helemaal niks, geen slijm, ja af en toe een harde buik omdat zus lekker aan het draaien en doen is. Vandaag controle gehad bij de gynaecoloog en zus ligt nog steeds niet ingedaald, mogelijk kom dit omdat er een stuk placenta voor de uitgang ligt. De gynaecoloog bevestigde nogmaals dat het een goede keuze is dat we voor de keizersnede gaan. Nog max 2 weken en dan is zus er! Ik hoop dat ze toch die tijd blijft zitten. Lekker na de feestdagen.

13. Minou 78

Minou 78 Actief lid

11 jan 2013
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Linda, gefeliciteerd met Jasmijn en Bram. Dat was vast even schrikken wat betreft Bram! Jeetje zeg. Gelukkig gaat het goed en hopelijk mag ook hij snel naar huis.

Puzzelstukje, wat fijn om te horen dat je bevalling zo goed is gegaan. Die positieve verhalen doen me goed :)

Ziekenhuistas, hoe kom ik aan zoveel? Gaat al mis bij de babykleertjes. Eerst een pakje. Dan denk ik, misschien is hij wel wat groter. Laat ik ook maar een groter pakje meenemen. Misschien spuugt hij wel. Laat ik voor de zekerheid van beide maten nog een extra pakje meenemen. Voor mezelf maak ik het nog wat moeilijker. Iets luchtigs en iets warms. Voor de zekerheid van alles extra enz enz.
    Bedankt voor jullie lijstjes, die worden mijn leidraad. Komt goed!

Ik ben nu ook een koffer aan het pakken want ik ga straks met vriendinnen een weekend naar Ameland. Hopelijk blijft alles rustig.

Firtstimer, ik weet dat de slijmprop verliezen nog niet veel zegt maar het maakt het wel spannend!

14. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Ik kom ook straks reageren!
    Alles in orde bij de controle :)

15. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    jaja spannend :D
    hier ook geen slijmprop oid ... of die moet ik al kwijt zijn dat het mij niet is opgevallen ....
    beter om dat voor jou dan de ks veel beter is , ik heb bij 1e ook ks gehad en mag van mij eig nu wel weer :) niet dat ik erop zit te wachten op zoveel week herstel , maar ben gewoon te moe etc voor de bevalling , ben 2 week geleden ziek geweest en heb nu nog steeds de na sleep ervan ( ontzettend vast zittende hoest soms met hoestbuien zo erg dat ik ervan moet spugen ) en ja dan zulke onrustige nachten bah haha!
    ken wel merken dat ik weer een ontzettende zeur dag heb :);)
    sorry girls!

16. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    gezellig :D
    fijn dat alles in orde is :D

17. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Haha over die bank :D:D

Sterkte slechte nachten zijn echt irritant.

@dmj spannend hoor

@kleinesam nou aftellen geblazen

@minou veel plezier op Ameland!

18. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    Linda en puzzelstukje beide gefeliciteerr met de geboorte van jullie kleintjes. Lekker genieten nu allemaal en hopen dat bram snel naar huis mag natuurlijk

19. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    haha minou, dat kan ik me zo goed voorstellen van hoe je een koffer in pakt.. zo zou ik dat precies ook hebben:p *ja maar wat als...* en uiteindelijk halve garderobe in je koffer hebben liggen..:D

20. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Kan ik me voorstellen hoor DMJ ik moet ook even niet denken aan n natuurlijke bevalling... Enige nadeel is dat t bij mij wel heel medisch wordt ivm die mogelijk ingegroeide placenta, maar ach we zien t wel. Dinsdag gesprek bij de anesthesist en de verpleegkundige daar kunnen we al onze vragen kwijt.

En die tas... Ik geloof dat ik hem al 30 keer uit- en weer ingepakt heb... Even checken of ik alles heb ;)

Deel Deze Pagina