1-15 Januari 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefoe, 26 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minou 78

Minou 78 Actief lid

11 jan 2013
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Firtstimer, had zo gehoopt op een berichtje van jou! Hoe is het? Ben je mama?

Ik ben net voor de derde keer gestript. Donderdag ben ik 42 weken en word ik ingeleid.

2. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Wat een prachtige foto's komen er voorbij:D

Haha blackbird, heerlijk zoals jij het bekijkt:) Ik ga 's nachts wel echt naar de babykamer met T. zodat mijn man kan doorslapen. Ik zou dus blij zijn als ze wat langer achter elkaar gaat slapen, hoewel we niet mogen klagen. Vind het wel heerlijk dat het wiegje naast me staat, maar ik word wel snel wakker van elk geluidje.

Minou, jeetje het schiet niet op bij jou:( Hopelijk werkt deze keer strippen wel en anders ben je donderdag of vrijdag moeder:D

FirstTimer, alles goed met jullie?

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @blackbird ik heb ook wel die wieg naast t bed dus t kost me in die zin niet veel moeite maar als ze een plas of poep luier heeft verschoon ik haar wel, ook al is dat midden in de nacht. En dat betekent dus dat ik evengoed altijd nog t bed uit moet.
    Las laatst ergens iemand die schreef dat ze t kindje naar haar toe schoof voedde en weer terug schoof. Maar dan vraag ik me af of ze haar kind met de billen in de poep laat liggen...

@minou nou je kindje zit blijkbaar te prettig bij jou. Pff je krijgt wel de volle lading zeg.

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    verschonen doe je toch bij elke voeding? Ook 's nachts... En als je ruikt dat ze iets gedaan hebben tussendoor ook (ook als ze doorslapen en je ruikt het lijkt me wel ja:))

Minou: jemig zeg, zo gek dat J. al bijna 5 weken is en jij nog zwanger... Hoop voor je dat je je kindje snel in je armen hebt.

Firsttimer: hoe is het met jou?

Wat een leuke foto's komen er voorbij!:)

5. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    mijn cosleeper is gewoon een Ikea bedje formaat zeg maar. dus t pak luiers ligt gewoon achter mijn dochter net zoals de doekjes, extra romper en pakje, hydrofiels.. en ik verschoon gewoon op bed of half in de co sleeper..
    En elke voeding verschonen.... nee.. ik heb nachten waar ze om t uur komt.. dan ga ik niet iedere keer mijn kindje pesten door te verschonen. Als t nodig is (je ruikt en hoort t snel genoeg als er poep is hehe..) dan doe ik dat rustig ook midden in de nacht natuurlijk! maar niet iedere druppel plas.. Anders zou ik dat bij mijn zoontje ook nog moeten doen? die wordt toch ook echt met een natte luier wakker maar ik ga hem niet midden in de nacht verschonen.
    Als ze straks doorslapen verschoon je ook niet meer...
    Hier meestal 1 a 2x verschonen per nacht. Maar soms wel 4 of 5 voedingen...

6. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Sofie ligt ook naast me. Als ze een beetje pruttelt aai ik dr over de bolletje en dan slaapt ze verder. Vandaag met Sofie naar t cb geweest en ze zit netjes op de middellijn. Nog even gevraagd of ze wel zolang achter elkaar mocht slapen, maar dat is geen probleem als ze maar iet suffig is.

Minou en firsttimer jullie maken het wel spannend!

7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Blackbird ik bedoel ook meer met flesvoeding hihi. Ik denk helemaal niet aan bv joh... Ff vergeten. Ik was t vannacht vergeten en ze was mooi doorgelekt... Fijn!

8. Bayeux12

Bayeux12 Actief lid

11 dec 2012
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes voor de mensen die nog moeten!
    Hier gaat het minder, met de kleine man gaat het prima, zondag was hij een week oud en op de gram af weer op geboortegewicht, ook houdt hij zich goed op temperatuur en het is een dikke vreterd. Hij valt in slaap met een half volle maag maar dat moet ik hem dus afleveren anders komt hij elk uur. Met een volle maag slaapt hij ongeveer 4 uur. Ikzelf heb enorme pijn aan mijn hechtingen, zondag ben ik helemaal ingestort, moe, pijn etc. Omdat ik mijn bed amper in en uit kan ligt de kleine naast mij te slapen op een aankleedkussen, papa op de bank. Kan niet wachten tot het allemaal genezen is, ik kan niet op of neer, word er niet vrolijk van...

9. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    oei dat klinkt niet fijn Bayeux12!:( ik hoop ook voor je dat je je snel beter voelt! is t ontstoken ofzo?

haha ik denk dus totaal niet aan kunstvoeding.. dan moet je sowieso steeds uit je bed voor voeding? of hoe doe je dat eigenlijk.. ?
    Mijn kraam beweerde dat ik nu eerder zou stoppen met bv omdat ik al een kleine man rond heb lopen.. maar eerlijk gezegd zie ik nog altijd meer voordelen aan bv dan aan kv.. Vandaag ochtendje artis geweest.. heerlijk! niks geen nadenken over magnetrons of flesjes of poeder of warm water.. gewoon waar een stoeltje (oid) is gaan zitten en aanleggen. altijd warm, altijd genoeg, altijd bij. Ik kan me niks idealers verzinnen:p

10. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Ik vind flesvoeding juist makkelijker, in het openbaar voeden deed ik nooit (voelde me daar niet gemakkelijk bij) dus vond het te veel gepland. Zeker met kraamvisite, ik wilde niet voeden waar de kraamvisite bij was en het is lastig plannen wanneer de kleine zich meldt om te drinken.

Als ik op stap ga heb ik 'n thermoskan kokend water bij me en een verdeelbakje met voeding. In de nacht maak ik de fles in de badkamer met warm water. Ik geef de fles in bed, meestal ergens tussen 6.00 en 7.00 uur en daarna slapen we samen verder ;)

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Kleinesam helemaal mee eens. Ik zie alleen maar voordelen van kunstvoeding en dua niet van bv. Ik houd ook niet van.openbaar voeden, ik heb veel slaap nodig en ik wil graag weten wat erin gaat beetje perfectionistisch hihi.

Bovendien drinkt j nog niet super goed dus bv had ook niet gelukt. Want heb ook bijna geen tepel was vorige keer ook drama. Maar daarom is het goed dat iedereen doet waar die zin in heeft.

Bajeuxx succea meid ik weet hoe erg t is.

12. FirstTimer

FirstTimer Actief lid

18 mei 2013
    355
    81
    28
    rotterdam
    Hai ladies!!

Heel kort kom later meer vertellen. Ben bevallen van een heerlijk zoontje maandagochtend 7.24 met een gewicht van 3747 gram en 50cm. Hij heet R.Aziël K.hédira. bevalling begon mooi en spontaan tot 8 cm weinig tot geen pijn daarna drama maar dat vertel ik later te lang voor nu.
    Xx

13. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    Van harte gefeliciteerd!! mooie naam!!
    Take your time Girl! je bent net mama we horen vanzelf het verhaal wel een keer !! nu eerst genieten!
    knuf

14. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

15. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    haha ok ja ik vind voeden met mensen erbij totaal niet erg.. mis echt iets als schaamte-gevoel ofzo;) Ok gister in een restaurant in de dierentuin kwamen er 2 middelbare school klassen binnen toen ik zat te voeden:) haha ach ze hebben er niks van gezien..
    Ik vind t gedoe met dat tellen en schoon maken van de flesjes juist zo'n gedoe. En mijn persoonlijke mening is dat kunstvoeding nooit kan tippen aan iets wat de natuur er speciaal voor gemaakt heeft.. maar ik weet ook dat niet iedereen die gedachte deelt.

Wat ik wel hoorde is dat iemand had gehoord dat een vrouw het vies vond om bv te geven.. dat vond ik zo raar.. kunstvoeding is gemaakt van koemelk haha en ik weet niet of die persoon dan wel eens in een melkstal geweest is?? hahaha das pas vies tussen de koeienpoep:D (niet dat dat erin zit natuurlijk.. maar het idee.. haha)

Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon Firsttimer! neem je tijd idd!

Ik ga idd verder kletsen op het januari linkje hierboven! ik hoop jullie ook!

16. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Omgeving Utrecht
    Gefeliciteerd FirstTimer:D Neem vooral je tijd om te genieten nu!

Ik geef nu borstvoeding, maar zou nu niet in het openbaar voeden. Ben er nog niet handig genoeg in en heb ook geen geschikte kleding. Ik kleed me altijd half uit:p Vind het makkelijk dat ik niets hoef op te warmen en dat het de beste voeding is die T. kan krijgen. Denk eerlijk gezegd dat ik helemaal geen type ben om in het openbaar te voeden en dan is bv toch wel erg beperkend. Van te voren kolven en dan een flesje geven zie ik meer zitten als we een dagje uit gaan. Enige nadeel is dat mijn borsten dan op klappen staan haha

17. Bayeux12

Bayeux12 Actief lid

11 dec 2012
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!!

Hier gaat het al stukken beter, het leek wel of de hechtingen ineens oplosten want ik was van de een op de andere dag zowat pijnvrij. De kneuzing eronder deed waarschijnlijk ook zoveel pijn. Volgens mij heeft de kleine zijn regeldagen, ik doe niks anders dan voeden, hij lijkt wel onverzadigbaar...

18. Minou 78

Minou 78 Actief lid

11 jan 2013
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Firtstimer gefeliciteerd! Ik ben benieuwd naar je verhaal maar snap volledig dat het verhaal later komt.
    Ik ben ook zo druk met borstvoeding, allerlei nieuwe dingen leren kraamvisite enz. Maar nu even kort de tijd genomen. 22 januari ben ik om 20:05 na een bevalling van maar liefst 19 uur bevallen van onze prachtige zoon Max. 4100 g 55 cm. Dat krijg je als je 41 weken en 6 dagen bent haha. De derde keer strippen heeft dus toch effect gehad!

19. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Omgeving Utrecht
    Gefeliciteerd Minou:D Geniet er lekker van!!

20. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Minou gefeliciteerd!!!

Deel Deze Pagina