1-15 Januari 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefoe, 26 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Haha nou toch leuk?? Ik vind t fantastisch!
    Zijn ook heftige dingen die jullie samen hebben door gemaakt.

Ik wou altijd al trouwen... mijn ex niet want hij kon het niet bij 1 vrouw houden. Veel drama gehad achteraf... Depri geweest en zelfs 2 jaar ziektewet. Geestelijke mishandeling jaren lang.... Stopte op t moment dat ik in dit nieuwe huisje kwam... Einde van dat jaar kwam ik mijn man dus tegen...

Hij woont btw niet ver van jou de je zou hem en zijn vriendin ook nog eens kunnen kennen.

Ondertussen is alles nu goed, bakkie koffie bij elkaar is ook gewoon mogelijk... Gelukkig. En ik mag zijn vriendin graag... Vind dat ie boft na zijn streken. Maar ik vind t voor Mel vooral heel belangrijk.

Genoeg over mijn drama trouwens.. Ben happy en t verleden... Ach t maakt mij tot wie ik nu ben.

2. FirstTimer

FirstTimer Actief lid

18 mei 2013
    355
    81
    28
    rotterdam
    Jongensnaam hebben wij al staan eigenlijk voor dat ik zwanger was, kwam me vriend met de naam uit de bijbel ( ik ben christelijk opgevoed en ga nog steeds wanneer ik kan zondags naar de kerk) en ik was opslag verliefd.

Voor een meiden naam is het wat moeilijker ik wil een leuke stoere naam niet te moeilijk aangezien mijn ouders me al gezegend hebben met een mooie maar moeilijk naam. En dan twee delen iets met R.ae en moet ook passen bij een halfbloedje dus word nog wat. Onze werknaam is nu destroyer haha. Omdat me lichaam eraan gaat en ik normaal een foodie ben en ik nu geen hap door me keel krijg.

Voor de dames die ook last hebben van hun buik. Ik heb sinds vandaag rennie deflatine gebruikt en voel me echt stukken beter.

3. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Wat een verhalen zo zie je maar dat iedereen een rugzak met zich meedraagd...

Hier staan de namen nog niet vast ,hebben we ook nog niet eens over ,geen idee waarom niet het voeld nog niet goed aan nu misschien?

wij hebben onze oudste 1 naam gegeven
    onze dochter haar 2e naam is ter ere van mijn man zijn oudere zusje wat na 2 dagen overleven is gestorven zullen we het zo noemen.
    de jongste heeft zijn naam ,2e naam van zijn tweeling* wat zou geweest kunnen zijn en 3e is op verzoek van ML zijn idool in de muziek die gestorven is.

Nu wil ik heel graag een naam geven met iets van betekenis naar mijn overleden oma, mijn moeder toen ik klein was...
    Maar zover ben ik niet voor mij moet een naam toch een betekenis hebben en ook uit te spreken vallen.

Ik hou van Ierse ,Keltische namen dat wel.

4. chantal6790

chantal6790 Actief lid

13 mei 2013
    368
    10
    18
    hier zijn de namen ook al eigelijk wel klaar. volgens mij al wel een jaar vanaf het moment we een kindje weer wouden en er veel over praatte.

Onze eerste dochter heet Lieke Imelde. hoe we aan Lieke kwamen was wel grappig. We zaten in de auto en hadden de radio aan, en hun belde een mevrouw. en die mevrouw die nam zoo onwijs vrolijk hallo met lieke de telefoon op. dat mijn man en ik gelijk zo iets van ja dat is een mooie naam. hahaha. nou da is altijd zo gebleven was toen 12 weken zwanger hahaha

Imelda was de 2de naam van mijn mans moeder. Ze is na een heel erg lang ziektebed (kanker) overleden toen ze 49 was

Nu zijn de namen voor een meisje: Isabella Sophie en voor een Jongen Dyllan jordy

nog 12 weekjes ongeveer en dan weten we welke naam het gaat worden haha

5. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal.
    Wij zijn van de Hebreeuwse namen. Ik ben een Christen. Onze zoin heet Samuel.
    Hebreeuwse namen zijn namen die je niet dagelijks hoort, maar toch zijn het wel bekende namen.
    Maar voor ons liggem de jongens en meisjes namen al klaar :D

Fijne dag meiden

En mochten er echo's zijn: have fun

Oja: sm heeft gisteren geraden ( door de telefoon ) dat ik zwanger ben hahaha zucht

6. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Hier idd ook bijbelse namen... Over een 10 weekjes zullen we t vast weten...

7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    goedemorgen!

La Palma: ooh nee he!:) Was ze blij!?

Namen: hier niet echt een bijbelse naam, aangezien wij niets met de bijbel hebben. Maar als we het een mooie naam vinden en het komt in de bijbel voor, prima. Snappen jullie t nog:)

Ik kan echt niet wachten tot de 20 weken echo!:) Ben zo benieuwd, dan gaat t wat meer 'leven' naar mijn idee.

8. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Ja hoor Monique we snappen t...

La Palma, hoe reageerde ze???

Hier aan t werk... ;)
    En had via marktplaats een paar zw broeken gevonden dus heb er lekker eentje aan... Heerlijk

9. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ooh ja, die broeken draag ik al weken, anders krijg ik echt buikpijn! Lekker he!

10. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Penoza, wat vreselijk dat je zoiets heb moeten meemaken zeg. Ik ben ook Christelijk maar dit vind ik dan wel een goede beslissing die je hebt genomen.

Monique ik heb zo met je te doen dat je zo extreem misselijk bent en niks meer kan. Ik hoop toch echt voor jou dat je ook nog een beetje kunt genieten zonder misselijkheid.

Vanochtend de huisarts gebeld en ik mag vanmiddag tabletjes komen halen tegen de misselijkheid. Ik trek het niet meer. Ik kan gewoon niet meer eten. Hopelijk helpt het hier een beetje
    En over testen. Natuurlijk wordt ik streng onder controle gehouden maar overige testen gaan we niet doen. Een vruchtwaterpunctie levert alleen maar risico op. Terwijl ze alleen kunnen zeggen drager of niet. Hoe het zich dan zal gaan uiten kan niemand zeggen. God heeft een plan met ons en daar schikken wij ons aan.

Monique, de namen zijn hier al klaar.

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Linda: wat vervelend. Welke tabletjes krijg je? En krijg je tabletjes of zetpillen. Want tabletjes gaan er hier niet in hoor! Qua genieten... Nee, dat doe ik niet. Nog 220 dagen en dan is deze ellende over. Wat goed dat jullie de namen ook al klaar hebben zeg!:)

12. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Morgen !

Oja aan de dames vandaag VEEL PLEZIER !!!

Gisteren ff paniekmoment had na de daad roze op het papier na afvegen je weet wel wat...
    Ben er niet erg gerust in ga dan ook ff informeren alhoewel het perfect normaal kan zijn weet het niet meer.
    Moet normaal volgende week dinsdag op controle maar ML kent zijn uren dan niet ,nu heeft hij vrijdag vrij eens zien of dan nog plaats is voor ons.

Liefs x

13. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Nimme: kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Maar volgens mij als het een beetje roze is is er niets mis. Als het helderrood is kan het mis zijn. Volgens mij is alles gewoon wat gevoeliger en kan er sneller een adertje springen.

14. Kunikos28

Kunikos28 Actief lid

11 dec 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Licht roze en slijm kan ook slijmprop zijn. Deze verlies je gedurende de zwangerschap mogelijk vaker, meestal betekent het aan het einde van de zangerschap het begin van de bevalling:)
    Maar de 'prop' maakt zichzelf weer opnieuw aan, dus nu verliezen is totaal geen ramp.

Vanavond een echo zodat we zeker weten of we nu een tweeling blijven hebben of dat er eentje is afgestorven.

Wij gaan wel testen doen.
    Eerst besloten van niet maar de gynaecologe had er een hele duidelijke mening over en hoe zij het aan ons uitlegde gaf ons toch de motivatie om het wel te doen.
    Het is voor ons het moment om erachter te komen of ons kindje(s) een ernstige afwijking heeft en dat zou voor ons mogelijk een reden zijn om de zwangerschap af te breken.
    Je krijgt inderdaad eerst een kansberekening en bij een kans hoger dan 1 op 250 krijg je vervolgonderzoek. Dan is er slechts 0,2% kans op een miskraam bij een vruchtwaterpunctie en dan weet je zeker of je kindje een afwijking heeft of niet en welke.

Bij de 20-weken echo kijken ze met name naar de ontwikkeling en groei, de ernstige afwijkingen zoals Down of één van de andere afwijkingen die bij een combinatietest wel duidelijk worden kunnen nooit opgemerkt worden via een 20-weken echo.
    Het kan dus zijn dat als je alleen de 20-weken echo doet dat je een kindje krijgt met trisomie18, dat is een afwijking waarbij slechts 5 van de 100 kindjes de leeftijd van 1 haalt.
    Wij kiezen ervoor, aangezien we al een kleintje hebben rondlopen, om het verdriet dan tijdens de zwangerschap te hebben dan het niet te weten,je erop te verheugen en te bevallen van een kindje die meestal vlak na geboorte overlijd.

Ik probeer hiermee geen propaganda te maken voor mensen die er niet voor kiezen. Ik kan me vinden in ieders keuze. Ik heb bij de eerste zwangerschap ook bewust de combintatietest niet gedaan. Maar omdat het effect van een kindje of kindjes met afwijkingen nu teveel gevolgen zou hebben voor het hele gezin doen we het nu wel.

Ik hoop mogelijk toch een beetje duidelijkheid verschaft te hebben aan diegene die niet goed weten wat de test inhoudt.

15. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Kunikos: ik vind het ook spannender omdat je nu al een gezond kindje hebt lopen. Daardoor zou ik sneller een test doen. Maar toch zijn we er nog niet over uit. We hebben t nog niet met de gyn, over gehad. Dit gaat nu voornamelijk nog over de HG en hoe ik het trek. Dus dat zal nog wel komen.

16. Dag meiden,

Alles goed met iedereen? Ik heb niet alles bijgelezen. Vorige week paar dagen vrij geweest. Het was een hectische week. Niet lekker en heel heel erg moe. Mijn schoonvader was opgenomen met nierstenen. Gaat nu iest beter maar heeft nog steeds veel pijn.

We hebben het de jongens vorige week verteld en die sprongen een gat in de lucht :) ze vinden het helemaal geweldig dat ze een broertje of zusje krijgen en ze snappen nu ook waarom ik zo misselijk ben, moe en af en toe niet goed gehumeurd :)

Ik zie wat staan over de combinatietest? wij gaan hem wel doen, met dezelfde reden als Kunikos en ik ben ook al 39 jaar en echt net 40 als dit kleintje komt.

Nog een week en dan eindelijk de eerste echo. Bij mijn vorige twee zwangerschappen vond ik het ook spannend, maar niet zoals nu ik ben echt heel nerveus. Misschien komt dat ook wel omdat ik weer een stuk ouder ben dan toen en dat het allemaal niet meer zo vanzelfsprekend is.
    Ik kan het ook niet echt meer verbergen, mijn buik is al helemaal opgezet door oa de darmen, maar eigenlijk wil ik nog geen zw kleding aan maar pas na de echo :)

17. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Tja nog over de testen ik ga t wel doen, ik wil graag voorbereid zijn als er iets niet goed zit. En eventueel mijn kind (wederom) voor een rot/pijnlijk leven kunnen behoeden.

@kunikos ik sta ook achter jouw redenering. En ook zoals je zegt ieder zijn eigen keuze

@christea die darmen zorgen hier ook voor een wissende buik. Ik dacht vandaag ook nog doe mij maar een ruimere broek, maar ik wil nog niks kopen

@linda en monique, sterkte met die misselijkheid. Vanmorgen een beetje weeig en dacht toen blegh stel dat je echt misselijk bent :(

sorry als ik vergeet te reageren op iemand

18. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Ik begin nu ook alweer te twijfelen over testen. Ik weet eigenlijk wel zeker dat mijn man wel de combinatietest en nekplooimeting wil doen. Hij zou het heel erg moeilijk vinden om bijvoorbeeld met een kindje met het Downsyndroom om te moeten gaan. Ik heb daar zelf niet zo heel veel problemen mee, maar ik wil denk ik toch wel graag andere chromosomale afwijkingen uitsluiten. Niets zo veranderlijk als een mens;)

Penoza, wat erg dat je zoiets hebt moeten meemaken:( Ik kan me je keuze dan heel goed voorstellen!

Monique, wat vreselijk dat je je zo moet voelen. Ik kan me goed voorstellen dat je hierna niet meer zwanger wilt zijn, je lichaam heeft nogal wat te incasseren nu. Hopelijk kun je dit kindje dan uitdragen, lijkt me verschrikkelijk als het nu nog mis zou gaan:(

Linda, jij ook sterkte met de misselijkheid! Ik ben alleen misselijk als ik te lang niets eet, lijkt me vreselijk om steeds zo misselijk te zijn.

Kunikos, succes vanavond met je echo, hopelijk zijn er nog steeds 2 mooie kloppende hartjes te zien:D

Christiea, fijn dat jullie kinderen zo blij zijn met het nieuws!

Wat betreft namen, wij hebben wel bepaalde namen die we mooi vinden voor een jongen en een meisje. Dit staat echter nog absoluut niet vast, ben er op dit moment ook nog niet heel erg mee bezig.

19. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Meiden jullie weten toch wel dat je bij de combinatietest alleen een percentage kans hebt op. Je krijgt geen definitieve uitslag wel of niet een afwijking. Als je dat wilt moet je een vlokkentest of vruchtwaterpunctie doen.

20. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Klopt, dat weet ik in ieder geval wel:) Bij een kleine kans wil ik de gok graag nemen dat het gewoon goed is zonder verder onderzoek. Bij een grote kans zouden we denk ik wel verder onderzoek willen.
    Eerst maar eens met mijn man overleggen waar we precies voor gaan. Op basis van onze leeftijd hebben we denk ik weinig kans op een kindje met het Downsyndroom, maar ik wil graag ook de andere syndromen uitsluiten.

Deel Deze Pagina