1-15 Januari 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefoe, 26 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Dit geld voor mijn vriend ook.

@Linda ik weet wel dat het maar een kans is en zelfs als je kan 1:8000 je dus evengoed net die 1/8000ste kan zijn. En andersom als je kans hebt van 1:100 het dus 99 x goed gaat. Maar toch als de kans sterk verhoogd is kun je altijd nog kiezen of je een vlokkentest/punctie laat doen. En de kans dat t daarmee misgaat is er, maar wel erg klein.

Na de vlokketentest van *Ukkie had ik niet eens bloedverlies, niks. Oja erg charmant trouwens als ze dat afnemen. Spotlight op je ......

2. @Linda ja dat weet ik. We hebben het bij Mees ook gedaan en toen was de kans 1 op heel veel (5000 ofzo, heel hoog), dus toen hebben we geen punctie gedaan. Wij hebben wel besloten bij een kans van 1:500 of lager om een punctie te laten doen.

3. Vrouwtje72

Vrouwtje72 Actief lid

8 feb 2012
    289
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Wij doen wel de combinatietest. Omdat ik toch wel graag wil weten hoe het met de gezondheid van ons kindje is. Zodat we in iedergeval goed voorbereid de zwangerschap en bevalling in gaan.

Ik ben 40 dus ik mag ook gelijk voor een vlokkentest of vruchwaterpunctie kiezen. Maar daar zitten risico's aan. Ik doe liever eerst een test zonder risico. Bij een slechte uitslag gaan we wel vervolg onderzoek doen.

Een combitest hoeft trouwens niet alleen een chromosoon afwijkingen op te sporen. Een verdikte nekplooi komt ook vaak voor als een kindje een hartafwijking heeft. Vaak krijg je bij een verdikte nekplooi een extra uitgebreide echo om naar het hartje te kijken.

Anders moeten jullie dit stukje maar eens lezen van het amc

Nekplooimeting voor iedere zwangere - Academisch Medisch Centrum

4. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Dank je voor de link, Vrouwtje72! Erg duidelijke info en ik ga dit zeker meenemen in ons besluit:)

5. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    Mijn moeder werkt al zolang ik me kan herinneren met geestelijk gehandicapte kinderen dus ik ben er eigenlijk mee opgegroeid. Ik denk dat je er dan wel anders in staat. Natuurlijk wordt het als je een kindje zou krijgen met down ontzettend moeilijk maar tjah, een "normaal" kind kan ook heel veel problemen opleveren.
    Zo ken ik een jongetje dat perfect normaal was maar door een ongeluk geestelijk gehandicapt raakte. dat kan ook nog, hier dus geen test. we zien wel.

Ik zou echt blij zijn als die eerste 12-16 weken voorbij zijn.. ik voel me al zeker een maand gewoon ziek:( niet zo erg als sommigen hier, dat besef ik ook wel, maar gewoon bah. en qua onzekerheid mag t ook wel voorbij zijn:p

Gelukkig vandaag bericht gekregen dat ik bij mijn werk vervangend werk kan doen, ben ik echt blij mee! en morgen eerste afspraak bij de fisio voor mijn bekken.

6. Minou 78

Minou 78 Actief lid

11 jan 2013
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik merk dat ik met mijn vraag heel wat los heb gemaakt.
    Jullie visies, meningen en het artikel hebben mij en mijn vriend uit de twijfel gehaald of we wel of geen combinatietest gaan doen.
    Wij hebben besloten wel de combinatietest te doen. Bij een verhoogde kans gaan we verder testen. Ook al zitten daar risico's aan.
    Vind het heel fijn dat iedereen zo open is over de motieven en argumenten. Ik waardeer de diversiteit. Thanx ladies!

7. Kunikos28

Kunikos28 Actief lid

11 dec 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanavond echo gehad.
    Nog steeds 2 kloppende hartjes maar de ene ligt 2 weken achter ten opzichte van de andere.
    De gynaecologe verwacht dat deze zal verdwijnen en dat we dus 1 kindje verwachten.
    Het kan echter ook zo zijn dat de dooierzak ervoor ligt en dat daardoor een vertekend beeld geschetst wordt.
    Over 2 weken weer een echo, nu dus nog steeds geen duidelijkheid.
    Ik ga van 1 kindje uit, maar you never know

8. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Eey Kunikos wat spannend zeg.... ik hoop dat ze er beide blijven.
    Maar snap dat je van 1 uit gaat... hoop dat je over een paar weken duidelijkheid hebt meis... een tweeling is wel vaker dat er eentje groter is dan de ander.

9. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    ik hoop voor je meis dat het 2 blijven , kan nog alle kanten op toch fijn dat je 2 hartjes hebt gezien!

10. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Kunikos: nog steeds geen duidelijkheid! Nou hopelijk blijven de hartjes kloppen!

11. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Kunikos wat balen dat je nog steeds geen duidelijkheid hebt. Ik blijf toch voor je hopen dat beide hartjes blijven kloppen en dat ze allebei uitgroeien tot mooie kindertjes

12. Kunikos28

Kunikos28 Actief lid

11 dec 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het klopt dat er vaak een groei achterstand is tussen beide kindjes maar niet zo vroeg in de zwangerschap al, dat betekent meestal dat het misgaat.
    Ik vind jullie reacties heel lief allemaal maar ik ga me bijna schuldig voelen.
    Wij hebben de voorkeur voor 1 dus de tweede is welkom maar als hij/zij het niet haalt zijn wij er niet verdrietig om.
    We zijn er echter ook niet verdrietig om als de tweede het wél haalt:)
    maar de voorkeur voor 1. Ik heb al een dreumes rond lopen en met een tweeling erbij en de wens voor BV en andere zaken hoop ik op eentje. maar we zien het wel.

13. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    dat maakt niet uit toch meid! dat je een bepaalde voorkeur hebt! ik snap het helemaal in jou situatie heb zelf een peuter hier lopen en zou me ontzettend pittig lijken om dan een 2ling erbij te krijgen ,, en uiteraard bv te geven ben daar zelf een enorme voorstander van , mijn zoon kwam wel in een voldragen zwschap te klein ter wereld en bv heeft me zoon ontzettend geholpen (het welbekende duwtje in de rug zeg maar) hij groeide als kool.
    Ik snap dat er ook mensen zijn die met dit soort dingen een andere mening hebben maar mensen zijn niet allemaal hetzelfde! toch?!

14. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @kunikos lastig dat je geen duidelijkheid hebt.
    Ik vind het eerlijk gezegd je instelling wel verfrissend. En als het er wel 2 worden dan redt je het ook wel hoor. Mijn nichtje heeft een 2ling (weliswaar 1e kindjes) maar die geeft ook borstvoeding. Beetje opstartproblemen maar nu gaat het goed. Dus het kan blijkbaar wel.

Nou weer 2 weken wachten dan.

15. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    #955 Bouwjaar1979, 4 jun 2013
    Laatst bewerkt: 4 jun 2013
    ♥ Uitgerekend 1 -15 januari 2014 ♥

29 December 2013
    LA85, 27jr, 1e kindje en 1* bevalling ZKH/TH en FV/BV

2.
    Trulyhappy, 32 jr, 1e kindje, bevalling ZKH

4.
    Jeniyah, 28 jr, 2e kindje en 1*, Bevalling TH en (poging) BV

5.
    BB88, 24 jr, 1e kindje bevalling ZKH/TH en FV/BV
    Liesje1975, 38 jr, 3e kindje en 2*, Bevalling ZH en (poging) BV
    Sweetangell, 29jr, 1e kindje 2* Bevalling ZH en BV

6.
    Bouwjaar, 33 jr, 1e kindje en 1*bevalling ZKH/TH en FV/BV

8.
    Lau83, 29 jr, 2e kindje bevalling TH en BV

9.
    Monique, 28 jr, 2e kindje bevalling ZKH en FV
    Dmj, 25 jr, 2e kindje bevalling ZKH en FV/BV :beide
    Nimme, 32 jr BE, 4e kindje en 8*, bevalling ZKH en BV

10.
    Linda99, 29 jr, 3e en 4e kindje, 2*-kindjes en 2*, bevalling ZKH, en BV
    Minou, 34 jr 1e kindje bevalling bevalling ZKH/TH en FV/BV

11.
    Lies1988, 24 jr, 1e kindje en 1* bevalling ZKH/TH en FV/BV

12.
    Blackbird, 28 jr, 2e kindje, bevalling TH en BV
    FirstTimer, 26 jr, 1e kindje zkh en bv
    Chantal6790 22 jaar, 2de kindje, ZKH en BV

13.
    Vrouwtje72, 40 jr, 2e kindje en 6*, bevalling ZKH en BV
    Christiea, 39 jr, 3e kindje, bevalling ZKH en BV\FV

14.
    La Palma, 29 jr, 2e kindje bevalling ZKH/TH en FV/BV
    Kunikos, 28 jr, 2 e kindje bevalling ZKH en BV
    Penoza94, 19 jr, 2e kindje bevalling ZKH/TH en FV/BV
    Babywens2011, 23 jr, 2e kindje bevalling TH en BV

Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
    Linda27:(

♥ Afspraken ♥

Juni
    04 Jeniyah, termijn echo vk
    05 Liesje1975, intake
    Sweetangell, termijn echo gyn
    06 Lies1988, intake
    Vrouwtje72, 2e echo
    MamaAnnelies 1e echo en intake 15:10
    10 Christiea, echo
    MoniqueP, echo en afspraak gym. 10.50
    11 LA85, 2e echo
    Nimme, 3e echo[/COLOR]
    12 Trulyhappy, 3e echo
    17 Minou 78, 1e echo
    Lies1988, termijnecho
    Jeniyah, (pret)echo
    Linda 99, echo WKZ en daarna echo AZU
    18 Bouwjaar gyn,echo
    19 Christiea, gyn
    25 Liesje1975, termijnecho
    27 Lau83, termijnecho
    28 Nimme, 4e echo

Juli
    18 Nimme, pretecho

BV= Borstvoeding FV= Flesvoeding ZKH = Ziekenhuisbevalling TH=Thuisbevalling

Wil je de lijst aanpassen, zoek dan de laatste lijst op en haal de quotes weg zodat de opmaak behouden blijft

Ff de lijst er weer bijhalen hoor.
    @Jeniyah succes bij je termijnecho

ps Ik heb de lijst opgeschoond

16. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Morgen ,

ff snel want kruip zo weer in bed ,heb al de ganse tijd zitten spugen en buikloop.

Jeniyah ,veel plezier vandaag!

Kunik.ik had idem voor op 9 weken* is het erna een vts geworden
    maar alles kan nog zoals je zegt ,best spannend dus!

Vanavond ben ik er niet ,weer de therapie en best druk zoals ik me voel ga ik het rustig aandoen en dan vroeg bed in erna.
    Ga alles klaarleggen voor morgen voor de kids als 't mooi weer wordt is een lange broek overbodig.

Hou jullie goed dames x

17. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Jeniyah veel plezier bij je echo vandaag!
    Wij hebben trouwens gisteren onze familieleden verteld! Iedereen blij :D

Hier koppijn, misselijk en kokhalsen. Dat wordt een interessante dag vandaag

18. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    @Kunikos: lastig dat er nog geen duidelijkheid is, maar ik snap je instelling wel.. Hier zou ik het echt wel leuk vinden als het een 2-ling zou zijn, maar het zou het allemaal ook wel een stuk lastiger maken! met 1tje zou ik ook heel gelukkig zijn:D
    Bv hoef je iig niet op te geven met 2 hoor! ik las eens ergens dat je wel melk voor 4 kindjes aan kunt maken:p Je hebt niet voor niks 2 borsten he;)

begin nu echt wel jaloers te worden op al die echo's hoor.. ik wil ook!!! moet nog meer dan een week wachten:(

19. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Wanneer heb je m dan? Zie je niet in de lijst

20. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    @jeniyah
    oooh spannend echo , ik heb zometeen om half 11 de intake bij vk en ook termijn echo
    termijn echo voor de 2e keer heb hem ook al gehad bij de gyn

ik mag deze zwangerschap om en om ene keer vk en dan gyn ivm medische indicatie

wil graag nu ook bij vk aangezien je ook mooie foto's en een dvd krijgt is toch een aandenken heb ik ook bij Deylano

Deel Deze Pagina