1-15 Januari 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefoe, 26 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Gisteren zouden we naar het Dolfinarium gaan maar het is een ochtendje WKZ geworden.
    Ik had bloed verloren dus moest meteen komen. Meteen echo gehad en gelukkig is alles goed met de kids. Daarna nog een gesprek gehad met de medisch verpleegkundige en daarna naar huis, maar we waren gesloopt. De afspraak van maandag gaat gewoon door. Dan even praten met de gyn. Moest gisteren en vandaag even rustig aan doen

2. Vrouwtje72

Vrouwtje72 Actief lid

8 feb 2012
    289
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Oh, is dat het. We hebben op de MAC idd alleen safari en firefox. Nou ja, het lukt uiteindelijk wel, het is alleen even puzzelen ;)

3. Vrouwtje72

Vrouwtje72 Actief lid

8 feb 2012
    289
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ Dmj, fijn weer een goede echo. Genieten weer!

We hebben gister ook te horen gekregen dat de placenta voor ligt. Wat ik best jammer vind omdat je de kleine dan pas laat kan gaan voelen. Kan dat nog bij trekken dan?

@ Chemie, hier zijn ze de kozijnen aan het schilderen maar de verflucht ruik je door heel het huis. Ik probeer wel een beetje te vluchten maar dat lukt niet altijd. Ik heb ook al een paar dagen barsten hoofdpijn.

@ La palma & Lies, ik hoop dat het bij jullie beter gaat met de hoofdpijn

@ Lies, leuk volgende week al een pret echo. ik ben benieuwd of jullie toch stiekem gaan kijken wat het wordt

@ Christiea, 6 uur is wel erg vroeg. Staan jullie normaal gesproken ook zo vroeg op?

@ Linda, oei dat is schrikken. Gelukkig is alles goed met de kids. Hoe gaat het nu met het bloeden? Doe maar lekker rustig aan

4. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    de placenta kan nog bij trekken met name dat de zwschap vordert ik zit dus ook met een voorliggende placenta , trekt het niet bij heb je hele grote kans dat het een keizersnede word tenminste dat las ik op internet

5. Vrouwtje72

Vrouwtje72 Actief lid

8 feb 2012
    289
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Oh dat de kans groter is op een keizersnede wist ik niet.

Maar mijn gyn gaf gister sowieso al het advies om weer voor een keizersnede te gaan met 39 weken. Dit omdat ik een hele zware bevalling heb gehad die uiteindelijk een keizersnede werd. De kans dat het weer niet lukt is groot en het is beter om voor een keizersnede kiezen om complicaties te voorkomen. Ik mag zelf kiezen iig. Ik vind het alleen een beetje een raar idee dat ik dan al weet wanneer de kleine komt

6. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    ja of de bevalling moet al spontaan beginnen he ! bij ons is er ook een hele grote kans dat het weer een keizersnede word en wat je zegt een geplande... vind het aan de ene kant wel heerlijk weet je waar je aan toe bent enzo!
    maar krijg dat allemaal te horen na de 20 week echo want dan moet ik verplicht weer naar de gyn

7. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    @la palma: toevallig! hier ook gister de douche gedaan met dat HG rotzooi.. naja laten doen.. ik vind het echt enorm troep voor je luchtwegen en durfde het echt niet aan! is je hoofdpijn nog gezakt??

@babykamer: wij gaan helemaal geen babykamer maken. Ik vind het onzin om nog een commode te kopen ed. De baby zal sowiso de eerste 8 a 9 maanden bij ons op de kamer slapen in een wieg, en pas als het goed doorslaapt op de kamer bij mijn zoontje. verschonen en badderen doe ik dan wel op de kamer van mijn zoontje, lekker makkelijk, kan hij lekker spelen. We hebben nog wel een kamer over maar dat blijft voorlopig logeerkamer, ik vind dat kindjes van deze leeftijd nog wel bij elkaar op de kamer kunnen. We zullen wel zien of ze rond de pubertijd een eigen kamer willen:p

8. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @blackbird tja ik zou idd geen 2e commode kopen.
    En 1e 8-9 maanden bij jullie op de kamer?! Sorry maar daar moet ik niet aan denken :)
    Ik heb helemaal niet in de planning om een wieg te kopen. Wordt ook te veel proppen op de slaapkamer, weet nu al dat ik me daar aan ga irriteren.

9. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    @LaPalma: ah balen.. sterke reuk heeft dat spul indd. Hopelijk is die lucht snel minder.
    @Linda: oei, dat moet even schrikken geweest zijn. Fijn te horen dat alles gewoon in orde is :)

Verder een zwaai naar alle andere dames (ik moet nog even bijlezen).

Hier alles op zich wel ok.. maandag moet ik op controle bij de vk. Wat doen ze dan eigenlijk? Gewoon gewicht controleren etc en naar het hartje luisteren?

10. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    haha weet je dat ik dat precies ook dacht toen ik zwanger was van mijn zoontje?
    Maar uiteindelijk was het ideaal met de borstvoeding en het gaf me een super veilig gevoel, heerlijk vond ik het. Mijn man werd er ook totaal niet wakker van dus dat was wel fijn:)
    Ik heb met 6 maanden 1x geprobeerd om hem in zijn eigen kamer te leggen (1 verdieping naar beneden) en ik was kapot! kon toen 1 a 2x per nacht mijn bed uit, helemaal naar beneden, voeden en weer naar boven. na een week lag hij weer lekker terug bij ons op de kamer. Tot hij doorsliep! :D

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Y. lag bij ons na 3 weken in haar eigen bedje op haar eigen kamer. Wel in de kinderwagenbak. Dat paste bij haar en bij ons en ging heel goed. Ieder zijn ding;)

12. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Goedemorgen iedereen,

Hoe is het met jullie allemaal, lekker aan het genieten van het zomerweer? Wel goed insmeren he ;)

Hier nog steeds oud bloed, denk dat dit gewoon zo blijft. Probeer me er geen zorgen over te maken. Weet dat mijn buik groeit en dat alles goed zit.

Over een bedje, wij hebben online een tweelingwieg gereserveerd. Deze kan je huren voor een x aantal weken. Echt super mooi om ze zo bij elkaar te hebben op je kamer.

13. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Owh grappig.
    Gister op kraamvisite geweest, meisje was 3 dagen oud :)
    Toen met m'n vriendin over gehad en nu twijfel ik weer. Haar zus is verloskundige en erg voor een wiegje op de kamer voor t gemak voor mams.
    Ze zei ook nog dat van die wiegjes zijn die je aan je bed kan schuiven (co-sleeper ofzo?). Maar daarbij ben ik ban dat t kindje eruit rolt. Zegt mn vriendin nou dan heb je een wonder kind.. Nouja nog alle tijd om er over na te denken.
    Kinderkamer is bij ons op dezelfde verdieping.

Maar "mag" dat wel in die kinderwagenbak? Ik dacht dat er iets was met mindere ventilatie

Zo nu ontbijten en straks sporten

14. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen. Ik lees wel mee, maar dat niet eten breekt nu op ( Monique hoe hou jij het vol)? Ik spuug niet gelukkig, maar nu wel min 3 kilo, veel hoofdpijn en constant misselijk!

Ik las iets over een bed of wieg. Mijn zoon sliep 3 mnd bij ons.,daarna gingen we op vakantie. Toen we terug kwamen in zijn eigen bed / kamer en dat ging goed! Hij werd ook snel te lang en beweeglijk voor zo'n ieniemienie wiegje

Fijne dag. Geniet van het weer

15. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    @ bouwjaar: hahahaha ja eruit rollen dat doen ze nog niet zo snel hoor:D in t begin bewegen ze bijna helemaal niet!
    kinderwagenbak oid kan je idd ook gebruiken..

Ik vond het in het begin heerlijk om mijn kereltje 24\7 bij me in de buurt te hebben, ook heel veel met draagdoek gedaan. Soms kreeg ik wel eens te horen dat ik hem eens "weg" moest leggen, op zijn eigen kamertje ofzo.. maar dat heb ik echt maar 1 of 2x gedaan.. vond het vreselijk. Hij heeft heel veel in de wandelwagen gewoon in de woonkamer geslapen:) of in de box..
    En later nooit problemen mee gehad! het is nu een super zelfstandig ventje, dat lekker met zichzelf bezig is en slapen is nooit een probleem!
    Ik denk dat je eigen intuïtie het belangrijkste is wat je hebt als moeder. niet te veel aantrekken van anderen, je kan wel luisteren maar je hoeft niet alles klakkeloos te doen omdat "ze" het zeggen:D

16. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Blackbird mooi gesproken

17. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Je hebt helemaal gelijk! Zal vast wel goed komen :)

18. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    onze zoon heeft de eerste 9 maand ook bij mij geslapen welliswaar beneden ,, aangezien wij erg leuke buren hadden die 24/7 (zonder gein) voorthuis zaten , en hadden enkelglas dus kregen simpelweg ons rust niet boven , sinds we verhuisd zijn toen is hij gelijk op zijn eigen kamer komen te liggen deylano was in die zin altijd al een moeilijke slaper maar gelukkig is dat nu eindelijk over gewaaid

19. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Hoi ,

Ivm.slapen op de kamer ik heb dat willen doen maar ik kon niet tegen elk zuchtje en kreuntje van de kleine want dat doen ze veel ook al slapen ze je schiet dan wakker en denk je er is iets (niets voor mij).
    Op onze slaapkamer is het nipt een stoel met onze wekkers, lamp, tissue doos en dan bed ertussen van 180/200 cm aan de andere kant zijn 2 commodes van Ikea met een tv op.
    Ik kan dus geen cosleeper zetten nog grote wieg ik kan wel tussen 2 stoelen tov.elkaar het wiegje zonder de staander opzetten.
    De staander is op wieltjes en die kan op de kamer langs ons of woonkamer staan.
    Ik heb dan ook geen plaats voor een babypark.

Heb er ook vaak aan zitten denken maar geen 1 van onze kinderen heeft ooit in een park gelegen ik had op de 1e plaats waar we woonden ons bed waar zo'n speelmat op lag en eens we introkken in de andere woning kroop de oudste al rond en maakte ik een soort plakje tussen de zetels en trok ik het voeteinde verder dan had hij zijn plekje op de mat met zijn speelgoed.

Bij de dochter hebben we kleiner verhuisd (appartement) en ja ze lag er gewoon nooit in :)

Ga me wel zo'n wipstoel kopen met wiebel/tril/muziekfunctie als ik dan met de andere 3 bezig ben dat de baby zich stil houdt ;)

Iedereen moet zijn hart volgen ,tips zijn altijd welkom van mensen die nog kindjes hebben gehad.
    Ik heb bij nr.1 zoveel onnodige aankopen gedaan ,doorverkocht gewoon niet nuttige dingen ;)

Het is al goed warm aan't worden ,
    ML is sporten die zie ik 2 uur niet en erna hoop ik dat hij het zwembadje wil installeren voor de kids.
    Ze waren vroeg wakker vanmorgen ondanks een groot feest gisteren van mijn opa (85 jaar geworden).

Goed insmeren ofwel in de schaduw zitten dames !

Liefs x

20. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Wij mogen voor de eerste paar maanden een wiegje lenen die mijn oom zelf heeft gemaakt. Wiegje kan goed naast ons bed staan. Voor nu denk ik dat ons kindje snel op de eigen kamer slaapt, ik slaap enorm licht en denk dat ik ook wakker zal worden van elk geluidje.

Linda, vervelend van dat bloed:( Goed dat je je geen zorgen probeert te maken, het betekent vaak ook niets.

Nimme, zo'n wipstoel lijkt mij inderdaad ook wel wat!

Wij gaan donderdag naar de verloskundige voor controle en dan daarna kijken voor babykamers. Onze ouders betalen de babykamer:) Vrijdag al de pretecho:D

Iedereen genoten van het weer vandaag?

Deel Deze Pagina