1-15 Januari 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefoe, 26 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    @DMJ en Minou: oooo jullie ook blauw.. hihi leukkkkk!
    @Nimme: gefeliciteerd!

2. Minou 78

Minou 78 Actief lid

11 jan 2013
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    LA85, heb jij voorspellende gaves? :) Ik heb namelijk nog geen idee wat het wordt. De ene keer denk ik een jongen en de andere keer een meisje. Maar als ik naar dmj en lies luister heeft raden ook niet zoveel zin. Over 10 dagen heb ik de pretecho en dan laat ik het jullie meteen weten!

3. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    oo haaaaaaa, wat heb ik dan nu weer gelezen? hihi sorry.. moet ff terug gaan lezen hoe ik daar bij kom dan haha. Maar ja, 50% kans he zullen we maar zeggen ;)

4. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    bij mij is nog niet helemaal zeker he! :D was eig nog iets te vroeg maar ga er vanuit dat ik 30 juli het echt zeker weet , en wat ik denk gezien te hebben is het ook wel een boy maar ja je weet nooit ;)

5. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    La Palma succes bij de controle. Het is altijd zo bijzonder om het hartje te horen

6. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Ik kom me hier ook melden dames! Ik ben uitgerekend op 11-01-2014 :) Zoals jullie kunnen zien in mijn handtekening heb ik op 30 juli de geslachtsecho! Volgens het NUB-topic is het zeker een jongen en dat denk ik ook, maar goed zeker weten doe je nooit dus het wordt spannend :)

7. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    @Evelien: welkom en gefeliciteerd.. bij mij zaten ze bij het NUB topic ernaast, maar mijn foto was toen ook niet heel duidelijk ;)

8. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    NUB topic??:(

9. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen. Evelien, welkom.

Ik ben weer terug. Hartje gehoord, groeit prima! Altijd bijzonder hoe ze dat met hun handen kunnen voelen!
    Mijn bloeddruk is 105/65 hoe is die van jullie? Ik ben okk vaak duizelig bij opstaan. Maar niets aan het handje zei ze.

10. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    fijn dat alles goed is!
    mijn laatste bloeddruk was 166 om 87 te hoog dus , die van jou lijkt me ietsje te laag en klopt zeggen ze vaker niets aan de hand , als het bij elke controle zo is dan ondernemen ze pas iets ..

11. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Evelien, welkom! Leuk op dezelfde datum uitgerekend als ik:D

La Palma, fijn dat alles goed was bij de controle! Ik heb laatst een bloeddruk van 120/55, ook ietwat laag (nou ja de onderdruk dan). Heb zelf veel last van hoofdpijn en soms van duizeligheid. Ik kreeg het advies vooral veel water te drinken en iets hartigs op zak te hebben (drop bijvoorbeeld) als ik wat flauw ben.

blackbird, NUB topic inderdaad:p Aan de nub, een uitsteeksel, kun je vaak al zien of je kindje een jongetje of meisje is. Dit kan geloof ik tot een week of 12-13, daarna gaan de geslachtsorganen zich echt ontwikkelen. Er is dus een heel topic over bij het zwanger zijn gedeelte ergens (geloof onderzoeken en echo's ofzo?).

12. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @evelien welkom

Mijn ook zoiets, soms bovendruk wat hoger. Heb zelf een bloeddrukmeter dus ik check t soms

@dmj maar dat is de bovendruk die te hoog is. Onderdruk is toch normaal, dat is t belangrijkste

Ik had t de vorige keer gevraag maar het is heel normaal als je bloeddruk wat lager is tijdens een zwangerschap. Normaliter heb ik rond de 120/80, vrij standaard dus. Laag is niet erg, zolang je er geen last van hebt.

13. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Bedankt voor het warme welkom dames!

Ik heb meerdere reacties gehad in het NUB topic en mijn foto was echt duidelijk genoeg. Bijna geen twijfel dat het een jongen is :) Maar wie weet he!

14. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    @evelien: nog even afwachten en dan weet je het zeker :)
    @LaPalma: mijn bloeddruk is ook laag.. ik heb er behoorlijk last van. Bij de laatste vk controle was ie 89/62, en toen voelde ik me op zich nog wel redelijk. Afgelopen weekend paar keer bijna en 1 keer echt van mn stokje gegaan (mooie blauwe plek, au), opnieuw laten checken en nu laag in de 80/55. Het flauwvallen voel ik gelukkig wel aankomen (misselijk, heet, tintelende handen/armen/voeten/benen, alsof het bloed wegtrekt zeg maar). Merk ook dat ik best behoorlijk moe ben. Heb nu ook altijd als ik de deur uit ga wat bij me om te eten.

15. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Nee, ik weet dat een lage bloeddruk niet perse slecht is.
    Klachten idd ook hoofdpijn. Niets aan te doen!

LA: kijk je wel uit met het flauwvallen?

Wie had een hoge bloeddruk? Ik kan het nu niet meer vinden.

Dames ik spreek jullie eind van de maand weer. Morgen vroeg vertrekken we dus vannacht gaan we richting Schiphol. Toedels

16. FirstTimer

FirstTimer Actief lid

18 mei 2013
    355
    81
    28
    rotterdam
    Hallo chica's!!

@evelien welkom bij de club.
    @geslachtsechos fijn om te horen dat alles goed gaat met de beebjes en de geslachten al te weten ik word er ook zo ongeduldig van!!
    @bloeddruk vorige week nog gemeten maar volgens de ha wel goed weet niet precies meer wat het was. Hier ook nog vaak last van hoofdpijn misselijk vermoeidheid etc.
    Morgen moet ik langs de ha voor uitslag betreffende me bloedonderzoek en ff kijken of ik geen last heb van blaasontsteking.
    Donderdag naar de arboarts totaal overbodig vind ik maar goed ik woon in rotterdam en werk als stewardess natuurlijk op schiphol dus dat is ook al een reis ( simpel boodschappen doen 5 min moet ik serieus al van bijkomen) en heb al contact uwv etc snap de bedoeling van de hele bedrijfarts niet maar goed!
    Sorry moest ff me gal spuwen hoor

17. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    dat was ik met te hoge bloeddruk! :)

18. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    @lies: aha! thanks.. ik heb het topic even bekeken.. vind het nogal koffiedik kijken :p maar goed haha ik vind het soms sowiso al slecht te zien op echo's :D

@evelien: welkom trouwens! :)

@firsttimer: ja balen van arbo-arts gebeuren! hier ook al 2x geweest en binnenkort weer;) maar goed.. ik krijg wel geld van ze dus dan is zo'n afspraak maar nodig..

19. FirstTimer

FirstTimer Actief lid

18 mei 2013
    355
    81
    28
    rotterdam
    Ja dat is ook wel zo kaar krijg een beetje het gevoel van me manager dat ze me niet gelooft en dat ik me aanstel. Ik wil haar zo graag een dag in mijn lichaam kado geven hahah.
    Maar goed nog nooit naar een arbo arts geweest, dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Ik zag trouwens in de lijst dat ik de enige ben met bevalling in kraamcentrum. Kiest niemand anders daarvoor?

20. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    ja hier zei de arbo arts zelfs dat t wss gewoon in mijn hoofd zat:$ ja hoor net alsof ik daar ff lekker voor loop te kiezen!!:x lul..
    Er is heel weinig begrip voor zwangere vrouwen die last ervan hebben helaas..

En kraamcentrum? nee ik heb vorige keer ziekenhuis gedaan maar alles ging zo goed dat ik nu lekker thuis wil bevallen! ook veel makkelijker met oppas voor mijn zoontje (die dan niet nodig is) :) mochten we toch ineens naar t ziekenhuis moeten of wat ook, dan regelen we altijd natuurlijk wel ff een backup;)

Deel Deze Pagina