1-15 Januari 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Liefoe, 26 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    @DMJ: ahhh jammer nog even geduld, misschien werkt de kleine de volgende keer mee :D Balen trouwens van jullie woon situatie.. Tjonge wat een buren!

@FirstTimer: Ik voelde me in eerste instantie ook een beetje schuldig.. ik heb mezelf ook altijd als meisjes mama gezien. Ik heb het één keer uitgesproken net nadat ik het geslacht te horen kreeg en van mijn ma kreeg ik meteen zo'n verontwaardigde reactie :S Toen voelde ik me nog meer schuldig natuurlijk.
    Mijn eerste reactie was daarna (misschien wel even erg): oh help.. misschien lijkt ie heel erg op zijn vader (die niks meer met ons te maken wil hebben). En tweede reactie: oh help... de papa heeft 1x uit het niets geroepen -helemaal in het begin voordat zijn bedreigingen en scheldpartijen begonnen- dat hij een voorkeur had voor een jongen. Dus in mijn hoofd schoot (en ik denk er soms nog wel aan): Als hij hem nu maar niet gaat proberen bij mij weg te halen (papa is woonachtig in het Midden-Oosten).

Ik ben overigens bijna 100% gewend aan het idee dat ik een jongetje krijg nu :D Een meid was ook welkom geweest maar nu dat ik weet dat het een jongen is zou ik het niet eens meer anders willen!! Sinds mijn echo (waarbij de mw heel lief was en me 1 momentje 3D liet zien, en ik zelfs van dat 3D beeld een foto mee naar huis kreeg) ben ik helemaal verliefd :D
    Ik zou zeggen geef jezelf gewoon even de tijd om te wennen aan het idee... komt vast heeeelemaal goed ;)

2. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

Dames kom nog langs is alleen irri om op de iPhone te tokkelen ;)

3. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Dmj, wat ontzettend naar die situatie met je buren:(
    Jammer dat jullie het geslacht niet konden zien, maar fijn dat alles goed is!

FirstTimer, helemaal niet erg dat je eerlijk bent! Mijn man en ik hadden/hebben allebei een lichte voorkeur voor een meisje. Het lijkt erop dat wij ook daadwerkelijk een meisje gaan krijgen, maar voor hetzelfde geld blijkt straks met de 20 weken echo dat we toch een jongetje gaan krijgen. Vooral mijn man zou dan ook wel een beetje teleurgesteld zijn. Is niet erg, als je maar aan het idee went en er uiteindelijk helemaal gelukkig mee zal zijn. En dat komt vast helemaal goed:D

LA, goed dat je helemaal aan het idee gewend bent van een jongetje krijgen:D Volgens mij kun je ook niet anders dan verliefd zijn op het kindje dat je gaat krijgen. Jouw ex heeft straks helemaal geen rechten op je kindje denk ik of wel?

La Palma, welkom terug!

Ik vergeet vast nog mensen, sorry! Heb even een minder goede dag, erge hoofdpijn en misselijk. Ben wel gaan werken en ik merk dat ik me nu iets beter begin te voelen.

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    LA: wat een vervelende reactie van je moeder. Ik kan me voorstellen dat je daar wel eventjes van schrok. Ik denk juist dat heel veel mensen een voorkeur hebben voor een bepaald geslacht. Hoeft niet het sterk te zijn, maar een lichte voorkeur is er vaak wel. Denk ook niet dat dat erg is, maar je moet daarna aan het geslacht wennen en daarna ben je er echt wel blij mee inderdaad, zoals bij jou nu!:D

DMJ: hebben jullie een huurhuis of een koophuis? Wij zijn ook verhuisd mede door onze buren, maar wij hadden toen nog een huurhuis dat ging toen makkelijker.

Lies: hopen dat je je vandaag steeds wat beter gaat voelen!

5. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    hei meiden!

@La palma: welkom terug! hoe was de vakantie? meegevallen? (je zag er toch beetje tegenop?)

@firsttimer: ach jij lijkt me ook een prima jongetjes mama hoor! ze beginnen alsnog lief schattig en klein he:p En wat ik om me heen zie zijn jongetjes in t begin best wel wat makkelijker hoor haha! die meiden zijn allemaal zo eigenwijs en koppig;)

@LA: lijkt me idd lastig of naja "eng" als je geen echt contact meer hebt met je ex en hij komt toch uit een ander land.. je hoort die verhalen. Waken als een leeuw over je kleine man dus!:) (al doet iedere moeder dat natuurlijk.. haha)

@djm: bah! wat naar! blij toe dat er andere woonruimte geregeld wordt!! ik hoop dat je er snel in kan!

Hier alles zijn gangetje.. minder dan een maand te gaan tot 20 weken echo!:$:) t gaat zo snel! vandaag ook de MvM flessen voor t laatst alweer buiten.

Ik heb gister voor het eerst echt de baby gevoeld. Ik lag in bed plat op mijn rug en met mijn hand op mijn onderbuik, zodat ik goed kon voelen wat in de buik gebeurde en wat ik op de huid voelde (dat klinkt mss beetje vaag maar daardoor verwar je iig niet de spiertrekkingkjes van je huid zeg maar:p)
    En toen na een tijdje voelde ik een heel zacht schopje:D:D:D heb er in totaal iets van 5 gevoeld! heerlijk gevoel!!

6. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Ik kom vanavond even uitgebreid reageren. Maar wilde toch vast kwijt dat wij een zoon en een dochter krijgen.

7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    linda: wat leuk gefeliciteerd!!!

8. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @Linda LEUK!!!

@LA niet leuk de reactie van je ma. Ik denk dat heel veel mensen een voorkeur hebben maar die niet durven uitspreken

Hier nog 20 dg tot de 20 wk echo
    vanavond heb ik mn angelsound binnen ben benieuwd of t lukt

9. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Linda, wat super leuk:D Van allebei wat:)

Bouwjaar, hoop dat het lukt vanavond! Hier nog 29 dagen tot de 20 weken echo:)

10. FirstTimer

FirstTimer Actief lid

18 mei 2013
    355
    81
    28
    rotterdam
    @Linda leukk van beide 1!! Verder ook alles goed met de kinders
    @Bouwjaar ik ben benieuwd of het lukt ik zit zelf ook te twijfelen om er eentje aan te schaffen.

@lies zo fijn dat je tenminste iets beter begint te voelen, ik weet helaas ook hoe het is en ben ook echt blij met de dagen dat ik me minder beroerd voel.
    @La ik vind je eerlijke reactie echt heel erg fijn vind dat er toch een beetje een taboe op ligt vandaar ook de reactie van je ma denk ik. ikheb zelf ook mijn hart op mijn tong en vond dit heel moeilijk om te vertellen desondanks omdat je niemand over het hoofd wilt stoten.

We hebben morgen een gender reveal foto shoot met een prof. fotograaf, en willen zo familie en naasten vertellen wat het word. Kreeg van me tante ook gelijk een reactie nou ik hoop dat het een meisje is die zijn leuker als ze jonger zijn en tja met jongens heb ik niks dan kom ik niet oppassen hoor euhh okee en bedankt he! Heb maar niks gezegd maar deed toch wel een beetje pijn, vooral nu ik het aan het omarmen ben ( Heb vandaag en gisteren 200 euro aan babykleding en twee boeken gehaald :$)

11. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    nou wat een bizarre reactie Firsttimer:$ hoe kan je tante nou zo iets zeggen?? net alsof een jongen niet welkom is!:(
    kijk voorkeur kan je hebben maar echt zeggen dat je niet op komt passen als t een jongen is.. tssss

Ik heb een jongen en het is een heerlijk kereltje! een zoon krijgen is FANTASTISCH! :D haha.. (een dochter krijgen wss ook:p maar daar heb ik geen ervaring mee)

@ linda: ow super leuk! een jongen en een meisje! weet je iig zeker dat het geen 1eiige 2ling is;)

12. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    hey dames

ja is ontzettend vervelend allemaal! maar goed nieuws binnen 2 dagen hebben wij een nieuwe woning toegewezen gekregen!!!!
    aankomende woensdag hebben we gesprek met de woningbouw van hoe en wat! dus toch nog een lichtpuntje!

13. FirstTimer

FirstTimer Actief lid

18 mei 2013
    355
    81
    28
    rotterdam
    @dmj yess wat fijn om te horen! En ook al zo snel!!

@blackbird ja ik vond het ook maar een rare opmerking maar ik denk dat ze het als grapje bedoelde althans hoop ik maar voor dr. Kreeg wel gelijk moeder gevoelens

14. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Firsttimer: wat een nare reactie van je tante. Als ze straks niet bijdraait wil je geloof ik niet eens dat ze een keertje oppast! Belachelijk! En dat je nu al moedergevoelens hebt naar m is alleen maar een goed teken;)

DMJ: wat een goed nieuws! Dat is zeker een groot lichtpunt!

Blackbird: idd zo denk ik ook: het krijgen van meisjes is fantastisch! Maar dat was bij een jongen ook zo geweest, is maar net waar je je op instelt!

15. chantal6790

chantal6790 Actief lid

13 mei 2013
    368
    10
    18
    eventjes een beetje weer bijgelezen :). wat leuk om steeds meer geslachtstjes te zien. de mensen die het geslacht weten, hebben jullie aan een naam? wij krijgen dus een zoontje en het word Dyllan.
    ik heb eigelijk altijd een jongen gewild. ben echt onwijs blij met mijn kleine prinses hoor, maar nu toch een jongen is dan helemaal super, toen ik het hoorde gingen ook spontaan mijn armen in de licht, jippie zei ik. ach zeg de echomevrouw, het is altijd leuk als je voorkeur uitkomt en er is niets ergs aan, zolang er maar geen sprake is van een afkeer voor het andere geslacht.

goh dat vond ik nou een leuke opmerking, hoe vaak ik wel niet raar aangekeken ben of wat dan ook als ik mijn voorkeur uitte (bij sommigen zelfs nadat ze het vroegen!!!)

16. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Chantal: mooi toch, als je voorkeur uitkomt! Ik vind er ook niets geks aan, zoals de echomevrouw het al zo mooi zegt!:D

Wij zijn druk bezig met de naam, zie babynamentopic;) We zijn er al bijna uit. Ik ben er al uit maar mn man moet nog even wennen en de naam vaak uitspreken.

17. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @namen
    Ik ben wel een beetje aan t peinzen maar over een paar weken gaan we op vakantie, mooie tijd om t eens rustig met vriend over te hebben.
    @Monique jij bent er al uit maar je man moet nog wennen?? Ik hoop dat hij ook inspraak heeft ;)

@firsttimer wat een achtelijke reactie van je tante. Zo iemand zou voor mij niet meer op te hoeven passen, ongeacht t geslacht. Dat ze een voorkeur heeft oke maar zon opmerking...

Ik ben gister helemaal vergeten te vertellen dat ik ( t hartje heb horen kloppen. :)
    Zette m op de plek waar de vk m ook de laatste keer zetten en ik twijfelde eerst (ff eigen hart geluisterd) maar ik zat vrijwel meteen goed. Stukje opgenomen op pc.

18. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    La Palma, fijn dat jullie weer thuis zijn. Lekkere vakantie gehad?

DMJ wat naar zeg dat een burenruzie zo hoog kan oplopen dat jullie moeten verhuizen. En dat terwijl je zwanger bent. Zijn jullie nu druk aan het kijken voor een ander huisje?
    En bandenpijn daar heb ik alleen 's ochtends last van als ik met de hond een groot rondje loop. Ik moet dan echt af en toe stil staan en de pijn weg masseren. Zodra ik stil sta is het ook meteen weg
    Fijn dat de echo weer goed was en jammer dat ze het geslacht niet konden zien. Hopelijk met de 20 weken echo

LA85 hoe gaat het nu met je? Kan je de stress een beetje aan? En laat je ex nog wel wat van zich horen of helemaal niet?

Blackbird wat mooi he om je kindje te voelen. Snap helemaal dat je er super blij van werd. En dat ga je steeds vaker voelen

Firsttimer lekker wezen shoppen dus :) ja een kleintje kost veel geld

DMJ wat fijn om te lezen dat jullie al snel een nieuw huis krijgen. Nu richten op de toekomst

Monique hoe is het nu met de misselijkheid. Is het iets minder? of nog steeds hetzelfde. Ik vind het zo vervelend voor je.

Chantal wat leuk zeg dat je de naam ook al bekend maakt. Ik vind Dyllan een leuke naam. Mag ik vragen of er een speciale reden is dat jullie het met dubbel 'l' schrijven?

Hier gaat verder alles goed. Ik voel met goed, krijg weer een beetje energie. De misselijkheid is voor 95% weg en daar geniet ik van. We zijn verder allebei helemaal in de wolken met ons koningsduo. We hadden ons niks mooiers kunnen wensen.
    De kids zien er voor ze kon zien globaal gezond uit. Gesloten buik, schedel en rug. Geen klopvoetjes niertjes zijn aanwezig en de blaas deed ook zijn werk. Ook is het middenrif gesloten. Dus dit zijn weer dingen waar we ons geen zorgen hoeven maken. Nog 25 dagen tot de GUO
    Verder vind ik het wel raar dat mensen die we vertellen dat we een dochter en een zoon zullen krijgen zeggen. Oh wat mooi dat krijgen jullie je kindjes terug.
    Ik snap wel wat ze bedoelen maar ze zeggen het verkeerd. Milan* en Isa* zijn hun broer en zus en zullen nooit meer terug komen. En al helemaal niet in vervanging van hun.
    Maar ik lees hier wel meer dat mensen/familie raar reageerd. Jammer is dat.

Zo ik ben weer helemaal bij gelezen :)

19. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Namen zijn hier al klaar

En zijn jullie ook al bezig met de babykamer/babyspuletjes en geboortekaartjes?

20. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    #1880 Bouwjaar1979, 1 aug 2013
    Laatst bewerkt: 1 aug 2013
    @linda fijn dat de misselijkheid bijna weg is. "Krijgen jullie je kindjes terug.":( Auw :( Echt hoe verzinnen ze t ?!
    Alsnog een zoon en dochter...dat is een uitspraak die zou kunnen

@firsttimer voor bijna 200 pleuro aan babykleding?! Waar moet ik allemaal aan denken dan? Ik kan veel overnemen van mn broer, zij hebben trouwens ook veel gehad van een neef van ons

Geboortekaartje 1x over gedacht eerst maar es de kamer op orde. Belangrijker

Slaapkamermeubels wil ik pas kopen als de 20 weken echo goed blijkt
    En dan ga ik echt los denk ik :D Dan eerst maar es langs broer en s-zus met m'n lijstje, horen wat niet nodig is en wat zij nog hebben. (iig een wieg)

Inmiddels gekocht: wandelwagen+mc, badset + aankleedkussen (beiden mp) , 2 overslagrompertjes maat 50, setje kleding hangers (had nog kado bon van de hema)
    Gekregen: verschillende slaapzakjes, speelgoed, badthermometer, knuffeltjes, wikkeldoen, rompertje, mutsje, sokken
    Verder nog geboden op een box en speelkleed, zie wel.

Weet iemand qua kruiken of dat per se van die metalen moeten zijn? Zag bij de Action van die kunststof kruiken voor 3 euro.

Deel Deze Pagina