Linda99: jeetje, ik vind het ook een gekke uitspraak, je kindjes terug kijken. Je hebt straks gewoon 2 keer een koningskoppel! Alleen zijn Milan* en Isa* niet meer hier. Misselijkheid is hier nog volop aanwezig hoor. Dat gaat ook niet weg tot de bevalling. Nog 160 dagen en ik ben er vanaf. Babykamer gaat hard. Naja, meidenkamer. Behangen gaat snel gebeuren,gorijnen ophangen en inrichten, we hebben alles nog verder. Moet alleen nog kinderwagen kopen daar ben ik mee bezig. Wat zijn ze toch duur, bah.
Bouwjaar, ja het moeten metalen kruiken zijn en de dop moet een rubberen rand hebben. Kraamzorg is hier echt heel erg gebrand op. En ja je moet er ook niet aan denken dat je door geldbesparing je kindje verbrand. Monique balen zeg dat het zo blijft. Dat hindert je wel in het echte genieten. Al is daar ook geen standaard protocol voor voor genieten. Lekker op je eigen manier doen. Ook al lekker bezig met de baby spulletjes wel makkelijk dat je nog veel hebt. En ja die kinderwagens, praat me er niet van. Wij gaan voor de bugaboo donkey. We willen graag naast elkaar en ja er is niet veel keus in echte tweeling wagens (een duo wagen is anders). Kost veel geld maar dan heb je wel wat. En bugaboo kan je meestal nog heel goed verkopen. Qua babykamer, wij hebben de meubeltjes bewaard al die tijd en zijn dus nog nieuw. Er moet alleen 1 bedje bijkomen. Na de 20 weken echo gaan we kijken voor het bedje en de rest komt later. Met het ook op groeien ga ik ook aan de slag na de 20 weken echo. Dan ben ik hopelijk nog een beetje mobiel
kruiken: ja die moeten echt aan een goede standaard voldoen! Vergeet nog te reageren op de naam: natuurlijk hebben we de naam samen uitgezocht! Maar ik ben er altijd sneller van overtuigd dan mijn man, die moet altijd wat langer wennen Linda: ja voor jullie snap ik het ook nog wel ja. Maar wij hebben hem eigenlijk maar 1 jaartje nodig. Daarna hebben we kleine buddy die veel makkelijker inklapbaar is. Dus we zijn op marktplaats aan het kijken.
@bouwjaar ik heb een info boek over zwangerschap gekocht en 1 dagboek. Verder spijkerbroekje zachte broekjes 3 jasjes 50 56 62 rompertjes pyjama's mutsjes slabbetjes sokjes een deel bij hm en een andere deel bij next direct.com dat ging heel snel. Babykamer hebben we besteld bij babydump die komt met 20 weken dus over 3 en een halve week. En verder niks nog eigenlijk de kinderwagen die ik wil is nog niet in de winkel wilde eigenlijk eerst de mima maar vriend is ook verliefd op de andere. @babynamen hebben wij ook al me vriend had voornaam al bedacht voordat ik uberhaupt zwanger was en tweede naam heb ik bedacht
@linda ik snap soms uitspraken van mensen niet alsof wanneer je zwanger bent alles maar tegen je gezegd kan worden. @bouwjaar gaaf om het te horen. Aanrader dus? @dmj hoe is het nieuwe huis? Fijn een nieuw begin.
@firsttimer poef dat gaat snel dan ja. De angelsound, ja ik vond t fijn om te horen. Maar het is wel handig als je eerst een keer bij de vk geluisterd hebt, dan weet je tenminste waar je m ongeveer moet plaatsen. (hopen dat t kindje niet te veel verplaatst is) Ik heb t idee dat veel mensen alles al zo paraat hebben . Als het je 2e is, oke dan heb je nog veel spullen. Maar t lijkt of veel mensen vol vertrouwen de 20 weken echo tegemoet gaan. Ik blijf toch nog even afwachten en kopen is zo gedaan dus ik wacht nog ff af. Nog 18 dagen...
Hallo meiden, ik kom ook weer eens kijken na een lange radio stilte. Deze week is het voor het eerst dat ik wat minder misselijk en moe ben. Bij mijn dochter ging ik me ook bij de 16 weken beter voelen. Dus ik hoop dat ik me vanaf nu ook weer een beetje mens ga voelen. Ik moet ook wel zeggen dat ik niet zoveel te melden heb. Omdat ik me zo beroerd voel doe ik het heel rustig aan en is mijn leven niet zo spannend op dit moment. Ik lees dat een aantal van jullie de kleine al goed voelen. fijn he dat gevoel, ik kon er bij mijn dochter zo van genieten. Ik voel de kleine ook al maar het is nog heel vaag. Alsof er iemand met een veertje heel licht over mijn buik wrijft. maar ik herken het gevoel wel van mijn vorige zwangerschap alleen was het rond deze tijd veel vaker en duidelijker, het zal wel komen dat de placenta voor ligt dat ik het nu minder voel. Leuk dat jullie al zo lekker aan het shoppen zijn voor de kleine en de babykamertjes al besteld zijn. Ik heb nog niet zoveel gekocht, alleen een truitje en broekje maat 50 en 62. We hebben ook nog alles dus we hoeven verder niet veel te kopen. We willen alleen nog een nieuw wiegje maar die gaan we pas kopen rond de 30 weken anders staat het alleen maar in de weg. Ik zag in de lijst dat een aantal van jullie het geslacht al weten, leuk leuk. LA85, DMJ en FirstTimer gefeliciteerd met jullie zoon Sweetangell, Liefoe, Monique, en Lies1988 gefeliciteerd met jullie dochter Linda99 gefeliciteerd met jullie koningskoppel, wat leuk Wij hebben gister een echo gehad en wij krijgen ook een meid, Ik had al heel sterk het gevoel dat het een meid zou zijn omdat mijn zwangerschap helemaal precies zo loopt als bij mijn dochter, ik vond het wel weer bijzonder dat mijn gevoel weer bevestig werd. Mijn vriend was wel iets teleurgesteld, die riep al bij de eerste zwangerschapstest dat het een jongen is. Hij is heel de avond een beetje stil en afwezig geweest, ik hoop maar dat hij snel een beetje gewend is. Hier nog een foto van onze kleine meid
Uitgerekend 1 -15 januari 2014 ♥ December 2013 28. LA85, 27jr, 1e kindje en 1* bevalling ZKH/TH en FV/BV. Krijgt een Zoon 30. Trulyhappy, 32 jr, 1e kindje, bevalling ZKH Januari 2014 1. Sweetangell, 29jr, 1e kindje 2* Bevalling ZH en BV. Krijgt een Dochter 4, Chanelle Noah,25jr,2e kindje bevalling zh/th/ en bv/fv 5. Liesje1975, 38 jr, 3e kindje en 2*, Bevalling ZH en (poging) BV Bouwjaar, 33 jr, 1e kindje en 1*bevalling ZKH/TH en BV Verrassing Liefoe, 32 jr BE, 4e kindje en 8*, bevalling ZKH en BV Dochter 7. Dmj, 25 jr, 2e kindje bevalling ZKH en FV/BV beide. Krijgt een Zoon Christiea, 39 jr, 3e kindje, bevalling ZKH en FV 8. Monique, 28 jr, 2e kindje bevalling ZKH en FV Dochter 9. La Palma, 29 jr, 2e kindje bevalling ZKH/TH en FV/BV 10. Linda99, 29 jr, 3e en 4e kindje, 2*-kindjes en 2*, bevalling ZKH, en BV Minou, 34 jr 1e kindje bevalling bevalling ZKH/TH en FV/BV 11. Lies1988, 24 jr, 1e kindje en 1* bevalling TH en BV. Krijgt een Dochter Lau83, 29 jr, 2e kindje bevalling TH en BV Vrouwtje72, 40 jr, 2e kindje en 6*, bevalling ZKH en BV Dochter 12. Babywens2011, 23 jr, 2e kindje bevalling TH en BV 13. Blackbird, 28 jr, 2e kindje, bevalling TH en BV FirstTimer, 26 jr, 1e kindje Kraamhotel en bv Zoon 18. Chantal6790 22 jaar, 2de kindje, ZKH en BV Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Linda27 Jeniyah Kunikos Penoza94 ♥ Afspraken ♥ 30 DMJ, controle gyn (misschien ook als het mogelijk is geslachtbepaling) Linda99, 20.00 uur geslachtsbepaling Augustus 1 Vrouwtje72, geslachtsbepaling 5 Bouwjaar controle vk 6 Sweetangell 20 wken echo Zkh 6 Vrouwtje72, controle VK 7 LA85, 20 weken echo + daarna vk 8 Firsttimer, controle vk0₩ 12 Liefoe echo om 14 uur Linda99, kleine echo en controle 14 Lies1988, controle vk 15 Dmj, 20 weken echo 10:50 16 La Palmal 20 wken echo 8:15 uur 20 Bouwjaar GUO 21 Sweetangell 23 weken echo Zkh Monique 20 weken echo echobureau 18:00 uur 26 Linda99, 11.00 uur GUO + controle 29 Lies1988, 20 weken echo 29 Blackbird, 20 weken echo 29 Vrouwtje72, 20 weken echo BV= Borstvoeding FV= Flesvoeding ZKH = Ziekenhuisbevalling TH=Thuisbevalling gegevens en afspraken aangepast Wil je de lijst aanpassen, zoek dan de laatste lijst op en haal de quotes weg zodat de opmaak behouden blijft (+ geef de aanpassing even aan)
Oh, misschien wel een grappig bakerpraatje voor de meiden die een combinatietest hebben gehad. Er is een theorie dat je het geslacht van het kindje kan bepalen met de gegevens van de combinatie test. Meisjes zouden zo'n 14% meer b-hcg en 6% meer papp-a aan maken dan jongens ook zou de nekplooi bij meisjes dunner zijn dan bij jongens De theorie is dat als het kindje een dunne nekplooi heeft een de b-hcg en papp-a waarden is boven de 1.0 MoM dan verwacht je een meisje En als het kindje een wat dikkere nekplooi heeft en de b-hcg en papp-a waarden is onder de 1.0 MoM dan verwacht je een jongen. Is de b-hcg en papp-a waarde bij de ene onder en de ander boven de 1.0 MoM dan is het weer 50/50 Bij mij klopte de theorie Mijn gegevens zijn NT 1.44 mm, b-hcg 1.55 MoM en papp-a 2.0 MoM Grappig toch
Heeey meiden even een berichtje van mij!! Zie dat er al veel weten wat zij krijgen... gefeliciteerd aan iedereen!! Meesten alweer 17 weken! Top hoor!! Hier eindelijk helemaal herstel, sneller dan de eerste keer! Sinds gister weer voor t eerst ongesteld en ook weer als vanouds dus niet zoals het tussen de twee afgelopen zwangerschappen was dus hopelijk is de derde keer scheeps recht! Ik hoop dat jullie t allemaal een beetje volhouden met dit weer... en dat jullie er allemaal van genieten!!! Heel veel liefs.. Paulien
Linda, inderdaad een vreemde uitspraak Alsof je je eerste 2 kindjes vervangt door de kindjes waarvan je nu in verwachting bent. Voor de misselijke dames (waaronder ikzelf), ik hoop dat we ons allemaal snel wat beter voelen Vrouwtje, gefeliciteerd met jullie dochter! Je man is vast snel gewend aan het idee dat hij opnieuw een meisje krijgt, geef hem even de tijd Mijn man zou hierna ook heel graag een zoon willen, hij zou denk ik ook teleurgesteld zijn als het niet zo gaat zijn. Ik geloof echter dat je wel echt snel kan omschakelen naar het andere geslacht en daar uiteindelijk net zo blij om bent Fijn dat je je iets beter voelt! Wat betreft spullen: wij hebben de kinderwagen besteld en de meubeltjes staan dus al boven in de kamer. Komt alleen omdat het een aanbieding en showroommodel was, anders hadden we alleen nog maar een kamertje besteld of zelfs later pas. Verder vooral wat rompertjes, mutsjes en sokjes gekregen van vrienden/familie. Bouwjaar, wat betreft spullen sta ik er ook wel een beetje in van 'mocht deze zwangerschap mis lopen, dan zal ik alsnog wel weer zwanger worden (hoop ik) en meubeltjes etc. nodig hebben'. Misschien een beetje een gekke gedachte en natuurlijk doet het enorm veel pijn als je een bijna ingerichte kinderkamer hebt die voorlopig nog leeg staat. Ik ga verder ook niet te veel aankopen doen tot de 20 weken echo, maar ik moet van mezelf ook wel vertrouwen hebben in deze zwangerschap. Anders kan ik echt helemaal niet genieten Jeniyah, goed om wat van je te horen! Ben blij dat je weer hersteld bent en ook weer normaal ongesteld bent geworden. Ik wens je heel erg veel geluk toe en ik hoop dat je heel snel weer zwanger mag worden Mocht je af en toe nog willen buurten hier, je bent natuurlijk welkom!
Hi allemaal. Stiekem heb ik nog niet alles gelezen ( sorry ) Wel leuk dat ik allemaal geslachten zien. Wij horen het over 2 weken bij de 20 weken... Aan de ene kant denk ik een jongen, aan de andere kant omdat mijn symptomen zo gek anders zijn, een meisje. Jeniyah: fijn dat je hersteld! Wat een verdriet hoor nog steeds. Ik hoop echt dat je volgemde zwangerschap een voldragen zw schap gaat worden. Weg die onzekerheid! Dikke kus Ik lees hier nogal wat vreemde reacties van mensen. Wel apart hoor, aan de andere kant: mensen willen graag wat zeggen, maar soms is het beter om gewoon je mond te houden. Een simpel gefeliciteerd volstaat wel denk ik! Mijn vakantie was wel ok. Ik blijf wel afvallen en misselijk, slapjes. Maar geen extreem gewichtsverlies! Door alles wat ik niet kon/ durfde te ten viel de vakantie wel tegen. Ik had ook geen trek. Maar zoonlief heeft echt een geweldige tijd gehad dus dat was het dubbel en dwars waard! Hiuden jullie het uit met dit weer? Kooen: nog niets gekocht! Doen we na de 20weken / geslachtsecho. Iedereen om ons heen koopt wel van alles voor ins
wij hebben ook nog niets gekocht. Ik wil deze maand wel behang halen. en daarna zien we wel. maar wij hebben besloten gewoon het bedje van onze meid te gebruiken, maar ja die moet dan eerst over naar een grote meiden bed ,als het maar met 30/32 weken gewoon volledig af is haha. met mijn 1ste zwangerschap kocht ik al kleertjes vanaf week 8 ofzo. nu nog niets gekocht, das een verschil hahaha
Dag meiden, Kom me even melden, nog een week vakantie en dan weer aan het werk. We zijn vandaag uit frankrijk terug gekomen en zijn het komend weekend nog in oosterhout op een park. Maandagavond komen we weer thuis. Ik kom volgende week nog uitgebreider verslag doen, verder gaat het wel ok met mij. Veel last van bandenpijn op het moment, en ontzettend chagrijnig, ken het niet van de vorige keren. Ik was wel is een keer kribbig, maar nu? Ik lijk wel een heks Ik herken mezelf niet meer. Donderdag moet ik weer naar de vk en 22 aug hebben we de 20 weken echo. Hoop dat hier verder met jullie alles goed is,
Christea: welkom terug. Je lijkt wel een heks? Is het zo erg? Wat ik herken is dat ik mij echt enorm kan ergeren aan sommige mrnsen om mij heen! Zomaar, zonder reden! Monique: jij trouwens ook nog misselijk? Respect voor je hoor! Ik heb bij vlagen slechte dagen ( zo ben ik ze gaan noemen) met soms een hele goede dag. Dat scheelt. Dikke knuffel voor jou! Ik voel de bsby trouwens sinds iets langer dsn een week. Het zijn niet perse schopjes, maar meer draaien of verplaatsen!!! Maar reageert nig niet op de hand op mijn buik! Fijne dag allemaal. Geniet vh weer
Christea: een heks!? Ooh jeetje. Misschien is het ook maar een fase hoor. Gaat het straks wel beter. Jeniyah: wat fijn dat het goed met je gaat! Nu vol positiviteit door naar de volgende rondes! Hopen op een goede zwangerschap. Lies: nog steeds misselijk? La Palma: ja nog steeds misselijk, maar dat gaat ook niet weg bij mij. Pas als het kind eruit is. Het spugen is wel minder geworden. Maar elke keer iets eten is een drama. En niet eten ook. Ben nu eindelijk weer op mijn startgewicht van 59 kilo. Nog 158 dagen.... Chantal: ja, ik vind het ook een verschil, ik koop nu ook veel minder. Maar op zich ook logisch.
Hallo , Linda ,hier moe en nogeens moe en emo vandaag Ja ik zou dan ook een heel ander kamertje willen inrichten ,komt vast goed en nu krijg je dubbel geluk en dat in de kleuren die jullie al o zo dierbaar waren ♥ ! Mensen geloven het soms niet maar alles gebeurd om een reden hoe zwaar het verleden ook mag zijn. Bouwjaar ,hoe is het met men dement zwanger vrouwtje Lies ,ben jij wat beter?Vind het ook niet leuk ga hier ook nog knuffelen aan de pot en dan roept ML is 't weer zover en de kids ai mama is weer ziek Vrouwtje ,mooie echo! Christ, jij een heks ,ach nee ,ik kan ook nergens soms tegen ,ben daar eerlijk in . Monique van harte met jullie dochtertje !!! LA ,leuk van het voelen van de kleine ,hier ook veel meer gevoel ,gewoon heerlijk! Blackbird ,heb je toegevoegd Minou van harte met jullie zoon !!! Chantal Gefeliciteerd met jullie zoon !!! Firsttimer ,leuk ,ben benieuwd als je kamertje klaar is ! La palma ,hoe is het nog met u? DMJ ,leuk zo te verhuizen ,hebben we ook al 2 x meegemaakt 1x in een HOB en 1x op een app met de mensen boven ons... Nu wonen we vrij en GEEN LAST van wie dan ook oef! Hier is de naam ook in orde ,waren het niet eens met de schrijfwijze en gisteravond hebben we eens goed gebabbeld erover kamertje ,kan hier niet geverfd worden zijn houtenplanken en kurk ,ga wel aankleden in rode tinten denk ik. Voorts voel ik ons meisje zeer goed bewegen en dat is zo geweldig gevoel ,ML vraagt vaak of ik ze goed heb gevoeld. Enkel is het hier dus vaak druk met de 3 kids tesamen ,ml die werkt en ik die alles moet doen thuis en met hun 3 x per week uit voor hun therapieën. En dan die hitte ,ik ben al geen mens om met meer dan 20°C + rond te lopen laat staan 30° C + Liefs x
nee idd op zon manier verhuizen is geen pretje , alleen heb wel zoiets van wil me rust terug ik ben wat dat betreft echt een zombie nu morgen middag gesprek bij de woningbouw (intakegesprek) eigenlijk zo raar aangezien we al meer dan 5 jaar huren bij deze woningbouw maar goed
DMJ ,dan kun je misschien je nadruk op dingen leggen wat je wel wilt en niet ? Ik ken het principe niet in BE is dat totaal anders...