Sow NiHeJa, wat een heftig verhaal. .. Wordt er zelf verdrietig van. Had je graag een voorspoedige bevalling toegewenst. Je verhaal klinkt erg herkenbaar, alleen was het bij mij op een keizersnede uitgelopen de eerste keer. Kan je wel zeggenver een maand of 3 kijk je er al heel anders op terug en begin je zelfs over misschien een volgende na te denken. ..😊 Nou de lijst is nu echt bijna klaar, spannend hoor voor de laatste dames. Hier gaat alles wel zn gangetje. Valt me op hoeveel meer relaxed Ik nu ben tov eerste kraambed. Kan alles nu Veel beter loslaten en ook genieten. Ondanks slaaptekort, vaak voeden en de drukte. Hoe loopt het bij de rest?
Oh zo herkenbaar! Ik heb ook 54 uur weeën gehad en daardoor 3 nachten niet geslapen. Dat is zoooo zwaar! Ben bij Levi nu bewust naar een ander ziekenhuis gegaan, hier lieten ze me niet zo lang lopen met weeen. Gelukkig heb je het achter de rug! Probeer nu in de kraamweek elke middag wat bij te slapen hoor! En lekker genieten van je kereltje!
Jeetje wat heftig meid, kan me er niks bij voorstellen had je graag wat van mijn snelheid willen geven, al is dat ook heel erg overweldigend als je zo snel bevalt. De naweeen die ik had waren ook echt niet prettig, maar jouw bevalling, wat een hel zeg.
@Noralie; ik denk dat we wat van elkaar mee hadden moeten hebben. Jij ietsjes langzamer en ik ietsjes sneller Jammer dat er nog dames zijn die het herkennen. Dit gun je niemand.
Niheja wat heftig allemaal zeg dat gun je idd niemand nee gerum meiske Nu lekker gaan genieten van je prulleke dat heb je toch wel onwijs verdient je hebt er wel heel hqrd voor moeten werken
Hoi Dames! Sorry dat ik al tijd niet meer hier van me heb laten horen! Nu maar even een snel berichtje nu ik even weer wat energie heb! Zondag 11 januari is onze zoon Kai Mason Jae geboren na een super snelle bevalling. Even kort samen gevat: na strippen donderdag veel gerommel maar verder niks... eigenlijk zoals het al een tijd ging veel voorweeen. Wel bleef ik steeds veel slijm verliezen en moest ik vaak voor de grotere boodschap naar de wc... dus bleef ik stilletjes hoop houden. Zondag ochtend werd ik smorgens vroeg om 5 wakker van weer gerommel, eenmaal uit bed naar beneden en het hield alweer op. Mn bed weer in gegaan en lekker kunnen liggen tot half tien. Opgestaan met het gezinnetje, en weer gerommel... Na douchen om 12.00u bleef het in regelmaat terugkomen met soms flinke pijnlijke uit schieters van weeën van 2,5 min lang. Toen wilden we vk gaan bellen en zorgden dat de kids werden opgehaald door opa en oma. Om 14.00 zijn ze de deur uit gegaan. En wat dacht je.... het zakte weer flink af waardoor ik zeker wist dat het vals alarm was... wel bleef t wat aanrommelen in regelmaat dus mijn vriend wilde toch even de vk bellen. 15.00 gebeld... Ze had wel tijd dus kwam wel even kijken... Ze was hier denk ik rond 15.15 en konden rustig even overleggen... ik zat gewoon lachend in de kamer alsof n iks aan de hand was dus vk dacht ook dat t alleen gerommel zou zijn maar dat ze altijd nog een x kon strippen. ... Nou zij dus daar gekeken met idee dat ik gestript zou worden. ... Ze grinnikt wat en zegt mwoa ja er is toch wel echt iets bezig... en ze begon te lachen... en zegt "dat je nog zo mooi relaxed hier rondloopt joh, je hebt al 6 cm!" Eeeh wat?!! Whahhaha lagen zo'n beetje allemaal in een deuk maar ook meer de zenuwen want het ging toch echt gebeuren!! Iets na half 4 heeft ze mijn vliezen door geprikt en de weeën kwamen al gauw op gang... nog geen uurtje later begon ik wel erg veel druk te krijgen, gecheckt en idd volledige ontsluiting.. Na 18 min persen was hij er dan! Om 17.03! Nou dat hadden we totaal niet zo zien aankomen! Ben er zonder scheuren of wat mee weggekomen Kraamweek: goed begin eerste dag...alsof ik nergens last van had... tot de ontlasting kwam.... Ja hoor een flinke tros daarachter.. en toen kon ik niet staan zitten liggen lopen... die dingen zijn me.pijnlijk! Nee ik zou liever die bevalling nog een x doen! Toen kwam de rest van de ellende... bv wou niet op gang komen... kai was na 2 dagen al meer dan de 10% afgevallen en begon er echt onder te lijden... janken dat ik heb gedaan!!... gelukkig heb ik de aller beste kraamhulp van hele wereld geloof ik want met haar Hulp begeleiding en mijn uren harde werken eraan met kolven kolven kolven en pogingen aanleggen is het dan eindelijk op gang! Kai drinkt na anderhalve dag met kunstvoeding als bijvoeding nu alleen mijn eigen melk! wel uit flesje maar we blijven aanleggen proberen! Dat kan met hard werken uiteindelijk nog goed komen! Maar al met al kan t me niet eens schelen... ik geef eindelijk bv!!! Waauw! Wat ben ik daar trots op! Maar natuurlijk horen daar ook nadelen bij... stuwing, wat me meeviel vergeleken bij eerste ma goed daar werd niet bij ingegrepen toen bv niet wilde... moest wel bijvoeden maar ze hebben me nog nooit begeleid met op gang brengen met kolven en daardoor kwam er niks uit tot dat de stuwing.zo erg werd dat het eruit.spoot.... Ma goed verder aardig veel verhoging met de welbekende opvliegers en barstende koppijn... Al met al is deze kraamweek heel erg zwaar en vermoeiend hebben we alle bezoek op hold gezet op naaste fam na en is er nog niet echt van genieten gekomen... Ik hoop dat snel te mogen doen want ik wil zo graag zoveel meer met mn kleine mannetje kunnen knuffelen enzo! Ben stapel verliefd en hij doet het verder geweldig!! Bij de dames was ik vanaf dag 1 op de been en het heeft hier ff geduurd om alleen al te accepteren dat t nu anders is laat staan er een weg in vinden er mee om te gaan. Nou en dan natuurlijk een foto van mijn hummeltje! Die van hem alleen is van net na de geboorte... Hij was zo mooi gaaf direct! ♡ had lekker veel smeer het glansde erover!! Hihi En de andere moet ik delen.....mn jongste dochter is zooo dol op haar broertje! Echt smelt ...Hoe zij er mee omgaat! Verder hoop ik gauw meer met jullie te kunnen delen! Maar nu eerst wat meer herstellen en hopelijk komende dagen meer rust te kunnen pakken dan afgelopen dagen.
Tjee, wat een verschillende bevallingsverhalen Niheja en MamavanDaisy... Ik hoop dat jullie beide snel kunnen genieten van die lieve hummeltjes! En bedankt voor de traktatie-tips, die koekjes zijn wel makkelijk dus die ga ik ook bestellen! Eerst mijn telefoon terug vinden, heel handig om die vlak voor de bevalling kwijt te raken. Moet ergens in huis liggen, maar waar?!? Gelukkig heb ik ook nog vaste telefoon en mijn werkmobiel om de vk te bellen als het nodig is. Maar betalen met iDeal zit er even niet in. Heel handig als internetshoppen ongeveer het enige is dat je nog kan doen!
Droppie drie, jezelf al gebeld? in de wasmachine gekekn? hihi de kraamhulp had haar telefoon uitgewassen eergisteren. Vandaag voor t eerst gezeten sindds de bevalling. Wat een inspanning. Ik bem totaal gesloopt. Hebben we t over 10min max. De vk is erg geschrokken dat ik zo slecht vooruitga. Das wel een beetje een domper. Nog een hechting er uit laten halen, maar t is met name de wond die voor verschrikkelijke pijn zorgt. Balen. Ooit komt alles goed, maar de weg er naar toe is erg lang.
Gadsie NiHeja, dat klinkt als hele pittige kraamdagen... Al geprobeerd om met je onderkantje in een badje soda te gaan zitten? Dat ontsmet en schijnt sneller te helen. Sterkte meid! En ondertussen wel genieten van Matthijs he! M'n telefoon heb ik gebeld en ook ergens heel zachtjes gehoord. Maar waar?! Batterij is nu denk ik leeg, want ik hoor hem niet meer...
Jeetje NiHeJa, ik liep twee uur na de bevalling zelf naar de neonatologie om m'n dochter vast te houden. Heb geen dag in bed gelegen in de kraamweek en ben vanmorgen de hele morgen op stap geweest met Féline. Poeh ben me nu nog meer bewust hoeveel geluk ik heb gehad met mijn bevalling en herstel.
Het gaat geweldig goed met onze dochter. We mogen nu zelfs 3 weken wegblijven bij de cardioloog. Wonderlijk hoe goed ze het doet met haar hartafwijking.
Jee niheja wat een bevallingsverhaal! Bizar hoe dat bevalling van elkaar kunnen verschillen! Die blauwe wolk is denk nog niet aanwezig bij jullie. Hoop dat hij heel snel wel komt! Jullie ventje doet het wel goed toch?? Sterkte neis en hoop dat het snel beter gaat! Mamavandaisy gefeliciteerd! Wat een mooi ventje! Noralie. Wat fijn dat feline het zo goed doet zeg! Had je tijdens je zwschap niet verwacht denk?!?
Hier gaat alles super! Mila is echt een slaapkopje! De eerste was helemaal niet zo'n slaapkop. Dus sta soms echt zo verbaasd te kijken hoeveel zo'n kleintje kan slapen! Soms voelt het zelfs alsof ik haar een soort te kort doe omdat ze dan wèèr in haar bedje ligt. Borstvoeding loopt super! Wel paar dagen stuwing gehad en doordat ze toen niet goed kon aanhappen heb ik kloofjes...auw! Hoop dat ze snel weggaan. Nog goede tips? Hoop morgen voor het eerst een wandelingetje te gaan maken buiten. Het was natuurlijk afgelopen dagen niet echt weer om naar buiten te gaan! Ook was vandaag de laatste dag kraamzorg. Zal het best missen hoor! Ook al is het ook wel lekker als alles weer een beetje "normaal" wordt.
zo, iedereen gefeliciteerd. de kleine man is hier alweer bijna 4 weken, nog een paar dagen dan is die al weer 1 maand. gaat de tijd toch snel. laatst naar de dokter geweest, want hij huilt echt super veel. tussen de 6 en 12 u per dag. maar niets aan de hand, moest maar accepteren dat het een huilbaby was. zat er helemaal door heen, want gebroken nachten zijn 1 ding, maar hij huilt soms de hele nacht door. breekt me gewoon enorm op. was sowieso al wel wat emotioneel, maar nu echt niet meer te houden. vandaag met mn mannetje, na aanraden van de verloskundige, naar een chiropractor geweest. zn spieren in zn nekje zitten helemaal vast, hij kan niet eens goed zn hoofdje heen en weer bewegen en zn kinnetje op zijn borst leggen. dus nu ben ik daar in behandeling. Dus gelukkig heb ik door gezet en niet naar de dokter en cb geluisterd. hopelijk gaat hij snel minder huilen, en wij wat beter slapen. misschien dat het dan met mij ook snel weer wat beter gaat heftige tijd dit, probeer er maar lekker van te blijven genieten, maar soms zo moeilijk
Haij ladys hier eindelijk ff tijd om te reageren ik ben doormiddel van geplande gentle sectio bevallen van daley andros het gaat goed en sinds vandaag is de kraamzorg weg...
Het is hier binnen blijkbaar beter dan buiten! Hihi.. We blijven maar 'geduldig' wachten. Scheelt dat ik me goed voel, ben alleen zo super nieuwsgierig! Ik ga der vanuit dat ik nu nog maar hooguit ruim een week moet wachten... Poeh poeh! Geniet van jullie ukkies!
Noralie wat onzettend fijn dat feline het zo goed doet met haar hartje. Dat had je na de twintigwekenecho toch niet durven dromen. Fijn dat je zo kuntgenieten! Ks voor kloofjes zou ik puralanzalf aanbevelen! heeeel dik spul maar superfijn. Heeft hier goed geholpen. Danie wat vervelend, dat vele huilen. Ik hoop dat de chiropracter uitkomst biedt voor je. Slecht slapen breekt op! hier gaat t eindelijk iets beter! die hechting die gisteren is verwijderd pestte me blijkbaar meer dan ik dacht. Vandaag al 2x aan tafel gegeten. Gisteren kon ik daar alleen van dromen. Begint nu wel meer te zeuren, maar ben zo trots dat t is gelukt en zo blij weer eens uit bed te kunnen. Vorige week om deze tijd was ik weeen aan t wegpuffen... week gaat snel voorbij
Wat is het stil hier! Hebben de laatste babys zich al laten zien?? En hoe is het met de pasgeboren ukkies en mamas? Hier gaat het super! Dame is tevreden en lief, heeft alleen soms wat last van krampjes omdat ze moeilijk poept... Slaapt door van 0.00 tot 7.00 (en dan moet ik dr nog wakker maken ) dus lekker uitgerust. Vandaag komen ze voor de intake van het cb, ben benieuwd.
Niheja Gelukkig gaat het al iets beter! Misschien wil je het nog niet geloven maar het gaat egt over! Hier beginnen de hechtingen op te lossen en dat maakt ook weer veel goed hoor! (Die lange draad die ik er laatst perongeluk uit trok is vanacht los gelaten dus die ben ik vast kwijt haha) En de pijn is ineens ook een stuk minder en het geneest ook meteen een stukje beter Dus de redding is nabij! Ook voor jou word et hopelijk snel beter