1-15 januari 2015 mama´s (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Noralie87, 22 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ks2011

ks2011 Bekend lid

2 okt 2013
    598
    0
    16

Ik vind het wel een mooie gedachte, het vernoemen! Is het een leuke naam? Of kun je er iets anders van maken dat beter past bij jullie? Succes....en misschien kunnen we hier wel met je meedenken over evt naam?

2. Vosje84

Vosje84 Actief lid

28 mrt 2011
    415
    0
    16
    Het is een hele mooie gedachte maar je moet doen wat goed voelt. En twijfels over de naam ken ik;) ik was bij onze oudste bang dat ze de naam niet leuk zouden vinden. Nou hij past perfect bij haar.
    Onze jongste krijgt als 3e naam de naam van de oma van mijn man. Zij overleed toen ik zwanger raakte. Het loopt echt precies gelijk. Ik vind het een mooie gedachte om haar te vernoemen. Ook al is het een ouderwetse naam

3. Nouralayn

Nouralayn Actief lid

28 apr 2014
    372
    1
    18
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd Kristelo! En tegelijk ook heel veel kracht en geduld toegewenst voor jullie en dochter Lobke.. en hopen dat jullie gauw saampjes thuis zitten! Veel liefs xx

4. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Lastig inderdaad het vernoemen. Heel graag wilde ik mijn oma vernoemen, ze heet Anna. Maar.... mijn moeder heet ook Anna en daar heb ik een heel erg slechte band mee. En mijn nichtje heet ook al Anna, dus helaas viel de naam af. Nu vernoemen we mijn stiefmoeder en schoonmoeder in een samengevoegde naam. Mijn man wilde heel erg graag een bepaalde naam toevoegen dus nu krijgt ze 3 namen. Zijn er alle 2 heel erg blij mee :D

5. Sieza03

Sieza03 Bekend lid

19 feb 2014
    548
    0
    0
    Groningen
    Zijn naam is Ferdi. Op zich een hele mooie naam en past ook bij de naam die wij onze jongen willen geven. Zullen wel de hormonale twijfels zijn die toeslaan. Mijn moeder had er eerst wat moeite mee, maar meer in de zin om geconfronteerd te worden met zijn naam op het geboortekaartje. Maar ze vind het nu juist een hele fijne gedachte. Ik heb het al tegen haar gezegd dat ik twijfel en zei zegt ook dat ik moet doen waar ik me goed bij voel.

6. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Kristelo en man; van harte gefeliciteerd met jullie dochter Lobke. Wat een leuke naam. Ik hoop dat jullie je dochtertje snel mogen knuffelen. Moet wel lastig zijn dat ze alleen nog maar tastbaar is, maar dat je haar niet mag knuffelen. Dat ze maar sterk moge zijn en daardoor snel met jullie mee naar huis kan.

@vernoemen; wij vernoemen wel. Naam 1 is gewoon de roepnaam en naam naar keuze. De tweede naam is een naam die naar de grootouders van de baby verwijst. Is wel wat ouderwets, maar de tweede naam gebruik je ook bijna niet natuurlijk ;)

7. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Wij vernoemen n meisje naar beide oma's en een jongen naar de opa's dus roepnaam, doopnaam1 en doopnaam2. Roepnaam is een naam wat wij zelf trouwens leuk vinden, en is daarom geen vernoeming..

8. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Hier geen vernoemingen! Ook geen doopnaam ondanks dat ook deze gedoopt gaat worden!
    Zijn er hier meer meiden die al last hebben van oefenweeen of voorweeen? Ik vermoed dat ik er wel al last van heb. Ik voel mijn buik samentrekken en dan doet het iets pijn maar zakt weer langzaam weg. Dit gebeurt ook heel onregelmatig tijdens de hele dag! Ik heb er bij mijn vorige zwangerschappen nooit last van gehad.

9. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum

Kan heel goed Pamela.... Hier ook, maar bij vorige zwangerschappen ook gehad.
    Zijn eigenlijk soort van harde buiken bij mij maar dan echt krampachtig en trekt aan onderkant buik en door naar de rug... af en toe ff regelmatig achter elkaar maar neemt verder niet toe in sterkte ofzo.... kan erg vervelend zijn! Mja voor een goed doel ;)

10. Kristelo

Kristelo Actief lid

15 mei 2013
    308
    1
    16
    NULL
    Bedankt allemaal voor de gelukwensen ! Ons lobke stelt t voorlopig nog steeds prima. De vermoeidheid slaat wel op me toe.. probeer te slapen maar is zo moeilijk . Elke seconde denk je aan je kindje die daar zo ver van je ligt en waar je niks voor kan doen..

Hopelijk blijft alles vlotten. Ze is trouwens gemeten op 37 cm. Ze is niet de jongste van de bende daar maar wel de kleinste en volgens de dokters ook de hevigste :) dat zal van de mama komen ;)

Gisteren had ze een huiluurtje . We hebben haar dan voor t eerst mogen een tut geven en wat mogen in slaap wiegen voor zover dat dat kan natuurlijk.. Gwn wat aanrakingen en zacht met ze praten.
    Ze heeft ondertussen ook een inktvisje bij haar liggen die we gekregen hebben.

Als ze mijn vinger neemt word ze ook rustig van de hartslag van mij die ze erin voelt.

Voel me helemaal op en top mama ookal kan ik ze nog niet bij me nemen.. het is toch echt zwaar

11. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Gefeliciteerd Kristelo!!! Lijkt me inderdaad heel zwaar dat je je kindje achter moet laten in het ziekenhuis. Sterkte meis!

Sieza, ik vind de gedachte ook heel mooi! Waarom ben je bang dat je spijt gaat krijgen?

12. Bloempje34

Bloempje34 Bekend lid

10 dec 2013
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Kristalo! Ik hoop dat jullie je kleine meid snel in de armen kunnen nemen.

13. ks2011

ks2011 Bekend lid

2 okt 2013
    598
    0
    16
    Jeetje wat heftig kristelo! Lijkt me zo moeilijk als je alleen maar kunt toe kijken! Maar als ik jou verhaal lees zijn jullie al echt een papa en mama waar de liefde voor haar vanaf straalt. En ik denk echt dat ze dat wel voelt en doorheeft ook al zijn het minimale aanrakingen.
    Komt ze al een beetje aan?

14. Bloempje34

Bloempje34 Bekend lid

10 dec 2013
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier mijn buikje toen met 30 weken. Met 35 weken weer eens nieuwe foto's maken want het gaat hard nu!

image.jpg

15. MvanL

MvanL Bekend lid

24 sep 2013
    993
    0
    0
    Kristelo zit met tranen in mn ogen je verhaal te lezen kan me niet voorstellen wat er door jullie heen moet gaan snap dat slapen etc moeilijk is ja in zoon heftige tijd

Hier vandaag mn baby shower ben heel benieuwt er was al flink ruzie vooraf geweest omdat mijn schoonmoeder zich weer eens overal mee moet bemoeien begin zowat een hekel aan haar te krijgen
    Maarja ik doe vandaag net of ik niks van die ruzie weet en mochten ze hier verder gaan mrt het gezeur gooi ik ze gewoon buiten hoor
    Ik moet eens wat meer aan mezelf denken en wat minder aan wat de rest er van kan vinden want hun geven er okk niks om wat ik er van vind
    Dus vandaag lekker genieten van alle aandacht ;)

16. Von1987

Von1987 Lid

22 apr 2013
    77
    0
    0
    Kristelo, gefeliciteerd met jullie dochter. Natuurlijk jammer dat ze al zo vroeg jouw baarmoeder heeft moeten verlaten, maar ze is nu vast ook in goede handen. Wel fijn dat jullie haar aan kunnen raken. Ik ben er van overtuigd dat ze precies weet als jij in haar buurt bent, helemaal als je haar aanraakt. Ze heeft misschien een moeilijke start, maar gelukkig weet ze daar zelf later niks meer van en kan ze genieten van haar leventje met lieve ouders.
    Ik wens jou in elk geval heel veel kracht en dat jullie maar veel bij haar mogen zijn.

17. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Kristelo, gefeliciteerd met je kleine dappere meisje! Wat goed dat ze al zelf ademhaalt! Lijkt me heel moeilijk om haar nog niet in je armen te kunnen nemen, maar bij elke aanraking weet ze dat mama er is. Heel veel kracht, gezondheid en geluk voor jullie kersverse gezinnetje!

18. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Wij gaan ook vernoemen.Mijn dochter is vernoemd naar mijn schoonmoeder, mijn zoon naar mijn vader. Dat was nog best even zoeken naar een leuke samenstelling. Nu met onze tweede zoon werd het helemaal goed zoeken. Heb de hele stamboom aan weerszijden tot het jaar 1500 uit moeten pluizen, maar we zijn er uit!

19. MvanL

MvanL Bekend lid

24 sep 2013
    993
    0
    0
    Heb egt een super leuke baby shower gehad super lekkere hapjes allemaal harde broodjes (omdat iedereen nog moest eten was van 16-20 uur)
    En hele leuke cadeaus (mogt een verlanglijstje inleveren dus alles wat ik wilde kreeg ik ook haha)
    En bovenal was het heel gezellig
    Ze hadden allemaal een baby foto ingestuurd en ik moest raden wie het was (damn wat was dat moeilijk haha) en steeds bij een goed antwoord kreeg ik een cadeautje gelukkig waren er 18 foto's maar maar 6 cadeautjes hahahah had er ook niet meer goed als 6 :p
    Merk nu pas hoe moe ik van zoon middagje word ontdanks dat ik gewoon heel de avond op een stoel mocht zitte. Dus nu lekker na een avondje bankhangen naar mn bedje toe
    Nog een weekje of 9 en dan is ons prulleke dr kan nie wachten haha

20. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Vanmorgen weer een groeiecho gehad en de vruchtwaterpunctie. Ze is gelukkig goed gegroeid, nog steeds onder de middellijn maar niet meer op de onderste lijn. Ong. 1680 gram wordt ze nu geschat. Ze ligt wel in een stuit nu, maar heeft nog even om zich om te kunnen draaien, laten we hopen dat ze dat ook gaat doen. 27 nov. weer terug voor een volgende groeiecho, al verwachten ze geen gekke dingen. Over 2 weken zullen we de volledige uitslag hebben van de vwp, worden 2 spannende weken dus...

Deel Deze Pagina