He wat vervelend Niheja, lag de baby al eerder dwars of is het een eigenwijsje die op het laatste moment nog even wisselt van positie? Ik heb morgen weer controle bij de vk, omdat mijn bloeddruk de laatste keer wat aan de hoge kant was. Gelukkig voel ik me niet ziek erbij. Maar ik ben nu wel heel benieuwd of ons kleintje nog netjes met het hoofdje naar beneden ligt na al die draai-verhalen! Hoe is het eigenlijk met de kleine van Chanti? Jullie moesten vandaag toch ook bespreken hoe het zou gaan met draaien etc?
Vond het idd erg spannend omdat ie heel veel ruimte heeft maar hij ligt nu vast in de bekken en kan niet heel veel verder meer indalen dus die zorgen waren niet nodig geweest haha Noralie veel sterkte wat een ellende dat het niet lulte en je er ook nog eens niet goed van werd! Kan je jezelf neerleggen bij een keizersnee of zie je er heel erg tegenop?
Ook al zo'n eigenwijsje Niheja! Maar echt over dwars, of in stuit? Hoop dat ie zich nog goed om draait!
@Zeilbootje: ik weet niet meer hoe baby bij de groeiecho lag, maar ik weet dat met de 20wkn sowieso de baby dwars lag. Ik moet ook zeggen.. altijd als mn VK aan 't voelen was naar de baby keek ze er ook wat moeilijk bij. Net of ze niet kon voelen hoe baby lag. Misschien wist ze dan wel dat ie dwars lag, maar wilde ze daar nog niet teveel over zeggen.. Ergens moest ik het dus wel weten, maar had het gewoon niet echt aan zien komen. @ noux; dwars. Dus hoofd boven mijn linkernier en rug dan boven het gat waar ie uit moet en dan de beentjes liggen zeg maar aan de rechterkant.
Dat wordt dan lastig bevallen.. nee, ff zonder gekheid, wat balen!! Heeft ie nog wel ruimte om evt te draaien, of wordt t nu sowieso n keizersnee?
Ik lees morgenochtend evn terug en reageer dan uitgebreid. Moet nu koken want krijg eters. Maar heb gebeld en en langs geweest. Er is geen reden tot onerustzijn. Kindje was flink tegen de dopler aan het trappen. Alleen ik voel het niet. Waarschijnlijk te gespannen. Als ik er onzeker van blijf dan krijg ik ctg. My nemesis: van harte gefeliciteerd met je dochter!!!
Ik las dus net op internet dat dit bij minder dan 0,5% van de gevallen voorkomt.. Heb ik weer Maar ze gaan dinsdag voelen of ie normaal ligt. Zo niet dan wordt ik naar het zkh doorverwezen. Dan gaan ze daar waarschijnlijk nog een echo maken en kijken waarom baby zo ligt. Als er voldoende vruchtwater is en ruimte, dan wordt wel geprobeerd de baby nog te draaien. Lukt dat niet, dan gaan we praten over een keizersnede. En wat ik net op internet las wordt je ks dan in de 39ste week gepland. Want als mn water nu zou breken moet ik als de sodemieter plat gaan liggen omdat anders de navelstreng uit kan zakken. Dus ze zullen dan wel niet wachten tot het einde van je zw.sch.duur En @Mart: Ik ben heel erg blij dat het allemaal meevalt! Gelukkig! Geniet van je avondje
Controle was hier prima. Kindje is ingedaald en ligt vast in m'n bekken. Hebben ook bel instructies mee gekregen. Vanaf nu elke week naar de vk. Wow! Volgende controle is 18-12
Hier ook weer ff tijd om te melden na 2 dagen ziekenhuis. Gisteren gesprek en onderzoeken gehad en vandaag de kleine gedraaid. Bij ons ging het heel vlotjes en ligt de kleine netjes met het koppie naar beneden. Nu nog afwachten of het zo blijft liggen want dat is ook nog niet altijd zo. Wel nu na de versie harde buiken om de 3 minuten ongeveer. Noralie, balen dat het bij jou niet gelukt is! Ik had geluk dat de kleine nog heel hoog lag en ze er makkelijk bij konden. Je gaat zoiezo geen stuitbevalling overwegen? Niheja, wat een pech! Je krijgt dan indd vaak een ks met 39 weken. Maar ligt een kindje dwars ipv stuit, is slagingskans op draaien wel redelijk groot. Zei de gyn tegen mij vandaag iig.
Nee complicaties zijn veel te groot. Mocht ik nu voor 39 weken weeen krijgen wil ik het wel overwegen omdat het om het hoofdje gaat en die is niet zo heel groot bij ons meisje. Maar, bij iedere stagnering of dat het niet goed lijkt te vorderen krijg ik dan toch nog een keizersnede. Maar dat gaan we volgende week bespreken.
Wat de gyn mij vertelde is dat er iets meer complicaties kunnen optreden maar dat het goed te doen is. Ik ga daar denk ik wel voor kiezen mocht de kleine weer terug draaien. Maar wel wat je zegt als ik niet te lang door loop.
Wat rot Noralie.. maar gelukkig weten ze het en zullen ze goed op je letten als je weeën krijgt. Ff ego hoor. Ik heb sinds vanmiddag een zeurderig gevoel onderin. Heel laag in m'n rug (bijna in m'n billen) en aan de voorkant (in de buurt van m'n banden). En net een flinke huilbui gehad, zomaar vanuit het niks. Stiekem hoop ik dat dit beginnende weeën zijn. Vanaf 0.00 uur ben ik 37 weken, dus dat zou ze wel heel goed gepland hebben, haha! Het zijn niet echt krampen die ik heb en voel de kleine ook nog wel bewegen. Iemand enig idee of dit iets kan zijn? Of misschien indaling/voorweeën?
Herkenbaar Von.. vooral de huilbuien.. kan de hele dag wel om alles huilen.. en wat gaat deze muts nu kijlen op tv? P.s I love you.. Rugpijn heb ik ook.. maar heb alles gezogen en gedweild vanmiddag, en denk dat t daar door komt..
gefeliciteerd met de kleine meid de volgende moet wel een jongetje worden vind ik.. anders wordt het ook zo eentonig (A) hier net een emotionele tijdbom. Gyn zei vandaag dat ze niet zo goed wist wat ze er mee aanmoest. maar uiteindelijk blijkt het wel goed te zijn. dus beetje mieperig enzo. kleine was minder gegroeid als ze dachten maar 't is toch voldoende. maar 't blijft dus een kleintje. nog 2 dagen tot 37 wk. wordt toch wel spannend!
Daar ben ik weer! Chanti: fijn dat de kleine bij jou wel geraaid is en dat het soepel ging. Zal een hele opluchting zijn. Noralie: jij hebt een lange dag en nacht achter de rug volgens mij. Balen zeg dat het niet gelukt is. Nu wordt het dan toch sowieso ks? Niheja: ik hoop dat de baby bij jou nog wel draait. Dat nieuws had ik nu niet meer zien aankomen. Lag het kindje eerst wel met de rug naar beneden? Mvl: gefeliciteerd! Leuke avond gehad? Voor de shoot staan er op pinterest veel leuke voorbeelden. Zit echt met smart op onze foto's te wachten. Ik hoop dat ik ze dit weekend krijg. Ik had gisteren voor Jan L staan koken. Om half 7 ging mijn man zijn ouders maar eens bellen waar ze bleven maar ze kwamen niet omdat de wieg nog niet af was. Baalde echt 3dubbel, zat met al dat eten, ze bellen niet af, en ben bijna 37 weken en de wieg is nog niet klaar Vandaag een actief dagje op de meubelblvd. Wil (lees: moet per se) een nieuwe bank. Daarna even slapen en dan vanavond laat nog uit eten. Vannacht de beeb veelvuldig gevoeld. Wat kan je daar weer blij van worden.
Wat ik nu wil overwegen is dat we een datum voor de keizersnede plannen met 39 weken. Mocht ik daarvoor weeën krijgen ga ik het vaginaal proberen, maar als de ontsluiting niet vordert dan alsnog een keizersnede.
Zijn jullie 's ochtends ook zo benieuwd of er al nieuws is? Het is weer zoals in de testperiode alleen kan het nu wel wat langer duren
Ik kom ook weer even binnenpiepen, braaf alles bijgehouden maar een stuk minder puf om te reageren Gefeliciteerd mynemesis! Wat een mooie meid! Ligging: wat een hoop eigenwijze kindjes! Gelukkig komen ze er hoe dan ook goed uit, keizersnede is dan een mooi alternatief. (Voor)weeen: weinig last van, zo nu en dan een harde buik maar niks waardoor ik denk dat het wel eens kan gaan beginnen. Zat zijn: (gelukkig) niet herkenbaar, het wordt nu wel zwaarder en ze mag best komen, maar het liefst wacht ze lekker tot 40 weken, das toch gewoon het beste. Verder flinke buikgriep gehad gisterennacht en overdag. Heel veel gespuugd waardoor er veel druk kwam op mijn buik. Gelukkig nu weer een stuk beter, maar nog wel wat lamlendig. Oh, en besloten om alsnog (beetje laat, maar ach) een buikshoot te gaan doen heb van de eerste een gipsen buik, dus nu weer wat anders!