1-15 januari 2015 mama´s (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Noralie87, 22 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    9 spenen? 😨 van die fopspenen? Wat Veel haha
    Verder heb je volgens mij wel genoeg luiers enzo, zou alleen nog wat monddoekjes bij halen. Die gaan zoooo hard! Je hebt er elke dag wel wat nodig. .

2. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Al die doekjes moeten we nog uit zoeken. We hebben het bedje gevuld met allemaal gekochte en gekregen spullen. Zodra de Kamer klaar is gaan we alles uitzoeken.
    Op werk doen ze altijd een mand maken en daarin kan je een cadeautje doen van 5 euro. Dat zijn vaak ook rompers, sokjes etc. Die dingen durven we niet meer te kopen. Daarbij weten we niet wat we krijgen. Zodra de kleine er is is het ook leuk om geslachts gerichte spullen te hebben

3. MvanL

MvanL Bekend lid

24 sep 2013
    993
    0
    0
    Hier hebben we van alle ouders al cadeaus gehad (krijgen zodra de kleine er is nog wel een kleinigheidje maar de grote bedragen zijn al besteed) haha ze zeide allemaal meteen je hebt het nu hard nodig dus alles wat we hebben aan meubels kinderwagen box met inrichting en beddegoed voor ons menneke is amal door de ouders betaald dus tot nu toe zelf weinig uitgegeven ideaal hahah

Aan doekjes heb ik 18 hydrofile luiers 6 monddoekjes en 6 washandjes als ik te kort kom is de prenatal hier letterlijk om de hoek dus zo bij gehaald

Volgens mij hebk op wa verzorgings producten en voeding na alles al wel heb de lijst van de kraamzorg en die van de babydump aangehouden (wel sommige dingen afgestreept die niet nodig zijn)

4. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Handig om zo'n lijstje te maken. Ik ga het maar niet doen, heb de kleertjes van ons zoontje laatst eens uitgezocht en alle neutrale dingen eruit gevist en krijg sowieso heel veel kleertjes van een vriendin.

Qua hydrofielen enzo zijn we ook wel klaar, heb alles nog :D

Wat betreft hoeveelheden, das voor iedereen verschillend... Hydrofielen gaan er geloof ik in ieder geval bij de meesten hard doorheen, ik heb er een stuk of 15 maar de stapel was echt ook wel eens op (afdrogen, op liggen, in bed/box/wagen, badje droogmaken, enz).
    Spuugdoekjes heb ik er ook veel van (van die stoffen, geen hydrofiele), maar dat komt omdat ons zoontje flink reflux had en daardoor de hele dag door een spuugdoekje in de aanslag moest liggen.
    Sowieso kun je van alles makkelijk wat bijkopen als je merkt dat je meer nodig hebt :)

5. LinOo

LinOo Bekend lid

6 mei 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje meiden wat zijn jullie al ver!
    Ik denk dat ik alle kleertjes heb.. Maar doeken en doekjes moet ik nog bij halen.

Verder heb ik nog niks qua verzorging.. Geen luiers of lotion ofzo.. Kreeg wel de tip om de doekjes van pampers te kopen..

Eerst hier het kamertje maar eens klaar :) daarna is het tijd om flink in te slaan haha. Het plafond zit er nu in, en de muren zijn gestuct :) Het lijkt zowaar weer een bruikbare ruimte :D

6. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Hier ook nog niks van verzorgingsproducten en luiers! Dat komt nog wel! Kleertjes etc hebben wij wel al allemaal!

7. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Kleertjes heb ik wel in 50-56 groter Nog niet. Maar dat kan ik na de geboorte ook nog wel halen.
    Verder nog van alles van mijn dochter. Ideaal, ik hoef niet zoveel bij te halen.
    Babykamer moeten we nog mee beginnen. Ik heb een behangboom besteld, ben zoooo benieuwd naar het resultaat.

8. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Pff hier even ego bericht...
    Gisterochtend weer wat bloedverlies... dus de dag begon al lekker :s... dagen ervoor wel iets drukker geweest ivm vrijmarkt en kleedjesverkoop voor dochterlief maar niet te druk ofzo... Gisteren dan samen met mn oudste dus gezellig spulletjes verkocht. Gisteravond thuis gekomen was het huis een grote t@#$/&bende terwijl mn vriend eigenlijk had beloofd op te ruimen. Maar goed geen probleem vond t al lief dat hij even met de jongste ook was komen kijken bij de vrijmarkt. Ik ben lekker onder de douche gestapt want was kapot en i n tussen mn vriend de boel snel opgeruimd. ... liefff f! Maar mn pijntjes die afgelopen dagen al wat op de achtergrond waren werden steeds erger... typisch bekken klachten. .. Douchen w a s zelfs niet fijn meer en ik kon me geen houding meer vinden en tranen stonden me in de.ogen van de.pijn.... mijn vriend stelde voor om.lekker samen naar bed te gaan. Nou daar kwam het, hij wilde liever natuurlijk nog even knuffelen etc... Nou dat etc ligt al even stil Door alle kwaaltjes en pijntjes.... en ja daar baal ik ook best van.
    Mijn vriend begon t een beetje goed te laten merken dat t toch wel beetje ergerpunt was en ging chagrijnig en beetje op vervelende manier uit bed..
    En toen brak ik..... ik kon niet meer stoppen met huilen... Want weet je... Hij had helemaal gelijk!! En eigenlijk ben ik het ook helemaal zat! Wil niet meer! Dit is al met al gewoon een kut zwangerschap en ik heb t nog niet 1x durven toe te geven. Het is alsof mn lichaam t helemaal niet aan kan nog een x... Wil dat eigenlijk helemaal niet zeggen want voel me dan gewoon schuldig tegenover beeb!
    Maar dit was een punt. .... moest wel want anders word je geestelijk ook nog eens helemaal gek! Pfff ik hoop echt dat betere tijden nog gaan komen.... mijn vorige zwangerschappen waren ook echt niet zozeer alleen maar prettig en ik piep niet zo snel... maar zit er momenteel gewoon ff doorheen! :(

Binnenkort maar ff focussen op het leuk aankleden van de babykamer, even weer die positiviteit opzoeken....

Srry voor t klagen en bedankt voor het (aanhoren) lezen ;)

9. Sieza03

Sieza03 Bekend lid

19 feb 2014
    548
    0
    0
    Groningen
    Qua uitzet: is het misschien leuk/handig om hier een lijstje te maken op het forum die aangevuld kan worden? Aangezien negen van de tien hier op dit moment ook een zeef zijn met onthouden en vergeten hahaha.
    We hebben van mijn schoonmoeder al het één en ander van zwitsal gehad, maar nog lang niet alles wat je ook daadwerkelijk gebruikt. Spenen hebben we 2 van. Beetje zonde als je veel aanschaft/krijgt en het is geen speenzuiger. Zit alleen een beetje met de flesjes. Hebben de flesjes vN de s-fles difrax en hebben er 2. Hoeveel heb je hier van nodig?

@mamavandaisy, begrijp het volkomen. Hier staat alles ook op een laag pitje, heb er ook gewoon niet altijd de kracht nog voor, maar vriendlief heeft er gelukkig veel begrip voor. Sterkte en succes ermee!

10. MvanL

MvanL Bekend lid

24 sep 2013
    993
    0
    0
    qua flesjes heb ik een nuk starters set en 1 philips avent newborn (blije doos) haha

mamavandaisy ik begrijp je echt helemaal hier 2 weken geleden het zelfde gehad
    ik voel me net een zeekoe vooral met de manier waarop ik in bed rol en omdraai en zo dus de behoefte is ook wat minder en als ik dan last heb van steken en rugpijn etc ga ik er gewoon niet aan beginnen
    manlief liet ook even duidelijk merken dat hij dat vervelend vond en na een huil uitbarsting begreep hij me gelukkig

vooral nu ik weer ga werken zal het er weinig van komen aangezien ik savonds uitgeput ben dus heb gezegt dat ie daar toch echt mee zal moeten leren leven
    maar vind het ook een lastig iets

11. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Ik begrijp het ook helemaal hier al een tijdje geen actie om het zo maar te zeggen en me man begrijpt het helemaal.
    Vind het een beetje ongevoelig van de mannen die daar zo op reageren vooral als ze weten dat je zo'n pijn/klachten hebt.
    Succes meid en geniet van de positieve dingen!

12. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Hier ook een lijstje gemaakt wat we nog moeten aanschaffen is toch nog best veel. over 3 weken gaan we naar babydump dus dan hoop ik alles behalve luiers in te slaan. Die haal ik bij de etos, heb zo'n kortingsbon.

Verder twijfel ik over flesjes, wil borstvoeding geven maar denk dat ik er toch maar 1tje koop gewoon voor als het niet wil lukken, dan heb ik er een bij de hand en hoeven we alleen nog poeder te kopen.

@mamavandaisy, balen meid dat je niet kunt genieten, lijkt me ook best zwaar met een kleintje van 1,5 en dan zwanger.

13. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    @ noralie; een flesje is nooit weg. Als de BV niet op gang komt kan je nog kolven en dan met fles voeden. Deed kennis van mij ook.

@ uitzetlijst: joh we hebben een wiegje,, commode en kast. Dat moet nog in elkaar gezet worden, dus we hebben eigenlijk alleen nog maar de onderdelen ervoor :p Het matrasje is er ook. De kinderwagen + maxicosi. Verder wel een beetje kleren, maar niks te veel. Zelfs niet voor de eerste dagen. VL heeft vandaag weer een paar cm geverfd. Nu nog behangen en dan is het kamertje af... Dan kunnen we de spullen er in zetten en kunnen we eens de benodigde dingen gaan kopen :p Ik vind een algemene lijst voor hier nog niet zo gek! net als de lijst voor de bevalling ook een aanschaflijst? Hier zitten ook mama's die vaker mama zijn geworden dus die hebben een en ander aan ervaring. Altijd fijn om iets van mee te krijgen :)

@Mamavandaisy; Ik hoop dat je je hart zo hebt kunnen luchten. Zwanger zijn is niet altijd een pretje. Dus af en toe mag je best zeggen dat het niet lekker loopt. Voor je wederhelft ook niet makkelijk. Hier is qua intimiteit ook ver te zoeken. Knuffelen is al bijna vermoeiend. VL begrijpt het, maar ik voel me dan k** dat ik hem niet meer kan bieden. Niet even lief en sociaal aandacht voor hem kan hebben maar plof op de bank bijkomen. Maar we kunnen aftellen! Oktober, November, December... !!

14. Rinkeltje

Rinkeltje Actief lid

2 mrt 2014
    134
    0
    0
    Babyuitzet voor de babykamer
    wieg of ledikant
    commode
    aankleedkussen + 2 hoezen
    plank
    Babyuitzet voor in bed
    goed passende matras
    2 dekentjes (wol of katoen)
    2 slaapzakjes
    1 matrasbeschermer
    2 molton onderlakens
    3 hoeslakens
    3 bovenlakens
    2 naadloze metalen kruiken (niet nodig in de zomer)
    2 badstof kruikenzakken (niet nodig als je geen kruiken koopt)
    Babyuitzet voor in de klerenkast
    6 rompertjes maat 50 of 56 (bijv. 2 in 50 en 4 in 56)
    2 boxpakjes
    2 broekjes
    3 shirtjes
    vestje
    jasje
    4 paar sokjes
    2 mutsjes
    Babyuitzet voor de verzorging
    badje en/of tummytub
    2 badcapes
    badthermometer
    flesje babyshampoo, eventueel badolie
    6 hydrofiel washandjes
    zacht haarborsteltje of kammetje
    6 spuugdoekjes of slabbetjes
    12 hydrofielluiers
    6 hydrofiele washandjes
    6 flanellen luiers om je baby op te leggen of in te wikkelen
    pak papieren luiers of katoenen luiers
    1 rol papiertape
    inlegvellen/inlegluiers
    6 luierbroekjes
    pak billendoekjes
    potje zinkzalf of Sudocreme tegen rode billen
    flesje babyolie, vette zalf
    digitale koortsthermometer
    nagelschaartje met afgeronde punten (pas na 6wkn)
    luieremmer
    navelbandjes
    Babyuitzet voor de borstvoeding
    pak zoogcompressen
    2-3 voedingsbeha’s
    kolf plus flesjes (kun je het beste na de bevalling pas aanschaffen)
    Babyuitzet voor de flesvoeding
    pak zuigelingenvoeding
    3 flessen met spenen voor pasgeboren baby’s
    flessenborstel of sterilisator
    flessenwarmer
    Babyuitzet voor als je op pad gaat
    luiertas
    autostoeltje
    draagdoek/draagzak
    kinderwagen
    reiswieg/campingbedje
    Babyuitzet voor in huis (en gewoon leuk!)
    box met boxkleed
    muziekmobiel
    wipstoeltje
    babyfoon

15. Rinkeltje

Rinkeltje Actief lid

2 mrt 2014
    134
    0
    0
    Ik had op de computer al een overzicht gemaakt adhv verschillende uitzet-lijsten online. De basis-uitzet. Er zijn vast dingen die niet echt nodig zijn of die er nog bij kunnen, dus adviezen en opmerkingen zijn welkom ;)

16. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Ziet er goed uit Rinkeltje!
    Ff wat ik zo snel kan bedenken:

-ik hou qua hoeveelheden vaak minimaal 3 stuks aan voor dingen die gewassen moeten worden: 1 in gebruik, 1 in de was, 1 in de kast. Zo grijp je nooit mis (wat erg vervelend is als het bijv om een hoeslaken gaat)
    - Navelbandjes zijn tegenwoordig niet meer nodig, lagen hier ongebruikt in de kast, kraamzorg raadde het af.
    -Flanellen luiers heb ik ook nooit gehad, een fijne badcape of wikkeldoek werkt net zo goed!
    -Shampoo had ik aangeschaft maar staat na 15 mnd nog net zo vol in de kast, babyhaar wordt net zo schoon met water en een washandje ;)
    -Aankleedkussenhoezen zou ik persoonlijk liever meer dan 2 hebben liggen, zeker bij jongetjes :D
    -Voor flesvoeding is zo'n verdeelbakje voor het poeder ook handig als je op stap gaat.
    -In de winter is een lekkere wikkeldoek en/of voetenzak in de maxi cosi ook fijn!

17. MvanL

MvanL Bekend lid

24 sep 2013
    993
    0
    0
    Vandaag weer aatn werk
    Ben benieuwt heb vanacht geen oog dicht gedaan (slaap alt slecht van zondag op maandag denk dat ik dan t weekend teveel geslapen heb)

Hopelijk kan ik mn werk enigzins aanpassen zodat het wat minder zwaar word anders zal het zo weer gedaan zijn
    Normaal werk ik donderdag van 7 tot 21 uur maar heb nu gezegt dat ik alle dagen alleen overdag werk dus van 7-16 en niet langer dat ik dan savonds bij kan komen
    Nu maar hopen dat ik dat al voor elkaar krijg gelukkig super lieve collega's die heek behulpzaam zijn

Mja ik heb me voorgenomen dat ik niet meer kan doen als mn best
    Binne 3 weken mn nieuwe jaar contract tekenen (als het goed is haha) dus laten we hopen dat deze ziekmelding daar niet in mee telt dan komt het wel goed

18. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Succes mvl! Goed naar je lichaam luisteren!
    Hier gisteren een begin gemaakt aan de grote schoonmaak! De tuin opgeruimd en alles naar binnen gezet. Beide kelders opgeruimd en geveegd. Vandaag wilde ik binnen starten door iedere dag iets aan te pakken! Vandaag de slaapkamers van de meiden! Stoffen, zuigen en dweilen!

19. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Succes MvanL, luister goed naar je lichaam!

20. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.782
    1.367
    113
    Las ik laatst niet dat jullie de baby soms ook minder voelen bewegen? Ik voel nu echt nog maar weinig beweging. Net de verloskundige maar gebeld voor de zekerheid en ik kan gelukkig zo gelijk langskomen. Vind het wel een beetje eng...

Deel Deze Pagina