Jullie zeggen wel op facebook word druk geklets maar hier per dag ook 4-5 pagina's vol hoor hahah De verkoudheid hier lijkt minder te worden (ff afkloppen) Hoesten is nog wel heel heftig maar er komt flink wat slijm los wat ik nu makkelijker op kan hoesten dus hopelijk is het in een paar daagjes over Hier aanstaande zaterdag 37 weken hoop zo dat ie dan komt! Maar dat zal wel nie Begin toch als controle freak zijnde er wat moeite mee te krijgen dat het niet te plannen valt Vandaag is manlief thuis dus dalik het bed goed opmaken met zeiltjes etc en de klossen eronder Dan is ons bed dalik ineens 82 cm Hoog 😱 dat word springen met mn korte beentjes denk haha
En en en?? Goedemorgen allemaal! Hier is een wonder gebeurt. Een nacht zonder eruit te hoeven om te plassen terwijl ik gewoon 2 glazen op had gisteravond. Zou dit mijn laatste nacht zijn geweest waarin ik kon doorslapen Vandaag 37 wk... Beeb mag nu komen, maar vind het eigenlijk nog wel best zo. Straks de camera nog even nalopen of alles werkt. Wel belangrijk
Hoe voelen indalingsweeen? Zo slecht geslapen, het wordt weer een dagje doorvechten om er te raken. Verkouden zijn en zwanger zijn is echt geen pretje. Denkt dat het nog wel even blijft aanslepen. En dan lopen mijn borsten ook nog eensregelmatig uit als ik mijn neus moet snuiten.
Wat vervelend alle zieken. Sterkte, hopelijk kunnen jullie overdag wat bijslapen? Ik heb een rustige nacht gehad. Eigenlijk wel jammer, laat het maar gewoon beginnen .
Bijslapen nee dat gaat niet. Moet gaan werken. Ik snap niet dat iedereen wil dat hun kindje al komt met 37weken. Het is toch beter voor hun dat ze zo lang mogeliijk blijven zitten.
@louloulo: enerzijds zal dat wel zijn, dat het beter is voor het kindje, maar van de andere kant denk ik dat het weinig uit maakt als kindjes voor liggen op groei. Bovendien begint het bij zoveel al te rommelen, dat anderen denk ik ook een beetje "aangemoedigd" worden. Uiteindelijk ben je toch benieuwd naar je kleine hummeltje! Je kunt niet wachten tot ie komt. Ook zijn er heel veel niet fit of hebben flink last van de zwangerschap. Dan wil je ook wel een keer je lijf terug. In NL mag je thuis bevallen vanaf week 37. Dat is een soort ondergrens vanaf hier is je kindje gezond genoeg om zonder medische hulp te kunnen overleven. Daarom vindt iedereen 37 weken een mooie richtlijn. Maar als uk dan tot 42 wkn blijft zitten, dan baal je wel Overigens is te lang zitten ook niet goed. Hier echt beroerd. Weet niet zo goed waarom. Gelukkig mag ik zo naar de VK dus die kan me wel vertellen wat er aan de hand is. Lig met pepermuntjes en wat drinken op de bank. We krijgen de belinstructies en natuurlijk krijgen we te horen of baby nu goed ligt of niet. Gisteren nog wat babyspullen laten bezorgen en vandaag komen de laatste dingetjes. Een deel van het wiegje is geverfd. Vandaag nog een keertje oververven en dan kan het wiegje neergezet worden
Whaha grappenmaker. Ik heb nu geen tijd om te bevallen Ik denk dat uk aan t indalen is geslagen... Als ie dan maar niet te ver indaalt naar buiten
Haha, t komt eigenlijk nooit goed uit he? Bij de een is het te vroeg terwijl de ander het liefst nog gister was bevallen. @Louloulo, ik heb zelf zoiets van 'laat maar komen'. De vk schatte het kindje al vrij groot (nu rond de 3 kg, als het tot 40 weken blijft zitten kan het wel 4 kg worden). En omdat het gisteren steeds aan het rommelen was in mijn buik dacht ik wel dat het er aan kwam. Maar ja, het komt op zijn/haar eigen tijd dus we zullen het wel zien!
Hier ook al zo'n beroerde nacht. Werd steeds wakker met overgeefsel in mn mond. Kwam steeds omhoog als ik ging liggen. En buikpijn.. voelde me toch beroerd. Nu ook steeds pijntjes in buik en rug maar geen idee wat dit nou weer te betekenen heeft. vandaag toch ook maar even hoestdrank halen. Ik hoest me de longen uit het lijf... Iemand een idee welke je mag gebruiken als je zwanger bent??
Helaas chanti, geen hoestdrank als je zwanger bent. Ook niet die voor baby's. Ik vond de groene thee met pepermunt en kamille van zonnatura fijn om te drinken. Dat zijn van die korrels. (Zit wel veel suiker in) Sterkte. Is je maag al wat tot rust gekomen?
Officieel mag je helemaal geen hoestdrank gebruiken maar de apotheker hier zei dat bisolvon (goed om vast zittend slijm op te hoesten) de enige is waarop staat dat er nog nooit aangetoont is dat het kwaad kan incombinatie met zwangerschap dis deze raden ze me aan want constant met veel geweld hoesten is ook niet goed voor de beeb dit pak ik 3 x per dag een shotje en dan tussendoor pm mn keel Te verzachten keelsnoepjes van vicks Heb nu al 2 weken veel last maar sinds ik bisolvon gebruik hoest ik wel vaak maar komt er ook veel slijm mee dus het einde is in zicht Hier net het bed op klossen gezet nondejuh wa hoog hahaha
't Heerst wel lekker he, dat verkouden/grieperig zijn. Ach zolang het maar nu is en je straks met de bevalling geen last hebt is dat ook wel fijn. @MvanL: heb je er geen tillift bij om in bed te komen? Ik heb hier nog bewust niks hoog laten zetten. Wil zelf fatsoenlijk in en uit bed kunnen komen en dat lukt al niet met een buikje. Tegen die tijd kan het nog snel genoeg. Vandaag bij de VK geweest. Kindje heeft zich een slag in de rondte gedraaid en ligt nu netjes met het hoofdje voor het bekken. Indalen moet ie dan nog wel, maar dat doet ie dus nog niet. Ben allang blij dat uk niet meer dwars ligt! De VK denkt dat wij te laat gaan bellen en dat we dus al praktisch 't kind hebben voordat ze er is. Dus ze zei: bereid je in je hoofd ook maar voor op een thuisbevalling. Ik wil je met alle geweld in het ziekenhuis laten bevallen, maar ik denk dat jij gewoon te nuchter bent en daardoor te laat belt Nou we zullen 't wel zien dan. Verder was alles gewoon goed Net boodschapjes gedaan, want vriendje was mee. Lekker zwaar ingeslagen, hoefde toch niet te tillen hihi. Had een draagzak met babyinzet besteld. Krijg ik de draagzak, maar niet de babyinzet. Moet ik er nog weer achteraan.. Zucht.. snappen ze niet dat zwangere vrouwen daar heel pissig van worden?
Hier ook een vreselijk beroerde nacht gehad. Ons meisje was echt zo druk, de hele nacht door, daardoor veel harde pijnlijke buiken. Om 10 u. stonden mijn schoonmoeder en schoonzus voor de deur om ons hele huis een grondige beurt te geven. Wel heerlijk nu hoor, alle kamers zijn van onder tot boven helemaal schoon en fris. Lekker voor als ik straks in m'n kraambed lig.
Haha niheja, dus gelijk bellen bij t eerste pijntje! Fijn dat baby wel goed ligt nu..! Ik ben pissig op de Kruidvat! Had vorige week zaterdag die pampers van de actie besteld via internet (2e pak 40% korting) en heb ze nog steeds niet ontvangen. kreeg ik vanmorgen een mail dat het verkeerd was gegaan en ik mijn aankoopbedrag terug krijg + een bon voor 10% korting bij de volgende bestelling. Dat wil ik niet! Ik wil die pampers van de actie, en je denkt toch niet dat ik nog eens ga proberen via hun site te bestellen?! Grrrrr..
Geen hoestdrank? Ik heb net bij de apotheek een hoestdrank van vsm mee gekregen. Op de bijsluiter stond dat die wel mocht tijdens de zwangerschap! Dankje Vosje, gaat nu weer beter met de maag. Een combinatie van hoesten en maagzuur is niet echt ideaal haha
Lekker bijdehand gedoe zeg... Zij denken natuurlijk dat ze vet veel besparen, omdat ze nu 't tweede pak niet met 40% korting hoeven te geven. Ik zou er nog eens achteraan mailen dat jij gewoon die 40% korting wil. Heb je de actievoorwaarden nog ergens? Dat daar misschien opstaat van op=op? Als dat nergens vermeld staat, dan kunnen ze die 40% toch gewoon geven. Lekker boos worden! Je bent zwanger, je kan t altijd op je hormonen schuiven
Denk ook dat het voor hun goedkoper is mij terug te betalen, dan de luiers alsnog te leveren. Ze zeggen dat het pakketje 'kwijt is geraakt', en 'bij een ander depot is bezorgd'. Dan kun je dat terughalen, en alsnog leveren? Of zie ik dat verkeerd? Straks is iemand anders heel blij met mijn betaalde pampers.. En inderdaad, die hormonen werken wel mee.. haha..normaal zou ik hier helemaal geen probleem van maken.. maar ik wil die pampers met 40% korting!!
Een ander depot is natuurlijk nog niet meteen een andere klant. Oftewel hun hebben dat pakketje nog ergens. Dan laat ze van dat andere depot uit dat pakje naar jou toezenden. Klinkt mij niets meer als logisch, maar goed...