1-15 januari 2015 mama´s (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Noralie87, 22 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    ♥ZWANGERSCHAPSLIJST♥

♥ chanti1990 (24 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 30 december 2014
    ♥ wish01 (26 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 30 december 2014
    ♥ Mammievan5 (30 jaar) 7e kindje Uitgerekend op: 1 januari 2015
    ♥ Zyra (31 jaar) 3e kindje Uitgerekend op: 1 januari 2015
    ♥ Chickenmomma (27 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 1 januari 2015
    ♥ IngeM (28 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 2 januari 2015
    ♥ Von1987 (27 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 2 januari 2015
    ♥ MiekieLief (30 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 2 januari 2015
    ♥ Bloempje34 (34 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 3 januari 2015
    ♥ Mart (31 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 3 januari 2015
    ♥ Danie1991 (23 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 3 januari 2015
    ♥ Mop81 (33 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 4 januari 2015
    ♥ Zeilbootje (29 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 5 januari 2015
    ♥ girlwithredhair (34 jaar) 3e kindje Uitgerekend op: 6 januari 2015
    ♥ Sieza03 (26 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 6 januari 2015
    ♥ Eki (30 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 6 januari 2015
    ♥ Noux (27 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 7 januari 2015
    ♥ Thammy (27 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 7 januari 2015
    ♥ Noralie87 (27 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 8 januari 2015
    ♥ Nouralayn (24 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 8 januari 2015
    ♥ Elfenprinses (34 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 9 januari 2015
    ♥ ks2011 (24 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 9 januari 2015
    ♥ Vosje84 (30 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 9 januari 2015
    ♥ NiHeJa (25 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 10 januari 2015
    ♥ MvanL (25 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 10 januari 2015
    ♥ Esther1983 (31 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 11 januari 2015
    ♥ Snoepje11 (28 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 11 januari 2015
    ♥ Louloulo (25 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 11 januari 2015
    ♥ LinOo (29 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 11 januari 2015
    ♥ Mamatje89 (25 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 12 januari 2015
    ♥ pamela1203 (33 jaar) 4e kindje Uitgerekend op: 14 januari 2015
    ♥ Rinkeltje (33 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 15 januari 2015
    ♥ NookY (24 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 15 januari 2015
    ♥ Droppie Drie(32 jaar) 3e kindje Uitgerekend op: 15 januari 2015
    ♥ MamavanDaisy (26 jaar) 3e kindje Uitgerekend op: 15 januari 2015

36 dames op de lijst: (13) jongen, (13) meisje, (9) verrassing

♥ BEVALLEN♥

- Kristelo (23 jaar) 7 november 2014 van dochter Lobke
    - MyNemesis (29 jaar) 11 december 2014 van dochter Giacaé
    - Daan83 (31 jaar) 13 december 2014 van zoon Quinten
    - Belliebel (27 jaar) 14 december 2014 van dochter Romy
    - Vlindertje81(33 jaar) 17 december 2014 van zoon Stewart

Aantal: 5
    (2) Jongen (3) meisje

♥AFSPRAKEN, CONTROLES & ECHO'S ♥

18 dec - Louloulo - Controle vk
    24 dec - pamela1203 - Controle vk
    24 dec - Noux - Controle vk
    31 dec - Noralie87 - Controle gyn

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ VLINDERMAMA'S Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
    -mamalicious
    -Mandy3
    -Mammz
    -Joyofliving
    -Ankie25
    -Liz0104
    -itakepictures
    -Eveline1986
    -Elita
    -Cosy
    -Missmystique
    -Iris balk

2. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Wat een unieke naam Mynemesis.. Heeft het nog een speciale betekenis? Hoe gaat het nu met je?

3. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.784
    1.367
    113
    Mynemesis, ik vind de naam heel mooi staan op papier, maar hoe spreek je dat uit? En hoe ben je er aan gekomen? Echt uniek!

4. MyNemesis

MyNemesis Niet meer actief

Haar naam is afgeleid van Giacomo. :) Eigenlijk is de vrouwelijke variant op Giacomo "Giacetta" maar dat vond ik niet mooi en al mijn kids hebben unieke namen dus past mooi in het rijtje. ;) Je spreekt t op z'n Italiaans uit met de klemtoon op de laatste lettergreep en een halfstomme I; dzj(i)•aa•SEE dus.

Verder gaat t uitstekend hier. Zit kilometers hoog op een knalroze wolk... <3

5. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    De paracetamol heeft geholpen, de zeurende buikpijn en pijn in de liezen is nu weg. Alleen die vervelende harde buiken nog.

6. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Voor zover nog geen tekenen dat ze komt hoor... Harde buiken zijn zelfs minder vandaag.

7. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Zo wat is het hier weer lekker druk :p

@Noux; JEEEEJ Weer thuis! Daar heb je echt heel lang naar uitgekeken!

@Pamela; een heel fijn weekend toegewenst! Goed uitrusten he! Geen gekke dingen doen.

Slijmprop verliezen kan in sommige gevallen wat zeggen, maar soms ook niet. Soms kan je weken van te voren al slijm kwijt raken, maar die prop kan zich ook weer opbouwen. *Nu maar hopen dat ik niemand teleurstel, anders sorry :p ) Bij de een is de slijmprop weg en een dag later ben je moeder. Bij de ander kan je zo 2 weken verder zijn.

Hier verder geen gerommel en dingen anders dan anders. Soms vergeet ik zelfs dat ik zwanger ben en dan sta ik met moeite te bukken en denk ik oja, buik in de weg. Merk wel dat ik teveel heb gelopen de laatste paar dagen. Beetje beurs gevoel down under. Ben nu maar op de stoel gaan zitten en ga mn vaders administratie afwerken. Jaar kan bijna afgesloten worden, dus kan al wat voorbereidingen treffen. Alhoewel je er niet echt vlotter op wordt met je zwangerschap. Denken kost heel veel moeite :p

Ohja; mn vriend dacht dat vandaag "het" ging beginnen. Nou ik voel nog niks :p Dus ik denk dat uk mooi blijft zitten tot week 42.

8. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Nog 2 weken en deze week nog 2 dagen. Straks op controle bij de gyn.
    Denk niet dat ik het nog 2weken vol hou achter deze week.
    Kga zeker nog 1 week proberen, maar ga toch vragen dat ze vanaf 29/12 een brief op maakt voor arbeidsongeschiktheid, moet anders pas terug gaan op 5jan. (3jan is mijn laatste werk dag) En de papieren moeten zeker die dag ten laatste verstuurd worden.

Moest ze mij nu verplicht op platte rust zetten kan mijn baas niet vertrekken op skireis. En dan gaat hij wel ferm balen.

9. Bloempje34

Bloempje34 Bekend lid

10 dec 2013
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    #1729 Bloempje34, 18 dec 2014
    Laatst bewerkt: 18 dec 2014
    Alles bij gelezen maar opslaan lukt niet goed, toch maar poging doen van wat wel is blijven hangen.

Iets met slijmerig, zegt idd nog niets kan zelfs gewoon weer opnieuw aangemaakt worden.

Big-shirt/bevallingsshirt, ik ga vanmiddag eens even kijken in de stad.

Mart: ik probeer ook maar 1 afspraak te plannen op een dag met bv vriendinnen. Maar mijn dag zit meestal ook gewoon vol met dingen die ik van mezelf moet doen in huis bv. Ik maak altijd van die leuke lijstjes voor mezelf die ik nooit afgewerkt krijg hahha. Jullie doen toch ook nog gewoon alles in huis enzo? Gaat wel echt mega traag allemaal en kost veel meer energie maarja moet wel gebeuren.

Loulou: Sjee zeg wat moet jij nog lang doorwerken pfff daar zou ik echt niet aan moeten denken! Goed op jezelf letten he en aangeven als t niet gaat. Kleine uk en jij zijn belangrijker dan t werk nu.

Ff ter vergelijking een vb van een dag als vandaag:
    Vanmorgen zou ik eigenlijk thee gaan doen bij vriendin maar ging niet door want die is ziek. Kwam goed uit want ik had slecht geslapen dus ben nog lekker even blijven liggen.
    Verder vandaag:
    -Douchen en voetjes gedaan (is best een klus want kan er niet meer goed bij)
    -vaatwasser uitruimen en afwassen van de grote dingen
    -afsoppen van de trap
    -soppen en dweilen babykamer
    -vluchttas nog even herordenen en aparte tas maken voor baby, leek me handiger.
    -cd uitzoeken (uit dozen die hier staan) die ik graag op de achtergrond wil tijdens bevalling.
    -stofzuigen huiskamer en keuken en dweilen huiskamer.

Verder vandaag ga ik dan straks nog even de laatste kerstkado's halen, een bigshirt proberen te scoren. Even boodschapjes doen voor avondeten. Koken en vanavond even met vriendje naar de koopavond.

Is dat echt een te drukke dag? Of toch wel vergelijkbaar met die van jullie?

Verder allemaal een fijne dag vandaag! Ik ga de babykamer nog eens dweilen (dan kan dat ook van mijn lijstje af whahahhahaha)

10. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.784
    1.367
    113
    @ Bloempje, dat lijkt wel op wat ik op een dag doe. Bijvoorbeeld vandaag:

- vaatwasser uitgeruimd
    - paar kleine boodschappen gedaan en kerstkaarten gekocht
    - kerstkaarten geschreven
    - 1 was gedaan en in droger gedaan (niet opgeruimd nog!)
    - woonkamer gestofzuigd

Nu lekker op de bank tv kijken :)

11. MyNemesis

MyNemesis Niet meer actief

Ben jaloers! ;) Lijkt me heerlijk, van die dagen waarop je weinig hoeft... Hier nogal drukke dag gehad;

- 7:00 voeden kolven aankleden opfrissen
    - 8:15 kids naar school
    - 9:30 even langs de advocaat geboorteakte langs gebracht
    - 11:00 kraamvisite gehad
    - 12:30 boodschappen en Blokker en Kruidvat
    Tussendoor even de vaat en de was gedaan
    - 15:00 kids uit school
    - 16:15 naar zwemles met z'n allen daarna aansluitend kerstdiner op school
    En nu net de kids weer opgehaald........ Moet nog even schooltasjes klaarmaken kleren klaarleggen was wegvouwen.

En dan te bedenken dat m'n moeder bij me kraamt en dat ik er dus zéker niet alleen voor sta hahaha. Nog één dagje school en dan vakantie....... Misschien ga ik dan eens een dagje met de pootjes omhoog! :D

12. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Wauw Mynemesis! Ben je niet pas bevallen? :p
    Wel van je kleine meisje genieten hoor, en jezelf ook (laten) verwennen!

13. MvanL

MvanL Bekend lid

24 sep 2013
    993
    0
    0
    Ik weet al
    Niet meer wie het zij over drukke beebs maar hier ook nog zoon druktemaker vooral alsk gehoest heb dan duuwt ie weer flink zodat ie weer alle ruimte heeft hahah

Heb de verkoudheid hier niet meer onder controle dus vandaag naar de huisarts geweest na lang aandringen kreeg in toch een afspraak gelukkig kon hij niks vinden kreeg wel pilletjes mee tegen het hoesten omdat ik nu echt nie fatsoenlijk slaap
    De dokter zei ook je hebt nu net genoeg energie voor je baby maar er blijft niks over voor jezelf dus je lichaam heeft geen energie om beter te worden dus door deze pillekes zou ik goed moeten slapen en minder hoesten waardoor ik dus meer energie over zou moeten hebben en dan zou het zo iver moeten zijn dua dat hoop ik maar

14. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Het was ook echt een hele mooie bevalling. Bij Fabienne ben ik ingeleid, dus was blij dat het deze keer gewoon uit zichzelf begon.

Ik had niet gedacht dat ik in zo'n flow terecht zou komen. Dat ik zo ontspannen weeën weg zou puffen. Ik vond het echt een super bevalling. Mooier nog is zonder pijnstilling en niet uitgescheurd.

Dan nu het slechte nieuws:

Romy ligt helaas weer in het ziekenhuis sinds gister. Haar bilirubine gehalte (geelzucht) was zo hoog dat opname nodig was. Maar het was zo erg dat ze vannacht een wisseltransfusie heeft gehad met donorbloed. Dan zit je daar, de 3e dag met gigantische kraamtranen in het ziekenhuis omdat je je kindje moet achterlaten.

Ik weet dat ze daar op de juiste plek is, en dat ze erg graag willen zorgen voor het kleine popje. Want dat is ze dan ook met haar 46 cm. Maar het wringt. Dit is de 3e kraamperiode die wordt onderbroken in de 1e week, ik had zo graag eens willen genieten die eerste week.

Maargoed, het feit is en blijft dat ze daar nu op de juiste plek is. De reden dat ze het heeft is ook bekend. Ik heb bloedgroep o positief, prima, maar ik heb in mijn bloed anti-e stoffen zitten. Romy heeft geen anti-e maar anti-D. Deze cellen plakken vast aan de rode bloedlichaampjes die ze na de geboorte niet meer nodig hebben. Normaal scheidt de lever ze uit, maar doordat ze anti-D heeft, en van mij anti-e heeft meegekregen, verwerkt de lever ze niet tot nauwelijks en blijven deze afvalstoffen dus in haar bloed zitten. Hierdoor gaat ze geel zien. De gele kleur viel opzich wel mee, maar hij was echt hoog, veel te hoog. Die transfusie was dus echt noodzakelijk. (max was 310, haar waarde 460)

Gelukkig is deze aangeslagen. Haar waardes zijn gezakt tot eigenlijk onder de fototherapiewaarde (blauwe lamp). Voor de zekerheid houden ze haar daarop zodat ze echt zeker weten dat het goed blijft gaan. Het is alleen niet zonder risico dat haar waardes zo hoog waren. Als de waarde te lang te hoog is kan een kind er hersenschade van oplopen. Welke vorm heb ik geen idee van. Morgen krijgt Romy als het goed is een echo van haar hoofdje, dan weten we hoe dat ervoor staat.

Het positieve is dat de artsen denken dat ze gewoon in 1 keer heel snel gestegen is. De meeste kinderen met een te hoog bilirubine gehalte zijn sloom, suf, drinken, poepen en plassen niet goed. Romy was en is al die dagen erg fit en alert geweest. Poepen en plassen doet ze als de beste, en haar flesje drinkt ze gretig leeg. Iets wat totaal niet past bij het beeld van een bili-kindje. Ze denken dat het allemaal wel mee valt. Juist omdat ik een gehandicapt zusje met hersenschade heb ben ik vreselijk bang. Ik weet wat het inhoud om de zorg voor zo'n kind te moeten dragen. Ik zal echt niet minder van haar houden als het zo is, maar het zal emotioneel een enorme klapper worden gok ik.

Vooralsnog zijn de artsen erg positief en hebben goede hoop. Ik moet het dus ook proberen positief in te zien, alleen kan ik dat niet zo goed. Niet zolang ze die echo van haar hoofdje nog niet heeft gehad.

Verder is het echt een heerlijk tevreden dametje. Vanmiddag zat er een flink poepie dwars bij haar, en ze werd pas echt rustig in mijn armen. Toen kon ze even lekker haar luier vol poepen haha:D. En zeg nou zelf, poepen bij mama op schoot is het fijnste wat er is haha.

Verwachting is dat ze morgen van de monitor af mag als de waardes goed zijn. Dan mag ze ook haar kleertjes weer aan en kan ik weer lekker tutten met haar. Oh ik mis dat kleine grietje zo intens.

Het fijne is dat ik ongeschonden uit de bevalling ben gekomen en ik het lichamelijk aan kan om heen en weer te pendelen tussen thuis en ziekenhuis. Mijn andere kindjes hebben me ook nodig, vandaar dat ik me niet heb laten opnemen. Het is allemaal al hectisch zat voor ze.

Verwachting is dat ze dit weekend misschien weer lekker thuis komt. Let's hope so!

Bijgevoegde bestanden:

15. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.784
    1.367
    113
    Sterkte Belliebel,dat is niet wat je verwacht zo snel na de geboorte. Hopelijk knapt ze snel op!

16. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Och Bellie.. ik zit hier zelfs bijna met je mee te huilen.. hoop dat jullie meiske snel opknapt en 'ongeschonden uit de strijd komt'.. dikke knuffel voor jou!!

17. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ach wat sneu als je dat kleine mupke zo ziet liggen. Hopelijk mag ze snel weer mee naar huis...

18. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Heftig bellie. Hopelijk komt ze er goed uit en mogen jullie snel gaan geniete. Lijkt me inderdaad verschrikkelijk je kleine meisje zo snel achter te laten. Dat ze maar snel gezond mee naar huis mag.

19. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje Bellie. Wat ontzettend rot.
    Hopelijk knapt ze snel op en kunnen de artsen hersenschade uitsluiten. Wat een nare en onzekere tijd.
    Sterkte!

Slaap lekker meiden: hopelijk slaapt iedereen lekker. Mvl: jij in het bijzonder zodat je weer even op kan laden.

Zeilbootje: je voorgevoel klopte niet.. Maar je hebt nog een uur ;)

20. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Belliebel, hopelijk mag ze snel weer naar huis met jullie!

Deel Deze Pagina