1-15 januari 2015 mama´s (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Noralie87, 22 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rinkeltje

Rinkeltje Actief lid

2 mrt 2014
    134
    0
    0
    Soms voel ik hem een hele dag niet. Probeer er geduld mee te hebben (vanaf 28e week moet je je kleine voelen), maar ben wel helemaal opgelucht als ie weer ligt te wiebelen.

2. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Voor bij flesvoeding nog vitamine D druppels , hydrofielluiers heb ik er nog meer van dan 12 ;) (in de kinderwagen, box, bed, om af te drogen en in het begin spuugde ze best wat dus gebruikte er veel per dag. Ook hier zeer vermoeid moet ik zeggen. Flinke buik en dan heb ik zondag ook nog dochterlief haar tweede verjaardagsfeestje! Wel leuk hoor maar zo vermoeiend! Aftellen begint inderdaad, nog 9 weken werken!!

3. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ja! Ik voel hem ook zo weinig, vind het ook een beetje eng...

4. LinOo

LinOo Bekend lid

6 mei 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als je het niet vertrouwd is bellen goed. Veel succes zo bij de vk zeilbootje.

Mvl succes met werken.

Mijn vakantie is ook voorbij en ik ga vanavond weer aan de slag. Hier ook aftellen, over 9 weken is mn eerste verlofdag :D

5. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.782
    1.367
    113
    Alles goed met de kleine gelukkig. De combinatie van weinig plek en stuitligging maakte dat er weinig bewegingsruimte was, waardoor ik het minder kon voelen schoppen. Erg opgelucht!!

MvanL succes op het werk vandaag! Hoe gaat het met de andere dames? Al aan het aftellen tot het verlof?

6. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Nu al zo trots op ons kleine mooie meisje. Ze groeit mooi met de curve mee en is al bijna 800 gram. Ook haar hersentjes waren goed ontwikkeld. Wat nog mooier is, is dat haar longslagader nog open staat. Dus alles ziet er tot nu toe heel gunstig uit!
    Ze lang overigens vandaag ook in een stuit, lekker met haar hoofdje tegen mijn buikslagader aan, aan het meedeinen op mijn hartslag.

17 nov. staat de vwp gepland en weer een groeiecho!

7. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Wat fijn dat het goed gaat Noralie! Wat spannend moet dat elke keer weer zijn!

Ik heb nu echt super veel last van mijn schaambot / bekken. Vanmorgen weer fysio gehad en t advies gekregen om n band te halen voor de dagen dat ik werk. Eigenlijk doe ik denk ik ook te veel, en dan moet ik t bezuren de dag erna.

8. Nouralayn

Nouralayn Actief lid

28 apr 2014
    372
    1
    18
    Noord-Brabant
    Superhandig lijstje, bedankt Rinkeltje!

Hier soms ook een paar uur lang geen beweging. Meestal als ik even ga zitten of liggen (vooral s'nachts ;)) laat meneer van zich horen.

Ben ik trouwens de enige die het meeste voor de babyuitzet nog moet aanschaffen? Heb het gevoel dat ik er wat laat mee ben haha... we krijgen de kinderwagen voor een groot deel van mijn vader, begin november. Denk dat het de Joolz gaat worden.. erg prijzig maar ben zo verliefd op de wagen! En de bedoeling is toch wel dat ie iig nog een kindje mee zal gaan. Ledikantje halen we van de IKEA (Gulliver), ook vanwege co-sleeping en de zijkant die eruit kan. Verder denk ik dat we alleen een ruime commode gaan aanschaffen met veel lades. We hebben maar 1 slaapkamer dus beeb moet sowieso voorlopig tot we verhuizen bij ons op de slaapkamer, dus nog geen ruimte voor een kledingkast. Kleertjes heb ik wel al in overvloed :D dat is toch wel het leukste om te kopen he?!

Hier sinds gister met vlagen last van spierpijn gevoel onder bij mn bekken.. niet fijn :( vandaag gaat het wel weer. Achja, alles voor het goede doel he. Morgen weer controle en hoop stiekem op een echo!

xx

9. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Hallo Dames;

@Rinkeltje; wat een ontzettend fijne lijst! DankDank! Ik moet zo ongeveer alles nog aanschaffen :)

@MvanL; spannend dat je weer mag werken. Ik hoop dat het goed gaat en ik hoop ook dat je over 3 weken je contractverlenging krijgt (of een vast contract voor onbepaalde tijd, dat mag natuurlijk ook he :p )

@Noralie; spannend steeds, maar gelukkig gaat het allemaal heel voorspoedig!

@Noux; vervelend dat je zo'n last hebt. Dat niet teveel doen is toch wel lastig inschatten soms he. Moet je dan een gewone buikband halen? Helpt dat?

@ voelen schoppen; soms voel ik uk wat minder en soms wat meer. Komt natuurlijk ook door hoe je ukkie ligt. Soms ligt ie wat meer naar je rug toe en soms wat meer met de beentjes naar je buikwand. Dan kan het zijn dat je wat minder voelt. Hier word uk wel dagelijks gevoeld; maar soms wel 10x pd en soms maar 1x pd. Soms heel hard, soms heeeeel voorzichtig. Tot nu toe maak ik me nog geen zorgen.

Vanochtend naar de VK toe geweest. Deze vrouw had ik nog niet gehad in de praktijk. Nu ken ik iedereen; gewoon een fijn gevoel. Alles was goed. Mijn bloeddruk was perfect, kindje had een duidelijke hartslag. Koppie lag naar beneden en de billetjes lagen bij mn buik. Ze kon het al heel duidelijk voelen; was ze een beetje verbaasd over. Voortaan moet ik elke 3 weken heen, dus de bezoekjes worden opgeschroefd. Na week 27 moet ik bloedje prikken voor Rhesusantistoffen en dan worden ook meteen mn glucose en HB gemeten. Met 30 weken moet ik een echo laten maken voor de groei. Mn navel ligt niet geheel in het midden. De baarmoeder ligt wat hoog. Niet dat ik nu weet wat daar zo erg aan is maar ik zal braaf luisteren :p Bij de drogist moest ik een drankje halen met ijzer. Dan kan het zijn dat ik iets minder vermoeid ben en als mn rugklachten erger worden moet ik naar Mensendieck. Ik vond het eigenlijk een nuttig gesprek. Heb ik ook niet bij elke controlebeurt :p

Ohja; ik dacht dus dat ik wel wat kleertjes had voor uk voor de eerste dagen. Blijk ik alleen 2 rompertjes te hebben :p de rest is allemaal maatje 62 :D Dus euh.. ik moet nog shoppen :p Begin beetje stress te krijgen; dat ik echt helemaal niks heb : P

10. Snoepje11

Snoepje11 Lid

10 jun 2014
    45
    0
    0
    Ja! Weer gevonden! Hihi.. Een weekje weg naar Turkije en jullie waren zoek;)

Hier gaat alles goed. Lekker vakantie gehad en woensdag weer beginnen met werken. As weekend gaan de mannen beginnen met de babykamer en natuurlijk heb ik weer verzonnen dat onze slaapkamer ook wel een opfrisbeurtje kan gebruiken(typisch gevalletje van nesteldrang?).. manlief stemde gelukkig in.

Verder moeten we eigenlijk nog heel veel aanschaffen maar ik voel nog geen stress;)

Lichamelijk voel ik wel dat ik soms een beetje teveel doe, gelukkig fluit ml me dan terug en voldoende slaap doet al wonderen heb ik gemerkt.

Verder lees ik lekker met jullie mee!

11. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Wat ben ik blij dat jullie ook aangeven dat de kleine niet altijd goed te voelen is. Ik had dat van het weekend. Ik heb wel zon ding waarmee je hartje kan horen, maar het zat me niet lekker dat de kleine niet schopte.
    Sinds gister laat haalt die de schade weer in. In kon zelfs mijn buik helemaal zien bewegen. Ik ben totaal niet slank, dus was een prachtig moment. Samen met mijn vriend een tijd naar me buik gestaard.

12. Rinkeltje

Rinkeltje Actief lid

2 mrt 2014
    134
    0
    0
    Omdat ik mij ook niet zo jofel voel de laatste dagen, zowel fysiek als geestelijk (ben moe, huilerig, gespannen buik en heb mn pa uit mn facebook geknikkerd met een berichtje dat ik er even klaar mee ben).. Besloot ik dat het weer eens tijd werd voor een buikfoto. Omdat ik mezelf vanuit deze hoek niet dagelijks zie, is dat steeds weer leuk om te doen. En dan uiteraard het hele mapje weer even bekijken om de vorderingen te zien. Hier 5 weken en 24+4 naast elkaar, wat een verschil!

Bijgevoegde bestanden:

• 5-24a.jpg
      5-24a.jpg
      Bestandsgrootte:
      24 KB
      Weergaven:
      1
  13. Danie1991

Danie1991 Actief lid

18 aug 2014
    449
    0
    0
    ik heb de babykamer al klaar en in principe hebben we alles al wel, maar nu twijfel ik alsnog over alles. we hebben een maxi cosi gekregen van mijn opa, maar het is geen nieuwe en nu twijfel ik hier ook weer over. ook hebben we een tweedehands box, maar ook weer twijfels.
    volgens mij blijft dat nog, zelfs als ik alles voor elkaar heb. dus probeer mezelf niet te druk te maken.
    vond het afgelopen week wel super leuk om te zeggen van; Nog 100 daagjes. komt zo wel ineens dichterbij :D

14. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    @ uitzet: Hier moet nog veel gekocht worden.
    Bedje, commode, verzorgingstafel en een comfy stoel voor de voedingen hebben we al. (allemaal van de ikea).
    In belgie word wel altijd met een geboortelijst en/of pamperrekening gewerkt. Dan weten de mensen wat je nog nodig hebt. Staat er niks meer op de lijst die binnen hun budget past kunnen ze een cadeaubon geven zodat je zelf kan bijbetalen voor een bepaald stuk.

@voelen: Hier een super actieve dochter. ik voel ze minimaal 3x op een dag bewegen. 's avonds is ze zelf soms meer dan een uur aan het draaien en stampen.

15. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    #175 Noralie87, 29 sep 2014
    Laatst bewerkt: 29 sep 2014
    ♥ ZWANGERSCHAPSLIJST♥

♥ chanti1990 (23 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 30 december 2014
    ♥ wish01 (25 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 30 december 2014
    ♥ Mammievan5 (29 jaar) 7e kindje Uitgerekend op: 1 januari 2015
    ♥ Beertje4387 (27 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 1 januari 2015
    ♥ Zyra (31 jaar) 3e kindje Uitgerekend op: 1 januari 2015
    ♥ Daan83 (30 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 1 januari 2015
    ♥ Chickenmomma (27 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 1 januari 2015
    ♥ belliebel (27 jaar) 3e kindje Uitgerekend op: 2 januari 2015
    ♥ IngeM (28 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 2 januari 2015
    ♥ Von1987 (27 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 2 januari 2015
    ♥ MiekieLief (30 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 2 januari 2015
    ♥ Bloempje34 (34 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 3 januari 2015
    ♥ Mart (31 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 3 januari 2015
    ♥ Danie1991 (23 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 3 januari 2015
    ♥ Mop81 (32 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 4 januari 2015
    ♥ Zeilbootje (28 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 5 januari 2015
    ♥ Vlindertje81 (32 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 6 januari 2015
    ♥ girlwithredhair (34 jaar) 3e kindje Uitgerekend op: 6 januari 2015
    ♥ Sieza03 (26 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 6 januari 2015
    ♥ Eki (30 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 6 januari 2015
    ♥ MyNemesis (29 jaar) 5e kindje Uitgerekend op: 6 januari 2015
    ♥ Noux (26 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 7 januari 2015
    ♥ Thammy (27 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 7 januari 2015
    ♥ Pandorabeads (30 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 7 januari 2015
    ♥ Noralie87 (27 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 8 januari 2015
    ♥ Nouralayn (24 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 8 januari 2015
    ♥ Elfenprinses (34 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 9 januari 2015
    ♥ ks2011 (24 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 9 januari 2015
    ♥ Vosje84 (30 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 9 januari 2015
    ♥ Mireille74 (40 jaar) 4e kindje Uitgerekend op: 10 januari 2015
    ♥ NiHeJa (25 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 10 januari 2015
    ♥ MvanL (25 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 10 januari 2015
    ♥ Esther1983 (30 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 11 januari 2015
    ♥ Snoepje11 (28 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 11 januari 2015
    ♥ Louloulo (25 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 11 januari 2015
    ♥ LinOo (29 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 11 januari 2015
    ♥ Kelly90 (24 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 11 januari 2015
    ♥ Kristelo (23 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 12 januari 2015
    ♥ Mamatje89 (25 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 12 januari 2015
    ♥ pamela1203 (33 jaar) 4e kindje Uitgerekend op: 14 januari 2015
    ♥ Rinkeltje (33 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 15 januari 2015
    ♥ NookY (24 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 15 januari 2015
    ♥ Droppie Drie(32 jaar) 3e kindje Uitgerekend op: 15 januari 2015
    ♥ MamavanDaisy (26 jaar) 3e kindje Uitgerekend op: 15 januari 2015

44 dames op de lijst: (15) jongen, (18) meisje, (11) verrassing

♥AFSPRAKEN, CONTROLES & ECHO'S ♥

30 sept - Nouralayn - Controle vk

1 okt - Noralie87 - Controle vk
    6 okt - LinOo - Controle vk
    13 okt - Noux - Controle vk
    15 okt - Pamela1203 - Controle vk
    16 okt - Noralie87 - Controle cardioloog
    16 okt - Louloulo - Controle gyn
    17 okt - Von1987 - Controle vk

17 nov - Noralie87 - vwp en groeiecho

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ VLINDERMAMA'S Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
    -mamalicious
    -Mandy3
    -Mammz
    -Joyofliving
    -Ankie25
    -Liz0104
    -itakepictures
    -Eveline1986
    -Elita
    -Cosy
    -Missmystique
    -Iris balk

16. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Hoi januarimama's!

Ik was ook in januari uitgerekend maar heb toen een bbz gekregen (was onder een andere nickname: Eveline1986).
    Nu mogen we weer het wonder van een zwangerschap meemaken, afgelopen zaterdag heb ik positief getest! Morgen naar de gyn voor een echo om te kijken of het nu wel op de goede plek zit. Hopelijk kunnen ze al iets zien.

Ik zie hier af en toe mooie buikjes enzo voorbijkomen, lekker genieten jullie zijn al over de helft!! Wat gaat het snel he meiden,

Liefs Ligero

17. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Ohh ja mijn leeftijd mag aangepast worden naar 25 al 2 weken geleden verjaart:D

18. Nouralayn

Nouralayn Actief lid

28 apr 2014
    372
    1
    18
    Noord-Brabant
    Ligero, wat een superfijn nieuws! Ben enorm blij voor je. Gefeliciteerd en probeer lekker van te genieten :D

19. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Ligero; wat fijn dat het bij jou nu ook weer zo ver is! Zoals je onderschrift al zegt: hopen dat het nu op de goede plek zit ;) Fijne zwangerschap gewenst!

Louloulo Nog van harte met je verjaring dan :p

20. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Gefeliciteerd Ligero!

Wij hebben n ledikantje, wiegje, commode, kinderwagem, maxi cosi.. rest moeten we allemaal nog..

Ik moet n speciale bad voor bekkeninstabiliteit.. duur in aanschaf zag ik al!

Deel Deze Pagina