En lange vingers, en zeebanket, chips, spekjes, pasteitjes, spaghetti en ga zo maar door En voor na de bevalling 2 heerlijke biertjes 😍
Ondertussen zijn er weer wat meiden bevallen: gefeliciteerd!! Migraine: he wat naar! Kan me voorstellen dat je dan liever een keizersnede+datum vast hebt staan! Vakantie: toch lekker, er nog ff tussenuit! Kerstpakket: ziet er goed uit!! Grote/kleine baby: ach, ze moeten er allemaal hoe dan ook uit hier is de schatting tussen de 6 en 7 pond, eerste (zoon) was 3325, dus zal wel weer ongeveer hetzelfde zijn gok ik Indalen: wat fijn dat de ukkies bij (bijna?) iedereen zijn ingedaald! Scheelt toch weer wat stress. Alleen jammer dat het bij sommige met zulke krampen samen ging, das dan weer even minder. Hier ligt de kleine ook al een week of 4 vast. Maagzuur: nu weer wat minder, maar vooral afhankelijk van wat ik eet. Vanillevla doet idd wonderen! Vandaag weer controle gehad bij de vk. Gelukkig alles goed. Kan er ook nog wel even tegenaan voor mn gevoel, ze mag nu komen (alhoewel, liever niet met de feestdagen) maar over een paar weken is ook prima. Wel afgesproken dat ik tot max 41 weken wil doorlopen en dan ingeleid wil worden. Hoop dat het niet zover komt, want wil graag thuis bevallen. Ze gaan in ieder geval bij 40, 40.2 en 40.4 strippen en dan voor 41 weken een afspraak maken in het zh als ze er met 40.4 nog niet is. Wel fijn om dat in ieder geval op een rijtje te bebben! Vroeg me nog af, wil iedereen hier in het ziekenhuis bevallen of zijn er nog meer meiden die (als het kan) thuis gaan bevallen?
Joehoe dames! Hier weer een slapeloze nacht Kan gewoon niet slapen! Bleh! Gelukkig biedt serious request gezelligheid op de tv. Kerstboomverlichting aan...wie heb het?! Controle: hier gaat alles goed met ons meisje, vk schat haar op 3500 Gr bij 40 weken. Ingedaald, maar heb nogsteeds het welbekend tafeltje. Maargoed, ze zei dat het ook nog gewoon zo kan blijven tot de bevalling. Kwaaltjes: maagzuur, warme melk doet wonderen.. Maar erg vervelend want heb toch ook zoveel trek in allerlei lekkere dingen (zoals dat kerstpakket! Hihi). En naar de wc gaan gaat niet zo soepeltjes. Maar voor de rest niks te klagen. Kwam nog op m'n hoge hakken bij de vk, die vroeg zich al af of ze wel de juiste persoon voor zich had Met kerst dus gewoon m'n hakken aan. Afgelopen weekend een heerlijk weekend gehad. Samen met mijn vriendin een heerlijk zwangerschapsweekend gehad. Zij is 27 weken zwanger en we zijn al sinds groep 5 vriendinnen dus heel bijzonder om samen mee te maken. Vrijdag hadden we een heerlijke wellnessdag speciaal voor zwangeren, zo heerlijk! En zaterdag hadden we een fotoshoot, het resultaat is erg mooi geworden topweekend! Vanavond hebben we het familiewiegje afgemaakt. Het wiegje is al 58 jaar oud en m'n vader, tantes, neven, nichten, broertje, zusje en ik hebben erin gelegen. Heel bijzonder dat straks ook ons kleine meisje erin mag liggen. Manlief en m'n tantes hebben geholpen met het intimmeren van de stof.. Moment om te koesteren. Een echt prinsessenwiegje! Bevalling: ik wil graag thuis bevallen, alles staat er al helemaal klaar voor! Van een vriendin een Tens geleend als 'pijnstilling'. Ben benieuwd of ik er baat bij ga hebben. Iemand anders die ook een Tens gaat gebruiken? Zooooo, het wordt tijd dat ik me weer even op ga warmen bij ml.
Ik doe er een weekje bij op Pamela! 38 weken vandaag! Wauw.. Zo ff douchen en dan om 10 over 10 naar de vk. Vanmiddag ff op de koffie bij mijn opa en oma. Hier ook weer n rotnacht, zweten als n gek! Hoop toch weer eens n nacht lekker door te kunnen slapen voor ons ukkie er is! Wat een prachtig wiegje! Doeiii!
Hier juist een heerlijke nacht om 22 uur sliep ik al om half 4 moest ik ff plassen en om 4 uur sliep ik weer tot 8 uur dus mag niet klagen Maagzuur soms een beetje maar gelukkig niet zo erg Maar wat ik hier wel raar vind is dat onze beeb steeds kei hard aan voelt in mn buik (hij is nog heel bewegelijk) hebben jullie dat okk? Het zijn duidelijk geen harde buiken want voel echt precies hoe die ligt dan haha vind het best apart en een beetje raar zelfs vooral bij zn kontje en zn benen word het egt zoon harde bol hahah
Blegh hier weer een vreselijke nacht. Gelukkig wat minder misselijk. Maar steeds een doof/slapend gevoel in mijn arm. En last van duizeligheid. Vorige week was mijn bloeddruk nog 80/50 dus misschien dat het daaraan ligt. Wat een mooi wiegje! Leuk he dat je jouw kleintje er dan ook weer in kan leggen. Vind ik erg bijzonder! Mvl: ik kan de contouren van de baby heel goed voelen. Beentje, billen rug schouder. Er ontstaat steeds minder ruimte dus volgens mij is dat normaal. Ik kan zelfs het voetje vastpakken en je ziet het ook vanaf de buitenkant. Ik heb trouwens nog steeds geen bevalplan gemaakt met de vk. Is dat niet wat vreemd? Ik wil toch wat dingen op papier zetten. Heeft iemand een voorbeeld? Dit is trouwens ons wiegje. Is al meer dan 100 jaar oud. Haal zo de foto trouwens wel weer weg.
@Mart; supermooi wiegje! Ja ik vind het wel apart dat ze nog geen bevalplan hebben besproken met jou. Dat hebben wij behandeld toen ze ook belinstructies gaven. heb je al belinstructies gehad? Lijkt me toch van wel? Misschien even aankaarten, zodat jij die rust in ieder geval hebt. @MvanL: hier voel je de contouren van de baby ook goed hoor. Is ook wel logisch dat het hard is Als je je man gaat aanraken is dat ook wel hard Baby wordt steeds groter, dus past dan ook moeilijker diep in je buik. Ligt nu meer aan de oppervlakte, dus tegen je buikwand. Wel fijn dat je nu weer een beetje goed geslapen hebt. Is het verder ook weer rustiger? Heb je nu weer iets meer rust in je hoofd na je VK bezoek? Pamela; hoe was 't bij de VK? Noux voor jou dezelfde vraag. hoe was t bij de VK? Snoepje wat een mooi wiegje ook! Schitterend. @Eki: Ik wil niet thuis bevallen, maar de aanrijtijd naar het zkh is hier ook zo'n 25 minuten. Als je dan nog in volle paniek naar het zkh moet vind ik dat echt te ver. Dan zou ik niet rustig in een auto/ambulance kunnen liggen. Nou heb hier wel flink last van de buik moet ik zeggen. Heb dan 2 uurtjes een beetje geklungeld. Wasje opvouwen, kamer stofgezogen. Maar buik doet echt pijn dan weer. Dan lig je weer effe op de bank en denk je, zo nu moet t weer gaan, maar t gaat dus niet. Pfff... en dan begint de dag net. Vanmiddag 12u naar de VK, ben benieuwd wat ze zegt.
De harde onderdelen van mn man zullrn er maar nie te ver over uitwijken hier hahahah 😜 sorry ben nogal melig haha Ja het is een beetje bezonken denk dat ik daarom beter heb geslapen ik denk nu niet meer bij ieder krampje ow dalik komt ie dus was misschien wel goed dat ik even met beide benen op de grond werd gezet! Het rommelt niet echt meer Wat krampjes en de druk aan de onderkant zullen tot de bevalling blijven dus daar moet ik het maar mee doen haha
Net weer controle gehad en alles was goed. Bloeddruk gelukkig ook en het kindje lag helemaal laag ingedaald. Bij de andere dames ook goed? Als je trouwens googled op 'bevallingsplan' krijg je voorbeelden. Ik heb aan de hand van een voorbeeld er eentje geschreven en ook besproken met de vk om te zien of er geen onmogelijke dingen in stonden. Als iemand die van mij wil zien wil ik hem wel sturen via pb!
Melige muts maar het kan ook zijn dat je er teveel op gefocust was en daardoor dingen voelde die in werkelijkheid niet zo voelbaar waren. Fijn dat je nu rust hebt. We tellen gewoon lekker af tot de 24e Nog precies een maandje!
Terug van de gyn. Zoals verwacht kunnen ze niks tegen de migraine doen. Als het echt niet meer gaat en ik zo moe etc. ben willen ze me opnemen en slaapmiddel geven om krachten te sparen voor de bevalling. Heb even bedankt nu met de kerstdagen, maar als ik me het weekend nog steeds zo voel misschien even paar daagjes bijkomen in het ziekenhuis. Eerder de keizersnede of inleiden leek de gyn niet handig met ons kindje, ze is echt nog een mini, wordt nu ong 2500 gram geschat en dat icm haar hartafwijking zou het kunnen dat ze aan de beademing en in de couveuse moet. Ze willen echt een stuitbevalling proberen die vanzelf op gang komt en het liefst pas bij 39+ zodat ze nog wat reserve deze week kan opbouwen. Als nu de weeën beginnen dan kan ik de max. pijnstilling krijgen, zodat de bevalling wat minder zwaar voor mij is. Dus tja we doen het er maar mee, het beste voor ons kleine meisje. Nog even 2 weken volhouden en hopelijk blijven de aanvallen weg en kan ik weer wat op krachten komen. Ze is overigens al wel ingedaald, dat is een groot voordeel....
De controle van vanmorgen was nogal een domper! De vk (dezelfde als vorige keer) vond dat buik en kindje maar minimaal gegroeid zijn. Om 11.45 uur een echo om te kijken of het kindje wel gegroeid is. Mijn buik was vorige keer 32 cm en nu 31 cm en was ook iets afgevallen tov vorige keer. Kindje is wel al ingedaald en mijn bloeddruk is prima!
@kerstpakket, oeh lekker. Heb net boodschappen gedaan voor de kaasfondue van morgen, met lekker een alchoholvrij wijntje erbij. Stond te watertanden in de supermarkt Fijn dat alle kindjes zijn ingedaald en alle controles goed zijn. Hier morgen 38 weken, ben heel benieuwd of ze toch nog een aantal weekjes eerder komt of dat ik 40+ ga lopen... Maar dan het liefste wel ná de feestdagen
Idd! Nog maar heel ff 😍 Dat kerstpaket is echt niet goed voor mij heb zojuist een heel pak lange vingers weg gewerkt 😱 oepsie hahaha
Hopelijk knap je nog wat op Noralie en anders is het misschien wel fijn om het weekend wat bij te komen in het ziekenhuis. Pamela, hoop dat de echo goed is zo! Hier juist een vrij groot kind, ze denken nu al rond de 3,4 kg en mijn buik zit op 40 cm, dus dat is best behoorlijk. Mag daarom ook wel iets eerder komen wat mij betreft, het moet er ook nog uit .