Waar hebben jullie allemaal 'last' van? Ik heb hele dag wat krampjes/steken onderin mijn buik. Verder heel vaak naar de wc. Gelukkig heb ik nog geen last van meer kwaaltjes, hoop dat de zwangerschap net zo verloopt als bij dochter, bijna geen kwaaltjes gehad toen!
Ik heb 3 dagen lang ongelooflijke rugpijn gehad en 4 dagen bruinverlies voor mijn NOD (innesteling). Nu NOD vandaag en nergens meer last van (gelukkig) Heb alleen heel veel zin in veeeeel eten, maar dat vind ik niet zo erg
Hier een vieze smaak in mijn mond.. Iew.. Ik heb ook steeds links onder steekjes en druk.. En ongi gevoel.. Maar ik herken dat van mijn zoontje.. Borsten zijn ook heerlijk aanweZig en veel plassen.. Ik hooooop dat de misselijkheid en overgeven weg blijft, dat had ik de vorige x zo extreem! Wij willen met Moederdag het vertellen aan de ouders, voor de rest houden we het stil.. Iemand leuk idee hoe vertellen? Ik dacht eraan om een shirt bij zoontje aan te trekken met ik word grote broer? Maar Miss leukere ideeën?
weleens gedacht aan progesteron bollen? Hoor daar veel goede dingen over.. Ikzelf heb ook een aantal vroege miskraam's gehad rond de 5 weken. sorry hallo iedereen!! Ik was aan het twijfelen of ik al mee zou gaan schrijven om dus bovenstaande reden. maar moest even reageren. Ik heb een andere account gehad maar die heb ik twee jaar terug verwijderd. Vind het nu wel handig dat niemand weet wie ik ben omdat toch nog wel contact heb met een aantal mensen van zp. ( heb 2 jongens 1 van 4 jaar en 1 van 2 jaar (bijna 3). Ik had eigenlijk andere medische plannen dit jaar, maar dit wondertje wou blijkbaar eerst Ik ben 31 jaar en werk parttime zon 20 uur.
Hallo! Allereerst gefeliciteerd aan alle mede zwangeren! Zelf heb ik op 27-4 (uitgerekende datum 4-1-15) positief getest na een miskraam in februari. Heb 22 mei mijn eerste vroege echo en 11 juni de termijnbepaling en intake. Het is ons eerste kindje (wel een hond ) en zijn super trots, blij en hopen dat hij/zij mag blijven plakken! Ben ook al lid van besloten club overigens. Verder ben ik 26 jaar, 6 jaar samen met vriendlief en werk weer sinds afgelopen week. Jaaaahaaaa... Hoe moet je dit nieuws nu aan je nieuwe baas vertellen?! Eén ding scheelt, mijn buik was al opgeblazen toen ik daar kwam, ik wordt hooguit iets ronder Zoals jullie lezen heb ik ook al een opgezette buik en ontzettend last van mijn onderrug. Ik heb net bijna een uur besteed om alles terug te lezen wat al is besproken, beetje op de hoogte zijn van alle ontwikkelingen.
@ Belliebel, eigenlijk is dat ook een kwalijke zaak he dat ze je niet nog een keer terug lieten komen om naar het hartje te kijken. Vooral als ze er niks van hebben kunnen zien. Wij zijn inderdaad ons meisje daaraan verloren. Of ja, we hebben een keus moeten maken om de zwangerschap te voldragen of af te breken. Na veel slapeloze nachten hebben we voor het laatste gekozen, omdat wij vonden dat ze geen kans had. Ze moest 3 grote hartoperaties ondergaan in de eerste 3 levensjaren waarvan bij elke operatie 40% kans om te overlijden. Daarnaast konden er natuurlijk ook altijd complicaties optreden, hersenbeschadiging etc. Als het een wonderkind zou zijn en ze zou alles goed doorstaan zou ze max 20 worden met zo'n omgebouwd hartje. Tja... waarom dan zoveel pijn lijden terwijl ze toch geen toekomst heeft? Een GUO is inderdaad een uitgebreide 20-weken echo. Ze zullen dat dit keer ook wel weer aan ons vragen, maar ik wil het nu zo normaal mogelijk. De 20-weken echo gewoon bij een echobureau en ik hoef geen gyn te zien. Mits er natuurlijk blijkt dat er iets aan de hand is nav een echo. Ik heb toen inderdaad ook veel verhalen gehoord over Leiden, wij zijn destijds voor onze dochter in het Radboud ziekenhuis in Nijmegen geweest. @ Eisprong, ik heb eigenlijk geen idee wanneer mijn eisprong was want eigenlijk is het theoretisch onmogelijk dat ik ben zwanger geworden maar goed. Gezien dat ik altijd een regelmatige cyclus had, is het ergens tussen 14-18 april geweest. @ Daan, ik merk nog niks van de zwangerschap... Zal denk ik pas rond een week of 8 komen. @ Mammz, gefeliciteerd met je zwangerschap! @ Eveline, jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap! @ Mamalicious, ah wat rot meis! Ik kan wel zeggen het hoeft niks te betekenen maar vaak zijn dat de uitzonderingen. Toch hoop ik nog voor je dat je ukje blijft zitten, sterkte. @ Noura, ik heb eigenlijk niet zo'n testdrang maar had wat bruinverlies gehad de afgelopen dagen dus ik ben eigenlijk wat onzeker of ik nog wel zwanger ben. Maar gelukkig loopt de test wel op, al hoeft dat ook niet altijd wat te zeggen. Vandaag een dag zonder bruinverlies, hoera!! Ik overleg dat niet eens met mijn man en ik doe ze gewoon als ik dat wil hahaha. Het is zeker spannend en soms vliegt het me ook wel aan maarja het zal inderdaad vast wel goedkomen. Mijn moeder heeft vandaag aangeboden om voortaan op vrijdag (dan werk ik een hele dag) bij mij thuis op te komen passen als de derde er is en dat ze dan ook mijn huis wat kan poetsen enzo, ben ik zo blij mee! En lief van je dat je denkt dat ik een liefdevolle mama ben Ik doe mijn best, maar kan soms ook wel streng zijn hoor hihi... @ Liegen, nou gelukkig vraagt hier (denk ik) niemand wat aangezien mijn jongste zoontje pas 5 maanden is en ik hiervoor altijd heel hard van de daken heb geroepen dat ons gezin nu compleet is @ Kwaaltjes, ik heb volgens mij geen overduidelijke kwaaltjes. Ik moet wel meer plassen als voorheen maar niet overdreven vaak. Wel veel zin in eten, maar dat komt misschien ook omdat ik afgelopen maandag nog aan de Sonja Bakker zat en nu dus niet meer Nog wat schade in te halen van alle lekkere dingen die ik de afgelopen 11 weken heb moeten laten Verder dus nog nergens last van, af en toe een beetje weeig. Ik kan het niet misselijk noemen, maar zo'n gevoel alsof je teveel gegeten hebt zeg maar. @ Vertellen, ik wil het eigenlijk pas na 12 weken vertellen, maar gewoonweg omdat ik het niet durf. De meeste zullen vast wel positief zijn, maar ik denk dat we ook veel kritiek zullen krijgen en daar heb ik helemaal geen zin in. @ Zyra, gefeliciteerd met je zwangerschap! Ook onverwachts dus jouw derde wondertje? @ Sieza, gefeliciteerd met je zwangerschap. Lijkt me spannend om het straks aan je baas te vertellen hihi
Zo wauw Belliebel wat een mooie foto <3 Sieza en Zyra, welkom! @Joy, jeetje wat een verhaal van jullie dochtertje. Dat moet een moeilijk besluit en een heftige tijd zijn geweest voor jullie. @ Testdrang, ja ik heb dat nu ook. Vorige zwangerschap niet gehad. Heb nu 3 testen gedaan welke oplopen, en nu pas zondag weer testen en dan zijn ze op...desnoods alleen nog een digitale kopen en dan moet het maar klaar zijn vind ik hier. @ Kwaaltjes, ik heb trouwens ook nog rommelende darmen, heel irritant op mn werk @ Vertellen, ik denk dat we mijn moeder met moederdag vertellen. De rest (broer/zussen) pas later want die kunnen hun mond niet houden is met vorige zwangerschap gebleken grrrrrr! Nouja hebben ze nu dus mooi pech. Een aantal vriendinnen van de maart2012mama's weten het al wel. Die zaten samen met me in spanning toen ik ging testen. Ik wil wel dit weekend al naar mijn vaders graf, hij is vorig jaar overleden en wil bij hem een witte roos neerleggen namens ons pluisje. @ Gewicht...vorige zwangerschap 27kg aangekomen. Hoop dat het nu een beetje binnen de perken blijft want ben er net 14 afgevallen, zou ik wel rot vinden als alles er straks weer aan zit hihi maarja. Ik blijf nu gewoon even eten wat ik al at en ga dinsdag toch op controle bij de dietiste dus vraag ik wel een nieuwe eetlijst daar. Ik ga even mijn banner veranderen...
@joy ja het is een verrassing voor ons. @kwaaltjes rommelende darmen.. @gewicht 1e zo rond de 27 kilo en bij de 2e rond de 10 kilo @vertellen denk pas met 12 weken Heb het al wel mijn schoonzusje verteld omdat ze aan mij vroeg of we nog een derde wouden. Verder weet niemand het. @testdrang die heb ik heeeeeeeel erg.. omdat ik de vorige keren ook aan de test zag dat het niet goed ging.. dus probeer er nu vanaf te blijven heb er nog maar 7 gedaan
Moguh allemaal, Oh zyra, 7 testen pas. Ik heb er wel 10 gedaan geloof ik. En heb nu alleen nog een digitale liggen. Die wil ik morgenochtend doen. Maar dan stop ik ook echt hoor haha. Gisteravond wel naar vriendinnetje geweest, maar niet meer naar de kroeg. Had er echt de puf niet meer voor. Ook schrok dinnetje van mijn beginnend buikje. Zei ook tegen haar dat het voornamelijk darmen zijn die ze nu ziet. Maar eerlijk is eerlijk, bij dinand en fabienne heb ik dit nooit zo erg gehad. Straks zijn het er 2, dan ga ik gillen en manlief slaat stijl achterover denk ik haha.
♥ Januari mama's 2015 ♥ 1. gelre1981, 32 jaar, 2e kindje Riette89, 24 jaar, 1e kindje 2. belliebel, 27 jaar, 3e kindje mamalicious, 31 jaar, 2e kindje wish01, 25 jaar, 1e kindje Eveline1986, 27 jaar, 2e kindje 3. Mandy3, 24 jaar, 1e kindje miepje1983, 31 jaar, 2e kindje Nouralayn, 24 jaar, 1e kindje Bloempje34, 34 jaar, 1e kindje Mart, ?jaar, 1e kindje 4. girlwithredhair, 34 jaar, 3e kindje IngeM, 28 jaar, 2e kindje Beertje4387, 27 jaar, 1e kindje 5. Daan83, 30 jaar, 1e kindje Maminoti, 33 jaar, 3e kindje JoyofLiving, 27 jaar, 3e kindje 6. 7. 8. Cosy, 28 jaar, 1e kindje 9. Noralie87, 26 jaar, 1e kindje Mammz, 28 jaar, 2e kindje 10. Mireille, bijna 40 jaar, 4e kindje 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24. 25. 26. 27. 28. 29. 30. 31. ________________________________________ Afspraken: 06 mei - girlwithredhair -intake MvM 13 mei - Wish01 - echo 15 mei - belliebel - echo 15 mei - Mamalicious30 - echo 15 mei - Noralie87 - echo 26 mei - Mandy3 - intake vk 27 mei - belliebel - echo en intake vk 27 mei - Beertje4387 - echo en intake vk 28 mei - JoyofLiving - echo 04 juni - Mandy3 - echo 06 juni - Bloempje34 - echo 13 juni - Bloempje34 - Intake vk
Was van de lijst af gevallen ha ha. Ik durf een beetje meer vertrouwen te hebben in een goede zwangerschap dus ik kom weer even om de hoek kijken. Zal even een stukje bijlezen.
@ Eveline, ja was een hele heftige tijd, maar het afscheid enzo was precies gegaan zoals wij dat fijn vonden en dat is toch wel heel goed voor de verwerking van het verlies. Ze was op 8 januari 2013 geboren en nu waarschijnlijk uitgerekend tussen 5-9 januari Dat was wel even slikken want wie weet wordt dit kindje wel op 8 januari geboren, aan de andere kant zou ik dat ook wel weer mooi vinden. @ Gewicht, bij de eerste was ik 12 kilo aangekomen en bij de tweede 8 kilo. Maar oke, de tweede kwam ook een week vroeger. @ Testen, vanochtend de laatste test gedaan en deze gaf 'zwanger 2-3' dus dat ziet er in ieder geval goed uit, misschien dat ik toch minder onzeker hoef te zijn. Het bruinverlies is tot nu toe ook opgehouden dus ik heb goede hoop.
Och meid!! Wat ontzettend k*t!!! Ik weet helaas wat het is en het is zo moeilijk om dan nog vertrouwen te houden he. Heel veel sterkte maar ik duim nog voor een wonder!
Een smiley bij een positieve zwangerschapstest (zefs de ovutest van CB is er blij van) hahaha... is dat niet grappig
Chagrijnig; nee absoluut niet Emotioneel; jazeker Gewicht; nooit mee bezig gehouden eigenlijk Testdrang; iedere dag eentje sinds 11dpo en loopt keurig op, ga er nog even vrolijk mee door ook, vanwege die onzekerheid na 4 v.mk's. Vertellen; voorlopig niet. Deels zelfbescherming deels anderen "niet blij willen maken met een dooie mus". Onderzoeken en echo's; ik wacht nog even met aanmelden overal om mezelf teleurstellingen te besparen Voorstellen; beknopt dan. Ik ben Mireille, in juni word ik 40. Ik heb al drie kinderen, zie m'n handtekening. M'n partner Herald heeft twee dochters, beide twintigers. Daar waar wij "vroeger" jonge ouders waren, zijn we nu "de oudjes". Maar we wilden gewoon zo graag nog een kindje samen... Verder ben ik van origine psychologe, al ben ik twee jaar na de geboorte van mijn jongste gestopt met dit werk. Tegenwoordig run ik een kleinschalig maar goedlopend cateringbedrijfje aan huis. Hier steek ik zo'n 30 uur per week in maar het is doorgaans erg flexibel werken. Herald is internationaal vertegenwoordiger van een heel groot bedrijf. Hij is veel van huis, soms langer dan een week aaneengesloten, ook weekenden en feestdagen. En soms is hij een hele week thuis. Het went, gek genoeg.