Ik denk dat het wel kan! Ik meende ook zo af en toe al wat te voelen en nu met 12 weken weet ik het zeker. Zodra ik mijn hand erop leg voel ik zowel van binnen als buiten met mijn hand er iets tegen aan glijden. Heel zachtjes.. Maar dat voel ik echt heeeeel af en toe.
Nee geen idee hoe dat zou moeten voelen. Net boven mijn schaambot zit er wel een klein deeltje iets harder en dan hoger weer wat zachter. Maar wat dat is geen idee. Ik ga mij daar ook niet te veel zorgen in maken. Zolang de echos goed zijn ben ik blij. Oohja en dat ik geen gigantische ton krijg zou ik toch ook content mee zijn. Zou graag kunnen werken tot aan 38-39weken.
Woow zo lang? Ik stop lekker 6 weken van tevoren per 1 december! Dat is een heel drukke maand bij ons, ik heb er nu al geen zin in haha
Waarom zo lang werken? Ik moet 6 weken van te voren stoppen dus halverwege november en heb ontzettend veel vakantie staan dus ga of er tussendoor tussen uit of eerder met verlof.
Volgens mij moet je in Nederland 4-6 weken voor de bevalling stoppen? Ik denk niet eens dat ik langer door mag werken, al wil ik dat helemaal ook niet haha. Heb trouwens vandaag kraamzorg aangevraagd. Bij ons in de regio is er zo'n drukte blijkbaar, dat als je na de 14 weken het aanvraagt ze niet kunnen garanderen dat je daadwerkelijk geholpen kan worden. Pff, dat is toch bizar?
28 november is mijn laatste werkdag, stop ook met 34 weken, in de zorg is stoppen met 36 echt niet haalbaar, ivm tillen en bukken. Heb gisteren ook kraamzorg aangevraagd, schijnt na de 14 weken idd niet meer te garanderen. Maargoed ben aangemeld en het moet goed komen
Ik hoor mijn hartslag idd door die van ukkie heen, de mijne iets krachtiger. Maar je hoort zo duidelijk het verschil, die van ukkie gaat echt wel 3x sneller haha @ geslacht, ik heb heel sterk het gevoel dat ik een meisje krijg, droom ook over meisjes. Alleen denk dus dat we een jongen krijgen haha, alles is altijd tegenovergesteld qua gevoel en dromen bij mij, dus ga nu uit van een jongetje.... 30 juli weten we het, ben ook reuze benieuwd.
Hier echt geen idee wat het gaat worden. Mijn gevoel zegt een beetje een meisje maar is niet echt een sterk gevoel. Hier gaan we ook een geslachtsbepaling doen met 16 weken. Maar eerst de Termijnecho 26 juni, dan ben ik 13 weken denk ik. Kon alleen die datum of anders met 11.2 maar dan heb ik het liever iets later.
Zolang het lukt wil ik gaan werken, en je bent verplicht (in belgie) om 1 week voor de uitgerekende datum te stoppen. Je heb in totaal wel recht op 15weken zwangerschapsverlof. Dan mag je er nog 14 erna nemen waarvan 9 weken verplicht, maar ik ga maar opgebruiken wat nodig is om tot aan de opvang te geruiken. En mijn vakantie zal hier na de zomer op zijn. Waarom zo vroeg al thuis zitten? Zie ik niet zitten hoor, en er komen meer centjes binnen als je gaat werken hoor.
Bij ons word 100% doorbetaald louloulo als je zwangerschapsverlof hebt, dus waarom niet al eerder stoppen?
Hier niet hoor, je krijgt gewoon volledig doorbetaald tijdens je verlof. Hier 16 weken, waarvan 4-6 voor de bevalling en 10-12 na. Als je te laat bevalt worden die dagen er ook ngo bijgeteld. Ik sta voor de klas, maar heb als het goed is volgend jaar andere taken (ging sowieso al van 4 dagen werken naar 3 na de zomervakantie). Moet hier wel te doen zijn om 4 weken vantevoren op verlof te gaan. Vind het toch fijn om met de kleine straks die weekjes extra te hebben, verlof zonder baby vond ik behoorlijk saai
Wat fijn dat de echo's goed waren bij iedereen. Ik zou zo nogmaals een keer willen spieken haha. Baby voelen: ik geloof dat ik hem hier gisteravond voor het eerst gevoeld heb. Heel lichtjes en zachtjes, Dinand voelde ik bij 15 weken geloof ik, Fabiënne bij 13, dus ik hou nog even een slag om de arm haha. Kan niet wachten tot het gedraai en gewoel in mn buikje. Fabienne lag graag de binnenboel te verbouwen, heb ergens nog wel een filmpje van haar dat je het heel goed ziet. Zal zo eens zoeken!
Ooh dan zou ik ook eerder stoppen. Hier wordt je door de ziekteverzekering betaald, eerste 2 maanden 82% en vanaf dan maar 70% meer. En daar worden dan nog eens veel te weinig belastingen vanaf gehouden, waardoor je achteraf nog eens veel geld moet gaan betalen aan vadertje staat.
Hier word het inderdaad 100% betaald maar ik zou voor het geld niet zo lang doorwerken heb lichamelijk een te zware baan! Hier zo even uitzoeken waar we de geslachts bepaling laten doen en een afspraak plannen En vandaag 12 weken !!!! Heb hier zo na uitgekeken!