1-15 januari 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door belliebel, 23 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Wat een nare reacties. Dat vond ik mijn eerste zwangerschap ook al zo vervelend, de standaard vraag zijn het er geen 2? Je moet zeker bijna bevallen (met 5 maanden al) . Het is voor anderen kennelijk een vrijbrief om over je figuur te oordelen als je zwanger bent. Mega irritant

2. Missmystique

Missmystique Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd lieve Mirelle!

Hier is de miskraam vandaag op gang gekomen. Hopelijk lukt het mijn lichaam om het zelf op te lossen. Dan hoef ik niet aan de abortuspillen of curettages.

Gelukkig heb ik iets leuks om naar uit te kijken. Over ruim
    drie weken ga ik trouwen. Dan wilde we het eigenlijk bekend maken.
    We maken er nu gewoon een mooi feestje van. Mét een wijntje voor mij ;).

Wel hoop ik dat volgende week zaterdag alles een beetje achter de rug is, want dan is mijn vrijgezellenfeest.

3. LinOo

LinOo Bekend lid

6 mei 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ah dat is dubbel zuur.. Ik hoop ook voor je dat het allemaal een beetje vlot wil verlopen..
    Wel "fijn" dat het nu uit zichzelf komt! Sterkte meis

4. Sieza03

Sieza03 Bekend lid

19 feb 2014
    548
    0
    0
    Groningen
    Dat zal heel wat dubbele gevoelens opwekken, Hopelijk kunnen jullie toch genieten van het vrijgezellenfeest en zeker van jullie trouwdag!

En inderdaad, weet niet het juiste woord, maar fijn dat je lichaam zelf aangeeft dat het niet goed is. Hopen dat het "op deze manier" vanzelf gaat en niet zoals je zegt met pillen of curretage.

5. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Och wat dubbel! Alhoewel een wijntje op je bruiloft lekker is, was het toch Veel mooier geweest als je zwanger was. Hopelijk kun je het allemaal een beetje verwerken zodat je toch van je vrijgezellenfeest en bruiloft kan genieten!

Wat betreft buikjes. Ik ben ook best slank en had bij de 1e pas een klein buikje met 20 weken ofzo. Daarvoor nog zo plat als een dubbeltje. Nu van de 2e merk ik dat de buik vanaf week 6 in zwangerschapsstand gaat en staat aardig bol. Maar sochtends Veel minder dan savonds dus toch nog veel darmen. Maar vergeet niet dat de baarmoeder nu al wel zo ongeveer zo groot is als een grapefruit :D

6. LinOo

LinOo Bekend lid

6 mei 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Brrr.. Na t verhaal van miss zie ik nog meer op tegen de echo :(

Ik wil echt geen 3e mk :(

7. Missmystique

Missmystique Niet meer actief

Ach lieverd het gaat veel vaker goed dan fout.
    Kom op, vertrouw er in!
    Hoe laat heb je de echo?

8. LinOo

LinOo Bekend lid

6 mei 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    10.30 gelukkig

Maar jij moet mij nu niet gaan zitten opvrolijken!
    Wel heel lief!

9. MvanL

MvanL Bekend lid

24 sep 2013
    993
    0
    0
    Lin0o veel succes vandaag bij de echo!!!

Iedereen bedankt voor de lieve woorden wat een buik betreft haha
    Doet me ook goed hier te lezen dat andere mensen dit ook hebben
    Ik denk idd dat het ook wel mn darmen zijn hoor sochtends heb ik een klein buikje en savonds voel ik me echt een dikzak haha en tot afgelopen weer hadk alleen een bietje onderbuik maar nu begint het meer 1 geheel te worden zeg maar

Zaterdag maar eens even naar de kruidvat voor striemen creme ;)
    Nu maar hopen dat ik snel minder misselijk ben zodat ik in iedergeval weer lekker gezond kan gaan eten zodat ik genoeg, maar ook de goede stoffen binnen krijg nu ist allemaal maar makkelijk eten omdat ik savonds te moe en te misselijk ben om fatsoenlijk te koken

10. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Van dat buikje merk ik ook dat 's avonds alles een beetje boller staat. Ik voel het dan ook dat het mijn darmen zijn, ik heb dan wel het gevoel dat ik naar het toilet moet maar het lukt niet. :D
    Mijn onderbuik blijft wel even plat, het is mijn vetrolletje die beetje vooruit wordt geduwd. Als je dan in je onderbroek voor de spiegel staat steekt dat bandje nog iets meer vooruit. Moest ik broeken dragen met een hoge taille zouden die 's avonds denk ik wel niet echt comfy meer zitten.

Weet niet mee wie het was die al kinderwagen had gekocht voor 350 maar toch maar even vragen: Welk merk en model is het?

11. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Vandaag al weer 10 weken, nog 12 dgn tot aan de echo!
    Merk wel dat mijn lichaam langzaam aan weer normaal gaat doen. Vermoeidheid en misselijkheid wordt minder en slaap inmiddels weer langer in de ochtend. Wat ben ik daar blij mee. Wat betreft spullen hebben wij alleen maar kleertjes nodig, voor de rest is alles nog aanwezig. Oh ja, speelgoed voor de baby heb ik ook niet meer en de kinderstoel hebben wij ook niet en de wipper niet. Wil kadobonnen vragen en op die manier die spulletjes weer kopen.
    Mijn schoonzusje is ook al wat spulletjes aan de kant aan het leggen dus komt helemaal goed.

12. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Bah 3de dag na elkaar boven de pot gehangen. Gelukkig de rest van de dag dan niet misselijk enkel een momentje 's morgens.

13. Mireille74

Mireille74 Niet meer actief

Bedankt meiden voor de felicitaties! :) Heb een onwijs leuke dag gehad gisteren. We waren compleet, op een doordeweekse woensdag! Dat is een zeldzaamheid. Alle drie mijn kinderen, herald én zijn dochters! De drie meiden en ik zijn 's middags even weg geweest voor een hamam behandeling en de drie heren hebben toen thuis het één en ander voorbereid. Het weer zat mee en we hebben 's avonds zelfs met z'n allen kunnen barbecuen. :) Heb echt zo genoten! Zo ontspannen! Van het weekend wordt het druk, dan zal ik wel de hele dag aan het vliegen zijn ha ha en weinig mee krijgen van het feest, dus dit was dubbelop leuk! Als we alle vrienden en familie bij elkaar hebben van het weekend, gaan we ons nieuwtje ook helemaal de wereld in brengen. Er zijn inmiddels wel een aantal mensen in onze kringen die weten dat we er een kleintje bij krijgen, maar we hebben het nog niet echt de wereld in gestuurd. Spannend.......

Spulletjes; nog niet echt mee bezig. We hoeven niet alles nieuw te hebben dus houden geen rekening met levertijd etc. Daarbij zal ons kindje eerder gedragen dan geduwd worden. Een kennisje van me is draagdoekconsulente en heb al een hoop informatie gehad, dat is veel meer mijn ding dan een kinderwagen. Had ik dat 18 jaar geleden maar geweten allemaal ha ha.

Buik... Nog niet echt. Alleen wat opgeblazen vooral 's avonds. Niet anders dan met 5 weken. Heb wel het idee dat ik een klein beetje beweging heb gevoeld al, gisteravond. Een verjaardagscadeautje van baby ha ha. :) Ik voelde m'n andere drie kinderen ook al vroeg in de zwangerschap, m'n derde ook rond de 10/11 weken net als nu. Zo fijn! En ook grappig, want er komen steeds meer herinneringen aan m'n vorige zwangerschappen boven. :)

De misselijkheid begint een beetje weg te trekken hier. Eigenlijk alleen nog maar weeïg in de maag. Dat wel de hele dag door trouwens, moet enorm balanceren wat ik eet de hele dag door. Heel goed aanvoelen wat ik wil of moet eten net op dat moment. Warm of koud, zoet of hartig, licht of vet (!), veel of weinig... Best vervelend maar ik klaag toch maar niet ha ha...

Euh, vergeet ik nog wat?

14. linda83

linda83 Actief lid

Goedemorgen..
    Heb het topic nog niet helemaal doorgelezen maar ik zou hier ook graag meekletsen.
    Gisteren de tweede echo gehad en de uitgerekende datum staat nu op 05-01-2015.
    Dit wordt mijn tweede kindje ik heb al een zoon van 7.

Gr Linda

15. LinOo

LinOo Bekend lid

6 mei 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jaaaa alles goed!!
    9+6 nu geschat,.ipv 10+1 wat ik zelf dacht.. Alles ziet er goed uit!
    heb mezelf meteen maar mn beloofde cadeautje gegeven :D
    20140619_115316.jpg
    20140619_115132.jpg

Hmm.. Beiden gedraait ;)

16. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Jeetje, missmystique, wat heftig zeg! Hoop dat alle op een natuurlijke manier loskomt en het fysiek en emotioneel een beetje te dragen zal zijn. Heel veel sterkte!

Dinsdagavond hebben we de termijn echo gehad. Ik ben 1 dagje terug gezet, dus uitgerekend op de mooie datum 15-1-15. Gisteren hebben we het ook verteld aan de kids. Ze reageerden super enthousiast dus dat was echt genieten. Daarna ook meteen op het werk verteld want ik was het zo zat om mijn buik in te houden! En die buik, daar kan je echt niet meer omheen, ik lijk wel 20 weken zwanger, zeker aan het einde van de dag. Allemaal positieve reacties dus erg leuk. Begint het gelijk wat meer te leven. Komende weken zoveel mogelijkvrienden face to face inlichten en dan knal ik het na de 13 wkn echo op FB. Leuk idee met die schoentjes, ga ik onthouden!

17. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Fijn LinOo, en mooi cadeautje!

18. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Linda, welkom en gefeliciteerd! Hoe voel je je?

LinOo, Joehoeeee, wat fijn een goede echo!

Angelsound: hier gister de mijne opgehaald. Ik hoorde meteen het welbekende galopperende geluid. Zo fijn om te horen:D!

19. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    :( ahhh meis wat naar!!! ik had zo gehoopt dat ik de hekkensluiter bij het vlindermamma lijstje zou blijven :).
    (was een tijdje offline maar zag een berichtje van je in het mk gedeelte :()
    Hoop dat de miskraam snel op gang komt en ook netjes verloopt zodat je echt afscheid kunt nemen.

@ andere meiden, ik zit echt kwijlend en half jaloers naar jullie foto's en berichten te kijken :D genietze!!

20. LinOo

LinOo Bekend lid

6 mei 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Cosy hoe gaat t nu met jou?

Miss hoe is t vandaag met je?

Ik ben net teruggebeld door mn vk. 30 juni mag ik komen voor de termijnecho :)

Deel Deze Pagina