Wij willen ook liever een nieuwe, omdat je toch niet weet of er een keer iets gebeurd mee is... Veiligheid voor alles voor ons kindje!
Ook ik vind een nieuwe maxicosi belangrijk tenzij hij van jezelf is natuurlijk dan weet je wat er mee gebeurt is. Maar de maxicosis worden ook steeds beter dus als het een oudere is zou ik voor een nieuwe gaan.
Maxicosi zou ik ook niet 2de hands kopen. Vind het toch ook wel belangrijk dat je weet wat er mee gebeurt is. Voor het zelfde geld hebben ze die maxicosi eens van de trap laten vallen ofzo.
ik heb altijd gehoord dat als je een maxi-cosi tweedehands koopt hij dan niet meer zo goed is, omdat je kindje een andere vorm heeft dan het vorige kindje wat erin heeft gelegen en dan bijvoorbeeld, het hoofdje een afdrukje heeft nagelaten en het zou dan niet meer veilig zijn voor het nieuwe kindje.. rare uitleg, maar volgens mij komt het er gewoon op neer, dat een oude maxi-cosi zich moet zetten naar je kindje en dat kan niet meer als er al een ander heeft ingelegen.. maar ik weet natuurlijk ook niet of dat waar is he
Ik heb idd precies het zelfde gehoord! En laten we eerlijk zijn als je het van eenvreemde koopt is het natuurlijk ook niet bepaald hygienisch dus wij gaan met de kinderwagen voor een nieuwe met maxicosi dan kunnen we er evt straks als dat ons gegunt is het volgende kindje ook nog van laten genieten Kamertje wel 2der hands gekocht en zojuist de comode helemaal met een stoomreiniger gereinigt dus die is weer fris als ik zo af en toe een beetje doe is alles weer lekker fris voor ons kleintje Ben best zenuwachtig voor de echo woensdag al kan er naar mijn indenken haast niks mis zijn want mn buik groeit goed en ben nog steeds wat moe en misselijk hahaha
Gewoon een nieuwe kopen. Je weet inderdaad nooit wat er met een 2de handse is gebeurd. Wij krijgen 1 gratis bij de kinderwagen via babydump
Volgens mij is hij niet meer betrouwbaar als je er een ongeluk mee hebt gehad, dit weet je dus bij n 2e handse vaak niet. Daarom wil ik er geen van MP, maar wel van een bekende overnemen..
ja, dat heb ik toch altijd gehoord.. maarja, ik weet het ook niet he, this pas mijn eerste nu @MvL ik heb dinsdag mijn 12 weken echo, ben ook best zenuwachtig, ook nog steeds moe en misselijk maar idd het blijft toch zoo spannend he
Qua maxi cosi gewoon een nieuwe kopen! Bij een tweedehands weet je niet of er al eerder een ongeluk mee gebeurd is. Bij een ongeluk komen er haarscheurtjes in het plastic, hier zie je niks van maar de stoel is niet meer veilig. Bij een oudere maxi cosi (ouder dan 5 jaar) wordt het plastic poreus waardoor het niet meer stevig is. Met een grote botsing kunnen de gordels gewoon losscheuren uit het plastic waardoor het kind los door de auto vliegt. Dus ook als je eigen maxi cosi ouder is dan 5 jaar; vervangen!! Veiligheid voor alles!!
Dank je wel voor jullie reacties! Ml had dus toch gelijk Afgesproken dat hij zich vanaf nu in alles wat met veiligheid te maken heeft gaat verdiepen en dat hij daarvoor alles regelt. Ik hoop alleen dat ik straks het kindje nog mag vasthouden van hem... Hoe betrokken zijn jullie partners? De mijne is zelfs een beetje geïrriteerd dat zoveel op de vrouw is gericht. Hij heeft het gevoel dat ondanks dat hij graag betrokken wil zijn, hij daar weinig kans voor krijgt. (tijdschriften zijn op vrouwen gericht en bij een zwangerschapscursus is alleen een enkele partneravond.) Hoe ervaren jullie partners dit?
Mijn vriend is ook betrokken maar gelukkig niet te! Hij heeft mij gisteren nogal verbaasd. Mijn schoonvader wilde een extra kamer maken op zolder voor zoonlief en dan de baby op zijn kamer. Wij hebben echter op onze verdieping nog een slaapkamer over (zou badkamer worden). Wij hebben dus nu besloten die kamer voor zoonlief te gebruiken en de baby op kamer zoonlief. Hij heeft dus gisteren de hele slaapkamer leeg gehaald, werd gebruikt als opslagplaats van materiaal van de verbouwing! Wow!! Normaal moet ik zoiets toch wel meerdere keren vragen!
Mijn man is ook heel erg betrokken. Elke dag voelt ie aan mijn buik. Wil met elke afspraak mee. Heeft al spulletjes uitgezocht voor de baby. En het liefst wil hij nu al met de babykamer beginnen. Ik wil eerst de laatste dingen in de woonkamer en badkamer afmaken en dan komt de babykamer wel. O en hij leest boeken terwijl het helemaal geen lezer is Wij brengen nu steeds meer mensen op de hoogte van de zwangerschap. Echt heel erg leuk om te doen. Een aantal vrienden weet dat we lang bezig geweest zijn, dus die zijn superblij. Heb ook al veel spulletjes gekregen. Echt heel erg lief! Buikje begint steeds meer te komen. Ik duik zo even mijn kledingkast in om apart te leggen welke shirtjes en broeken ik nog aankan en wat ik niet meer aan kan leg ik naar achteren. Ik heb deze week trouwens de nekplooi. Toch wel spannend. Welkom kristelo en gefeliciteerd met je zwangerschap
Hallo Meiden, Vroeg me af of ik me ook bij jullie mag voegen ?. Ben 1januari uitgerekend van mijn 2de wondertje,, Liefs
Welkom daisyfox en gefeliciteerd natuurlijk! Hier begint het misselijk en moe zijn me echt te breken 45 uur per week zwaar werk plus grotendeels het huishouden en dan nog moe en misselijk is tochecgt te veel opt moment Mn man probeert zoveel mogelijk uit handen te nemen maar werkt er zelf ook 50 dus het word me hier echt allemaal even te veel lig iedere avond om half 9/9 uur in bed Morgen officieel 12 weken maar doe mn dansje pas woensdag avond heb dan om 19 uur mn termijn echo Vind het toch weer even spannend Nu maar hopen dat ik me snel fitter ga voelen want pff wan ellende zeg en iedereen die nooit zwanger is geweest verwacht van je dat je je juist perfect voelt en stralend en weet ik het wat maar ik loop er bij als een zombie dus krijg serieus van mensen de vraag of het wel gewenst was omdat ik er niet van lijk te genieten hoe durven ze! Geef daar ook echt geen antwoord op hoor Haha sorry moest weer even van me afschrijven
Spannend voor de dames die deze week een echo hebben! Wij mogen volgende week dinsdag voor het eerst het hartje luisteren bij de VK. Als dat goed is gaan we voor een pretecho. In de hoop voor geslacht en zo niet, dan hebben we in ieder geval de beeb weer gezien! Hebben jullie ook zo enorm last van bandenpijn? Voel me soms een oud vrouwtje die krom loopt van de, tja wat is het, kramp/steek? Ben wel heel erg aan het groeien boven men schaambot, gaat steeds boller staan. Hoop het deze week op mijn werk te kunnen vertellen, maar de supervisor is er steeds niet en wil het niet via de telefoon zeggen.