Wat een rust hier Wie laat zijn/haar kindje dopen? Ik zit een beetje met t dilemma.. Ik wil mn zusje graag als meter.. Maar ml heeft geen broers. Ik weet dat ml ook graag 1 van zijn zussen als meter ziet. Ga je dan voor 2 meters?
Hier wordt het kindje ook gedoopt en ik zou 2 meters geen probleem vinden. Wij gaan mijn schoonvader en mijn moeder vragen voor Peter en meter te worden.
Wij zijn ons zondag gaan oriënteren voor de slaapkamer van zoonlief! Hebben het bed en het behang al uitgezocht. Als het mee zit willen wij de vloer op de slaapkamer laten liggen. Er moet wel een nieuw plafond in en verder worden 3 muren behangen en de rest geverfd. Het schiet al lekker op iig.
Hier komen we niet overeen om te wel of niet te dopen. Ik ben echt geen voorstander van dopen, gewoon omdat ik niet gelovig ben. Ik wil mijn kind dan ook zelf laten kiezen, als ze dat willen geen probleem dan kunnen ze nog gedoopt worden. En dan is het om de juiste reden dat ze gedoopt worden. @babykamer die is hier vollop in de maak. Deel van het houtskelet staat er, de schrijnwerker moet langskomen om te zeggen hoe we onze muur moeten maken. We willen een schuifdeur om geen plaats verlies te hebben. Elektriciteit zal waarchijnlijk dit weekend gelegd worden. Gyproc hangen enzo zal dan rap gaan.
Wij laten niet dopen. Zijn zelf niet meer lid van de kerk. Vind ook dat iedereen daar zijn eigen keuze in moet maken. Dus als ons kindje dat op latere leeftijd wil prima. Wij gaan ook niet gelovig opvoeden, maar wij willen wel dat het kindje bekend is met de diverse geloven die er zijn. Dus we zullen we naar een kerk, moskee etc gaan als de tijd daar rijp voor is. Wij krijgen best veel commentaar omdat we al zo vroeg zo veel spulletjes hebben voor de baby. Hebben jullie daar ook last van? Heb nu een borrel van werk, maar ik mag geen borrel drinken. Best saai Hopelijk zijn er wel bitterballen want daar heb ik echt trek in
Wij dopen ons kind niet komen zelf nooit meer in de kerk dus dan vind ik het persoonlijk raar um te dopen maar dat is zeker ieder voor zich Mijn broer en zn vrouw krijgen deze maand een kindje en dopen hem/haar wel, ze wonen in een mini gehuchtje waar nogsteeds bijna ieder kind gedoopt word Ze hebben alleen haar zusje gevraagd als meter en houden het daar bij ik ben zelf niet zoon voorstander van de kerk en haar broertje okk niet en haar zusje stond er op de wachten tot ze haar vroegen hahaah dus dat hebben ze goed bekenen haha Vind het wel spannend want mij telefoon is de hele dag bij me in de buurt want ik word een dezer dagen voor de eerste keer tante vind het zo speciaal haha
Ohh tante worden is zooo gaaf! Ik heb 2 prachtige nichtjes en aan de kant van ml hebben we 3 neefjes en is t 4e neefje/nichtje onderweg. Dopen.. Zelf komen we ook weinig in de kerk, maar ik wil graag ons kind dezelfde basis meegeven als wij hebben. Ik ben btw gesloopt! Vandaag netjes met de fiets naar t werk gegaan (25 min) maar nu helemaal gaar op de bank. Ml neemt dan ook patatjes mee straks Spulletjes.. Wij hebben nog niks. Het blijft onwerkelijk en ik geloof ook nog steeds niet dat het echt is
Qua spullen hebben we alleen nog maar 3 paar sokjes en een knuffel haha. Allemaal gekregen, verder geen cent uitgegeven. Vriendlief kennende duurt het nog wel zo'n 3 maanden voor hij er tijd voor maakt iets met een babykamer te doen. Die doet het liefst alles op t laatste moment. Dopen gaan wij ook niet doen. Mn vriend is ook in ander soort kerk gedoopt als ik en bovendien heb ik me onlangs uitgeschreven. Ik vind een kerk echt kul. Mn kind krijgt zelf de kans om een mening te vormen en kan dan zelf kiezen voor wel of niet dopen. Ik ga dus ook geen peter/meter aanstellen.
Dopen, hier wel. Zijn beide gedoopt en wil ons kleintje inderdaad de basis geven. Verder is ze zelf degene die mag kiezen of ze de rest ook doet.
Wij doen ook niet aan dopen. Wij gaan allebei zelf niet naar de kerk. Ben zelf wel christelijk opgevoed, maar mijn ouders hebben ons ook zelf voor de keuze gesteld. Mijn vriend is joods, maar niet joods opgevoed. Wij willen ons kind ook zelf voor de keuze stellen wat hij/zij zelf wil. Vandaag iets raars meegemaakt op het werk. Was lekker bezig en nergens last van. In eens vanuit het niets voel ik mijn benen trillen, watm worden, duizelig en misselijk. Viel bijna flauw! Zeker een uur op een stoel gezeten om bij te komen en heeft een paar uur geduurt voor mijn benen het " weer deden". Vanmiddag nog naar de dokter geweest maar bloeddruk en ijzer was goed. Maar heb me nog nooit zo raar gevoeld. Wat spulletjes betreft: wij hebben al wel het eea gekocht zoals een flesje, babyfoon(was in de aanbieding), hydrofielluiers en washandjes. Voor de rest hebben we al kleertjes, sokjes en een zwitsalpakketje gekregen.
Klinkt naar Sieza! Heb die momentjes ook wel eens, even wat suiker eten wil bij mij dan wel helpen. Had bij mn vorige zwangerschap op een gegeven moment standaard druivensuiker bij me. Ook geen lage bloeddruk/ijzer trouwens, geen idee wat het was. Dopen: hier niet, hebben beide weinig tot niks met de kerk dus makkelijke keuze Spulletjes: nog niks gekocht, volgende week eerst geslachtsbepaling, 2 dagen daarna gaan we op vakantie en dan vind ik het wel leuk om wat te gaan kopen. Zal nooit veel zijn, want we hebben alles nog van onze zoon. Mocht het een meisje worden kan ik wat meer gaan shoppen, stiekem best leuk Hebben jullie het ook zo benauwd? Niet vanwege de temperatuur ofzo, maar zo'n drukkend gevoel op je borst? Voelt zo vervelend
Nou!! Ik voel me soms gewoon enorm buiten adem! Dan wil ik wat vertellen en ik lijk wel een hijglijn!
Super druk weekje achter de rug! Afgelopen donderdag controle bij de verloskundige en nekplooimeting. Gelukkig is alles goed met de kleine en hoeven we geen vervolgonderzoek. Lief om te zien hoe de kleine aan het duimen was! Op vrijdag was de uitvaart van de oma van ml. Voor het eerst kennis gemaakt met zijn hele familie. Er zijn daar nogal wat wrijvingen in de familie, dus het was wel heel vreemd. Zijn andere oma zag gelijk dat ik zwanger was. (Ze had het nog niet van een ander gehoord.) Op maandag het huwelijk van goede vrienden. En daar van tevoren druk bezig geweest met zorgen voor de decoraties. Iets te druk, want het burgerlijk huwelijk was buiten en ik werd helemaal naar van de warmte. Dus maar naar huis gegaan en de rest van de dag gemist. Een beetje erg jammer. Mijn bloeddruk is wat laag, maar de rest is in de orde. Nu toch al een paar keer gehad dat ik helemaal naar werd. Net als wat Sieza beschreef. Ik heb er last van als ik te druk ben geweest, misschien een teken om het wat rustiger aan te doen.... @ dopen, wij gaan ons kindje laten dopen. We zijn allebei erg actief in de kerk en we willen ons kindje graag het geloof meegeven. Maar de kleine mag wel van een jaar of 12 zelf beslissen wat ze wil. We moeten alleen nog beslissen in welke kerk, de katholieke (mijn kerk) of de protestantse (kerk van ml). @ peter / meter, we hebben al bedacht wie we willen vragen, maar wachten er nog wel even mee. Jammer dat je geen 4 peetouders mag vragen... Mag je wel voor 2 meters kiezen? Voor diegene die niets met de kerk hebben, peetouders zijn er niet alleen voor de kerk. Je kan er ook voor kiezen meer in de zin van een paar mensen die net wat extra aandacht aan je kleintje geven. Mensen waarvan je denkt dat ze een bijzondere rol in het leven van je kindje zouden kunnen hebben. @ wiegje of bak van de kinderwagen, heb zelf de eerste weken in de bak van de kinderwagen gelegen op de slaapkamer van mijn ouders en er niets aan over gehouden. Zelfs de kruik mocht er gewoon in. Wat dit betreft wil ik gewoon op de ervaring van mijn moeder afgaan. @ kinderkamer, nog voordat we er echt mee aan de slag gingen, kregen we al wat spullen van mensen uit onze omgeving en boden mensen al aan wat te willen geven als cadeau en wat we in gedachten hadden. Dus gaan we ons maar snel oriënteren Het is wel super lief van iedereen! Leven de mensen in jullie omgeving ook zo mee?
Meiden, ik ben d'r weer. Heerlijk genoten van onze vakantie. Maar fijn dat ik na 2 weken weer in m'n eigen bedje kan slapen. Morgen ga ik de lijst updaten en verder reageren op alles....
Noralie heb je een fijne vakantie gehad? Fijn dat je de lijst weer update haha Hier L best veel gekocht, kamertje , flesjes, voedingskussen, box met alles erop en eraan Maar ik koop het meeste via marktplaats dus dan ben je ergt afhankelijk van wat er te koop is dus opt moment dat ik iets zie wat me aanstaat koop ik het maar meteen haha Zaterdag de geslachts bepaling en dan 3 weken vakantie dus dan willen we alle andere dingen zoon beetje gaan kopen omdat we allebei normaal omgeveer 50 uur per persoon per week werken hebben we weinig tijd samen te gaan shoppen hahA Wij hebben ontdanks dat we ons kind niet dopen wel aan een peter en meter gedacht maar ons kind heeft maar 2 ooms en 2 tantes dus die zij. Allemaal heel speciaal haha Wel boft ie met de opa's en oma's onze beide ouders zijn gescheiden dus hij/zij heeft straks 4 opa's en 4 oma's hahah En ik bof er ook mee want op maandag gaT mijn schoonmoeder oppassen en op woensdag mn stiefmoeder hoef ik geen kinderdag verblijf te betalen hahaha
@peter en meter: die worden hier ook gekozen. niet als dooppeter/meter. Maar als persoon die iets extra kan betekenen. Als ze dan iets ouder zijn dat ze eens mee kunnen op uitstap enzo. Ik moch van mijn peter ook regelmatig mee op uitstap, vond dat echt de max. De rest van de familie deed dat niet, daar was het puur altijd gewoon een cadeautje geven met nieuwjaar enzo. @babyspulletjes: Ik mag nog niks kopen van vl. Gisteren toch maar 1 van de laatste 2 voedingskussens meegebracht van de aldi. Die heeft nu een saaie witte hoes, maar ik ga daar een super mooi stofje van soft cactus voor kopen. Als er hier personen zijn die naaien en zelf spulletjes willen maken. Eens zoeken op google naar soft cactus (belgische stofjes), die stofjes zijn super zacht en naar het schijnt super van kwaliteit. En ze kosten maar 10/m. Als ik het geslacht weet ga ik mij eens laten gaan in die stofjes.
♥ ZWANGERSCHAPSLIJST♥ ♥ chanti1990 (23 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 30 december 2014 ♥ wish01 (25 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 30 december 2014 ♥ Mammievan5 (29 jaar) 7e kindje Uitgerekend op: 1 januari 2015 ♥ Beertje4387 (27 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 1 januari 2015 ♥ Zyra (31 jaar) 3e kindje Uitgerekend op: 1 januari 2015 ♥ Daan83 (30 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 1 januari 2015 ♥ Daisyfox (?? jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 1 januari 2015 ♥ belliebel (27 jaar) 3e kindje Uitgerekend op: 2 januari 2015 ♥ IngeM (28 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 2 januari 2015 ♥ Bloempje34 (34 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 3 januari 2015 ♥ Chickenmomma (27 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 3 januari 2015 ♥ Von1987 (? jaar) ? kindje Uitgerekend op: 3 januari 2015 ♥ Mart (31 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 4 januari 2015 ♥ Zeilbootje (28 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 5 januari 2015 ♥ Vlindertje81 (32 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 6 januari 2015 ♥ girlwithredhair (34 jaar) 3e kindje Uitgerekend op: 6 januari 2015 ♥ Sieza03 (26 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 6 januari 2015 ♥ Eki (30 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 6 januari 2015 ♥ Noux (26 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 7 januari 2015 ♥ Thammy (27 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 7 januari 2015 ♥ Noralie87 (26 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 8 januari 2015 ♥ Nouralayn (24 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 8 januari 2015 ♥ MvanL (25 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 8 januari 2015 ♥ Elfenprinses (34 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 9 januari 2015 ♥ ks2011 (24 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 9 januari 2015 ♥justkiki (?? jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 9 januari 2015 ♥ Vosje84 (30 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 9 januari 2015 ♥ Mireille74 (40 jaar) 4e kindje Uitgerekend op: 10 januari 2015 ♥ NiHeJa (? jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 10 januari 2015 ♥ Esther1983 (30 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 11 januari 2015 ♥ Snoepje11 (28 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 11 januari 2015 ♥ Louloulo (24 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 11 januari 2015 ♥ LinOo (29 jaar) 1e kindje uitgerekend op: 11 januari 2015 ♥ Kristelo (23 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 12 januari 2015 ♥ pamela1203 (33 jaar) 4e kindje Uitgerekend op: 14 januari 2015 ♥ Rinkeltje (33 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 15 januari 2015 ♥ Merlijn1981 (33 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 15 januari 2015 ♥ NookY (24 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 15 januari 2015 ♥ Droppie Drie(32 jaar) 3e kindje Uitgerekend op: 15 januari 2015 ♥ MamavanDaisy (26 jaar) 3e kindje Uitgerekend op: 15 januari 2015 ♥ Moontje86 (27 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 20 januari 2015 41 dames op de lijst: (2) jongen, (1) meisje, (4) verrassing ♥AFSPRAKEN, CONTROLES & ECHO'S ♥ 19 juli - MvanL - geslachtsbepaling 21 juli - Noux - controle vk 21 juli - Mammievan5 - controle vk 25 juli - Eki - geslachtsbepaling 29 juli - Rinkeltje - controle vk 29 juli - belliebel - afspraak vk 30 juli - Noralie87 - geslachtsbepaling 4 aug - Rinkeltje - pretecho/geslachtsbepaling 6 aug - Noralie87 - controle vk 13 aug - chanti1990 - 20 weken echo 18 aug - Louloulo - 20 weken echo 19 aug - belliebel - 20 weken echo 20 aug - girlwithredhair - 20 weken echo 26 aug - Noralie87 - 20 weken echo 27 aug - Eki - 20 weken echo Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷVLINDERMAMA'S Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ -mamalicious -Mandy3 -Mammz -Joyofliving -Ankie25 -Liz0104 -itakepictures -Eveline1986 -Elita -Cosy -Missmystique -Iris balk
Het was ff een klus, maar de lijst is bijgewerkt. Als ik iets vergeten ben, tell me!!! Moest bijna 30 pagina's teruglezen dus.... Nu ga ik het echo bureau bellen voor de 20 weken echo. Ook weer zo'n mijlpaal, ben benieuwd wanneer we mogen komen