1-15 januari 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door belliebel, 23 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ik heb de lijst ff bijgewerkt.... ;)

wat betreft MvM, ik wil mee gaan doen na 2 goede echo's
    In november ook meegedaan, maar moest na 3 weken stoppen ivm miskraam, dat vond ik toen echt vreselijk, dus wil eerst 2 echo's hebben met een kloppend hartje, dan ga ik me aanmelden.

2. Daan83

Daan83 Lid

8 mrt 2014
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb me meteen opgegeven, ze komt morgen :)

3. Bloempje34

Bloempje34 Bekend lid

10 dec 2013
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb me ook opgegeven. Bij mij komen ze ook morgen. Tot 16 weken is het HCG het hoogst en kan/mag je meedoen. Ze zijn echt dankbaar dat je meedoet en het is echt heel vrijwillig, als je eerder wilt stoppen dan is dat prima. Volgens mij zijn ze met iedere week dat je mee doet blij.
    Bij ons komen ze de kratjes niet ophalen dus moet ze zelf wekelijks wegbrengen. Ff kijken welke plek het beste is en ik de minste bekende mensen kan tegen komen hihihi

4. missnova

missnova Actief lid

16 sep 2012
    328
    0
    0
    Bedankt mamavandaisy voor de bemoedigende woorden! Doet me goed! Ben ook best onzeker over de mening van omgeving. Ik ga dat proberen los te laten en optimaal genieten.

@joyofliving hihi surprise!!

Mijn leeftijd is trouwens 27 jaar! Voor het lijstje ;)

Spannend meiden! Nog een ruime week en dan mogen de eerste meiden voor een intake en echo!! 😁

5. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ MamavanDaisy, dat is hier ook goed op te merken dat onze oudste wat ouder is, 3 jaar. Maar heeft dus de komst van zijn broertje ook bewust meegemaakt. Hij is nu nog af en toe jaloers als ik J. de fles ga geven dan begint ie altijd te vervelen. De jongste zal hier niks van merken nu, die kent dan nog geen jaloersie als ie 13 maanden is zodra deze zal komen.
    @ Riette, beterschap, niet fijn hoofdpijn bah.
    @ Noralie, ja had de mods toch maar een bericht gestuurd. Als het zo super druk is in een topic is dat ook niet meer gezellig, dan is het amper bij te houden. Moet zeggen dat het echt al na een half uur was aangepast.
    @ Mammz, hier lijkt het voor alsnog niet door te zetten. Ik ben gister avond ineens snotverkouden geworden. Vanmorgen was het best veel op mijn papiertje maar daarna niet meer. Nu valt het me wel op als ik heb gesnoten dat ik daarna dus wel een veegje rood heb (een pennenstreepje op het papiertje). Misschien dat het toch komt door het druk zetten ofzo en dat mijn baarmoeder nu heel gevoelig is. Geen idee, maar het is toch best wel spannend wat er nu gaat gebeuren. Wil sowieso morgen de vk wel bellen om te vragen of we de echo kunnen vervroeger. Tot 28 mei in deze onzekerheid zitten vind ik echt niet te doen.
    Ik heb de vorige week zwangerschappen wel mee gedaan, de eerste weken enthousiast en daarna kreeg ik er steeds meer een afkeer van en voelde het 'verplicht'. Vond het ook zo stinken dus heb besloten dat ik er dit keer niet aan ga beginnen. Ben al 2 keer goed bezig geweest :p
    @ Missnova, oh dat vind ik dus ook heel spannend, de mening van de omgeving pff.. Alleen daarom wil ik al wachten tot 12 weken met vertellen haha. Bij ons zit het dan misschien nog een beetje anders. Vorig jaar januari dochter te vroeg geboren, vervolgens 2 maanden later zwanger en dat werd zoontje in december. Dus ik ben eigenlijk al bijna 1,5 jaar achter elkaar zwanger geweest ;) Ze zullen wel niet denken!

6. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Pfff ik had toch een lekkere spinazie feta taart gemaakt, had er zooo zin in!
    Nog geen half stukje naar binnen en ik weer kotsmisselijk. Heb hier veel meer last van dan de vorige zwangerschappen... mja ik neem t maar voor lief!

Over MvM.. vorige keer aan meegedaan, ik twijfel nog. Over 4weekjes gaan we namelijk verhuizen, erg druk mee.. gaan van hengelo naar dokkum.. en met deze misselijkheid? Ik kon de geur uit die flessen toen al niet uitstaan! Mja ik vind het idd een super iets wat je voor een ander kan doen. Wacht sowieso loop van aankomende week af hoe t gaat. Tijd zat dus nog om erover na te denken

7. MvanL

MvanL Bekend lid

24 sep 2013
    993
    0
    0
    Ik kan het mog steeds niet egt bevatten hahag
    Denk dat ik woensdag de verloskundige ga bellen voor een afspraak

Ben super misselijk en alles stinkt pijnlijke borsten heb ik geen last van omdat ik ooit een heftige borstverkleining achter de rug heb waarnaar ik nooit geen gevoel meer aan mn borsten heb gekregen

Wat moeders voor moeders betreft weet ik het allemaal nog niet
    Weet wel zeker dat ik het wil doen als dat kan want mijn schoonzus is zwanger geraakt dankzij hormoon injecties dus vind het belangrijk dat ik daar voor andere mijn bijdrage aan kan leveren
    Maar weet niet of ik dat al snel wil of pas na de eerste echo

Hoor veel miskramen etc dus pribeer er van te genieten maar ben stiekem ook heel huiverig met genieten

Gekukkig weet minn schoonzus het al (die geloofde egt niet dat ik een blaasontsteking had) dus ik heb hier iemand om er lekker over te praten en manlief vind het allemaal nog wat onwerkelijk maar is wel heel blij haha

8. missnova

missnova Actief lid

16 sep 2012
    328
    0
    0
    @mamavandaisy vervelend he die misselijkheid! Schuif maar door die hartige taart!! Mjammie klinkt heerlijk!

Ik twijfel ook nog over mvm vorige zwangerschap netjes meegedaan. Eerst maar afwachten hoever ik ben.

@joyofliving oooo spannend he. Ze zien ons weer aankomen hahah.
    Trouwens.. Dochtertje? Is ze overleden? Aangezien ik vlindermeisje zie staan :(

Jullie al een gevoel qua geslacht??

9. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Oh dames, hier last van constipatie! Had ik tijdens mijn laatste zwangerschap ook heel erg!
    Zijn net uiteten geweest ivm herdenken sterfdag (5 mei) van mijn vader! Ik ben eerder weggegaan om naar de wc te gaan maar wilt maar niet lukken, pfff! Morgen maar activia halen, dat hielp vorige keer erg goed.
    Hier ook al een flinke buik! Geen idee hoe lang ik hem kan verbergen!

10. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    @ Missnova, haha ja ze zien ons zeker weer aankomen. Krijg je straks van die reacties is 'babyfarbiek', 'jullie laten er ook geen gras over groeien' haha ik hoor het gewoon nu al :p

Ja dochtertje is overleden na 23 weken zwangerschap, had een ernstige hartafwijking.

@ Gevoel geslacht, voor zover je dat al kunt denken gaat mijn gevoel toch een beetje uit naar een meisje. Als deze bloeding stopt en de zwangerschap toch doorgaat dan zet ik 100% in op een meisje :D

Had het namelijk bij ons dochtertje ook wel eens, maar dan een veegje na inspanning en ook al later in de zwangerschap pas, niet al met dit termijn. En bij de jongens heb ik dat nooit gehad.

11. missnova

missnova Actief lid

16 sep 2012
    328
    0
    0
    Gefeliciteerd met de zwangerschap van jullie eerste kindje!! Bijzonder gevoel he! Geniet er van!

12. missnova

missnova Actief lid

16 sep 2012
    328
    0
    0
    @pamela vervelend! Hoop dat het helpt. Sterkte vandaag!

Hahaha ja inderdaad @joyofliving we zijn gewoon errug vruchtbaar 😁
    Wat vreselijk meis! Ik hoop dat je extra mag genieten van deze zwangerschap!
    Over de veegjes.. Ik hoop niet dat het je erg onzeker maakt! Ik ga duimen dat het hierbij blijft en je lekker kunt gaan genieten van je zwangerschap!

13. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Hoi missnova!

Ik heb absoluut geen schuldgevoelens naar mijn zoontje toe (hij is bijna 16 maanden). Ik denk dat een nieuw kindje in ons gezin een verrijking is voor ons en zeker ook voor hem (misschien niet de eerste paar maanden), maar later zeker wel (ook als hij volwassen is). Waardoor heb jij die schuldgevoelens?

14. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    @noralie: ja snap goed dat je eerst wat zekerheid wil hebben voordat je jezelf aanmeld, lijkt me niet fijn om dan te moeten stoppen en aangeven dat het mis is gegaan.. Ik hoop van harte dat het nu wel gewoon goed gaat!

@daan83: kijk.. Jij laat er geen gras over groeien top zeg hahah

@bloempje34: ja klop ik vond het de vorige x ook erg vrijblijvend en vond het fijn om mijn steentje bij te dragen omdat ik de vorige keer zelf ook hormonen heb moeten gebruiken om zwanger te raken.. Nu niet :D! Ik wacht de eerste echo af en geef ik mezelf op, dat vind mijn man prettiger! Ga morgen de vk bellen.
    Dat met die flessen ja hahaha das ook altijd wat in het begin brachten we ze ook weg en eerst goed kijken of niemand je zag haha lol
    Later zetten we ze gewoon voor de deur!

@missnova: idd lekker genieten! Das het belangrijkste!

@joyofliving: ok laten we hopen dat het dan niet doorzet en met de inspanning te maken heeft.. Ik geloof goed dat de spanning er goed in zit en zou idd zeker even bellen want waarschijnlijk kan de echo mooi wat eerder en krijg je wat rust..
    Tja mvm vond ik ook. Iet altijd een lolletje en vooral omdat ik vaak moest kokhalsen bij het openen en dichtmaken van de potten.. Toch houd het mij niet tegen omdat ik dit geluk iedereen toe wens.. Maar ik snap heel goed dat sommigen ervoor passen en dat is ook iedereens eigen beslissing en niks is verplicht!

@mamavandaisy: mmm krijg ook spontaan zin in je taartje hahah jammer hè dat je er dan ineens. Niet meer van kan genieten.. Heel herkenbaar haha ik hoop dat je misselijkheid niet zo heftig blijft dan als je ook nog een verhuizing op de planning hebt..!
    Moeten jullie nog veel klussen dan?

@mvanl: raar hè.. Je hoop elke maand en als t dan zover is even omschakelen en moet het even doordringen hihi maar zo te horen herinnert jou lichaam je er wel aan ;)

Kwa voorgevoel geslacht... Ik denk nu steeds aan een meisje maar dat komt omdat ik me totaal anders voel als mijn eerste zwangerschap bij mijn zoontje, haha maar dat zegt natuurlijk niks! Ik heb zin om morgen de Vk te bellen ben benieuwd wanneer de eerste echo zal zijn en dan aftellen haha
    Ik ben er helemaal uit zeg.. Het overvalt me zo dat ik even niet weet wat je zo moet regelen als je net zwanger bent, echt weer ff inkomen hoor hihi

15. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum

Erg begrijpelijk dat je je een beetje druk maakt wat anderen zeggen. Tegen een ander zeggen ach niks van aantrekken en t zal wel mee vallen is altijd zo gedaan, en oprecht gemeend. Maar hier ook hoor, mijn andere twee dochters zijn van een andere man, met die relatie zoveel door moeten maken. loop vorig jaar kwam ik mijn grootste jeugdliefde weer tegen en dat was gewoon weer direct als van ouds en goed! Maar al met al is het heel snel gegaan. Zal vast over geluld worden, maar dat interesseert ons niet. De mensen die ons echt kennen weten dat bij ons de liefde nooit voorbij is gegaan. We waren jong en hadden ieders nog een bepaalde weg moeten gaan blijkbaar...;) nu hebben we meer zoiets, al genoeg jaren verloren. Kids zijn helemaal gek op hem! Dus ook dat zit mee :D
    Diegenen die t al weten zijn super enthousiast, van zijn kant van fam was ik wel ff bang voor reacties maar kregen van zijn zus bijv de reactie; Echt??!!! Jullie zijn fantastisch! ♡♡♡♡!!! ook zijn ouders al verteld, en die waren ook helemaal door het dolle heen!
    We weten dat het nog mis kan gaan, mis gaan kan ook veel later. Maar ook bij een vroege miskraam, ik praat er dan liever over. En iedereen hebben we dat ook duidelijk gemaakt dat er nog van alles mis kan gaan. Maar het was voor mij een enorme opluchting de reacties van zijn ouders enzo! We worden liefdevol geaccepteerd, ook mijn dochters! Werden zelfs gemist in de tijd dat ik geen contact met hem had... ;) dus dat zit wel goed!

16. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    @mammz; haha we hebben de sleutel nog nie eens! Maar hebben een en ander overgenomen van vorige bewoners waardoor t al stuk makkelijker wordt. Pakken t gewoon rustig op, mijn vriend is schilder van beroep en zn fam (groot gezin, 8kids) willen allemaal graag meehelpen :D gaat goedkomen. Heb er super veel zin in! Enige wat mijn prioriteit is, is alle spullen over krijgen in 1 a 2dagen! Het is nogal een rit! Fam genoeg waar we evt kunnen crashen! ;)

17. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    @ Joy, fijn dat het bloeden niet heeft doorgezet. Wel spannend hoor!

@ Riette, hoofdpijn wat gezakt?

@ Noralie, bedankt voor het wijzigen van de lijst, goed bezig!

@ MvM, ik doe dit keer niet mee. Werd zo misselijk van die geur de vorige zwangerschap!

@ Mammz, leuk de dierentuin! Heb je ook een abonnement? Wij hebben een abbo Blijdorp, zo blij mee!

@ Missnova, ach de omgeving denkt er altijd wel iets van. Te snel, niet snel genoeg…lekker laten gaan. Jullie leven, jullie kindje(s)!

@ Mamavandaisy, jammer van de spinazietaart, hij klinkt wel lekker! Leuk, verhuizen!
    Wat lief dat iedereen zo goed op jullie relatie en zwangerschap reageert! En fijn dat je het al zoveel mensen hebt verteld. Ik wil het ook graag vertellen maar manlief wil nog even genieten van ons geheimpje. Nouja, misschien over een week of 2 ofzo…

@ MvanL, hihi je schoonzus had het gewoon door dus. Wel een goede smoes de blaasontsteking. Ik heb over 2 weken een vrijgezellenfeestje en denk dat ik die dan ook maar gebruiken. Normaal drink ik altijd wel een wijntje mee namelijk…

@ Geslacht…ik heb altijd geroepen dat we twee meiden zouden krijgen en bij de oudste wist ik vanaf het begin ook 100% zeker dat het een meid was. Nu ineens niet zo zeker meer. Een zusje voor onze dochter lijkt me geweldig, maar een jongen is ook zeer zeker welkom hoor.

Nou ik ben nu al begonnen met mijn reactie eerst in word te typen want ik kan niet onthouden wat jullie allemaal schrijven hoor. Nu typ ik reactie voor reactie in word en dan kopieren/plakken in ZP haha!
    Wij hebben vandaag een heel stuk gefietst met z’n drietjes, was heerlijk weer daarvoor. Kleine dame ligt al effies op bed en ik ga zo ook, lekker friends kijken op bed. Vaste prik op zondagavond, heerlijk!
    Morgen ga ik de VK bellen, spannend!

18. chickenmomma

15 okt 2013
    61
    0
    0
    Ik wil me ook graag aanmelden :) ik ben op 3 januari uitgerekend. Ik ben 27 jaar oud en heb al een zoontje van 5. Ik heb op 10 juni mijn eerste echo.

19. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! 10 juni is best wel laat?

20. chickenmomma

15 okt 2013
    61
    0
    0
    Ik woon in Duitsland en daar wordt een echo pas vanaf 9 weken zwangerschap door de verzekering gedekt.

Deel Deze Pagina