Super fijn. Chanti en een hele mooie echo! Hier 3 kg aangekomen en van 88 cm naar 104 gegaan bij mn navel vind dit best veel al hahah maar al mn vrienden en familie die pas zwanger waren bleven aardig plat dus vandaag ook dat ik dit niet zag aankomen hahah
Ik ben ook enorm gegroeid qua omtrek hoor! Hier van 74 naar 92 cm en dat met 19,5 weken, bijna 20 cm erbij. Ach ja, het hoort erbij zullen we maar zeggen. Tot nu toe +3 kg dus dat valt mee vind ik .
Chanti: mooie echo met goed resultaat! Ben benieuwd naar je taart Omtrek: geen idee, heb ik niet opgemeten. Ben nu 3,1 kilo aangekomen. Volgens een bekende was ik muv mijn buik mager geworden. Ik ga deze week met een zwangerschapscursus starten. Helemaal zin in! Zijn jullie al gestart met dit soort dingen?
Hoi Mart, ik ga een cursus volgen die volgende week donderdag start. Gewoon bij de verloskundigenpraktijk waar ik bij ben ingeschreven. Eigenlijk zou hij afgelopen maand al starten, maar er waren helaas toen te weinig aanmeldingen. En eind augustus (na de zomervakantie) stap ik over van gewone yoga naar zwangerschapsyoga, ik geloof dat je daarbij ook nog informatiebijeenkomsten hebt. Wat voor soort cursussen gaan jullie volgen?
Wat voor cursus biedt jou vk aan zeilbootje? Dat doen ze hier niet volgens mij. Ik ga ook yoga doen en daarnaast zwem ik 1-2 keer per week. Kunnen jullie trouwens nog op hakken lopen? Ik merk dat ik steeds meer last van mijn rug krijg
Het heet Centering Pregnancy. In plaats van een 4-wekelijkse individuele controle bij de VK worden er groepen gemaakt van 6-8 stellen die eens per maand een cursusavond over een bepaald thema krijgen aangeboden. Bij alle zwangeren wordt wel bij binnenkomst bloeddruk/gewicht gemeten en hartje geluisterd, daarna koffie/thee en het bespreken van een thema (duurt ongeveer 2 uur per avond). Zie CenteringPregnancy voor meer info. @hakken: die heb ik een maand geleden al afgezworen. Heb maar nieuwe platte sandaaltjes gekocht en leuke lage laarsjes.
Ik heb een baalmomentje.. Mijn schildklier is wat slechter gaan werken. Opzich was dit te verwachten, en het is redelijk simpel op te lossen.. Maar ik baal Heb nu in elk geval een goede reden voor de extreme vermoeidheid Buikgroei, hier 13cm, nu 93 Gewicht, +1
Ik begin 1september met zwangetschapsyoga in alphen.... Bij ina oosterlee Ik begin nu heel vaak en goed de beebbte voelen en ben zelf nog werk heel moe maar dat is het ook wel
♥ ZWANGERSCHAPSLIJST♥ ♥ chanti1990 (23 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 30 december 2014 ♥ wish01 (25 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 30 december 2014 ♥ Mammievan5 (29 jaar) 7e kindje Uitgerekend op: 1 januari 2015 ♥ Beertje4387 (27 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 1 januari 2015 ♥ Zyra (31 jaar) 3e kindje Uitgerekend op: 1 januari 2015 ♥ Daan83 (30 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 1 januari 2015 ♥ Chickenmomma (27 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 1 januari 2015 ♥ belliebel (27 jaar) 3e kindje Uitgerekend op: 2 januari 2015 ♥ IngeM (28 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 2 januari 2015 ♥ Von1987 (27 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 2 januari 2015 ♥ MiekieLief (30 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 2 januari 2015 ♥ Bloempje34 (34 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 3 januari 2015 ♥ Mart (31 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 3 januari 2015 ♥ Mop81 (32 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 4 januari 2015 ♥ Zeilbootje (28 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 5 januari 2015 ♥ linda83 (31 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 5 januari 2015 ♥ Latiantey (28 jaar) 3e kindje Uitgerekend op: 5 januari 2015 ♥ Vlindertje81 (32 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 6 januari 2015 ♥ girlwithredhair (34 jaar) 3e kindje Uitgerekend op: 6 januari 2015 ♥ Sieza03 (26 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 6 januari 2015 ♥ Eki (30 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 6 januari 2015 ♥ Noux (26 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 7 januari 2015 ♥ Thammy (27 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 7 januari 2015 ♥ Pandorabeads (30 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 7 januari 2015 ♥ Noralie87 (27 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 8 januari 2015 ♥ Nouralayn (24 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 8 januari 2015 ♥ Elfenprinses (34 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 9 januari 2015 ♥ ks2011 (24 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 9 januari 2015 ♥ Vosje84 (30 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 9 januari 2015 ♥ Mireille74 (40 jaar) 4e kindje Uitgerekend op: 10 januari 2015 ♥ NiHeJa (25 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 10 januari 2015 ♥ MvanL (25 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 10 januari 2015 ♥ Esther1983 (30 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 11 januari 2015 ♥ Snoepje11 (28 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 11 januari 2015 ♥ Louloulo (24 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 11 januari 2015 ♥ LinOo (29 jaar) 1e kindje uitgerekend op: 11 januari 2015 ♥ Kristelo (23 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 12 januari 2015 ♥ Mamatje89 (25 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 12 januari 2015 ♥ pamela1203 (33 jaar) 4e kindje Uitgerekend op: 14 januari 2015 ♥ Rinkeltje (33 jaar) 1e kindje Uitgerekend op: 15 januari 2015 ♥ Merlijn1981 (33 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 15 januari 2015 ♥ NookY (24 jaar) 2e kindje Uitgerekend op: 15 januari 2015 ♥ Droppie Drie(32 jaar) 3e kindje Uitgerekend op: 15 januari 2015 ♥ MamavanDaisy (26 jaar) 3e kindje Uitgerekend op: 15 januari 2015 44 dames op de lijst: (12) jongen, (11) meisje, (8) verrassing ♥AFSPRAKEN, CONTROLES & ECHO'S ♥ 15 aug - Bloempje34 - 20 weken echo 18 aug - Louloulo - 20 weken echo 18 aug - Von1987 - 20 weken echo 19 aug - belliebel - 20 weken echo 19 aug - Sieza03 - 20 weken echo 19 aug - MvanL - 20 weken echo 19 aug - Pandorabeads - 20 weken echo 20 aug - girlwithredhair - 20 weken echo 20 aug - Nouralayn - 20 weken echo 20 aug - Noux - 20 weken echo 21 aug - pamela1203 - 20 weken echo 21 aug - Thammy - 20 weken echo 21 aug - Mamatje89 - 20 weken echo 25 aug - NiHeJa - 20 weken echo 25 aug - Vosje84 - 20 weken echo 25 aug - NookY - 20 weken echo 26 aug - zeilbootje - 20 weken echo 26 aug - MamavanDaisy - 20 weken echo 27 aug - Eki - 20 weken echo 27 aug - LinOo - 20 weken echo 27 aug - Noralie87 - 20 weken echo 29 aug - Rinkeltje - 20 weken echo 29 aug - belliebel - controle vk 3 sept - Noralie87 - controle vk Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷVLINDERMAMA'S Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ -mamalicious -Mandy3 -Mammz -Joyofliving -Ankie25 -Liz0104 -itakepictures -Eveline1986 -Elita -Cosy -Missmystique -Iris balk
Wat heerlijk Chanti! @Noralie, het gaat echt snel ineens hè, vind ik ook! Hakken: draag ik nog wel maar dan wel degene die het meest fijn zitten, met blote voet in hakken is niet heel lekker dus dat doe ik bijna niet meer. Cursus: ik wil een privecursus doen, bestaat uit 2 lessen van 1,5 uur samen met je partner. Vind dit veel prettiger dan wekelijks in een groepje te moeten gaan. Vind het ook leuk dat we het dan ook echt samen doen. Morgen is de dag voor ons! Ben er echt zo mee bezig vandaag denk dat ik vanavond maar vroeg mijn bed in duik zodat de dag snel om is hihihi
Ik volg een cursus vanaf de 14 weken al om de 3 weken eena vondje met alleen de vrouwen iedere keer een andere voorlichter die wat verteld we hebben nu een avond voeding gehad, sport en een avond houding bij alle avondenkrijg je informatie mee naar huis en soms ook oefeneningen dus echt een informatieve cursus Eind september is er een mannen avond waarbij de vrouwen niet welkom zijn haha ze krijgen dan lekker bitterballetjes hahahecn wat info wat ze kunnen betekenen tijdens de laatste weken en de bevalling Eind november mogenwce een avondje samen komen ( theekransje) en 6 weken na de laatst geborenen hebben we een meeting met alle kindjes erbij Vind ut super leuk daar het enige wat ik jammer vind is dat ik (25) tegenover de rest erg jong ben haha en dan beschouwen ze mij wel als iemand zonder levenservaring en zo (terwijl ik gok dat de helft bijlangena niet zoveel heeft mee moeten/mogen maken als ik) dus dat is af ent eo een beetje vervelend
Dames, ik heb mij toch opeens iets raars! Sinds vanmiddag schieten mijn vingers van de rechterhand steeds in de kramp! Erg vervelend! Toevallig bekend bij iemand van jullie?
Goedenavond dames, mag ik hier even inbreken...? Had hier gisteren en vandaag al wat meegelezen maar "durfde" nog geen berichtje te plaatsen omdat mijn situatie niet alles is. Ik weet net sinds twee dagen dat ik zwanger ben, mijn uitgerekende datum is 6 januari. (Bij "Alleen en zwanger" staat een onderwerp waarin mijn verhaal beschreven is, zoek het gerust op als jullie willen.) Aankomende dinsdag heb ik een GUO, leef nu dus nog in onzekerheid of mijn kindje gezond is. Ik denk te hebben gezien op mijn echo dat het een meisje is maar dit is niet bevestigd. Verder zou ik graag meekletsen, ik probeer het een beetje te laten landen dat ik Echt Zwanger ben, ondanks mijn situatie. Maar om "bepaalde redenen" zal ik vele details wel achterwege laten als jullie het niet erg vinden. Anyway, nice to meet you all!
Heftig verhaal, MyNemesis, heb je topic even zitten lezen. Goed dat je de vader meeneemt naar je onderzoek, kan hij het ook even 'voelen'. Van de schrik besluiten dat je er niks mee te maken wil hebben (abortus-verhaal), heeft geen zin meer bij 19 weken. Te laat. Punt. (Kun jij ook niks aan doen.) Je wordt beiden ouder van een kindje, mits het gezond ter wereld kan/zal komen natuurlijk, laten we daar even van uitgaan. Als hij even de tijd heeft gehad er wat van mee te krijgen en alsnog besluit het niet te erkennen, is dat een volgend gespreksonderwerp. Klein 'geluk', je hebt nog een aantal maanden de tijd om te beslissen hoe je het aan gaat pakken (kindje bij jezelf of bij een ander, wat de beste oplossing zal zijn). Neem nu even de tijd om het te laten berusten en wacht de komende belangrijke onderzoeken even af. Zodra de emotiestorm wat is gaan liggen, kun je èn beter naar je hart luisteren èn een rustig hoofd kan betere beslissingen maken. Sterkte. En ondertussen welkom in deze babbelgroep.
Jeetje, MyNemesis, wat een verhaal! Wat een schok, wat een afwegingen... Je klinkt heel verstandig, luistert zowel naar hart als ratio. Hoe het verder ook zal verlopen, je redt het wel. De wereld zoals die nu is, zal definitely gaan veranderen. Dat is beangstigend, maar er komt uiteindelijk nieuw evenwicht. Sterkte met 'landen', keuzes maken en regelen. Er komt een hoop op je af! En inderdaad welkom hier!
Wat een verhaal MyNemesis, dapper dat je dat wilt delen en ik hoop echt dat je hier op het forum wat steun kunt vinden. Dinsdag al gelijk een GUO las ik? Dat schiet al aardig op! En ondanks alle twijfels hoop ik echt voor je dat het een goede echo zal zijn. Voor nu veel sterkte en als je het fijn vindt, voel je vrij om gewoon te spuien. Tegen ons kan je alles zeggen, we kennen je toch niet . Misschien voelt het in eerste instantie een beetje vreemd tussen alle dames continu vrolijke dansjes doen omdat ze weer een week verder zijn, maar wellicht biedt dat ook wel weer steun als je verder bent en duidelijk is of het kindje kan blijven (na de echo). Nou ja, om een lang verhaal kort te maken... Van harte welkom! Edit: waar ik wel heel benieuwd naar ben... Hoe kwam je er eigenlijk achter dat je zwanger bent? 19 weken is best laat om er achter te komen, al kan je een hoop kwaaltjes negeren natuurlijk als je denkt dat het niet door een zwangerschap kan komen .