1-15 januari 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door belliebel, 23 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum

Je kan idd niet voorspellen hoe de bevalling zal gaan verlopen. Denk dat de meesten daar zich wel bewust van is. Maar gaat t wel goed dan zou je die kans niet willen missen toch? ;)
    Dit wordt voor mij de derde keer en bij de vorigen alles ma gewoon op me af laten komen.. Had ook niets aan mn ex dus helemaal niet eens bij dat soort dingen stil gestaan.
    Mijn vriend en ik zitten veel op 1 lijn en er is zoveel bespreekbaar (wat zo ontzettend fijn is! ) maar dus ook hierover praten we veel en ik merk dat dit veel meer een iets van ons samen is en wordt en wil indien mogelijk er ook echt iets bijzonders van maken. Wat het natuurlijk sowieso al wel is maar als het kan...Graag op onze manier ;) :D

2. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Ik ga geen bevallingsplan maken! Ik zie wel hoe het deze keer gaat! Als het net zo snel gaat als de afgelopen 2 bevallingen is er niet eens tijd voor! Ik zag op de website staan dat er met 35 weken een dubbele afspraak gepland wordt ivm de bevalling doorspreken!

3. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum

Hier ook razendsnelle bevallingen maar dan nog zouden aantal wensen moeten kunnen lijkt me ;) geen idee hoe t precies werkt maar als de verloskundigen van te voren weten dat we t graag grotendeels zelf doen zoals baby pakken.... moet dat goed komen lijkt me.
    Zal echt geen boekwerk maken van een hele dagplanning want dat wordt m toch niet ;) :p

4. Vosje84

Vosje84 Actief lid

28 mrt 2011
    415
    0
    16
    Wat geweldig dat hij zo betrokken is. Mijn man zat als een bang vogeltje in de stoel;)
    Ik zou ook graag zelf mijn kindje aanpakken maar ik moet weer in het ziekenhuis bevallen dus ik pin me er maar niet te veel op vast.
    De vorige keer ben ik een half jaar teleurgesteld geweest dat ik een keizersnede moest. Nu sta ik daar gelukkig wel anders tegenover.

5. Elfenprinses

Elfenprinses Actief lid

27 jan 2014
    248
    1
    16
    Zuid West Brabant
    #4865 Elfenprinses, 10 sep 2014
    Laatst bewerkt: 10 sep 2014
    Miniatuur Walcheren in Middelburg of een rondvaart door de grachten. Of een bezoekje aan de Oosterscheldekering. Het Arsenaal in Vlissingen is ook wel aardig, zeker in combi met de boulevard.

Ik wil zeker ook bevallingsplan maken. Wel wetend dat het allemaal anders kan gaan, maar toch het gevoel dat je het een beetje hebt voorbereid. Vooral voor het omgaan met pijn. ..

Wow wat een bescheiden buikjes nog. Echt bijzonder hoe iedere zwangerschap anders is.

Dit is mijn buik met bijna 23 weken. Hij is best wel aanwezig.

Bijgevoegde bestanden:

6. LinOo

LinOo Bekend lid

6 mei 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    20140910_125457.jpg

Babykamer is besteld!! Zooo blij mee! Over 4 weken wordt hij bezorgt :D samen met de kinderwagen.
    En de babydump heeft nu een actie, als je een kinderwagen en complete babykamer koopt krijg je er een matras twv €89 bij. En wij kregen deze actie ook nog ondanks dat die al een paar weken geleden besteld was.

Erg leuke dag vandaag!

7. Vosje84

Vosje84 Actief lid

28 mrt 2011
    415
    0
    16
    Mooi kamertje! Super!

Buik, prima formaat lijkt me:) ik zal met 23 weken ook een foto plaatsen. Ik mocht willen dat ik zo'n mooie buik had;)

8. LinOo

LinOo Bekend lid

6 mei 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn buik is ook zoiets hoor. Normaal dus :) vk vond mn buik perfect haha

9. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Net als de vorige twee wordt deze bevalling weer zonder plan. Ik laat het lekker over me heen komen en beslis op het moment zelf wat ik wil. De wensen die ik heb zijn ook vrij standaard; ik wil tijdens ontsluiting kunnen douchen, hoef niet per se zelf aan te pakken, geen spiegels en dat soort toeters en bellen, baby direct op de borst, man knipt navelstreng door, veel foto's.

Ontlasting had ik beide keren tijdens het persen. Wat ik erger vond was het kotsen bij begin en eind van de ontsluiting. Bah, bevallen is niet altijd rozengeur en maneschijn... Een pasgeboren baby'tje gelukkig wel!

10. MvanL

MvanL Bekend lid

24 sep 2013
    993
    0
    0
    Ik ga denk ik ook niet voor een speciaal plan haha tis mn eerste en ik vind het allemaal al onwerkelijk genoeg zo hahah ik zie het. Allemaal wel
    Hebw el aangegeven graag thuis te bevallen en als ons "harrie" in stuit blijft liggen dat ik graag wil dat ze hem proberen te draaien aangezien ik graag natuurlijk wil bevallen
    Maar loopt het anders, jammer dan weet totaal niet wat ik allemaal kan verwachten dus we zien het wel

Vanavond hier naar het ziekenhuis voor een info avond over bevallen in het ziekenhuis krijg je voorliching over als je met spoed naar het ziekenhuis moet om te bevallen en over de situatie als je bij voorbaat in het ziekenhuis wil bevallen
    Je krijgt dan te zien waar je gaat bevallen en wat hun voor je kunnen doen en wat ze van jou verwachten, dus dat vind ik wel interesant mocht ik er heen moeten ben ik in iedergeval enigsins geinformeerd

11. Thammy

Thammy Actief lid

30 apr 2014
    126
    0
    0
    Van alles
    Papendrecht
    Zo ik ga straks maar weer eens even bij lezen hier!

12. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Jaaaa vandaag 23 weken! Nog 10 weekjes werken :D

13. Kristelo

Kristelo Actief lid

15 mei 2013
    308
    1
    16
    NULL
    Hallo allemaal!

Ik heb net even zitten bijlezen.. :)

Maandag alweer 23 weekjes :) voel de kleine nu al goed bewegen, eigenlijk wel meerdere keren per dag :) gisterenavond lag ik in de zetel en zag plots een bult in mijn buik hihi, voor t eerst!! Echt speciaal :)

Er is wel 1 ding dat ik minder vind... Ik slaap totaal niet meer vast .. Mijn vriend snurkt, maar vroeger sliep ik er vaak doorheen, nu hebben we elke nacht ruzie omdat ik gewoon niet meer kan slapen, oordopjes al geprobeerd maar dan krijg ik zo een ruis in mijn hoofd... Deze nacht is hij op de zetel gaan liggen.. Best zielig terwijl hij maar zacht snurkte, maar ik kan er niet meer door slapen!! Ben moe en slechtgezind daardoor :(

Ook heb ik de indruk dat ik echt een kleine buik heb... Zoveel mensen die me er over aanspraken en zeggen oh je ziet t amper.. Vind best klote eigenlijk had al een babybump gewild :D heb een bobbel, maar nog niet echt naar boven aan het komen..

Maar ja, zal wel komen zeker :) te dik zal ook niet leuk zijn zeker, maar was tof geweest als de mensen het al zagen vind ik :)

14. Nouralayn

Nouralayn Actief lid

28 apr 2014
    372
    1
    18
    Noord-Brabant
    He lieve dames,

Hoe is het hier met iedereen?

Hier in 2 weken tijd 3 kilo aangekomen! Tot de 16e week alleen maar afgevallen maar eet nu bijna alles wat los en vast zit. :p

Ook hier langzaan aan het oriënteren op het geboorteplan.. voornamelijk omdat er bij ons een stukje religie bij komt kijken, en en daarnaast zou ik het fijn vinden als de baby direct na de geboorte op mn borst gelegd wordt.

Wij zitten in een dilemma over de kinderwagen.. ik ben zelf helemaal verliefd op de Joolz day earth, mijn man ook overigens, maar niet zo op de prijs ;) ander alternatief is de mutsy igo nomad urban, alleen vind ik de wandel inzet daarvan minder mooi. We krijgen de kinderwagen overigens grotendeels cadeau van mijn vader. Iemand ervaring met deze 2 wagens?

Ook hier is de beeb goed aanwezig.. voel m eigenlijk de hele dag door. Als ik sochtends wakker wordt (op mijn zij) en op mijn rug ga liggen zie ik een heeele grote bult uitsteken hahah.. vaak dan aan de linker of rechterkant... (als ik op mn linkerzij heb gelegen links en andersom rechts). Echt heel leuk om te zien.

Vandaag net als noralie 23 weken.. jippieee :D het gaat nu toch wel heel snel ineens.

15. Nouralayn

Nouralayn Actief lid

28 apr 2014
    372
    1
    18
    Noord-Brabant
    Meneer is trouwens vooral snachts erg actief.. als dat maar goed komt straks! Ze zeggen toch dat ze dat ritme aanhouden na de geboorte?

16. NookY

NookY Fanatiek lid

12 mei 2010
    2.263
    1
    36
    Dieren arts assistente bij dieren ambulance!
    hazerswoude dorp ( zuidholland)
    Draaipoging werkt biet vaak... Maar misschirn bij jou wel

17. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Hier ook een dansje! 22wk alweer! :D
    hier dan ook ma even mijn buikfotootje plaatsen.;)

Vandaag toch maar een duowagen gekocht via marktplaats... was een koopje, 30eu en hij zag er nog zo mooi uit! Geen vlekje of verkleuring te bekennen...mooie kleur grijs/antraciet met groene zittingkussentjes. Voor het gemak strx toch wel handig en konden het gewoon niet laten staan voor zo weinig. Zal ook hier even foto's van plaatsen. ;) Zie mezelf al helemaal lopen met de kids :p Ook mooie ruime bak onderin en aan achterkant onder nog een kleiner bakje voor de wat kleinere spullen die je makkelijk bij de hand wil hebben. Ideaal!

18. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    hier nog foto van met babynestje en van de bak eronder :D

19. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Leuk, ik heb ook een duowagen gehad bij de tweede! Bij de derde alleen een plankje waar ze op kon staan!

20. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Heb ook aan een plankje gedacht maar las al dat dat niet altijd handig lopen is achter de wagen... en ben zelf niet zo groot hihi daarnaast is Luna het type dat steeds alle kanten zal op rennen en absoluut niet zal blijven staan. Ze heeft vandaag ff voor in de wagen gezeten en als ik erbij vertelde dat straks de baby achter haar komt liggen knikte ze trots en overduidelijk jaa met brede lach!! ♡ ;) schatje is t!

Deel Deze Pagina