1-15 januari 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door belliebel, 23 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Hier bleef het ondeugende meisje gelukkig wel staan op het plankje!
    Ah wat lief!

2. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.772
    1.363
    113
    Mooie wagen zeg, en dat voor zo weinig geld! Dan had ik hem ook niet laten staan :).

3. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Plankje werkte hier wel goed. Maar zo goedkoop zou ik die duowagen ook niet laten staan!

Schoonzus heeft de box alvast terug gebracht, die had ze geleend. Had eigenlijk zin om hem al neer te zetten, maar is toch een beetje overdreven 4 maanden van tevoren :D. Bovendien komt met kerst de hele familie eten (25 man) dus dan is het ook wel een sta-in-de-weg.

Jullie al babyzooi in de woonkamer of blijft het beperkt tot de babykamer?

4. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Nog geen babyzooi droppie, moeten ook nog heel veel dingetjes kopen en in huis halen. Krijgen het kinderkamertje, maar die staat nog bij zwager en schoonzus. Als alles geverfd is en het kamertje helemaal klaar gaan we die ophalen.

Moeten nog een box, maxicosi, dekentjes, beddengoed, verzorgingsspulletjes, luiers, aankleedkussen kopen. Dat gaan we 20-10 pas doen, dus denk dat alles pas eind okt/begin nov in huis en klaar is....

5. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Hier staat alles op onze slaapkamer! Heb nog nergens anders er plaats voor! Eerst slaapkamer van Imre afmaken en dan gaat hij om en kunnen wij op de babykamer beginnen! Zo blij als alles klaar is want ben de troep wel zat!

6. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Hier ook alles nog op de babykamer of zolder etc. Maar begint me wel te kriebelen! Wil zo graag alles klaar hebben... Wil babykamer nog leuk aankleden maar moet k nog even wat ideetjes voor op doen en dan shoppen. Wil niet te snel alles klaar hebben want anders duurt wachten strx heel lang :p wil wel begin december alles klaar hebben. Leek me wel zo handig met alle feestdagen en hier ook een hele reeks verjaar dagen erbij. Als ik het dan zo bekijk lijkt het aardig op te schieten! :p

7. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Oei wat een drukte nog met kerst ;) nou ik ga mijn laatste weken niet zoveel visite op de hals halen hoor haha. Mijn schoonouders al afgezegd voor de kerst, doen we dan in ruil sinterklaas voor. Mijn ouders ga ik wel mee uiteten of bij hen haha. Ga ook niet teveel kerstspullen neerzetten staat straks alleen maar in de weg mocht dochter eerder komen kan ik het niet opruimen. Box staat er nog van onze dochter, was opslag voor loopauto's buggy's poppen ed ;) nu net leeggehaald en weer omhoog gezet! Vandaag lekker handen vrij om kleertjes uit te zoeken en in de kast te bergen ;)

8. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Wij hebben een bedje vol met spullen. We zijn met de babykamer bezig. Sinds gister een kinderwagen met alles erop en eraan. Uitzet word wel steeds completer. Ik kijk er erg naar uit als de kamer klaar is.

Gisteravond kreeg ik een karate trap van de kleine. Het was heel goed te voelen aan de buitenkant. Zo bijzonder.

9. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.772
    1.363
    113
    Wij hebben inmiddels een bedje, commode en kast voor de kleine gekocht en dat is afgelopen week bezorgd. Net in elkaar gezet, dus nu kunnen we ook wat meer spulletjes kwijt. Vanavond ga ik op zoek naar gordijnen voor het kamertje, vind het nog best lastig omdat we al vrij druk behang hebben. Maar het moet ook weer niet te saai worden ;).

De wagen en maxicosi komen pas in november, zijn al wel besteld. En de box kunnen we overnemen van vrienden, dus die kunnen we ophalen zodra we er aan toe zijn. Ik denk er wel over om de box te gaan verven, die is nu houtkleurig (beuken) en ik wil hem graag wit hebben. Iemand ervaring mee?

10. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Goeeedemiddag meiden,

Zo, even bijgelezen, nu eens zien wat er is blijven hangen (hoofd als een vergiet momenteel haha).

Las dat iemand (kijk daar gaan we al met namen haha) volledig in de ziektewet zat vanwege moeheid, gelukkig zijn met de kleine maar ongelukkig met de rest van de wereld om je heen. Ik heb er (gelukkig) deze zwangerschap geen last van. Bij Fabiënne heb ik in een diepe put gezeten tot 22 weken zwangerschap. Daarna besloten om aan de AD te gaan, en knapte ik binnen 4 weken helemaal op naar mijn oude ik. Ik gebruik het nu nog steeds. Niet dat je aan de AD moet hoor, maar meer om je mijn verhaal te vertellen. Hou het in de gaten, en als je gevoelens er niet beter op worden zou ik toch contact opnemen met HA en VK. Zeker voor de tijd vlak na de geboorte is het belangrijk om goed op jezelf te letten qua stemmingen en emoties. Dan is het handig als de VK en HA al wel op de hoogte zijn i.v.m. eventuele depressie. Komt wel goed, en probeer vooral te genieten van de kleine en het bewegen in je buik!

Eeeeeuhm, denk denk denk...Oja
    Zwaar werk...Hier alles behalve zwaar werk. Heb vandaag zelfs mijn breiwerk mee naar mijn werk genomen haha. Dat is het handige van mijn werk. Als er geen klanten zijn, en de overige werkzaamheden gedaan heb, dan ga ik gewoon een paar steken breien hihi. Wel op de vrijdag een giga lange dag van bijna 11 uur. 08.30 tot 19.15 is toch echt wel errug lang. Ondanks dat ik geen zwaar werk heb, vind ik de vrijdag toch echt wel een superlange dag worden. Ben dan ook echt wel gesloopt aan het einde van die dag. Voor de rest mag ik eigenlijk niet klagen.

Buik: Die van mij groeit de pan uit. Niet erg hoor, maar ik merk nu wel dat het goed in de weg gaat zitten. Ook staand schoenen aantrekken gaat niet gemakkelijk meer. Zal zo ook eens een buikfoto maken.

mynemeis: Wat moeten jullie je zorgen maken om jullie kleine meisje. Begrijp ik goed dat je mannetje zich erg veel zorgen maakt? Het is in ieder geval fijn dat trisomie 13, 18 en 21 zijn uitgesloten. Als er verder geen chromosomale afwijkingen zijn, dan zou dat helemaal mooi zijn. Hoe dan ook zal het een spannende tijd zijn. Nu, maar zeker straks na de geboorte. Je zult toch minder van de kraamperiode kunnen genieten met het beeld in je achterhoofd dat jullie humpie onder het mes moet. Ik weet als geen ander hoe dat voelt. Dinand was 14 dagen oud, en my gosh wat was ik bang dat ik hem niet meer leven terug zou zien. Probeer er over te blijven praten. Dikke knuffel!

Babykamer...Ja eeeh, nog niet begonnen, maar het kriebelt behoorlijk erg om het in orde te maken. Fabiënne zal naar zolder moeten verhuizen, en dan wordt haar kamer de babykamer. 1 ding scheelt, we wonen er nog geen jaar, kamertje blijft dus gewoon zoals het nu is. Het behang wat er nu opzit, ben ik nog steeds weg van :D (zal eens kijken of ik hier op het werk bij mijn foto's kan komen) Het is dus een kwestie van bedje in elkaar zetten, aankleding doen, kasten inruimen en klaar haha.

Hebben jullie al namen voor de kleine spruit?

11. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Behang:D

Bijgevoegde bestanden:

12. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.772
    1.363
    113
    Echt heel leuk dat behang! Wij zijn nog totaal niet uit de naam. Een jongensnaam hebben we zo goed als, maar een meisjes naam wil maar niet lukken.
    Het lastige is dat we perse geen Engelse naam willen en ook geen naam uit de top 20, maar ook weer geen naam die niemand kent. Dus een bijzondere (liefst een lange) Nederlandse naam. Hoe moeilijk kan je het jezelf maken ;).

13. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Leuk dat behang idd.

Wij zijn er uit over haar naam, ze krijgt er 3... haar 2e en 3e namen zijn vernoemingen.

14. Vosje84

Vosje84 Actief lid

28 mrt 2011
    415
    0
    16
    Heel erg leuk behang!

Wij hebben maar een kinderkamer en die is heel licht roze met heel licht geel en crèmewitte meubeltjes.

Foto van vandaag, 23 weken.
    image.jpg
    Zelfde tshirt;)

15. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Hier mijn 22+4 buik ;)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      49 KB
      Weergaven:
      0
  16. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Mooie buiken meiden!

17. MvanL

MvanL Bekend lid

24 sep 2013
    993
    0
    0
    Ik doe ook even mn 23 weken dansje
    Nog 11 weekjes werken,
    Gister even erg spannend op het werk ze gingen niet akoord met de dagen die ik na mijn verlof wil komen werken,
    Met wat collega's rond de tafel gezeten en allemaal een beetje water bij de wijn gedaan en uiteindelijk op een (voor mij) top plan uitgekomen

Ik ga om de week andere tijden werken
    De ene week
    Maandag (7-17)
    Dinsdag (7-17)
    Woensdag (7-17)
    En als extra donderdag (18-21) dit is wel
    Bijna iedere week maar niet wekelijks

En de andere week
    Maandag (7-17)
    Dinsdag (7-17)
    Zaterdag (7-16)
    En ook donderdag (18-21) als er gewerkt word

Dus ben opgelucht wand als er geen oplossing kwam zou mn contract volgende maandag niet verlengt worden

Het kamertje is klaar (moet alleen natuurlijk alles nog wassen)
    Verder heb ik alles al
    Behalve de babyfoon die gaan we nog wel een keer halen, de kinder wagen (mutsy evo urban nomad dark grey) met maxicosi komt de eerste week van december
    En we krijgen binnekort van mn schoonmoeder een boxkleed, zoon zak voor aan de box en een kinderstoel (spullen voor de box heb ik bij de box gekregen die ik tweederhands heb gekocht maar die vond ik niet mooi)

Verder is het aan mijn buik goed te zien dat ik zwanger ben, ik draag um wel enigzins over de breedte niet heel erg gelukkig maar wel wat dus tis niet egt zoon toeter hahaha

18. LinOo

LinOo Bekend lid

6 mei 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wauw wat heeft iedereen al veel spulletjes!
    Hier beginnen de kleertjes langzaam aan te komen. Vanmiddag ga ik lekker shoppen met een zwanger vriendinnetje, en mijn schoonzus heeft nog veel unisex staan waar ik in mag kijken.

Kamertje.. Eh.. Vandeweek komt de stucadoor.. We hebben een huis gekochtbwat erg oud en gedateerd was, en deze kamer is compleet gestript. Voorlopig nog geen kamer inrichten maar kamer opbouwen :p

Ik heb nu 2 weken vakantie, daarna nog 9 weken tot mn verlof :D
    Het lijkt er op dat ik ook mn dagen krijg
    Maandag 13-21, 1x in de 4 weken 13-17.30
    Dinsdag 9-17.30
    Woensdag vrij
    Donderdag 9-17.30
    Vrijdag ene week vrij, andere week 17.30-23
    Zondag 1x in de 4 weken 8-13

MvL wat fijn dat jij een oplossing hebt nu! Maar wat ga je nog veel werken! Hoeveel contract uur is dat?

19. MvanL

MvanL Bekend lid

24 sep 2013
    993
    0
    0
    De ene week maak ik er 26 de ander week 27 (die 3 uurtjes van de donderdag avond zijn altijd over uren
    Dus we gaan voor een 26 uur contract en dan de ene week 3 over uren en de andere 4
    Omdat de donderdag avond ook heel af en toe niet door gaat en ik niet gelijk 3 uur wil inleveren ;)
    Dus in werkelijkheid werk ik de ene week 29 en de andere week 30 uur dat valt wel mee toch? Werk er nu 43-46 zoiets dus ik vind het nogal mee vallen hAhaha

20. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ik ga 24 werken dus vind het ook wel meevallen hoor MvL

Deel Deze Pagina