1-15 juli 2013 mama's!!!

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by bloempie 1983, Oct 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Ik voel me t zelfde als bij de 1e zwangerschap.. Toen nergens last van, nu ook niet haha :D Voel me niets anders dan voordat ik zwanger was. Vorige keer me ook tot de bevalling (met 38 wkn toen) topfit gevoeld, hopelijk deze x weer!

2. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

Sep 21, 2011
    1,170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sasje wat een geluk zon zs. Ruilen.

Bij de 1e vanaf 6 wk bekkenklachten, bij de 2e vanaf 12 wk. Nu vanaf 12 rigpijn en last van mijn stuitje. Word er niet vrolijk van. Was ik al niet haha. Verder ben ik alle zs wel misselijk geweest maar nooit overgeven. Dit x maar heel kort ong 2 wk. Lichaam went aan zwanger zijn denk ik.

Vrijdag gesprek met mijn baas, ga maar aangeven dat il minder ga werken. Hele dagen red ik niet meer. Niet 4 dagen, wel 2 misschien...

3. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

Jan 1, 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik zal eens gaan kijken bij h&m dan al vind ik het in onze stad erg tegenvallen
    Ik ben wel heel misselijk geweest tot week 12 voel me verder wel goed alleen veel last van mn bronchitis helaas

Weten jullie hoe ik melding kan krijgen van berichten?

4. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    1,837
    0
    0
    hallo meiden
    mag ik ook gezellig mee komen kletsen in dit topic??
    ik lees al een poos mee.
    Ik heb een zoontje van net 2. En nu dus zwanger van ons tweede kindje. Ik voel mij redelijk. Wel erg moe, misselijk en veel ziek. Heb al griep gehad en momenteel heb ik een bijholteontsteking.

supernurse, 28 jaar, 2de kindje, geslacht blijft verrassing, thuis, bv

5. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    1,837
    0
    0
    @mamsie2010 als je een abonnement wilt kun je hieronder op meer opties klikken en dan in het midden kun je notificatie aanklikken en kiezen wanneer je een melding wilt krijgen

6. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

Jul 28, 2010
    2,028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Ik voel mij tot nu toe nog beter als bij de eerste zw, toen was ik meer moe en last vande boobs etc. Vorige keer moest ik met 24 weken rustiger aan gaan doen en na de 30 weken werd het steeds minder. Op een gegeven moment kon ik niet meer een blokje om, dan had ik veel pijn in mijn bekken. Hoop dat datum mee valt.

7. eknein

eknein Lid

May 17, 2011
    66
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nou, ik ben er inmiddels achter dat dat misselijke gevoel (hopelijk) niet zo veel met de zwangerschap te maken heeft. Dikke griep hier aan deze kant. Voel me echt zo belabberd. De laatste keer dat ik griep had, is jaren geleden. Ik ben echt nooit ziek! Van de afgelopen 20 uur heb ik 18 uur geslapen en ik duik er zo weer in.

Maar als ik zo de klachten lees van sommige anderen mag ik niet klagen. Met 12 weken al zulke rugpijnen...das niet zo tof!

Sterkte voor alle mensen met kwaaltjes en voor de rest: geniet er even extra van dat je geen kwaaltjes hebt. Ik merk nu weer even hoe vervelend ziek zijn voelt. Laat staan als je dit langere tijd hebt. Moet er niet aan denken!

8. Noorus

Noorus Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    4,575
    0
    0
    #2048 Noorus, Jan 5, 2013
    Last edited: Jan 5, 2013
    Juli Mama's 2013

1 juli 2013
    Groen29 - 31 - 2e kindje - jongen/meisje - zh - bv
    McSusan - 36 - 2e kindje - jongen/meisje - zh - bv
    Starling - 1e kindje - thuis - bv

2 juli 2013

3 juli 2013
    Tanna - 34 - 3e kindje - jongen/meisje - thuis

4 juli 2013
    Bloempie 1983 - 29 - 2e kindje - jongen/meisje - zh/thuis
    Melief - 23 - 1e kindje - jongen/meisje - zh - bv
    Diaaantje - 38 - 1e kindje - jongen/meisje
    Zanita - 1e kindje
    Mamsie2010 - 2e kindje

5 juli 2013
    xCynx - 21 - 2e kindje - jongen/meisje - zh - bv
    Natas 79 - 33 - 2e kindje - jongen/meisje - zh - bv

6 juli 2013
    Noid - 25 - 1e kindje - jongen/meisje - zh - fv
    Schaapje05 - 31 - 2e kindje - jongen/meisje - zh/thuis - bv
    JBM85 - 27 - 2e kindje - jongen/meisje - thuis - bv

7 juli 2013
    Cil - 31 - 2e kindje - jongen - fv
    Eknein - 30 - 2e kindje - jongen/meisje - kraamhotel/zh - fv
    L0vely - 19 - 1e kindje - jongen/meisje - zh - bv
    mik25 - 30 - 3e kindje - jongen/meisje - zh - bv

8 juli 2013
    Sasjuh83 - 29 - 2e kindje - jongen/meisje - thuis - fv

9 juli 2013

10 juli 2013

11 juli 2013
    Judithvdc - 24 - 2e kindje - zh - bv

12 juli 2013

13 juli 2013
    Noorus - 30 - 1e kindje - jongen/meisje - zh - bv
    Mira85 - 27 - 1e kindje - jongen/meisje - zh - bv
    Supernurse - 28 - 2e kindje - verrassing! - thuis - bv

14 juli 2013
    Janneke1982 - 30 - 3e kindje
    luna1978

15 juli 2013
    kleintje1985 - 27 - jongen/meisje - zh - fv

17 juli 2013
    Wanna be mama - 26 - 1e kindje - jongen/meisje

Afspraken
    07.01 : Bloempie 1983 - VK
    08.01 : Noorus - VK
    09.01 : Mira85 - controle gyn
    11.01 : Judithvc - controle gyn
    13.01 : Melief - geslachtsbepaling
    14.01 : Wanna be mama - VK
    15.01 : Startling - geslachtsbepaling
    16.01 : Noid - VK
    17.01 : Judithvc - geslachtsbepaling
    18.01 : Sasjuh - VK
    18.01 : Sasjuh - geslachtsbepaling
    21.01 : xCynx - geslachtsbepaling 16 weken
    21.01 : Diaaantje - 20 weken echo
    22.01 : kleintje1985 - VK
    23.01 : McSusan - VK
    24.01 : Noorus - geslachtsbepaling
    28.01 : Groen29 - controle vk
    05.02 : JBM85 - VK
    11.02 : McSusan - 20 weken echo
    21.02 : Sasjuh - 20 weken echo
    22.01 : Judithvc - 20 weken echo
    24.01 : Starling - 20 weken echo
    26.02 : Mira85 - 20 weken echo

9. Noorus

Noorus Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    4,575
    0
    0
    Lijst weer even up to date! :)

10. Noorus

Noorus Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    4,575
    0
    0
    Zooow, druk dagje gehad (voel toch wel dat ik nog niet beter ben... :() Vandaag heeft vriend met mijn vader een kast opgehaald van MP (was ik helemaal verliefd op geworden, dus moest hem hebben). Vind het eigenlijk ergens nog een beetje eng om iets voor de babykamer te kopen...

@ Janneke, vervelend dat gepieker hoor. Helaas kan je aan die hormonen niks doen... :( Wat voor werk doe jij ook alweer (heb je wss al gezegd). Ik heb namelijk ook erg last van mijn rug en ben benieuwd hoe lang ik dat volhou op mijn werk... Maar durf ergens niet zo goed voor een deel de ziektewet in... Hoe pak jij dat aan?

@ zwangerschapskleding, leuk dat er een aantal al aan het shoppen zijn! :) Ik heb zelf 1 spijkerbroek bij de H&M gekocht. Wilde gewoon even passen voor de gein en hij zat meteen zo mooi!

@ Melief, hoe is het vandaag met de misselijkheid?! Ik vind jou avatar zo grappig. Net een beebje aan een touwtje die een bal probeerd te pakken! :D

@ Wanna be mama, ooh dat is wel even schrikken geweest.

@ Sasjuh, wat heerlijk dat je nergens last van hebt! :)

@ Eknein, bah beterschap meis! Hier die ergste dagen gelukkig voorbij.

Klachten: eigenlijk voel ik me (op het ziek zijn na op dit moment) hartstikke goed. Het enige waar ik last van heb is die rotrug. Maar mijn rug is altijd al een snel pijnlijke plek geweest, dus dit verbaast me niet zo veel...

11. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

Jan 16, 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Hey meiden, sorry dat ik weinig reageer momenteel.
    Alles gaat prima op zich, enige kwaaltje dat ik nog heb ik dat ik erg moe ben.

Oké en ik heb erg veel last van de hormonen...
    Veel stemmingswisselingen die zich steeds afwisselen, boos, blij, somber, chagrijnig. Ik heb heel veel last van nesteldrang en wil alles tegelijk doen en aanpakken maar heb er geen energie voor wat me vreselijk frustreert.
    Ik ken dit ook helemaal niet aangezien mijn vorige zwangerschap het tegenovergestelde was. Ik was zo stabiel als maar kon, 24/7 dolgelukkig en nooit chagrijnig.

Komende week wordt het mijn laatste week op mijn eigen groep werken, ik ga naar een andere groep ivm veiligheid. Vind het ontzettend rot omdat ik hier nog niet zo lang werk (september) en dus net ingewerkt ben en dan nu alweer op andere groep moet staan. Kom dan ergens in oktober oid pas weer terug na verlof + vakantie.

Vorige week bij Bopita-store geweest in Oldenzaal, wat een gave winkel!! En super goed geslaagd :D. Mooi kast gekocht (3-deurs) voor Lotte haar nieuwe kamertje en een leuke kast waar ze speelgoed in op kan bergen. Het geld is weer op maar ze kan er de komende 10 jaar iig mee vooruit ;).

Ik kijk zo uit naar de geslachtsbepaling, ben zo enorm benieuwd of we een zoon of dochter krijgen. Heb geen echte voorkeur maar wil gewoon weten waar ik voor mag winkelen!

12. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

Jan 16, 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Hier overigens wel een buikje maar hoef nog niet aan positiekleding. Bij 1e zwangerschap denk ik rond week of 16 begonnen met positiekleding.

13. diaaantje

diaaantje Actief lid

Oct 16, 2011
    251
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb nu een par zwangerschapsbroeken heerlijk.
    ik wacht nu op uniformsbroeken die besteld zijn voor me hopelijk komen ze gouw binnen.
    was al op zoek naar bh maar nog niet geslaagd

groetjes diana

14. groen29

groen29 Bekend lid

Aug 18, 2010
    607
    0
    0
    Cynx en noorus, fijn dat jullie de lijst zo goed bijhouden!

Rugklachten, ga even langs een (bekken) fysio. Vaak met wat tips kom je al veel verder.
    Positiekleding; gisteren nog een spijkerbroek bij de h&m gehaald, had er nog een dus nu al lekker twee. Ga vandaag nog even rondneuzen op internet voor meer kleding. Bij mijn vorige zwangerschap ben ij vanaf een week of 20 positiekleding gaan dragen , maar had toen voor mijn werk van die lagere linnen broeken aan die onder mijn buik vielen. Nu vaak een spijkerbroek, dus nu wel eerder denk ik.

Buikje begint al zichtbaar te worden en boobies zijn ook flink aan het groeien.

Voel me verder zo goed, was toch wel flink beroerd de eerste weken.

Fijne zondag allemaal!

15. noid

noid Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    2,245
    0
    36
    Tilburg
    Ik ben voor mijn kleding bij madrebella in Tilburg geweest. Vrij prijzig, maar met uitverkoop goed te doen. Kan het nog even in de kast laten hangen, krijg twee broeken nog dicht, maar het staat zoveel mooier!

16. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Ik kijk ook zooo uit naar de geslachtsbepaling. Als ik t geslacht weet maakt dat voor mij de zwangerschap veel echter op de 1 of andere manier.
    Voorkeur heb ik niet echt, zou stiekem nog een meisje erg leuk vinden en ook errug handig qua kleertjes en spullen. Maar een meisje en een jongen lijkt me ook erg leuk, we zullen zien!

17. JBM85

JBM85 Bekend lid

Mar 18, 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spulletjes kopen: Ik heb nu een dubbele wagen de Bugaboo Donkey besteld al. Hopelijk over 3 weekjes binnen. Dan kan ik die nu al gebruiken voor D want hij kan ook als enkele en gaat die ander vast naa oma scheelt mij weer in en uit de auto sjouwen op de oppasdagen. Verder zit ik op MP te azen op een wiegje hier in de buurt. Nu ik borstvoeding wil geven lijkt dit me zoveel handiger op de kamer. (soms voel ik me wel schuldig dat ik nu om een wiegje kijk terwijl we D gelijk op zijn eigen kamertje deden.. Ik ben erg van allebij evenveel krijgen straks omdat ik weet hoe vervelend het is als er iemand voorgetrokken word, dat was bij ML thuis). Misschien de hormonen...

Positiekleding, nou ik draag alleen nog maar positiebroken, ik zat mezelf zo te pesten met mijn spijkerbroeken die in mijn buikje drukte ik draag niks meer anders. Probeer het boven wel te combineren met mijn normale kleding maar dat lukt niet zo qau kleuren. Heb een spijkerbroek een licht bruine en een groene, lekker afwisselend, maar moet wel wat bij passen. Verder nog een leuk jurkje van de vorige keer maar die zit pas mooier met een grotere buik.

Schaapje, jammer van je stemmningswisselingen, toch raar he alle zwangerschappen kunnen zo anders zijn. Maar die nesteldrang heb ik hier ook hoor. Van de week hadden we een grote kledingkast voor onzelf nodig aangezien er weer een kamer leeg moet natuurlijk. Die kast ook gelijk uitgeplozen en ff ritje gemeentewerd gedaan, maar da wil ik ook gelijk de kamers spik en span hebben, maar ook hier merk ik als ik te veel doet het gewoon niet gaat. Ik moet echt de taken gaan verdelen maar lastig hoor je wilt boenen.

18. noid

noid Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    2,245
    0
    36
    Tilburg
    Nesteldrang wil ik nog wel krijgen haha, ik ben helemaal geen poets! Wel veel stemmingswisselingen hier, merk dat ik sneller chagrijnig ben de laatste weken en minder kan hebben..

19. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    1,837
    0
    0
    hier ook wel verschil tussen eerste zwangerschap en nu. Nu veel meer klachten, misselijker en veel vermoeider. Hoop niet dat dit nog veel gaat beloven.
    Zijn jullie al veel aangekomen??? Ik heb wel een klein buikje maar doordat ik steeds ziek ben (griep en nu weer bijholtenontsteking) ben ik alleen nog maar afgevallen.

20. Noorus

Noorus Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    4,575
    0
    0
    Nesteldrang hier ook al! :) (maar had dat sowieso altijd wel in vlagen, dus misschien heeft het niks met zwangerschap te maken?!)

@ Supernurse, hier nog niks aangekomen....

Share This Page