Janneke wat krijgt joep nog laat een fles. Hoeveel flessen krijgt hij per dag? Elin 3, 2x 150/5 en 1x 90/3. Laatste om 18.30. Ik moet nog 2 wkn mvm maar ben t ook wel zat nu. Ben nog voor ik 5 wkn was begonnen, echt een flinke tijd dus. Ach ja, tis voor een goed doel!
Mijn moeder wil graag oppassen, maar ook zij werkt in de zorg en onregelmatig. Schoonmoeder zit in het onderwijs en heeft dus vaste uren. Tegenover me woont een gastouder, maar die brengt de kindjes op de fiets naar school en haalt ze 's middags ook weer op. Dan moet mijn kleine door weer en wind mee op de fiets. Dat is nog niet zozeer het probleem, maar de eerste maanden worden dan al lastig natuurlijk...
Joep krijgt smorgen 180+6 met pap. Tussen de middag 90+3 om 17 uur ook90+3 en natuurlij avond eten en om half 7 naar bed. Dan rod 21 uir de laatste fles 180+6 met pap. Hij wil die pap fles niet voor t sapwn. Dit is pricies volgens t boekje van cb. Hij doet t hier ook goed op.
Noid zon gastouder zou ik niet kiezen. Babys moeten rust hebben. Il vind al erg als joep mee moet naar de psz om bas op te halen. En dan doe ik t nog zwlf met de auto! Lastig lastig. Onderwijs heb je wel alle schoolvak vrij. Gelukkig heb je nog even om er over na te debken. Ik ga nu slapen.heb vanacht wat tekort gejad. Wakker liggen van half 3 tot half 6 is nooit leuk. En toen om 7 uir de wekker.....
@ namen Ik zou er ook geen geheim van willen maken op het forum, helaas bekende meelezers en wil niet dat familie het al te weten komt. Wel kan ik zeggen dat wij de meisjesnaam al voor de zwangerschap hadden. Met een jongensnaam nooit iets gehad. Mijn partner zijn naam begint met een E en heeeeeeel toevallig is onze nummer 1 meisjesnaam ook met een E. Omdat mijn naam met een K begint willen we kijken of we er nog een leuke 2e naam van kunnen maken met een K. Maar het is enorm lastig, want we hebben nu tig sites gehad met meisjesnamen met de K en niks klinkt bij de 1e naam. De naam die wij op het oog hebben met de E (en die het ook gewoon gaat worden) is zo uniek en speciaal voor ons, dat we het echt niet bekend willen maken. Maarja, zo kan ik ook niet om hulp vragen haha!
Namen vind ik ook moeilijk voor een meisje niet en omdat mn moeder is overleden willen we die naam als tweede naam maar voor een jongen is een ramp Ik heb gewoon geen inspiratie Ik werk ook in de zorg 24 uur en over het algemeen wel avonddiensten mn zoontje gaat 1 keer per week naar kdv Wat werken er veel in de zorg zeg ook als ik op andere pagina's meelees
Namen hier nog lastig, jongensnaam weet ik wel maar moet manlief nog overtuigen . Bij dochterlief was het makkelijk, we hadden Lotte al jaren in ons hoofd zitten. Wordt vast makkelijker als we geslacht weten, scheelt alweer één naam zoeken. Noid: Wij hebben een gastouder en ben daar super blij mee! Zou niet anders willen. Werk ook in de zorg met dus wisselende diensten maar kan vanaf ongeveer 6.30 tot 22.30 uur bij haar terecht door de weeks! Ik heb een jaar als flexwerker gewerkt en wist soms de dag zelf pas dat ik moest werken en ook dat was geen probleem. Ze heeft drie dochters die nog thuis wonen maar alle 3 ook in kinderopvang werken, ideaal en lekker veel aandacht voor de kindjes. Wat wel jammer is, is dat er momenteel weinig andere kindjes meer zijn sinds een maandje. Zijn een aantal 4 geworden en gaan nu naar school en bso. Hier vandaag cliënten ingelicht over zwangerschap, reageerden leuk. Nog 2 weken werken en dan naar andere groep aangezien ik nu op gesloten afdeling werk in forensische psychiatrie.
Namen: Ik ben al langer bezig met een naam en wil het liefste dat de betekenis van de naam van mijn overleden vader en van ons kindje overeen komen. Eventueel in een tweede naam, dus roepnaam iets dat we beide leuk vinden en daarna een tweede naam waarin we vernoemen. Op de computer staat al een hele lijst waar manlief nog doorheen moet. Hij vind het erg lastig! Oppassen: Mijn moeder werkt in de zorg, onregelmatig, geen nachtdiensten, dus hoe graag ze ook wil oppassen, het gaat lastig worden om dat te regelen. Mijn schoonmoeder heeft geen baan, maar past wel op de kleinkinderen die ze al heeft (7, 5 en 1) en ik denk dat ze ook op onze kleine zou willen passen, maar dat moeten we nog bespreken.
Mij lijkt een gast ouder ook helemaal niet zo verkeerd hoor. Klein groepje en dus veel aandacht. Bij ons is het niet nodig. Mijn moeder werkt maar 2 dagen nu en schoon moeder een ochtend! Dus dat komt ons goed uit.
@ Bloempie, hoezo moet je meer drinken? Waar kon de VK dat aan zien? (Noorus is bang dat ze morgen op dr kop krijgt ) Kon ze nergens aan zien, maar ik vertelde de laatste tijd zoveel hoofdpijn te hebben. Was zelf bang oor te hoge bloeddruk, maar dat was niet het geval en idd drink ik te weinig. Dat kon ik zelf wel zien aan mijn urine
@babynamen, tja wat dat betreft is het te hopen dat we een meisje krijgen. Van de vorige keer hebben we nog een leuke naam en we hebben ook een nieuwe naam, alleen nog even kiezen maar dat komt wel goed. Voor een jongen wordt het lastig. De vorige keer was al een drama. Wij hebben heel veel jongetjes in onze omgeving ( familie/vrienden), dus heel veel leuke namen zijn al vergeven. Daarnaast heeft mijn man een technische opleiding gedaan en werkt hij nu ook in een mannenomgeving waardoor hij bij veel namen ook een bepaalde assiocatie heeft, erg lastig. 20 weken echo dus maar even afwachten. @zwangerschapskwalen, het voelt hier even alsof ik alleen maar aan het overleven ben. Kwakkel van hoofdpijn (echt ondragelijk migraine achtig, paracetamol helpt niet) aanval naar hoofdpijn aanval. En dat met de onhandelbare peuter er bij. Pffff het is echt ff zwaar @bekkenklachten, zodra ik hoofpijn heb en in bed/op bank hang dan gaat het wel ok. Gisteren een dagje gewerkt en dan heb ik veel pijn. Vervolgens moest ik onze peuter nog van het kdv halen en die was DWARS. Hij wilde niet mee naar huis. Vervolgens 10 minuten bezig geweest met afleiden en hem verleiden om mee te gaan. Leidster ging heel lief helpen maar hij was niet over te halen. Dan is er nog maar 1 oplossing: optillen en naar de auto meenemen. Niet echt best voor het bekken. En thuis herhaalde het zich met niet uit de auto willen. Als het zomer is dan doe ik het raam open, auto op slot en dan kanik hem vanuit de keuken in de gaten houden. Maar ja in het donker vind ik het toch geen fijn idee. Dus maar weer uit de auto getild, deur op slot gedaan en meneer in z'n sop gaar laten koken op de deurmat. Enorme woede aanval die k maar heb genegeerd en ben gaan koken. Uiteindelij kalmeerde hij na 10 minuten en dan is hij zo intens verdrietig, zo sneu dat geworstel met die emoties. Maar ja voor het bekken is al dat getil niet fijn. Vannacht dus die hoofdpijnaanvallen, vanochtend ook. Werk maar afgebeld en nu lijkt het wel weer te gaan. Even afwachten en nog wat bankhangen, ben helemaal gesloopt.
@Paracetamol, nemen jullie dat? Zo ja hoe vaak? Vandaag echt barstende kopijn en mijn moeder vond dat ik dat echt niet kon innemen nu! Mag niet zei ze ook. Volgens mij kun je best af en toe eens nemen, niet te vaak. In bijsluiter staat in overleg met dokter... Ben benieuwd wat jullie doen/vinden
Voor mij geen medicijnen.. Durf ik en wil ik niet.. Gelukkig heb ik ook geen klachten, echt super blij want als ik hoor en lees wat sommige meiden moeten mee maken.. En wat betreft namen, daarben ik ook al uit..
Gastouders: Ik werk 2,5 dag en mijn moeder past 1,5dag op. Die andee dag gaat D naar de gastouder. Ik moest erg wennen aan het idee. Maar nu gaat het helemaal super, zou hem er zelfs niet meer af halen behalve als het echt nodig zou moeten zijn. Hij speelt daar lekker met veel leeftijdsgenootjes. Hier in de familie ziet hij hasst nooit kinderen en hij vind het geweldig, hij is inmiddels ook helemaal gewent daar. Dat was op zich snel maar na een half jaar kon je echt goed merken dat hij steeds meer de gastouder ook opzoekt. Hij huilt niet bij weg brengen en begroet me amper bij ophalen. Zegt mij gelukkig genoeg. Dus nee ik zou ook niet meer anders willen.