1 juli 2013 Bloempie 1983 - 29 - 2e kindje - vk - 5 nov MvM 2 juli 2013 Diet - 24 - 1e kindje - 13 nov echo 3 juli 2013 4 juli 2013 Aklina - 29 - 1e kindje - 5 nov MvM - gyn 2e echo 12 nov 5 juli 2013 Uk1983 - 29 - 1e kindje - gyn 2e echo 9 nov 6 juli 2013 JBM85- 26 - 2e kindje - gyn - 14 nov 1e echo MinnieJ - 30 - 2e kindje - 29 nov echo 7 juli 2013 8 juli 2013 Sasjuh83 - 29 - 2e kindje - 7 nov MvM, 23 nov echo gyn, 5 dec echo en intake vk 9 juli 2013 Schaapje - 30 - 2e kindje - vk 10 juli 2013 Rica - 26 - 2e kindje - vk/gyn 11 juli 2013 MaudvanL - 24 - 2e kindje
ik voel ook nog 0,0...bij mn dochter was dat wel anders! zo gek...hoop niet dat dit stilte voor de storm is (misselijk etc) klaagde wel al dat ik last had van mn rug. hoe gaat het verder hier? worden de testjes bij jullie ook mooi donkerder? hebben jullie de vk al gebeld? ik ga volgende week ff doen als ik 5 weken ben.
Willen jullie het geslacht weten?? Nee, i.p. niet, maar heel misschien tijdens een zwak moment toch wel??? Hoeveel ronde's hebben jullie erover gedaan? Ehmmmm 45 rondes ofzo? Bijna 4 jaar en heul veul ziekenhuis poespas. (zie onderschrift of eerste reactie ergens op de eerste paar pagina's van dit topic) Voor wie de keus heeft, thuis of ziekenhuis bevallen en waarom? Ziekenhuis, mijn vriendin waarbij ik bij de bevalling was had een moeizame uitdrijving maar het ergste kwam pas daarna. De placenta liet niet los en zo moest uit het raam getakeld worden door de brandweer omdat haar bloeddruk door het mega bloedverlies zo laag was geworden dat ze niet meer de trap af mocht. Heeft echt op het randje gelegen. Als ze in het ziekenhuis was bevallen had ze nooit zoveel tijd en dus ook bloed verloren. Weten jullie al of jullie voor bv of fv gaan? Ik ga proberen borstvoeding te geven, maar ik ga niet dagen lang klooien met bijvoeding, kolven etc etc. Als het goed op gang komt... zeker! Maar ik laat mijn kraamperiode er niet door verpesten! Willen jullie een combinatietest uit laten voeren met de 12 weken? Nee, er wordt bij de 12 weken echo al gekeken naar neusje, nekplooi en dijbeenlengte. Mocht daar iets afwijkends te zien zijn vertellen ze dat meteen. Dan vindt ik het vroeg genoeg om verder te testen. Doen jullie mee voor MVM? Jazeker!!! Heb zelf heel veel pregnyl nodig gehad... het medicijn wat door MvM gemaakt wordt. Heel veel vrouwen hebben geplast zodat ik nu eindelijk zwanger kon worden. Daar ben ik oneindig dankbaar voor. Dus aan iedereen die nog twijfelt... het is alle moeite 1000x waard!!! Welke zwangerschapskwaaltjes? Nog voor ik kon testen kon ik elk geurtje heel sterk ruiken en dan ook lekker of vies vinden. Ik heb abnormaal veel trek in hartige dingen. Kaas, soep, chippies... heerlijk!!! Verder staat koffie me erg tegen, terwijl ik dat normaal echt heerlijk vindt. Zo'n 3 dagen voor de test begonnen mijn borsten te groeien en pijnlijk te worden. Slaap slechter, droom heel werkelijk. Vlagen van menstruatie pijn en vlagen van misselijkheid met af en toe een golfje zuur... (Bleh) Maar vooral... UBER GELUKKIG!!! Jullie gaan wel erg snel hier in het topic. Ik ga proberen wat meer te reageren... maar ben vooral een meelees forummer.
bedoel je dat geborrel enzo? Hier ook hoor vooral 's avonds, heb ook beetje verstopping trouwens. Maar gekke is, bij zoonlief had ik bij 4 weken al een enorme buik (lucht natuurlijk) maar nu niet. Blijkbaar reageert je lichaam toch weer anders op de hormonen. Ik ben wel benieuwd (als alles goed gaat!) hoe mijn buik zal zijn aan het einde, of die hetzelfde zal zijn kwa vorm of niet
Willen jullie het geslacht weten?? Nee, vooralsnog dus niet. Man is daar erg zeker over, ik kan denk ik op een zwak moment nog wel es wisselen haha. Maar de verassing lijkt me geweldig, dus gaan het volhouden haha. Hoeveel ronde's hebben jullie erover gedaan? Ik kan niet echt in rondes praten. Door de mola hebben we drie kwart jaar stil gestaan en moest ik weer aan de pil. In totaal zijn we ruim anderhalf jaar bezig geweest om nu dit garnaaltje in mn buik te hebben. Weten jullie al of jullie voor bv of fv gaan? Heel graag bv maar door mn eczeem heb ik ook veel last van mn tepels en kloven dus hoop dat dat dan goed gaat! Wil mn kindje ook zoveel mogelijk natuur meegeven in de hoop dat hij/zij geen eczeem krijgt...al wil man ook wel graag flesje geven en grapt ie vaak dat bv man-onvriendelijk is. Willen jullie een combinatietest uit laten voeren met de 12 weken? Eigenlijk nog niet over nagedacht . Maar met 12 weken kijken ze ook naar de nekplooi dus weet niet of ik echt een cijfertje wil horen hoeveel % kans er precies is. Nog over nadenken dus. Doen jullie mee voor MVM? Absoluut!! Heb het zelf nodig gehad en ben zooo blij dat zwangere vrouwen dat voor mij mogelijk hebben gemaakt! Wacht nu alleen wel op een kloppend hartje en meld me dan meteen aan! Welke zwangerschapskwaaltjes? Honger!! Soms wat misselijk, pijnlijke tieten/tepels, onrustig slapen en soms wat steekjes. Moe ook maar dat ging bv gister weer heel goed.
Ik heb het aan mn 2 directe collega's vertelt omdat ik de laatste weken veel in het zkh was en zij erg meeleefden. Had het anders nog niet vertelt hoor maar erom liegen kan ik ook niet. Morgen vertel ik het aan een paar vriendinnetjes als we gaan lunchen, 2 ook zwanger en 1 met kindjes dus kan het denk ik niet voor me houden! En volgende week met onze ouders uit eten (toevallig) dus willen het daarvoor vertellen. Zo'n zin in!!! Hopelijk de dag ervoor op de echo een kloppend hartje. Verder willen we nog even wachten tot iig 10 weken al wil ik het ook heeeel graag aan mn zus vertellen. Enne..ik kan eigenlijk ook niet wachten tot ik een buikje krijg, lijkt me zo geweldig! En aan de andere kant met slapen ook wel weer lastig haha. Hebben jullie trouwens al nagedacht over namen? De meisjesnaam hebben wij al heel lang, jongensnaam kan ik echt niet bedenken, vind weinig leuk.. onze meisjesnaam is wel hollands maar komt niet vaak voor, houden we wel van . Trouwens, die kalender zegt dat we een meid krijgen, net als mn moeder. Kunnen ook gewoon daarvanuit gaan en geen jongensnaam bedenken haha.
Hoi hoi Ik ben ook zwanger volgens de calculators is het 30 juni maar ik weet dat ik echt een late eisprong heb gehad, pas dag 21, dus ga ik ervan uit dat ik straks bij de echo ook een datum begin juli mee krijg. Ik had ook pas heel laat een positieve test. Wij hebben al een dochter van 14 maanden wat een heerlijke meid is.
Ik hoop dat ik het allemaal een beetje bij kan houden. Wij hebben het naaste familie verteld en onze beste vrienden.
hooi natas gefeliciteeerd!!! misschien leuk om ook het vragenlijstje in te vullen? hoe oud ben jij? buikje...nee heb even vergeleken met vorige zwangerschap maar alleen wat meer vet en thats it. vorige zwangerschap had ik bescheiden buikje die wat later begon maar heb nu zoiets van kom maar op!! is er al een juli buikjes topic?
@ Natas: welkom! Iemand had toch het idee om een topic te openen waarin je subtopics hebt? Lijkt jullie dat wat? Mij wel, merk dat ik het anders moeilijk bij kan houden en je van die lappen tekst schrijft. Geen idee hoe dat moet maar als jullie het ook een idee vinden is er vast iemand die weet hoe dat wel moet .
Willen jullie het geslacht weten?? Ik niet, manlief wel, dus nog niet duidelijk. Hoeveel ronde's hebben jullie erover gedaan? 4 rondes en ik heb echt respect voor de dames die er zolang op moeten wachten. Weten jullie al of jullie voor bv of fv gaan? Bv met in het begin fv erbij, als bv goed lukt blijf ik daarmee doorgaan en anders volledig fv. bij de eerste hoop geklooi, had honger en dat was echt zielig. Hapte niet goed aan en tongriem bleek te kort, heb 4 weken gekolft maar dat zie ik bij de tweede niet gebeuren was zeer intensief. Willen jullie een combinatietest uit laten voeren met de 12 weken? Nee zit niet in de risico groep en komt ook niet in de familie voor. Doen jullie mee voor MVM? Nee om persoonlijke redenen Welke zwangerschapskwaaltjes? Moe en soms pijnlijke tieten.[/QUOTE]
Ik lees trouwens net over de combinatietest maar dat is dus bloedonderzoek en nekplooimeting samen? Kan je er dan ook voor kiezen geen nekplooimeting te laten doen? Anders heb je al de helft van de combinatietest gedaan toch? Wie weet hoe ik dat moet zien?
Nou, er was iemand die volgens mij een gesloten topic ergens had waarin je subtopics hebt zoals kwaaltjes, echo's, namen e.d. Dan kan je per subtopic reageren ipv alles door elkaar in 1 topic. Duidelijker uitgelegd zo?
Zo vanmorgen lekker wezen babyzwemmen met mn meisje, erg fijn! Kwaaltjes; helemaal niets. Mn borsten voelen niet anders ofzo en merk verder ook nergens aan dat ik zwanger ben. Dus nog maar even getest net haha.. nou niet eens met 1e ochtendurine maar de teststreep kwam er gelijk te staan en knalt er gewoon vanaf en is duidelijker dan de controlestreep dus ik ben weer enigsinds gerust Nog precies 3 wkn tot de 1e echo..
Ik denk dat je mijn reactie bedoelt. Ik had het echt over een eigen forum voor juli2013 mama's. Die zou ik kunnen aanmaken en dan kun je gewoon zelf topics maken waardoor het wat overzichtelijker blijft. Dit is wat we gedaan hebben met de nov.2010 mama's. Het is ook een besloten forum waar niet iedereen zomaar mee kan lezen. Zou voor ons ook een optie kunnen zijn maar alleen als meerdere dat willen .
nou dan heb je zoveel topics bij te houden en eigelijk is dit toch een topic voor kwaaltjes enzo? we zijn zwanger Ik blijf hier lekker kletsen over mijn kwaaltjes en klaaggezang...vind het prima zo ik weet wel dat er aparte buikjes topics zijn voor alleen de foto's. de combinatie test kun je laten doen en dan komt daar een kansberekening uit mochten ze iets vinden en vanuit daar kun je een vruchtwaterpunctie laten zien maarja dat brengt ook risico's mee en dan heb je nog geen garantie. volgens mij was het toen bij mij bloedafname en een extra echo....
Wat schrijven jullie ook veel zeg telkens veel bij te lezen. Misschien is jullie idee zo gek nog niet... Natas welkom en gefeliciteerd! Buikjes juli 2013 kan ik denk al een foto plaatsen jeetje ben er nog niet over uit hoe snel dat gaat nu..