Sillikes, sterkte meid, hopelijk gaat het gauw beter! Vandaag 17 weken tijd gaat hard zeg, nog 3 weken en zit ik alweer op de helft.
Sillekes, heel veel sterkte meid. Je zal wel heel erg geschrokken zijn. Hopelijk weet je vandaag meer.
@Kruidnootje. Ik kan echt niet begrijpen dat mensen zo kunnen zijn ze snappen dan zeker ook niet dat iedere zwangerschap anders is? *sarcasm* Wat een mensen pfff! ooooh heyyyy dat kan ik wel gebruiken! ik ga even checken hopelijk ben ik nog op tijd. thanks voor de tip!
Veel sterkte Sillekes!! Fijn dat ze je daar iig goed in de gaten houden. Hoop dat klachten snel minder worden en dat vooral alles goed blijft gaan met beeb en jou.
Sillekes: Wat een schrik zeg... Laat ze jullie maar goed in de gaten houden. Hopelijk knap je snel weer op! Ik zou vandaag meegaan op winterweekend met onze Scouting groep, maar was gisteren zo moe en beetje down na het zien van de verloskamers in het ZKH de dag ervoor dat ik met manlief overleg had gehad om mss toch niet mee te gaan. Na hun avondoverleg heb ik gehoord dat ik thuis mocht blijven en dat het wel moest lukken zonder mij... Ze gaan vandaag een stuk lopen en dat trek ik niet als ik ook nog op een stel drukke kinderen moet letten. Dus even een weekendje bijtanken zonder manlief *mist manlief ontzettend, leuke hormoontjes...* Vandaag 16 weken Vind het opeens best wel snel gaan...
@sillekes: heel veel beterschap.. hopelijk knap je snel weer op.. Hihi.. uieg.. moest toch even denken hoor.. In het ziekenhuis hier geen verloskamers meer, maar kraamsuites. Dus je hoeft je kamer niet meer uit als je daar bent. Mooie grote kamers ook, met een extra bed voor paps, die mag ook blijven. Verder ook nog een klein keukentje en gevulde koelkast. Op zich een geweldig concept. Ook hebben ze hier couveusesuites..(zullen maar hopen dat we die niet nodig hebben) Dan mag een van de ouders 24/7 bij de kleine krijgen.. enkel snachts moet er eentje naar huis. Maar toch.. als het even kan.. zou ik liever thuis bevallen. Heb daar dik een jaar gewerkt als verpleegkundige.. al die bekende gezichten.. dat lijkt me echt helemaal niks.. Maar goed.. we zullen zien.. mocht ik daar moeten gaan bevallen is het ook geen probleem.
Hier zien de verloskamers er ook super uit hoor, net verbouwd, maar ik zie mezelf er echt niet bevallen... Schijnbaar heb ik me er nog niet helemaal bij neergelegd dat ik daar MOET bevallen en niet meer de keuze heb om voor thuis te gaan. Het was beetje confronterend, zeg maar, om daar tijdens die rondleiding binnen te lopen en de uitleg te krijgen alsof ik een keuze heb om daar te bevallen. Voor de meeste die de rondleiding volgden zal er best nog een keuze zijn tussen thuis, kraamhotel en poli klinisch bevallen, maar voor mij al een tijd niet meer... Gelukkig hebben we nog een heel aantal weken de tijd om daaraan te gaan wennen, maar ga mijn gevoel toch even aangeven woensdag tijdens mijn controleafspraak en kunnen we het er even over hebben...
@ starling dat klinkt wel chique suites maar daar betaal je dan niet meer geld voor als ik vragen mag? Hier zijn het gewoon nog verloskamers alleen in breda zijn is dan een kraamhotel
Klinkt luxe starling. Daar wil ik ook wel bevallen haha. Bij onsnog wenverloskamer en aparte kraamafdeling. Vorige keren in zh bevallen omdat ik beneden,moet bevallen endat zie ik niet zitten. Ik woon op een hofje op de hoeken iedereen zit altijd mij ons naar binnentekijken. Ook kan ik me niet ontspannen als er 20 kinderenaan tbuiten spelenzijn.
Wij hadden ook bekeken hoe of wat. We wonen 9 hoog. In de lift kan geen brancard. In noodgeval dus niet handig. Thuis bevallen vind ik opzich niet erg, maar omdat we zo'n achtbaan hebben gehad in het begin hebben we gekozen voor het ziekenhuis. Toevallig nagekeken welke ziekenhuizen in de buurt wat aanbieden. En het Sint Franciscus Gasthuis word goed aangeschreven. Ook daar voor en na de bevalling aparte kamer, eigen badkamer, vriend mag er blijven slapen, 24/7 ruggenprik, en nog veel meer. Andere ziekenhuizen in de buurt hebben geen aparte kamer na de bevalling. En dat wil ik wel. Dus yaay, want SFG zit op 5 min rijden
Hier gisteren heerlijk geshopt bij Bopita store en vééééél te veel geld uitgegeven! Haha heerlijk. Het mocht, had er voor gespaard. Nieuwe kast voor Lotte die donderdag geleverd gaat worden, super gave kast voor boeken, speelgoed etc. Mooi dekbedovertrek van Cottonbaby, kussens, hele leuke assecoires voor haar nieuwe kamer etc. Lief! badjas en voor Beeb wat kleertjes. Dit weekend komt vriendinnetje dus lekker gezellig relaxen. Hier in ziekenhuis trouwens mooie kraamsuites, ben er bevallen van Lotte en is me heel goed bevallen! Dit keer weet ik nog niet wat ik wil, denk dat ik dat ter plekke ga beslissen als bevalling begint.
Ik hoop zeer zeker weer thuis te kunnen bevallen. En mocht het niet gaan, dan zijn we met 5 minuten in het zh. Met idd mooie kraamsuites, haha het zelfde ziekenhuis als Schaapje Schaapje lekker geshopt! Heerlijk he! Ik ga straks even behang kijken voor de babykamer, kan niet wachten om er mee te beginnen en alles in te richten.
Hier in het zh zijn 1,5 jaar geleden nieuwe kraamsuites gemaakt. Ze waren nog aan het verbouwen toen Jesse werd geboren. Ik had toen wel een 1 persoonskamer met badkamer en babybad en commode op de kamer. Dus zo heel erg had ik het toen ook niet. De bevalling is op de afdeling ernaast in een verloskamer of zoals toen bij mij op de OK.
Ik heb geen moment getwijfeld, heb altijd geroepen dat als ik ooit niet bevallen ik dit in het zkh wil doen. Thuis zie ik op de één of andere manier niet zitten.
@ Sillekes, beterschap meis en veel sterkte! @ Mira, wel goed dat je besloten hebt niet mee te gaan, maar wel jammer dat je je vriend moet missen. Sterkte daar ook! Hier vandaag gewerkt en net in slaap gevallen op de bank. Was moe! Gister naar Jochem Myjer geweest, was echt zooooo leuk!
Ik hoef geen operatie, maar we kijken t aan!! Hier bevallen in origine, kraamcentrum Breda. Maar ben bang dat t medisch gaat worden, dus de verloskamers...
Als ik zo die berichten over het waar bevallen lees moet ik gelijk weer aan mijn bevalling denken. Ik weet nog dat ik bij D eerste x positief testen. Ik had vroeger altijd gezegt ik wil geen kindjes, kindjes krijgen doet onwijs pijn. De eerste gedachten toen waren ook ohh shit nu zit het erin nu moet het er ook ooit weer een keer uit. Toen liep ik als een kip zonder kop door het huis van blijdschap en verbijstering. Dus nu jullie zo schreven waar te willen bevallen moest ik even terug denken maar vooral lachen aan mijn test periode toen hihi. Nou duurde mijn weeen, echte weeen best lang heb bijna 23 uur gelopen en ik wilde thuis bevallen maar toen sochtends de vk kwam en ik al de hele nacht op was geweest en bij haar 2e bezoek pas 4 cm had en het niet vorderde zei ze het is misschien beter even naar het ziekenhuis te gaan. En ik heb daar geen slechte ervaring mee. Hoop dat het nu sneller gaat en ik wel thuis kan bevallen. De uitdrijving heb ik hier als goed ervaren, persweeen deden geen pijn beetje branderig van onder maar met 30 minuten was die er dus mocht ik niet klagen. 2 hechtingen maar was meer voor het mooie. Zo gelijk een stuk bevalling verhaal haha sorry. We moeten allemaal nog!!!