1-15 juli 2013 mama's!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door bloempie 1983, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Als benauwd ben voor de pijn moet je echt voor vaginale gaan.. Sectio doet veeel en veeel meer pijn :)!! En je bent sneller op de been

Oee das wel wat minder van de hart afwijkingen.. Bij ons zit niks in de familie.. Maar wel stik zenuwachtig of het inderdaad gezond is enz.. Ik heb ervoor geleerd en weet natuurlijk al die rare dingen wel die er gevonden kunnen worden!! Nadeel van mijn vak -> weet teveel, teveel gezien en meegemaakt :)

2. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Ja dat snap ik, helemaal in jouw vak natuurlijk! je maakt het vrij vaak mee!

De sectio is me heel erg mee gevallen. De eerste 2 dagen doet het pijn, maar het is geen pijn dat je het gewoon niet meer trekt. Ik heb inderdaad gehoord dat je met een normale bevalling sneller op de been ben. Toen ik klein was heb ik medische dingen gezien bij mn moeder in het ziekenhuis en die hebben me geen leuke ervaring gegeven. Ik merk het vanzelf wel allemaal, ik moet zowieso in het ziekenhuis bevallen, dus de mensen die daar werken die zullen het wel vaker mee gemaakt hebben. Ik ben vast niet de enige. ;) Als het een normale bevalling is, dan is het zo. Dan kan ik er niet veel tegen doen. :) De mensen in het ziekenhuis die weten in ieder geval wat ze doen. ;)

3. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Nadeel van het vak: Hier een tijdje op de operatiekamers gestaan nav mijn poging anesthesie medewerker te worden en ook heel wat infuzen geprikt en ruggeprikken gezien en daar de mogelijke gevolgen van gehoord. Inmiddels al mijn angst voor bloedprikken overwonnen (met dank aan de MMM!) nu hopen dat ik nooit een infuus moet of een ruggenprik, want ik ben als de dood daarvoor. Het is stom, zoveel goede infuzen zelf geprikt en ook genoeg goede ruggeprikken gezien, maar aan mijn lijf niet die polonaise! *Krijgt er spontaan een koude rilling van ;)*

Erzi: Wat leuk, een kraamverzorgende! Hoe gaat jij dat combineren met de kleine? Mijn schoonzus was kraamverzorgende, maar is nu de verzorging in gegaan omdat ze het niet te plannen vond. Nu heeft ze onregelmatige diensten, maar geen nachtdiensten.

4. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Trinity... Dan ben jij een snellerd qua sectio.. Meeste vrouwen liggen na 10dgn nog te schreeuwen om de pijn..

Ik ben ook bang om te bevallen hoor!! heb heb altijd pech om de traumatische bevallingen te zien op me werk.. Maja kind moet er toch uit haha

Mira... Ik ben ook als de dood voor prikken.. Ruggenprik lijkt me echt vreselijk!!!! Bah..
    Kheb een flexibele oppas gevonden en me moeder past 1dag op.. Ga 1 gezin per maand werken.. Denk ik.. Moet er nog even goed overnadenken!!

5. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Het klinkt niet stom, het is heel logisch ^_^

6. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Inderdaad.. Ik doe veel bevallingen, verzorg veel baby's en ben vreselijk makkelijk en nuchter erin.. Maar toen ik zelf zwanger werd was ik de eerste 12weken super onzeker over alles.. Haha.. Kwam ineens allemaal wel heel dichtbij en het is bij jezelf altijd moeilijker..

7. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Donderdag begin van de avond vond de sectio plaats en zondag mochten we alweer naar huis en kon ik ook al weer lopen :) Geen grote stukken, maar wel gewoon lopen. Ik heb ook geen complicaties opgelopen tijdens de keizersnee. Het enige wat ik naar vond aan alles was niet zozeer de prik van de ruggenprik maar het vloeistof dat je in je rug voelt lopen. Dat vond ik vrij pijnlijk.

zo zie ik het ook, het kind zal er uiteindelijk toch uit moeten ;)

8. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jaa haha.. Ik heb mezelf ook voorgenomen om gewoon rustig te blijven want in paniek raken heeft geen zin want dan ga je het alleen maar forseren daar beneden :).. En laatste wat ik wil is in het ziekenhuis bevallen met infuus erin enz.. Ik wil lekker thuis bevallen haha

9. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Meiden ik ga even mijn nagels laten doen :)!!! Heb acryl nagels en ze zijn enorm uitgegroeid haha..

Liefsssss

10. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Erzi: Wat fijn dat je het zo heb kunnen regelen!

Pfoe... ben ik toch niet de enige die er zo over denkt!
    Waarschijnlijk ontkom ik niet aan een infuus, ik moet in het ZKH bevallen vanwege mijn bloeddruk en overgewicht, dus de verwachting bij mijzelf is dat ze dan wel een infuusje willen prikken voor het geval dat... Maar goed, wat erin komt moet er ook weer uit, kosten wat het kost!

11. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Trinity, Mij werd een paar weken geleden al gevraagd hoe ik wil bevallen. Nu hebben we afgesproken dat ik gewoon ga bevallen als het voor de 40 weken begint en het kindje niet heel groot lijkt te zijn. Ga ik over de 40 weken of het kindje lijkt vrij groot dan word een keizersnee gepland.
    Ik had ook een super herstel na m'n eerste ks. Ik ging na 2 dagen naar huis en 6 dagen na de ks was ik weer aan het winkelen. Heb geen pijnstillers genomen en vanaf mijn thuiskomst bijna niet in bed gelegen overdag.

Ik krijg iedere controle een echo van de gyn. Ze willen de groei van de baby goed in kaart kunnen brengen. Heb tot nu toe al 6 echo's gehad in deze zwangerschap.

12. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo ben ook weer ff vrij dames, kom weer ff meekletsen.
    Maar gadver die verhalen van keizersnee, lijkt me echt eng ook de ruggenprik maar hoorde ook laatst hoe het gaat, ze doen niet zachtjes, zo hup je open snijden en hup de boel opzij en daar is je kind. Nee ik hoop weer op een gewone bevalling, weeen deden wel pijn maar de uitdrijving was heerlijk mocht eindelijk wat doen behalve de ween afwachten en met een half uurtje was hij er.
    Goed alles zal zijn voor en nadelen hebben.
    We zullen het allemaal meemaken in juli, het moet er uit hoe dan ook dus je kunt er toch niets aan veranderen.

13. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Echo's: Hier inmiddels ook redelijk wat echo´s gehad (1e bij Ferti met 7+, 2e bij VK bij 8+, 3e voor termijnecho met 12+, 4e bij extra controle arts-assistent met 13+, 5e bij extra controle GYN met 15+ en 6e bij controle GYN met 16+). De meeste waren echo's die 'standaard' gemaakt werden en alleen de 4e en 5e hebben we extra gehad. De 4e echo omdat de arts-assistent het vroeg en de 5e omdat ik er zelf om gevraagd had ivm opeens veel medicijn gebruik en onzekerheid. De ene echo is langer dan de ander, natuurlijk, maar ik klaag er niet over: Heerlijk even spieken!

14. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Ja meiden in juli is het zover!!! :D:D:D:D

15. Wanna be mama

Wanna be mama Actief lid

5 nov 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hè gatver.....word ook helemaal naar van die verhalen ;)
    Ben niet zo bang voor de bavalling! Maar inderdaad wel voor een ruggeprik! Vriendin van mij moest na bevallen ruggeprik voor het hechten...lijkt me vreselijk, heb je al die pijn doorstaan moet je alsnog zon enge prik! Nee niks voor mij (zeg ik nu) en ja wat met dat moet...maar liever niet!
    Hoop ook echt op een natuurlijke bevalling....

Spannend hoor, wie morgen de 20 w hebben!!! Heel veel plezier!
    Zjn er hier echt heel weinig die niet willen weten wat het word het haha.

16. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel dames met ks ervaring. Ik heb gelujkig 2x vaginale bevalong gehad, wel in zh met infuus maar zonder ruggenpri. Is mij goed bevallen, wil ik nog wel 1x. Dar is ook de laatste, dan hoef ik nooit meer te bevallen! Bij de 1e heeft t infuus me trouwens meer pijn gedaan dan de hele bebalind, die naald zat er niet goed in, en die mocht er pas na 12 uur, na veel aandringen. Daaar heb ik wel een trauma van haha. Gelukkig is dat alweer 3,5 jaar geleden

Dames die morgen ecgo hebbwn, succes en laat ef weten

17. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Ik vond de ks echt niet zo heel erg. Ik werd 's ochtends ingeleid en kreeg 's middags een afschuwelijke weeënstorm, ik had daardoor geen tijd tussen de weeën door om even op adem te komen dat ik 's middags een ruggeprik kreeg. Vond die ruggeprik echt niets voorstellen in vergelijking met die weeënstorm. Hij is bij mij ook tijdens een wee gezet dus heb er echt amper iets van gevoeld. En die geweldige verademing daarna...voor mij de uitvinding van de eeuw!!!

's Avonds had ik eindelijk 10cm ontsluiting maar bleek het hoofdje niet door mijn bekken te passen, dus werd het toch een keizersnee. Om 0.41 werd Jesse toen geboren.

18. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje judith wat een bavalling heb jij gehad. Eigenlijk heb je dus alle nadelen van een gewone bevalling ook gehad. Wisten ze dat niet eerder dat t niet zou passen? Miss gekke vraag hoor? Ik heb er geen verstand van hoor...

19. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Ieieie krijg ook een beetje de rillingen van die ks verhalen... maar ja als je geen keus hebt zal je het toch moeten ondergaan. Ruggeprik lijkt me ook pijnlijk, infuus in je hand stelt niet zo heel veel voor. Al een paar keer gehad met de curettages en cyste verwijdering maar vergeleken met een ruggeprik zal het wel peanuts zijn!

@ Noid: grappig jullie schapenkamer. Gaan wij ook doen! Hebben al superveel schapies (gekocht en gekregen), gaan 1 muur groen verven en bestickeren met schaapjes. Weten alleen nog niet helemaal hoe en wat. Maar jou knuffelschaap is lieffff!

@ Gyn/vk: Vk is denk ik wel persoonlijker maar onze gyn is echt een topvent. Elke 2 a 3 weken echo en hartje luisteren, heeel fijn en leuk om het kindje te zien zwemmen. En hij vraagt ook hoe het gaat hoor.

Hadden er nou meiden ook vandaag 20wkn echo? Ben benieuwd hoe het gegaan is! Anders veel succes meiden morgen. Wij moetgen nog 2 weekjes wachten. Maar de gyn zei maandag nog dat hij geen afwijkingen zag dus gaan ervanuit dat de belangrijkste dingen wel goed zitten. Maar het blijft spannend!

20. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Brr ik hoop toch echt niet op een ks hoor.. Wil gewoon weer vaginaal bevallen en hoop ook weer thuis.
    Zie er totaal niet tegenop, vond het een super ervaring de vorige keer en tja pijn doet t, maar je lichaam kan dit gewoon allemaal. Heel bijzonder.

Deel Deze Pagina