1-15 juli 2013 mama's!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door bloempie 1983, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ Verrassingsmama's: toch meer dan dat ik gedacht, gezellig en sorry, niet goed gekeken.
    Nou JBM misschien toch maar es goed over nadenken dan. Wij willen het ook echt NIET weten dus zou zonde zijn als het dan lekker wijdbeens ligt haha.
    Goed dat je kuur aanslaat. Hier ook nog steeds aan het tobben. Wordt toch morgen ziekmelden, zo'n hekel aan maar ben nu wel voorzichtiger met de beep erbij.

@ Mira: gave auto! Wordt dat dan de gezinsauto of de jouwe? Wij moeten nog achter een stationwagen aan, mag man zich in verdiepen. Ik heb mijn mooie nieuwe witte Ka'tje, maar idd niet zo handig met de kleine. Maar wil 'm echt niet kwijt.

@ Carnavallers: veel plezier!!
    @ Starling: beterschap, hopelijk valt de pijn snel weer mee.
    @ Evian: zeker schrikken, hoop dat het zowel bij jou als je vriendin goed uitpakt.

@ Eknein: ik ga me opgeven voor zwyoga. Deed tot vorige week gewoon yoga maar hield het niet meer bij en sommige oefeningen mogen ook niet meer. Heb alleen nog geen gehoor gehad.
    Met hoeveel weken beginnen jullie met de cursus?
    En we willen in april de rondleiding in het zkh, hopelijk weet ie het dan nog als het zover is ;)

Verder is man weer terug van wintersport, wel weer heel fijn! En heb ik de beep vanochtend toch echt kleine schopjes voelen geven. Kon het eerst niet geloven maar dit kon toch niets anders zijn :D
    Hebben meer meiden dat al gevoeld?

2. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Idem. :( Kom het hele weekend al niet vooruit. Op mn zij slapen is vervelend, lig ik op mn rug kan ik ook niet slapen, dan voel ik de kleine steeds. Omdraaien is echt een crime.

Vanmorgen migraine aanval. Gelukkig deel weg, nu alleen nog hoofdpijn, aangezien ik op bed ben blijven liggen met alles potdicht.

:(

3. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    JBM: Idd, heerlijke auto. Rondje mee gereden en vooral het schakelen was super licht! Ik zal nog wel even moeten wennen aan de afstelling van het rempedaal, die staat wat strakker afgesteld dan de mijne, dus manlief heeft tijdens de proefrit een paar keer bijna met de neus tegen de ruit gezeten ;):p Pittige remmen! Nog een paar dagen wachten en dan mogen we hem ophalen :D

Uk: Dank! Dat gaat onze enige auto zijn. We hadden eerst beide een eigen auto, maar vaak stond er een, of soms zelfs beide auto's, een aantal dagen stil voor de deur...
    Succes met zoeken! Er staat veel te koop, dus keuze genoeg ;) Al enig idee welk merk of welk merk juist niet?

Net terug van een optocht een dorp verderop. Neefje wilde, na een hele optocht met loopgroepen en wagens met wat zachtere muziek, 1 wagen met ontzettend harde muziek luisteren en daarna zijn we weg gegaan. Die laatste wagen was voor mijn buik wat te heftig: Hele harde linkerkant in mijn onderbuik! Er was iemand niet blij met die muziek denk ik ;) Hahahaha!
    Vanmorgen trouwens heel goed mijn baarmoeder kunnen voelen. Hij ligt nog net iets onder mijn navel, maar groeit volgens mij snel, veel bandenpijn ook de laatste week!

4. eknein

eknein Lid

17 mei 2011
    66
    0
    0
    Noord-Brabant
    @noid Tilburgse, woonachtig in Loon op Zand ;)
    We zijn net eventjes bij de optocht geweets, maar er zaten zo veel gaten dat ik het niet zo leuk vond. Heb geen zwangere vrouw zien lopn naast een wagen ;). Daarna even bij de boekanier gekeken (mijn oude stamkroeg) om vervolgens bij meesters een taartje te eten :).

Ik voel ons kindje nu een week of twee, maar sinds deze week veel duidelijker. Eergisteren kreeg ik echt een schopje. Leuk om weer te voelen.

Baby op komst, zoals die zwangerschapscursus heet, begint tussen week 25 en week 30. Mocht ik voor diemtijd willen, kan ik altijd nog een x gaan zwemmen.

@kruidnootje ik dacht dat migriane vaak achterwege blijf als je zwanger bent. Niets vervelender dan dat! Beterschap.

5. Wanna be mama

Wanna be mama Actief lid

5 nov 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3185 Wanna be mama, 10 feb 2013
    Laatst bewerkt: 10 feb 2013
    Wj hebben een pret echo gehad vrijdag en wilde het ook niet weten.
    Ze zoomt daardoor op bepaalde delen niet in en maakt bepaalde beelden niet (bv doorsnee bij middel/buik)
    Wij hebben niks gezien hoor! Ik wil het stiekem wel weten, haha maar als ik de dvd heel goed bekijk zie ik niks hoor ;)
    Dus kan je gewoon doen!! Bij een latere 3D moet je eerst even je ogen dicht doen, dan kijkt ze hoe ie ligt om ervoor te zorgen dat ze niet meteen de Spotlight erop zet ;)

Ik druk weekend gehad...vriend jarig dus gister laat geworden en vandaag kwam er nog familie. Daarna paard verzorgen en nog een verjaardag. Vriend is nog gebleven, maar ik ben nu lekker thuis! Mijn onderrug doet echt pijn!! Stond eerst en ben daarna maar op een tafel gaan leunen en zitten....maar ook dat hield ik nu niet meer vol.
    Te veel gedaan denk, en te weinig gerust....dus nu maar even chillen ;)

6. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Ik wil graag alle zieke beterschap wensen.

Pff ik heb totaal geen zin sinds vanmiddag.

Ben erg emotioneel op dit moment. De oma van mijn man gaat ineens heel erg slecht het is een kwestie van tijd.
    En dan zit hij daar en ik nog hier en kan niets voor hem doen wanneer ze overlijd. Ik baal daar zo van.
    Vanmiddag kreeg hij het telefoontje dat het niet goed ging.. We hebben met zijn drietjes een potje zitten huilen en toen is hij naar huis gegaan. Voor het geval dat.

7. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Goeieavond dames!

Lijst is weer up to date :)

@ Evian, wat een superheftig nieuws. Ga duimen voor je vriendin en natuurlijk voor jou! Krijgen jullie nou een meisje? Is nog niet aangepast op de lijst zie ik...

@ Uk, balen dat je je ziek moet melden, maar gelijk heb je want rustig aan doen hoor! Ik zou je Ka lekker niet de deur uit doen. Straks ook handig om erbij te hebben met de kleine toch! :)

@ Eknein, hier ga ik zwanger en fit doen. Begint eind april volgens mij. En misschien ook nog zwemmen erbij, maar dat kan ik gewoon doen wanneer ik er zin in heb ;)

@ Mira, gave auto hoor! Zullen jullie vast veel plezier van hebben! En als het een jongetje is, ook nog een mooie gepaste kleur! :D

@ Starling, heeft de rust je goed gedaan? Werkse morgen weer en let goed op jezelf!

@ JBM, fijn dat de AB aanslaat! En dat voedingskussen klinkt goed! Is het alleen niet heel groot voor in bed, of heb je je vent er nu uitgegooid? ;)

@ Kruidnootje, hoop dat de hoofdpijn morgen weer weggetrokken is...

@ Wanna be mama, gefeliciteerd nog met je vriend!

@ Vlinder, sterkte in deze moeilijke tijd! :(

Hier verder alles goed! Heb ook laatste dagen het gevoel dat ik ons kleintje voel. Weet het alleen niet zeker, maar de tijd zal het zeker uitwijzen :) Morgen lekker dagje naar de sauna met m'n beste vriendin. Echt superzin in! :D

8. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Juli Mama's 2013

1 juli 2013
    Groen29 - 31 - 2e kindje - jongen/meisje
    McSusan - 36 - 2e kindje - jongen/meisje
    Starling - 1e kindje - jongen

2 juli 2013
    Kruidnootje - 26 - 1e kindje - meisje

3 juli 2013
    Tanna - 34 - 3e kindje - jongen/meisje

4 juli 2013
    Bloempie 1983 - 29 - 2e kindje - jongen/meisje
    Melief - 23 - 1e kindje - meisje
    Diaaantje - 38 - 1e kindje - jongen/meisje
    Zanita - 1e kindje - jongen
    Mamsie2010 - 2e kindje - jongen/meisje

5 juli 2013
    xCynx - 21 - 2e kindje - meisje
    Natas 79 - 33 - 2e kindje - jongen/meisje
    Noid - 25 - 1e kindje - jongen/meisje
    Uk1983 - 29 - 1e kindje - verrassing

6 juli 2013
    Schaapje05 - 31 - 2e kindje - meisje
    JBM85 - 27 - 2e kindje - verrassing

7 juli 2013
    Cil - 31 - 2e kindje - jongen
    Eknein - 30 - 2e kindje - verrassing
    L0vely - 19 - 1e kindje - jongen/meisje
    mik25 - 30 - 3e kindje - jongen/meisje
    Vlinder73 - 39 - 3e kindje (★) - jongen/meisje
    Trinity - 23 - 2e kindje - jongen

8 juli 2013
    Sasjuh83 - 29 - 2e kindje - meisje
    Sillekes - 28 - 2e kindje - jongen

11 juli 2013
    Judithvdc - 24 - 2e kindje - meisje
    Pinda83 - 2e kindje - verrassing

12 juli 2013
    Evian1804 - 1e kindje - jongen/meisje
    Supernurse - 28 - 2e kindje - verrassing

13 juli 2013
    Noorus - 30 - 1e kindje (★★) - meisje
    Mira85 - 27 - 1e kindje - jongen/meisje

14 juli 2013
    Janneke1982 - 30 - 3e kindje - meisje
    kleintje1985 - 27 - jongen/meisje

17 juli 2013
    Wanna be mama - 26 - 1e kindje - jongen/meisje

Afspraken

Februari
    11.02 : McSusan - 20w echo
    11.02 : Bloempie1983 - VK
    11.02 : Kruidnootje - 20w echo
    11.02 : Wanna be mama - VK
    13.02 : kleintje1985 - geslachtsbepaling
    14.02 : Mamsie2010 - 20w echo
    14.02 : Groen29 - 20w echo
    18.02 : xCynx - 20w echo
    19.02 : Noorus - 20w echo
    19.02 : Eknein - 20w en PND-echo
    19.02 : Bloempie1983 - 20w echo
    19.02 : kleintje1985 - VK
    20.02 : Vlinder73 - 20w echo
    20.02 : McSusan - VK
    20.02 : Trinity - 20w echo (deel 2)
    21.02 : Natas79 - 20w echo
    21.02 : Sasjuh83 - 20w echo
    21.02 : Uk1983 - 20w echo
    22.02 : Sasjuh83 - VK
    22.02 : Judithvc - 20w echo
    24.02 : Starling - 20w echo
    25.02 : evian1804 - 20w echo
    26.02 : Mira85 - 20w echo
    26.02 : JBM85 - 20w echo
    26.02 : Janneke1982 - 20w echo
    26.02 : Noid - 20w echo
    27.02 : Wanna be mama - 20w echo
    28.02 : kleintje1985 - 20w echo
    28.02 : Schaapje05 - 20w echo

Maart
    06.03 : Trinity - VK
    22.03 : Kruidnootje - pretecho 3d

April
    12.04 : Trinity - preteco 3d/4d
    14.04 : Schaapje05 - pretecho 3d/4d
    15.04 : Sasjuh83 - pretecho 3d/4d

9. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Mag ik nog even fototje spammen!? :D Vandaag gemaakt en ben zo blij dat onze sterretjes er ook op staan (goed zoeken)! :)

10. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Oooh, ik dacht dat er weinig gaten inzaten, vond het snel gaan dit jaar. Wij hadden no. 99, zal kijken of ik via mn tel een foto bij kan voegen. Je zult me inderdaad niet gezien hebben, de boerenkiel en bodywarmer van de vereniging verhullen mijn buikje haha.

11. evian1804

evian1804 Actief lid

21 jun 2012
    434
    0
    16
    Amsterdam
    @Noorus ik weet nog niet wat het is.. Nog 2 weken dan hoop ik het te weten..

12. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Ja heb ze gevonden op je pols

13. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Goede morgen dames,
    Hier wel steeds meegelezen maar even weinig gereageerd.

In de buurt waar wij wonen word niet echt aan carnaval gedaan. Heb er zelf ook niet zo veel mee.

Omdat ik steeds zo'n buikpijn heb, heb ik gister op t werk m'n urine maar even gestript en die week wel wat af, dus steaks maar even urine naar de huisarts brengen.
    En daarna met Jesse naar het consultatiebureau. Ben benieuwd wat ze van m'n grote mannetje zeggen.

Gister is mijn man met hem naar Nijntje de film geweest. Ik moest werken dus kon niet mee. Jesse had de eerste tijd netjes gezeten en was toen de zaal rond gaan lopen en stond vooraan bij het scherm te kijken en te dansen. Jesse genoot echt van de film en mijn man genoot van zijn dansende en zingende zoon! Kreeg een uitgebreid verslag te horen toen ik gisteravond thuis kwam.

14. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Klopt vlinder :)

Ik lekker naar de sauna nu. Fijne dag meiden!

15. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Ik weet nu waarom ik ineens zo emotioneel ben.
    Het komt ineens heel dichtbij dat de oma van mijn man opsterven ligt.
    Dit jaar is het 10jr geleden dat ik mijn moeder op 14 feb verloor aan borstkanker. Haar moeder is in 11 feb 1989 haar voor gegaan ook borstkanker.
    Ik sta bij het overlijden van mijn moeder al een aantal jaar niet meer stil, tot gister ineens.
    Ik had helaas geen goede band met mijn moeder.

Het is gewoon alles bij elkaar. Het feit dat ik mijn man niet kan steunen als ze een dezer dagen overlijd.
    De verhuizing aankomend weekend. Wat ik nog steeds doodeng vind, van een stad naar een dorp.
    Afscheid van mijn zoontje op school, waar hij heel erg tegenop ziet.
    Vandaag zijn laatste zwemles, zaterdag gaat hij afzwemmen.
    Ben ook een beetje boos op mezelf dat ik er niet bij stil heb gestaan dat hij graag zijn zwemdiploma op zijn oude school wil laten zien. Dat doet hem weer heel veel verdriet.
    Maar ik heb met de juf afgesproken dat ik die naar haal zal mailen, ik weet het het is niet het zelfde.
    20 feb de 20 weken echo..

Maar goed ook hier kom ik wel weer overheen.

De rolstoel ik heb gereserveerd bij de huishoudbeurs, vraagt alleen je legitimatie als borg.

Ik ben benieuwd of je een bekkenband kan kopen op de beurs en of je een pretecho kan laten maken. Dus dames die eerder gaan, laat het weten.

16. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    #3196 Kruidnootje, 11 feb 2013
    Laatst bewerkt: 11 feb 2013
    Ik heb net een rot ervaring achter de rug bij de echoscopiste. Mijn 20 weken echo was dus ook niet leuk. :( Mijn vriend heeft alles gefilmd, prachtige beelden, alleen kon ze 1 handje en 1 voetje niet goed vinden. Ze maakte op een hele nare manier duidelijk dat het met mijn overgewicht te maken had.

Ze tikte zelfs op mijn buik waar ze niks kon zien. Ze had 33 foto's opgeslagen op de schijf, we zagen dat ze er een stuk of 5 uit had geprint. Maar nee hoor, mijn buikwand was zo dik, ze kon niks goed zien. De ledematen kon ze niet goed in beeld brengen. De kleine was ook aardig druk, maar ze bleef maar steken onder water brengen vanwege mijn overgewicht. Even voor de duidelijkheid, mijn bmi is 33. Ja, ik heb overgewicht, en ja ik had me voorbereid op een dikkere buikwand, maar dat ze het zo lelijk bracht, ik ben helemaal van slag.

Bij de diagnose staat: Forse BMI. Zeer slecht zicht.

En van al die foto;s, heb ik 2 lullige fotootjes gehad. Eén van het gezichtje, en als ik het goed heb één van de schaamlippen. Die van het gezichtje, ze had 2 betere. Veel scherper, neusje mooi. Maar nee hoor.

Ik heb nu een doorverwijzing naar het Erasmus. Want, en ik quote: "Daar hebben ze apparatuur van honderdduizenden euro's die wel door mijn buikwand kunnen kijken." Alsof ik één of ander vet monster ben.

Ik ben echt helemaal ontdaan en het liefst wil ik geen echo's meer. Ben dr helemaal klaar mee. :( Mijn vriend heeft er geen woorden voor, die zag halverwege al dat ik niet genoot van het moment. Op een gegeven moment moest ik een traan laten, toen ze een prachtig shot had van de voetjes die aan het trappelen waren, dus ik zeg nog: Sorry hoor, hormonen. En toen kreeg ik een zucht en dat ze zich niet kon concentreren.

:'(

17. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Kruidnootje jeetje wat onbeschoft zeg dat mens. Werkt ze alleen daar? Zo niet dan zou ik een klacht schrijven naar haar baas, ik neem aan dat je nog weet hoe ze heet?

Dit is niet normaal meer. Wat denkt dat mens wel niet? Zwaar overgewicht, so what. Ze had er gewoon geen zin om extra moeite te doen.
    Jeetje zelfs ik word boos van jou bericht, laat staan hoe jij je moet voelen.

Laat je door dat mens niet afschrikken om geen echo's meer te laten maken.

Heel veel sterkte meid.

18. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Kruidnootje echt een klacht indienen hoor! Ze kan het op een normale manier zeggen als het beeld voor haar niet optimaal is! Niet iedereen heeft maatje 36!!!!
    Wat belachelijk dat ze zo reageert. Hopelijk heb je een beter gevoel als de echo overnieuw word gedaan in het Erasmus.

19. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Kruidnootje: Ach lieve meid toch... Wat zal je jezelf slecht voelen hierdoor... Vind ik echt niet leuk meid. Ik zit me hier op te vreten over je berichtje! Pfff, hier kan ik zo slecht tegen, te meer omdat ik een nog hoger BMI heb dan jij hebt en ik me dus ook aangesproken voel hierdoor...
    Ik zou idd, zoals meerdere al zeggen, een klacht indienen. Mochten er meerder echoscopistes daar werken, dan haar uiterlijk gewoon omschrijven zodat haar baas vanzelf kan achterhalen wie het is geweest, plus ze zullen daar mss wel hebben opgeschreven wie wanneer bij wie een echo gemaakt heeft.
    Echt belachelijk meid! Idd, niet iedereen heeft maatje 36. Hoe durft ze!!! Forse BMI, wat een diagnose... Je zou toch de 20 weken echo als iets leuks moeten zien en niet als die rotdag waarop die muts daar en daar over begonnen is! Fijne vrouw is het *Zit zich echt boos te maken hier, probeert toch te kalmeren voor de bloeddruk...*
    Hopelijk zijn ze in het Erasmus een stuk professioneler dan daar en van mij, iemand met een nog hoger BMI, een super dikke digi-knuffel!

20. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ Kruidnootje: jezus wat een onwijs rotwijf! Idd de 20 weken echo moet iets speciaals zijn, het is al spannend of alles goed is, dan kan je wel begrip verwachten van zo'n echoscopiste!

Meid hoe moeilijk ook maar laat je niet uit het veld slaan door zo'n trut he. En ik zou ook zeker een klacht indienen, zeker met naam en toenaam als je die nog weet. Dan hebben jullie gedaan wat je kon en hopelijk wordt ze er dan flink op aangesproken. En als het voor je gevoel oplucht misschien nog een briefje aan haarzelf richten wat haar uitspraken met jou hebben gedaan?

Hopelijk heb je in het Erasmus een betere ervaring. Weet je al wanneer je terecht kan?
    Kop op meid, je bent zwanger van een heel mooi wonder en dat pakt niemand je af!

Deel Deze Pagina