1-15 juli 2013 mama's!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door bloempie 1983, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    @kruidnootje wat een verschrikkelijk mens zeg die zou je toch wat aan kunnen doen en vreemd dat ze niks heeft gezegd over dat handje Succes in Rotterdam Ik vind helemaal niet dat je overdreven overgewicht heb Ik heb zelf ook overgewicht maar alleen mijn BMI staat er meer niet

@ vlinder Je maakt wel veel mee op dit moment dat maakt het allemaal een stuk moeilijker mijn moeder is ook overleden en zou de 23ste 60 jaar worden Veel sterkte

2. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Kruidnootje, ik ben blij dat je je wat beter voelt :) ! Heb je ook nog een foto van je 20 weken buikfoto?? :D

Onze logopedist van onze zoon die zei vanochtend, zooo wat ben jij gegroeid! Hihi Ik zelf zie het namelijk niet.

Vanmiddag naar de internist, en overleggen over mn uitslagen. Ik ga ook even aan haar vragen wat ze denkt, of naar een gyn of bij de verloskundige blijven.

Gister hebben we verf gekocht voor de baby kamer :) ook nog een mooie lamp gekocht. Ik ben alleen een beetje bang dat de kleur wat te licht is, haha! Maar dat zien we dan wel, hihi

3. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Mijn oma was net geen 61jr geworden en mijn moeder net 53jr.
    Maar het is dan toch ineens weer zo moeilijk als het weer zo dichtbij komt.
    Gister is de pastor geweest en heeft de oma van mijn man bedient.
    Toen mijn man gister onder het werk even naar zijn oma ging was ze heel erg onrustig, totdat ze haar lievelings kleinzoon zag. Praten kan ze niet meer, maar ze heeft zijn hand vast gehouden en werd rustig en is toen weer rustig inslaap gevallen. Waar wij moeite mee hadden was dat de dokterspost haar niets wilde geven om rustig te worden. Mijn schoonvader heeft 1 1/2 u staan wachten bij de dokterspost en heeft na een hoop stampij toch iets meegekregen om te zorgen dat ze weer rustiger zou worden.
    Ongelovelijk dat artsen zo egoistisch kunnen zijn zeg. Je laat een oude vrouw die aan het einde van haar leven is, toch niet lijden de laatste uren/dagen die ze nog heeft?
    Gisteravond is mijn man nog een keer geweest en ze was gelukkig rustiger door de zetpil die ze heeft gehad. Hoe dom kan een arts zijn om pijnstilling via een zetpil te geven? Ik snap niet waarom die arme vrouw onnodig wordt belast?
    Vanmorgen is mijn man ook geweest en hij heeft van zijn vader begrepen dat die vandaag een gesprek heeft met de arts of de pijnstilling niet op een andere manier toegediend kan worden.

Vanmorgen kreeg ik het getal 13 ineens voor me. Ben benieuwd of dat klopt.

4. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Kruidnootje: Fijn dat je jezelf beter voelt! Nu op naar een goede ervaring met de echo op vrijdag :D

Vlinder: Heftig zijn die dagen idd. Sterkte meid, weet een beetje hoe je je moet voelen.
    Mijn vader is ook 10 jaar geleden overleden, hartstilstand, 17 april 2003. Ik was 17, had net 3 dagen een relatie met, inmiddels, manlief en mijn vader zou dat jaar 50 worden. Was erg heftig voor de familie aangezien hij de jongste uit het gezin was. Mijn moeder heeft het er nog steeds erg moeilijk mee, zijn sterfdag/verjaardag/huwelijksdag en een paar dagen daarvoor is ze soms helemaal van de leg en kan ze niks hebben. Super vervelend voor haar.
    Ik moet zeggen dat ik er, sinds ik zwanger ben, wel vaker aan gedacht heb. Dat toch iemand, waarvan je graag had gezien dat hij er nog was, je kind niet meer zal zien. Droevig, maar helaas realiteit :(
    Dikke knuffel!

Ik heb vandaag een beetje een luie dag. Tot nu toe in mijn pyjama rond gelopen (zit lekker voor mijn buik). Nu ben ik net toch tot de conclusie gekomen dat het mss beter is als ik gewoon aan ga kleden en dan gewoon even naar het dorp fiets om even rond te kijken bij de Hema, Bruna en het KV. Even van huis weg, frisse neus halen en op mijn gemak rondlopen en mss wat leuks voor de kleine scoren ;)

Nog 11 dagen tot we naar de 9 maanden beurs gaan en nog 14 dagen tot de 20 weken echo. Ik ben aan het aftellen :p

EDIT: Nu ik terug zit te lezen moet ik denken aan iets dat mijn moeder laatst zei. Ze zou het vervelend vinden als ik 2 dagen overtijd beval, de 15e juli zou mijn vader namelijk jarig zijn... Hopelijk wil de kleine rekening houden daarmee, maar eigenlijk zou ik het wel een mooie gedachte vinden dat de kleine iets van zijn overleden opa zou hebben...

5. Zanita

Zanita Actief lid

1 jan 2013
    326
    0
    0
    NULL
    NULL
    Noorus, wat een mooie foto en buik!! cuteee

Kruidnootje, dat is echt te belachelijk voor woorden! Als er iets is wat ik haat is dat wel dat mensen naar het uiterlijk kijken en het ook op zo een lompe manier neer kunnen zetten. Ik word hier zo boos om. heb je wel iets ervan kunnen zeggen daar of was je gewoon helemaal in shock dat het je overkwam? Meid, probeer je niet druk erom te maken. Wel fijn dat ze gelijk een plekje hebben voor je. Stom wijf.

@vlinder, ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke tijden. Wees er voor elkaar en zorg dat jullie elkaar goed opvangen zodat jullie steun hebben aan elkaar. Zal een hele moeilijke periode zijn en doe het aub rustig aan... <3

6. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Juli Mama's 2013

1 juli 2013
    Groen29 - 31 - 2e kindje - jongen/meisje
    McSusan - 36 - 2e kindje - jongen
    Starling - 1e kindje - jongen

2 juli 2013
    Kruidnootje - 26 - 1e kindje - meisje

3 juli 2013
    Tanna - 34 - 3e kindje - jongen/meisje

4 juli 2013
    Bloempie 1983 - 29 - 2e kindje - jongen/meisje
    Melief - 23 - 1e kindje - meisje
    Diaaantje - 38 - 1e kindje - jongen/meisje
    Zanita - 1e kindje - jongen
    Mamsie2010 - 2e kindje - jongen/meisje

5 juli 2013
    xCynx - 21 - 2e kindje - meisje
    Natas 79 - 33 - 2e kindje - jongen/meisje
    Noid - 25 - 1e kindje - jongen/meisje
    Uk1983 - 29 - 1e kindje - verrassing

6 juli 2013
    Schaapje05 - 31 - 2e kindje - meisje
    JBM85 - 27 - 2e kindje - verrassing

7 juli 2013
    Cil - 31 - 2e kindje - jongen
    Eknein - 30 - 2e kindje - verrassing
    L0vely - 19 - 1e kindje - jongen/meisje
    mik25 - 30 - 3e kindje - jongen/meisje
    Vlinder73 - 39 - 3e kindje (&#9733;) - jongen/meisje
    Trinity - 23 - 2e kindje - jongen

8 juli 2013
    Sasjuh83 - 29 - 2e kindje - meisje
    Sillekes - 28 - 2e kindje - jongen

11 juli 2013
    Judithvdc - 24 - 2e kindje - meisje
    Pinda83 - 2e kindje - verrassing

12 juli 2013
    Evian1804 - 1e kindje - jongen/meisje
    Supernurse - 28 - 2e kindje - verrassing

13 juli 2013
    Noorus - 30 - 1e kindje (&#9733;&#9733;) - meisje
    Mira85 - 27 - 1e kindje - jongen/meisje

14 juli 2013
    Janneke1982 - 30 - 3e kindje - meisje
    kleintje1985 - 27 - jongen/meisje

17 juli 2013
    Wanna be mama - 26 - 1e kindje - jongen/meisje

Afspraken

Februari
    13.02 : kleintje1985 - geslachtsbepaling
    14.02 : Mamsie2010 - 20w echo
    14.02 : Groen29 - 20w echo
    18.02 : xCynx - 20w echo
    19.02 : Noorus - 20w echo
    19.02 : Eknein - 20w en PND-echo
    19.02 : Bloempie1983 - 20w echo
    19.02 : kleintje1985 - VK
    20.02 : Vlinder73 - 20w echo
    20.02 : McSusan - VK
    20.02 : Trinity - 20w echo (deel 2)
    21.02 : Natas79 - 20w echo
    21.02 : Sasjuh83 - 20w echo
    21.02 : Uk1983 - 20w echo
    22.02 : Sasjuh83 - VK
    22.02 : Judithvc - 20w echo
    24.02 : Starling - 20w echo
    25.02 : evian1804 - 20w echo
    26.02 : Mira85 - 20w echo
    26.02 : JBM85 - 20w echo
    26.02 : Janneke1982 - 20w echo
    26.02 : Noid - 20w echo
    27.02 : Wanna be mama - 20w echo
    28.02 : kleintje1985 - 20w echo
    28.02 : Schaapje05 - 20w echo

Maart
    06.03 : Trinity - VK
    22.03 : Kruidnootje - pretecho 3d

April
    12.04 : Trinity - preteco 3d/4d
    14.04 : Schaapje05 - pretecho 3d/4d
    15.04 : Sasjuh83 - pretecho 3d/4d

7. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Goeiemiddag meiden!

Even bijlezen en de lijst bijwerken…

@ Vlinder, laat je emoties maar de vrije loop hoor meis…. Het is ook allemaal niet niks wat je nu moet behappen. Rustig aan en denk aan jezelf!

@ Kruidnootje, wat een ongelofelijk rotwijf die echoscopiste zeg! Wat denkt ze wel niet!? Hele dikke knuffel van mij! Heel bizar dat ze ook haar verontrustingen wel naar de VK uit en niet naar jullie! Ennuh, je hebt een prachtbuik dat heb ik je al vaker gezegd!

@ Uk, ik heb de tattoo vorig jaar laten zetten na onze moeilijke periode toen. Ik wilde er gewoon iets mee omdat ik merkte dat het mij, mijn vriend en onze relatie ook sterker heeft gemaakt, hoe heftig ook. Ik draag mijn gewone broeken niet meer (passen nog wel, maar zitten niet lekker), voor de foto is het wel handig, want ze zitten lekker laag, dus buikie goed te zien ;) Hoe voel jij je vandaag?

@ Janneke, wat is 4d echo dan weer?! Is dat weer anders dan 3d?!

@ Cyn, lijst komt in orde hoor ;) Fijn dat de verjaardag zo leuk was! Beterschap daar!

@ Eknein, thanx! :)

@ Mcsusan, gefeli met jullie zoon en mooie echo!

@ Trinity, wat voor kleur verf is het geworden?!

@ Mira, pas je op met fietsen? Hier zijn de fietspaden op sommige plekken spekglad. Moest van vriend met de auto naar de stad ;) Ennuh, die gedachte van de 15e vind ik juist ook heel mooi!

Hier nog een week tot de 20 weken echo! Zin om onze Pip weer te zien! :D

8. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Een soort van groen, licht groen. Geen gifgroen! absoluut niet. Maar een zachte groen. Het is een mengkleur. Het is een muur van ongeveer 6 meter. Aan de andere kant van de kamer is behang van hemel blauw, en blauw gaat met groen. We hebben donkere meubels, als de kleur er op zit, dan maak ik een foto, en kan ik kijken of ik een eventuele zonnebril nodig ga hebben ;)

Zo op weg naar de internist. Kijken wat de uitslag vandaag is :)

9. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Noorus: Dank voor je bezorgdheid! Ik ben veilig thuis gekomen, zonder vallen. Hier zijn de fietspaden goed begaanbaar en gelukkig niet glad.
    Nog een weekje wachten meid, dan mag je de kleine weer zien :D Spannend!!!

Hier weer terug van mijn fietstochtje. Even kunnen neuzen bij de KV en Bruna, maar daar niks gevonden. Bij de Hema veel schattige kleertjes gezien, maar niks gekocht. Wat ik wel raar vond: Ik kwam de Hema uit en opeens waren alle winkels dicht... Ivm Carnaval waarschijnlijk, maar was een heel raar gezicht: Overal de deuren dicht, lampen uit, rolluiken naar beneden, zelfs bij de Jumbo! De AH was wel tot 20.00 uur open, maar vond het wel een heel naar beeld. Beetje spookstad-achtig...

10. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    @ Trinity, klinkt mooi die kleur meis! Ben heel benioeuwd naar het resultaat! Lijkt me sowieso leuk hier binnenkort wat babykamers (begin daarvan) voorbij te zien komen! :)

@ Mira, fijn dat je veilig thuis bent! En wat raar idd dat alle winkels dicht gingen.... Hier gelukkig niet ;) Maar hier doen we dan ook totaaaal niet aan carnaval ;)

11. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ Noorus: mooie gedachte hoor je sterretjes. Ik heb wel getwijfeld iets te laten zetten wat met de miskraam te maken had, maar geen idee wat en was ook bang voor de pijn haha.
    Nu het plan om iets te laten zetten na de bevalling, als ik dat doorsta lukt een tatoo ook wel :D.
    Je broek is idd heeel goed voor de foto's, ik pas ze ook nog wel maar niet meer als ik zit.
    Ik voel me vandaag wat beter, toch maar meer paracetamol gaan slikken wat helpt. Morgen moet ik nog een dagje thuis zijn van mn werk, ff naar buiten en dan alleen donderdag werken deze week.

@ Noid: ik was het die je aan het zoeken was op de foto ;), heb je andere foto denk ik gemist met jou erop?

@ McSusan: gefeli met de goeie echo en jullie blauwe wonder!
    @ Mira: zag het ook op tv dat alle winkels dicht waren, idd vreemd.
    Ik vind de 15e eigenlijk dan ook wel een mooie gedacht, maar snap voor je moeder wel lastig. Laat jullie kindje deze beslissing maar nemen tegen die tijd...

@ Trinity: spannend je uitslag. Ben even kwijt waarvoor dat ook alweer was?
    Klinkt leuk jullie kleurtjes. Ben ook wel benieuwd over een tijdje hoe jullie kamertjes eruit gaan zien.

12. diaaantje

diaaantje Actief lid

16 okt 2011
    251
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij laten na de geboorte ook naam spruitje tatoeeren,
    ook een sterretje voor ons overleden kindje

groetjes diana

13. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Mira85, wat raar joh dat winkels dicht waren!

Noorus, dank je! als de muur geverfd is, en alles staat er gaan we zeker een foto maken ^_^

Uk1983, van mn te traagwerkende schildklier. Uitslag was eindelijk goed, na zoveel medicatie verhoging, zit ik eindelijk op de juiste hoeveelheid. Nog wel elke maand bloed prikken en controle daarvan. Ik heb de verloskundige vanavond bij de telefonische spreekuur het ook even laten weten. Morgen bel ik de internist nog even om te vragen of er antistoffen zijn gevonden in mn bloed. Als dat niet het geval is mag ik bij de verloskundige onder controle blijven en anders word ik door gestuurd naar de gyn.

Mag je trouwens als zwangerzijnde verven? Ik had gelezen dat het niet mocht met terpentine, maar echt gewoon een muur verven?

14. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Nou ik krijg net een telefoontje van mijn man, zijn oma is zo juist overleden.

15. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Sterkte in deze moeilijke tijd en ook de tijd die nog komen gaat

16. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Gecondoleerd! Sterkte de komende zware tijd...

17. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Gecondoleerd meid, en heel veel sterkte toegewenst in deze moeilijke tijd..

18. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Bedankt heel erg lief van jullie.
    Ik heb net een potje zitten huilen.

Baal dat ik nu niets voor mijn man kan doen... Hij zit bijna 200km verderop. Al zegt hij heel lief dat ik er wel voor hem ben, in zijn hart ben ik bij hem zegt die.

19. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    @vlinder: gecondoleerd veel sterkte.

Verder alles gelezen maar even geen puf om te reageren. Gister drukke dag gehad en gelijk weer harde buiken. Niets aan. Baby is erg druk. Ml heeft het vandaag ook voor het eerst gevoeld. Dus helemaal blij.
    Nu maar lekker slapen en morgen weer werken

20. eknein

eknein Lid

17 mei 2011
    66
    0
    0
    Noord-Brabant
    Sterkte, Vlinder. En wat een lieve man! Alsmhij het zo voelt is het prima. In gedachten ben je toch ook constant bij hem! Liefs

Je mag verven als je verf op waterbasis gebruikt.

Ik heb nog een kleine issue die ik voor wil leggen.

Onze dochter heet Jip. De namen voor onze volgende spruit liggen al klaar, nog voordat Jip werd geboren waren we daar uit. de dochter van een collega van mij heet Jip. Ik heb maar soms comtact met haar en ze woont in een andere woonplaats. Nu weet ik sinds kort dat haar tweede dochter ook precies de naam heeft die wij voor onze dochter in gedachten hebben. Het is geen doorsnee naam, net zoals Jip dat niet is voor een meisje.
    Ik zou er nooit voor kiezen om de naam aan te passen, het is immers onze eerste keus. Zeker nietmvoor een collega (misschien krijgt zij volgend jaar wel een andere baan en hebben we nooit contact meer), maar twijfel of ik het vooraf moet aangeven bij haar.
    Aan de ene kant vind ik dat wel netjes, maar het voelt ook heel verkeerd om aan iemand die ik maar oppervlakkig ken als eerste de naam van ons kindje bekend te maken.

Wat zouden jullie doen? Ik zelf zouhet opvatten als een compliment voor mijn eigen keus als iemand dezelfde namen zou kiezen, maar ik verwacht dat zij t net zo tof gaat vinden.... #dilemma

Deel Deze Pagina