1-15 juli 2013 mama's!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door bloempie 1983, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @noorus ik heb ook de grotere variant van de tt, ons meisje vond het altijd heel fijn. Ik vind het praktisch en sneller dan het gewone badje.

Ik heb altijd doekjes van de action of huggies ook bij de action vandaan. Erg fijn. Luiers eigenlijk altijd pampers, ook wel eens kv en Lidl gebruikt.

2. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Het kindje van McSusan was 10 pond, die van mij 8,5 pond en daar ben ik niet gewoon van bevallen. Toen ik 10cm ontsluiting had werd het alsnog een keizersnee.

3. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Oeps sorry verkeerd onthouden wie wat schreef

4. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Wat ik trouwens echt een mega afrader vind w.b.t. luiers is Huggies! Mijn zoontje was daar binnen 3 uur al doorheen gelekt. Heb dat van meerdere mensen gehoord met Huggies.

Ik heb voor de baby nog helemaal geen luiers gekocht, alleen nog maar een paar truitjes en wat kleine dingetjes gekregen, maar alles past nog in 1 plastic zak voor de kleine meid.
    Heb echt nog amper iets. Grote spullen heb ik nog van m'n zoontje. Badje, tummy tub, box, wieg, wipstoel, etc ligt allemaal op zolder opgeslagen, moet alleen nog een duoseat voor op de kinderwagen kopen en meubeltjes voor de baby maar dat zal ik vast pas in de laatste weken doen.

5. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Ik heb nog maar heel weinig, ben volop bezig met t uitzoeken wat ik nodig heb en wil hebben haha.

Nope, nog niets van kruidnootje. Hoop zo dat alles goed is!!!

6. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Hey meiden, sorry dat ik momenteel bijna niet reageer.
    Voel me niet helemaal lekker laatste tijd, lichamelijk niet, oververmoeid oa door puur veel slaaptekort, veel last van maagzuur! van buik en daarnaast ook erg veel last van hormonen :(.

Voel me zo niet lekker dat ik gewoon regelmatig misselijk word als ik de kleine voel bewegen (en dat voel ik regelmatig nogal duidelijk), niet fijn. Wil juist kunnen genieten van die bewegingen zeker omdat dit als het goed is mijn laatste zwangerschap is. Ik schrik er gewoon ook steeds van hoe snel de tijd voorbij gaat :$.

Morgen de (verlate) 20-weken echo. Krijg GUO in ziekenhuis ipv SEO ivm medische voorgeschiedenis, ben heel benieuwd morgen!
    Maar 's morgens hebben we eerst een afspraak op L. haar toekomstige basisschool om kennis te maken, gelukkig duurt het nog ruim 1,5 jaar voor ze er ook echt heen moet ;).

@ doekjes, luiers etc. betreft:
    Hier eigenlijk altijd pampers luiers, zal ook zo blijven. En pampers sensitive doekjes. Heb nog niks gekocht, komt wel tegen de tijd dat ik verlof heb etc.
    Ik gebruik gewoon mijn eigen wasmiddel voor kleertjes, heb vorige keer geloof ik ook gewoon een beetje wasverzachter gebruikt. Ga pas zo laat mogelijk wassen zodat kleding niet al maanden ligt weg te stoffen in de kast.

7. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Lieverds :)

Ik heb vandaag 2 extra onderzoeken, dus als ik die heb gehad laat ik het jullie weten :) Hopen dat ze haar armen gewoon strekt dus!

xxx

8. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kruidnootje wij gaan duimen dat ze dr handjes strekt!

Huggies luiers inderdaad 1 keer pak gekocht om te proberen maar nooit meer inderdaad doorlekken.
    Simply dry van pampers nog wat? Ben erg laks en heb weinig zin in 2 pakken open maken voor overdag en de nacht. Maar Simply dry neemt zeker veel minder op dan de babydry?

Schaapje,jammer dat je je zo voelt meis. Je wilt inderdaad genieten van al dat getrappel en je zwangerschap.
    Ik moet zeggen dat ik me eigenlijk best goed voel en lekker kan genieten van al dat getrappel dat gaat soms de hele dag door met tussenpauzes dan denk ik slaap jij nooit of ben jij ook heel druk in je slaap. Als ik teveel doe krijg ik last van mijn onderrug en stuitje. Maar ben erg ingesteld van het hoort erbij dus daar moet ik ff doorheen en kan het goed naast me neer leggen. Als ik dan opsta als een oud wijf maken we er grapjes om. Verder vind ik het alleen minder dat ik slecht slaap en dat ik onrustige benen heb. Ook omdat ik dat de vorige keer ook had en het eigenlijk alleen maar erger werd dus daar ben ik wel bang om.

Wat zijn jullie kwaaltjes van de rest?

Vandaag dagje vrij en ga het lekker rustig aan doen en ben lekker ook nog niet aangekleed. Beetje strijd hier om brood erin te krijgen bij D!

Fijne dag dames!

9. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Even snel...

Kruidnootje: Hier denken we ook aan je! Dikke knuffel en we horen vanzelf hoe het gegaan is, sterkte vandaag.

10. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    @ Kruidnootje, meis heel veel succes vandaag! Ik heb een kaarsje voor jullie aangestoken!

11. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    #3791 Noorus, 28 feb 2013
    Laatst bewerkt: 28 feb 2013
    Juli Mama's 2013

1 juli 2013
    Groen29 - 31 - 2e kindje - meisje
    McSusan - 36 - 2e kindje - jongen - bv
    Starling - 1e kindje - jongen - bv

2 juli 2013
    Kruidnootje - 26 - 1e kindje - meisje
    Pelikaantje - 37 - 2e kindje - meisje - th - bv

3 juli 2013
    Tanna - 34 - 3e kindje - jongen/meisje

4 juli 2013
    Bloempie 1983 - 29 - 2e kindje - jongen/meisje
    Melief - 23 - 1e kindje - meisje
    Diaaantje - 38 - 1e kindje - jongen/meisje - zh - bv
    Zanita - 1e kindje - jongen
    Mamsie2010 - 2e kindje - jongen

5 juli 2013
    xCynx - 21 - 2e kindje - meisje
    Natas 79 - 33 - 2e kindje - meisje - fv
    Noid - 25 - 1e kindje - jongen - fv
    Uk1983 - 29 - 1e kindje - verrassing - zh - bv

6 juli 2013
    Schaapje05 - 31 - 2e kindje - meisje
    JBM85 - 27 - 2e kindje - verrassing - bv

7 juli 2013
    Cil - 31 - 2e kindje - jongen
    Eknein - 30 - 2e kindje - verrassing
    L0vely - 19 - 1e kindje - meisje
    mik25 - 30 - 3e kindje - jongen/meisje
    Vlinder73 - 39 - 3e kindje (★) - jongen/meisje
    Trinity - 23 - 2e kindje - jongen - zh - fv

8 juli 2013
    Sasjuh83 - 29 - 2e kindje - meisje - th - fv
    Sillekes - 28 - 2e kindje - jongen
    Shendari - 1e kindje - jongen - zh - bv

11 juli 2013
    Judithvdc - 24 - 2e kindje - meisje - zh - bv
    Pinda83 - 2e kindje - verrassing

12 juli 2013
    Evian1804 - 1e kindje - meisje - bv
    Supernurse - 28 - 2e kindje - verrassing - bv

13 juli 2013
    Noorus - 30 - 1e kindje (★★) - meisje - zh - bv
    Mira85 - 27 - 1e kindje - meisje - zh - bv

14 juli 2013
    Janneke1982 - 30 - 3e kindje - meisje - zh - bv
    kleintje1985 - 27 - jongen

17 juli 2013
    Wanna be mama - 26 - 1e kindje - jongen/meisje

13 x meisje
    10 x jongen
    5 x verassing

Afspraken

Februari
    28.02 : kleintje1985 - 20w echo
    28.02 : Schaapje05 - 20w echo

Maart
    07.03 : Mira85 - 20w echo (deel 2)
    22.03 : Kruidnootje - pretecho 3d

April
    12.04 : Trinity - preteco 3d/4d
    14.04 : Schaapje05 - pretecho 3d/4d
    15.04 : Sasjuh83 - pretecho 3d/4d

12. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Lijst is weer up to date. Ga binnenkort wel aantal mensen eraf halen die hier nooit posten... (Tanna, Mik25) Goed?

@ Schaapje, balen dat je je zo niet lekker voelt meis :( Succes vandaag met de echo!

@ Tummytub gebruikers, thanx voor jullie mening. Hadden jullie er ook een standaard bij!?

Hier gister extra controle bij VK gehad (had erg buikpijn dinsdag). Ik moet per direct 50% gaan werken. Helaas is mijn werk fysiek te zwaar en als ik op deze manier doorga kan ik over 2 weken in de ziektewet... Ben blij dat iemand anders de knoop heeft doorgehakt voor me, want vind het zelf erg moeilijk m'n grenzen aan te geven...

13. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Noorus: Ik ben het ermee eens om die personen eraf te halen, maakt het geheel weer wat overzichtelijker ;)
    Mag onze afspraak voor de 20 weken echo (deel 2) wel bij de afspraken? Die is donderdag, 7 mrt, nog een weekje wachten!

Pfff, vandaag even een moeilijke dag. Verkouden, aangestoken door manlief terwijl ik eigenlijk altijd als eerste ziek ben, en nu dat bijna over is slaat alles op mijn longen :( Beetje benauwd af en toe, maar gelukkig kan ik alles goed ophoesten en verlicht de neusspray veel. Wat ik dan wel vervelend vind, die bandenpijn van het hoesten... Opstaan, gaan zitten, omdraaien in bed, lopen, alles waarbij je die spieren gebruikt is niet zo leuk op het moment :( Maar ook dat komt wel weer goed!

14. kleintje1985

kleintje1985 Actief lid

9 nov 2011
    448
    0
    0
    NULL
    Lunteren
    Pfffffffffffff de zenuwen gieren door mn lijf, over een uurtje richting de 20 wkn echo, spannend............
    @kruidnootje ow ik ga zo voor je duimen dat alles goed is..............
    Ik laat het jullie weten, als ik thuis ben, zal wel ff duren want vanmiddag eerst nog ff shoppen met manlief, heeft weer wat nodig dus kan ie mooi zelf mee, ipv dat ik het meeneem voor hem.....

15. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Kleintje: Heel veel plezier bij de 20 weken echo! Je moedergevoel komt al mooi naar boven met al die zenuwen ;) Ben benieuwd naar je verhaal na de echo :D

16. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    @ Mira, je afspraak staat erop hoor! :) Rustig aan vandaag jij! Want jij lijf krijgt het toch extra zwaar te voorduren! Kan jou man trouwens de kleine al voelen of is dat lastiger omdat je buik wat boller is? (hoop dat ik het lief zeg, want zo is het wel bedoeld (K))

@ kleintje, veel succes en plezier zo!!! Komt vast goed! En daarna benieuwd naar je verhaal!

17. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Noorus: Dat is heel netjes gezegd! Ik heb het altijd over 'mijn vetjes' maar deze is ook goed :) Dus maak je daar maar geen zorgen over, ik ken je langer dan vandaag ;)
    Manlief voelt de kleine nog niet. Ik verwacht dat hij daar nog even op moet wachten, ze schopt vaak als hij zijn hand net weg heeft gehaald en door de placenta aan de voorkant ook niet midden op mijn buik. Komt nog wel ;)

18. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Simply dry zijn de oude baby dry. Ongeveer 1,5 jaar geleden kregen alle pampers een nieuwe inhoud, toen zijn de baby dry verbeterd van kwaliteit en de oude baby dry is simply dry geworden. Ook een kwaliteit luier dus.

Tummy tub, ik heb hem altijd in t baby badje staan. Gebruik alleen maar de tub, die vinden ze zo lekker en werkt voor moj makkelijke. Ik heb ook zn standaard vior in bad, heel fijn! Om baby in te leggen bedoel ik

19. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @noorus hier geen standaard.

Simply dry is echt minder van kwaliteit vind ik, zit minder absorptie in en bij tandjespoep is de uitslag erger bij ons muppie.

20. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Noorus, mag ik ook op het lijstje. Op 17 mei heb ik echo om te kijken of mijn placenta weg is voor de uitgang en moet ik naar de vk en gyn. Alles in één keer dus!

Net voor een zwanger vriendinnetje een proud mama ketting gekocht, ze is zondag jarig en wilde niets voor de kleine, maar vond dit wel heel mooi omdat zij al een hele tijd bezig zijn. Voor ons kleine mannetje een regenponcho met schaapjes gekocht. Leeftijd 3 tot 6 jaar hihi. Kon hem niet laten liggen, was 66% afgeprijsd. Dus nog maar 3 jaar de kast in haha!

Deel Deze Pagina