1-15 juli 2013 mama's!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door bloempie 1983, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Gebruik je de tub op tafel of in een wasbak dan?! Ennuh, wat voor poep?! :(;)

@ Mira, hihi gelukkig maar meis en idd je weet wie het zegt ;) Je mannetje moet nog even geduld hebben dus :)

2. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    @ Noid, is goed hoor dat soort afspraken mogen op de lijst! :D Ennuh leuk alvast een regenjas, je zal maar zonder zitten tegen die tijd ;) :D

3. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Hahahaha, ja, echt heel slecht eigenlijk. Heb nog geen eerste pakje, maar al wel een regenponcho voor als hij 3 is :D Ach, voor 4,95... maar dat is nou juist de pest, zo blijf ik kopen hihi.

Maar hoe leuk issie dan ook: Bugzz Poncho Schaap - KidsFavorites.nl

4. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Heerlijk toch! :D Lekker los gaan hoor en ervan genieten! :)

5. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je houdt de spanning er goed in kruidnootje. Jij zal wel diod gaan van de zenuwen. Hoop zo dat je goed nieuws hebt vandaag!

6. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Zo weer een beetje bijgelezen

Noorus ik ben het ook eens met de lijst bijwerken
    Tandenpoep gelukkig nooit last gehad bij mn zoon. Dat us heel dunne poep daar kunnen ze last van hebben als ze tandjes krijgen

Klachten: vooral emotioneel en moe nog steeds verder niks gelukkig

Verder hoop ik kruidnootje dat alles in orde is Spannend!

Vandaag geshopt bij Lief maar vond het toch moeilijk wat ik nu moest kopen welj maatje en korte of lange mouwen

7. kleintje1985

kleintje1985 Actief lid

9 nov 2011
    448
    0
    0
    NULL
    Lunteren
    Zo ben ik dan weer.
    Wat een lol vanmiddag, echt waar.
    Ik kon gaan liggen, oké best, ik gaan liggen, zei met dat apparaat over mn buik, nou de kleine vent lag lekker te drinken, paar foto's genomen. Later zei ze, ik wil zn ruggengraat zien maar hij is zo eigenwijs dat ie verkeerd blijft liggen, dus mag je even gaan springen, nou echt waar, ik had t niet meer, ze wilde echt goeie foto's hebben en echt alles kunnen, maar met veel pijn, vooral mn buik op dit moment en waarschijnlijk morgen ook, en moeite, ze moest echt hard duwen, is het uit eindelijk toch gelukt, en alles is goed. Nu 5 leuke mooie foto's mee gekregen, dus we kunnen weer volop genieten, en volgende week wordt het mooi weer dus we kunnen er tegenaan. Als ik terug denk aan dat springen voor een goede ligging, begin ik al spontaan te lachen. Jeetje, ben echt helemaal blij dat alles goed is......

8. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Ik was al mensentandjes in de poep aan het visualiseren :p Weer wat geleerd haha.

Wel gelezen, niet veel onthouden!
    @ Noorus: balen meid dat je zoveel moet minderen, maar wel fijn dat iemand de beslissing voor je neemt. Kan je daarmee naar je werk en 'zeur' je niet. Dat idee heb ik dan altijd.
    Wat voor werk doe je eigenlijk, zorg?

@ Noid: leuk die schapies! Heb je een grote zolder en die al leeggemaakt voor opslag? :p

@ Klachtjes: spierpijn in mn buik van het hoesten nog steeds. Ga bijna de 4e week in dus volgende week maar weer richting dokter.
    Eczeem gaat goed, lichttherapie ik zweer erbij!

@ll: gister gebeld door de gyn en as dinsdag moeten we al naar het Erasmus. Helaas is man dan voor zn werk in Spanje en kan waarschijnlijk niets omzetten. Gelukkig gaat mn moeder mee maar hier wil je gewoon je vent bij hebben. Maar goed we moesten van de gyn deze afspraak pakken anders zou er weken overheen gaan. En we willen natuurlijk wel zsm weten hoe en wat. Vind het spannend maar blijven positief denken.
    Hopelijk voor mn mams dan nog een stukje leuke echo zodat ze beep in levende echo kan zien :)

@ Kruidnootje: hopelijk hebben jullie goed nieuws.

@ KDV: hebben jullie je al ingeschreven voor opvang? Ik heb net gebeld voor inschrijving op het kdv voor 2 dagen. Ff uitgerekend en we betalen 632euro per maand :$! Pff ff schrikken hoor. Weet niet wat we terug gaan krijgen maar we hebben een goed inkomen dus dat zal niet veel zijn.

Wel gedacht aan een gastouder ivm het kleinschalige wat ons wel aanstaat. Maar das weer niet zo handig met vakanties enzo. Moet je dat weer regelen als de gastouder vakantie heeft en wij niet. Tis wel weer goedkoper... lastige keus toch wel.

Waar kiezen jullie voor?

9. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Haha Kleintje, ik moest ook gaan staan en bewegen. Fijn dat alles goed was. Lekker genieten nu!
    En wordt het mooi weer ja???

10. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen. De dag liep erg rommelig bij het Erasmus. Het gesprek bij de gynaecoloog liep 45 min uit, een eenmaal daarbinnen waren we zo weer buiten. Zijn echo apparatuur was niet zo goed als de apparatuur welke ze gebruiken bij SUO’s en GEO’s. En de GEO (echo onderzoek) had ik dus na het gesprek met de gynaecoloog. Ook op die afspraak konden we 50 min wachten. Maar goed. Om een lang verhaal wat korter te maken, voor zover dat kan, de handjes staan nog steeds naar binnen. Bij de polsen. Spaakbeen is daar wat korter. De oorzaak? Niemand die het weet. Helaas hebben ze ook iets afwijkends gevonden bij het rechtervoetje. Beide voetjes staan recht, maar bij het rechtervoetje staan de teentjes omhoog. Althans, daar lijkt het op. Een soort boot vorm. Als je dat samenvoegt met de afwijking in de handjes, ontstaat er helemaal een vraagteken wat de oorzaak is.

We hebben een aantal dingen gehoord wat de oorzaak kan zijn. Eén ding is uitgesloten, het syndroom van Down, Edwards of Patou. Er is namelijk nogmaals een chromosoon onderzoek geweest en ook hier kwam niets uit. Maar ondanks dat zij met die chromosonen 200 (erfelijke) ziektes kunnen uitsluiten, er bestaan honderden afwijkingen en ziektes. Dus of ons meisje toch een verstandelijke handicap heeft, weten we nu niet meer zeker. Vooral omdat de handjes anders groeien en nu ook de teentjes van 1 voet. Of dit de vorige keer ook al was bij de tenen kunnen ze niet zeggen, het kon niet gezien zijn, misschien was het er niet, of wilde onze kleine meid het niet laten zien. Het kan dus zijn dat er in de toekomst in het andere voetje ook een afwijking wordt gevonden of dat deze afwijking nog moet ontwikkelen. Klompvoetjes waren het niet, dat is ook weer een zorg minder.

Omdat mijn vriend wat kleiner is dan de gemiddelde man, kan het erfelijk bepaald zijn, maar na verschillende metingen bij de klinisch genetica, werd dat eigenlijk uitgesloten. Maar zeg nooit nooit. Op dit moment weet zowel het Erasmus niets, als wij niets. Ze kunnen ons vertellen wat ze denken wat het is, maar zekerheid? Nee. Het enige wanneer we zekerheid krijgen is als de kleine geboren is. Maar wat dan? Onze kleine meid kan toch verstandelijk gehandicapt zijn, of een (erfelijke) ziekte hebben, of.... En zo kunnen we doorgaan. Zowel de gynaecoloog als de echoscopiste vertelde ons al dat vanaf nu tot de geboorte (mits we de zwangerschap nu zouden afbreken) een enorm onzekere tijd tegemoed gaan. De afwijking in de polsen/handen, die zit er. Het voetje? Geen idee wat daar mee is. Of onze kleine meid een ernstige ziekte heeft? Niemand die het weet.

Toch is de kans klein op een verstandelijke handicap. De echoscopiste heeft namelijk vanalles opgemeten, zoals bijvoorbeeld de oogkassen, het hoofdje, ruggenwervel etc, en daar valt niks raars aan op. Het skelet bij het hoofd ziet er goed uit, geen rare afwijking of een te groot voorhoofd, wat duid op een ernstige ziekte. Maar uitsluiten? Nee...

Er is ons gevraagd wat we wilden. Doorgaan, of stoppen met zwangerschap. Ik ben nu 22 weken zwanger en tot week 24 kan je zelf kiezen om te stoppen. Mijn vriend en ik hebben altijd aangegeven dat wanneer er een kasplantje ziekte bij komt kijken, we zouden stoppen. Noem ons egoisitisch, maar wij kunnen dat niet aan. Ook wij moeten nog ‘kunnen leven’, en respect voor ouders die het wel zo maar ‘even’ doen. Maar dit zou ten koste gaan van onze relatie. We hoefden niet direct antwoord te geven, maar dat hebben we wel gedaan. We gaan door. Hoe ongelofelijk moeilijk dat nu ook is, want niets is erger dan in onzekerheid te leven, helemaal als je het al voelt schoppen en bewegen. Iedereen wil een gezond kindje op de wereld zetten, maar of het gezond is zullen we pas weten na de geboorte.

We hebben naar opties gevraagd na de geboorte, en we zullen bij alles begeleid worden. De andere ledematen van de kleine meid waren vollop in beweging. Knietjes, bovenarmen, de benen, ze kon niet stil liggen. Ook dit zou kunnen wijzen op geen rare ziekte achter de armpjes en tenen. Maar, zeker weten doet niemand.

Onzekerheid, nog 18 weken lang... Hoe ongelofelijk moeilijk is dit. Hopelijk slaan we ons er doorheen.

11. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    Jee, Kruidnootje wat vreselijk voor jullie. Ik weet niet zo goed wat ik moet schrijven, behalve dat ik heeel hard voor jullie duim dat alles goed is met jullie meid. Of dat de afwijking aan dr handjes en teentjes te verhelpen is na de geboorte en ze er niets ernstigs aan overhoudt.

En het is jullie goed recht he om een gehandicapt kindje wel of niet aan te kunnen. Die keuze is zo moeilijk, daar kan je niet over oordelen voor een ander. En een 'kasplantkindje' is toch weer een stuk ernstiger dan hopelijk jullie meisje misschien mankeert. Gelukkig kunnen ze verder geen afwijkingen zien, dat geeft hoop!

Maar onzeker blijft het. Ik hoop dat jullie veel steun aan elkaar hebben, jullie slaan je dr wel doorheen!

Vroeg me nog wel af; het kan dus zijn dat ze verstandelijk beperkt is door de afwijking aan de handjes en voetje? Of is ze dan lichamelijk beperkt en hoeft er verstandelijk niets aan de hand te zijn?

Heel veel sterkte meid! Hopelijk kunnen wij je ook een beetje steunen.

12. evian1804

evian1804 Actief lid

21 jun 2012
    434
    0
    16
    Amsterdam
    @kleintje: blij te lezen dat alles goed is gegaan. Had precies hetzelfde als jij. Ze wilde nog naar haar rugje kijken maar omdat ze plat op haar rug lag moest ik mijn knieeen intrekken, kont omhoog en shaken maar.. Ik ging stuk van het lachen.. Maar uiteindelijk is ze wel gedraaid.. En het zag er prima uit.. :)

@kruidnootje: wauw.. wat zwaar om dit te lezen zeg.. Hoe zwaar moet dat dan wel niet voor jullie zijn.. Het is niet niets om zo in onzekerheid te leven. Ik hoop voor jullie dat het allemaal goed uitpakt.

13. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Kruidnootje wat erg voor jullie zeg En ik vind het niet egoïstisch om te zeggen dat jullie het niet trekken mocht het een kasplantje zijn.
    Wat een zware dag en de weken die eraan komen Ik weet niet zo goed hoe ik moet reageren maar ondanks dat ik je niet ken denk ik wel aan je!

14. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kruitnootje wat verschrikkelijk deze onzekerheid! Voor jou geen zorgeloze zs........ Weet ik ook niet zo goed wat ik moet zeggen. Knap dat jullie zo snel een bdslissing hebben genomen. Sterkte!

15. kleintje1985

kleintje1985 Actief lid

9 nov 2011
    448
    0
    0
    NULL
    Lunteren
    Kruidnootje, wat erg, heb er geen woorden voor, heel veel sterkte.

16. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Lieve Kruidnoot, wat superrot om te lezen dat ze jullie geen zekerheid hebben kunnen geven... :( Maar meis, op de handjes en het voetje na ziet alles er prima uit! En dat ze de handjes en voetjes linken aan mogelijk een handicap, ja dat snap ik wel, maar een kindje met een verstandelijke handicap kunnen wij allemaal krijgen (want die zekerheid krijgt niemand, want dat kunnen ze gewoon niet zien) dus die kans is voor jou toch zeker niet groter?! Jullie hebben een goede keuze gemaakt (ik zou hetzelfde hebben gedaan), want op mogelijk een aantal lichamelijke afwijkingen (wat goed te verhelpen is) is de kans dat jullie kindje kerngezond is nog steeds het grootst!

Wil met deze post je onzekerheid zeker niet ondermijnen, maar hoop een beetje voor je te kunnen relativeren.

Dikke knuffel en liefs!

17. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    @ Uk, mja scheelt toch dat ik op vanuit medisch oogpunt nu minder moet werken. Tot nu toe krijg ik alleen maar begrip op m'n werk. Ik werk op een woonvoorziening voor mensen met NAH. Dus zowel fysieke als mentale handicaps. Van billen wassen tot ondersteuning in het dagelijks leven... Fysiek behoorlijk zwaar (vooral op sommige momenten van de dag).

Kinderopvang, ik ga een dag minder werken en werk sowieso om het weekend, dus vriend heeft veel papadagen (wat ik erg belangrijk en leuk vind) en doordeweeks gaat Pip naar opas/omas en m'n broer. Het is vaak maar voor paar uurtjes omdat ik of laat of heel vroeg begin en vriend haalt haar dan na het werk weer op.

18. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik betaal voor 2 dg kdv 570 bruto. Dus miss prijs vergelijken? Gastouderbureau regelt vervaning voor de vakanties.

19. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Zoo dat is wel veel dat betalen wij niet mn zoontje gaat ook maar 30 uur per maand flexibele opvang wij betalen 144 euro ongeveer

20. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Mijn zoontje gaat nu 2 dagen per week naar kdv en vanaf mijn verlof gaat hij 1 dag per week. Zodra ik weer aan het werk ga gaan beide kindjes 1 dag per week naar het kdv, de andere 2 dagen de oma's en om het weekend moet ik ook werken maar dan is mijn man thuis. Ik werk 32 uur, maar zo is de opvang voor ons en de kinderen ook goed te doen.

Deel Deze Pagina