Kruidnootje heel veel sterkte! Wat een moeilijke maar ook onzekere periode voor jullie! Ik wens jullie heel veel kracht toe! We denken met zn allen aan jullie!
We zijn net terug van de verloskundige controle alles is goed met de kleine. Hij zit vrij ver naar boven onder in was er bijna niks, haha! Het hartje was krachtig en sterk en hij liet zich duidelijk horen. Ze zei dat ik zwangerschaps ischias (?) had, en dat ik een fysio moest raadplegen. En dat de pijn in m'n liezen dat dat bandenpijn was en dat dat behoorlijk veel pijn kan doen. We gaan nu om de drie weken dus m'n volgende afspraak is 28 maart en krijg dan ook meteen een formulier mee om de zwangerschaps suiker te testen. Weet iemand hoe dat zit? Kruidnootje, ik denk aan je!
Trinity: Fijn dat alles goed is! Is je suikertest de OGTT test? Ik heb hier een infofolder liggen die ik gisteren vanuit het ZKH meegekregen heb. Ik mag die test ook laten doen gezien mijn BMI. Als het goed is kunnen ze je daar bij VK of GYN vooraf info over geven. In mijn boekje staat het volgende: Ik moet zelf nuchter zijn, mag wel mijn pillen innemen met wat water, maar verder niks eten of drinken (alleen water). Dan moet ik mij melden om bloed te laten prikken in het ZKH. Daarna krijg ik een ranja-achtig suikerdrankje (ongeveer de hoeveelheid van een groot glas limonade) en moet ik daar 2 uur blijven zitten en mag ik niet te veel inspannen, lopen of fietsen bijvoorbeeld. Na die 2 uur prikken ze opnieuw en daarna mag ik weer naar huis, bewegen en eten en drinken. De uitslag daarvan krijg ik tijdens mij volgende afspraak bij de GYN op 27 maart. Net gebeld en volgende week donderdag bij de VK in het dorp bloeddruk meten. Ben benieuwd hoe hij daar zal zijn! Vanmiddag 2e deel 20w echo. Manlief en ook schoonzus en jongste nichtje gaan mee. Hopelijk wil mevrouw meewerken, want gisteren lag ze dus nog helemaal verkeerd voor een goede echo, hahaha! Nog even streng toespreken voordat we vertrekken
hoi hoi tot op heden als ik mn suiker moest laten prikken was het nuchter prikken om 8 uur dan eten om 10 uur prikken alleen in de vinger en om 15 uur ook alleen in de vinger groetjes diana
Kruidnootje, jeetje meid, sterkte vandaag en de komende tijd! Heb er geen woorden voor. Ik hoop alleen dat jullie er samen uit gaan komen en misschien met behulp van psygoloog. Ik denk aan jullie! Wat fijn dat de onderzoeken van jullie goed waren, toch altijd weer fijn gevoel!
@ Diaantje, er staat op de lijst nog steeds jongen/meisje bij jou. Jullie weten het toch inmiddels al? Of heb ik eroverheen gelezen?!
Ja ik heb ook een te hoge bmi en daarom krijg ik hem ook. Dank je wel voor de info meid!! Nu weet ik wat me te wachten staat! Vanochtend om 11:00 intakegesprek gehad op de telefoon met de kraamzorg, we hopen dat we dezelfde vrouw krijgen die we bij onze zoon hadden. Echt een geweldige vrouw! D Spannend meid voor vandaag! hoelaat heb/had je de echo?? Kruidnootje, je bent de hele dag al in mn gedachten en vraag me af hoe het met jullie gaat!!
He dames, Ik ga er even voor zitten nu...BIJLEZEN!!! Jeetje ik heb écht te weinig tijd gehad om te lezen en reageren... Werk véél te veel nu en dan nog het paard en huis... Hoe doen jullie dat? Weer even rust nemen voor jezelf tussendoor? Want merk het echt wel aan mijn onderrug en buikie Maar we zitten op de helft nu, dat is een leuke gedachten vind ik! Mag ik vragen hoeveel jullie al aangekomen zijn? #nieuwschierig...
0 kilo... Eerste weken er drie afgevallen, die zijn er weer bij, dus zit weer op mijn startgewicht. Maar vermoed dat het niet lang meer gaat duren haha.
Jullie zijn enorm lief, heb veel aan jullie woorden. Bedankt! Even copy paste wat ik op mn facebook had gezet: Gisteren na een paniekaanval besloten om een gesprek aan te gaan met een psycholoog die van onze situatie af weet met de kleine, en ik moet zeggen dat ik me nu erg goed voel. Enorme last van mn schouders nu zij gaat zorgen dat wij VOOR de bevalling al geholpen gaan worden mocht onze kleine toch een geestelijke beperking hebben. Zo kunnen we ons een klein beetje voorbereiden op wat komen gaat, ook m.b.t. de handjes en de teentjes. Ik voel me heel erg fijn daardoor, ze luisterde goed, stelde goede vragen waar ik nog niet stil bij had gestaan en was ons goed aan het peilen. Ja, nu voel ik me goed. En net krijgen we ook te horen dat we volgende week een ongelofelijk leuk huisje kunnen bezichtigen! Met superleuke buurt voor de kleine straks, speeltuintje en grote zandbak en voor de hondjes een uitlaatplaats welke afgesloten is van een weg. Wel 2e verdieping zonder lift, maar duizend keer beter dan waar we nu zitten. Balkonnetje erbij heerlijk! Duimen! Dus nu voel ik me extra goed. Ook net nog even kleertjes gekocht om het een soort van te vieren, dat ik nu even het positieve er van in zie
kruidnootje, lees nu pas jou verhalen... jeetje wat heftig! sterkte de komende tijd! wel fijn dat je je verhaal kwijt kan bij haar en ze je verder helpt in dit proces. denk aan je. lfs,
Kruidnootje, goed om te horen dat het nu goed met je gaat. Blijf je bij de psycholoog komende tijd? Fijn dat ze jullie zo wil helpen. Ook erg leuk dat jullie voor een huisje kunnen kijken wat veel beter is voor jullie! Hopelijk blijf je je nu wat lekkerder in je vel zitten. Ik denk aan je.
Hier 6 kg bijgekomen.. Net babydoos opgehaald en gelijk twee pyama pakjes meegenomen, stonden bij ons Joep ook altijd zo lief)